تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۴ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد:

ظهور نئوبانک‌ها در ایران؛ از بلوبانک و بانکینو تا بانک هوشمند فردا/ نئوبانک، آینده نظام بانکی را تغییر می‌دهد؟

نئوبانک‌ها یا همان بانک‌های دیجیتال این روز‌ها یکی پس از دیگری متولد می‌شوند و هر کدام تلاش می‌کنند تا گوی سبقت را از دیگر مدعیان این حوزه بربایند. سوال اصلی این است که این بازیگران بانکی نوظهور چه مزیت‌های رقابتی نسبت به یکدیگر دارند و ما بهتر است مشتری کدام نئوبانک شویم؟

نئوبانک

اقتصاد۲۴ - میناسادات حسینی: این روز‌ها برای افتتاح حساب یا هر کار بانکی دیگر لازم نیست از منزل خارج شوید یا حتی در ساعات اداری به بانک بروید؛ کافی است به صورت مجازی در منزل در یک نئوبانک افتتاح حساب کنید و تمام امور بانکی خود را از طریق اپلیکیشن آن نئوبانک انجام دهید. هرچند این بازیگران جدید بانکی، پشت پرده خود یک بانک سنتی را یدک می‌کشند، اما نسبت به بانک مادر خود تفاوت‌هایی دارند که افتتاح حساب در آن نئوبانک را برای مشتریان جذاب می‌کند. برای انتخاب یکی از نئوبانک‌های تازه تاسیس در ایران بد نیست با ما همراه شوید تا از زبان مسئولان هر نئوبانک، با مزایای آن‌ها آشنا شوید.

بلوبانک سردمدار ظهور نئوبانک‌ها در ایران

مدیر تیم محصول بلوبانک به عنوان اولین نئوبانک در ایران به اقتصاد ۲۴ گفت: ما اواخر سال ۱۳۹۸ بلوبانک را به عنوان شعبه دیجیتال بانک سامان و با هدف آسان‌سازی سیستم بانکی راه اندازی کردیم و قصد داشتیم که درِ تازه‌ای در سیستم بانکی باز و زمین بازی را عوض کنیم.

احمد ابراهیمی با بیان اینکه بلوبانک، بانکی است که شعبه فیزیکی ندارد و همه خدمات خود را از طریق اپلیکیشن به مشتریانش ارائه می‌دهد، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم بلوبانک این است که وابستگی به زمان و مکان ندارد و کاربران می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز از خدمات بانکی استفاده کنند. شاید بتوانیم به طور خلاصه بگوییم که عدم وابستگی به زمان و مکان، ارائه خدمات ۲۴ ساعته، تجربه کاربری مناسب و راحت، تیم پشتیبانی متشکل از کارشناسان بانکی، خدمات پشتیبانی به صورت چت، تماس و یا ایمیل، کارت‌های بانکی با طرح متنوع، بالا بودن سرعت انجام خدمات، جذابیت برای قشر جوان و... ویژگی‌هایی هستند که در مورد بلوبانک می‌توانیم نام ببریم.

خانواده یک میلیونی بلوبانک

مدیر تیم محصول بلوبانک در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا می‌توانید آماری از تعداد مشتریان و رشد آن‌ها از زمان آغاز راه اندازی ارائه دهید، گفت: در جدیدترین آمارمان، کاربران بلوبانک به یک میلیون نفر رسیده‌اند و ما در خانواده بلوبانک از همه استان‌های کشور کاربر داریم و خوشحالیم که توانستیم خانواده‌ای یک میلیونی در سرتاسر ایران داشته باشیم.

ابراهیمی در مورد ویژگی‌هایی که بلوبانک را از بانکینو و نشان بانک و نئوبانک‌های ایرانی و یا حتی خارجی متمایز می‌کند، گفت: بلوبانک از پیشتازترین ارائه دهندگان خدمات نئوبانکی در ایران است و همواره تلاش ما این بوده که جدیدترین خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مشتریان قرار دهیم. جامعه جوان ایرانی جزو اصلی‌ترین مشتریان ما هستند. داشتن رابطه‌ای متمایز و دوستانه با مشتری و توجه به تمامی سلایق و نیاز‌ها همیشه راهنمای توسعه فعالیت‌های ماست.

امنیت اولویت نخست بانکینو است

امین آقاجانی، مدیر بازاریابی و طراحی محصول بانکینو به اقتصاد ۲۴ گفت: بانکینو نام تجاری نئوبانک بانک خاورمیانه است. اولین هدف ما به عنوان یک نئوبانک، این بود که بتوانیم بخشی از خدمات بانکی که مردم به صورت سنتی در شعبه می‌گرفتند را آنلاین کنیم و در این فرایند، مهم‌ترین مساله برای ما، امنیت کاربران بود. به طور مثال اگر کاربری روی گوشی خود احراز هویت را انجام و در بانکینو ثبت نام می‌کند همزمان با همان نام کاربری و رمز عبور قبلی نمی‌تواند وارد حساب خود در بانکینو در دستگاه دیگری شود و مراحل احراز هویت برای هر گوشی جداگانه انجام می‌شود.

نئوبانک

آقاجانی با بیان اینکه یکی از خدمات ما در بانکینو ارائه تسهیلات است، گفت: تلاش کردیم با راه اندازی سرویس وامینو، سرویسی شبیه کارت اعتباری را به مشتریان ارائه دهیم. در این مدل تسهیلات، کاربر یک وام یک ماهه کوتاه مدت دریافت و انتهای ماه آن را پرداخت می‌کند و سقف آن ۱۰ میلیون تومان متناسب با امتیاز کاربری هر فرد است.

رشد مشتریان بانکینو از آغاز لانچ رسمی

مدیر بازاریابی و طراحی محصول بانکینو در تشریح سرویس دیگر این نئوبانک گفت: در بانکینو سپرده گذاری را متفاوت از بانک‌های سنتی در نظر گرفتیم و به سمت یکپارچه سازی سرویس‌های بانکی با سرویس‌های سرمایه گذاری رفتیم و کارمان را با صندوق‌ها شروع کردیم. اگر در بانکینو حساب داشته باشید می‌توانید پول تان را در صندوق افق روشن خاورمیانه با سود روزشمار ۱۹ درصد سپرده گذاری کنید که بالاتر از سود سپرده بانکی است.

آقاجانی گفت: از آغاز راه اندازی این نئوبانک و پس از ۷ ماه که از لانچ رسمی این اپلیکیشن گذشته به طور متوسط ماهانه ۵۰ درصد رشد کاربر داریم و نکته مثبت این است که سرعت اپلیکیشن کُند نشده است.

اولین نئوبانک واقعی در کشور؟

امین‌رضا ریاضتی، مدیرعامل شرکت آوا نیز در توضیح راه اندازی نئوبانک ایران زمین گفت: ما «بانک هوشمند فردا» را به عنوان اولین نئوبانک واقعی در کشور معرفی کردیم، زیرا صنعت دیگری وارد این حوزه شده است. می‌توان گفت مدل کسب و کار «بانک در بانک» به عنوان نئوبانک شناخته نمی‌شود. درواقع صنعت باید به ارائه خدمات بانکداری دیجیتال اقدام کند تا اصطلاحا نئوبانک به معنای واقعی ایجاد شود.


بیشتر بخوانید: کدام بانک‌ها غیرحضوری وام می‌دهند؟


ریاضتی ادامه داد: ماموریت شرکت آوا، توسعه بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین است که در این حوزه به عنوان بازو‌های بانک، توسعه IT مربوط به بانکداری دیجیتال و به طور همزمان توسعه کسب و کار نئوبانک ایران زمین را با عنوان پیشانی بانکداری دیجیتال این بانک بر عهده دارد.

بانک هوشمند فردا چه زمانی لانچ می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آوا به اقتصاد ۲۴ گفت: شرکت آوا به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت می‌کند و بانک به شرکت آوا اجازه داده که به صورت فرا بانکی و B۲B۲C عمل کند که نمونه موفق جهانی آن وجود دارد. ما «بانک هوشمند فردا» را به عنوان اولین نئوبانک واقعی در کشور معرفی کردیم، زیرا صنعت دیگری وارد این حوزه شده است.

ریاضتی ادامه داد: محصول نئوبانک «بانک هوشمند فردا» آماده است و طی یک ایونت در بهمن ماه قرار است این محصول لانچ شود. در مورد هدف گذاری این محصول در نظر داریم که طی دو سال به یک میلیون مشتری برسیم.

سرویس‌های بانک هوشمند فردا چه تفاوتی با سایر نئوبانک ها دارد؟

مدیرعامل شرکت آوا در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه مزیت رقابتی این نئوبانک با دیگر نئوبانک‌ها چیست، گفت: بانک هوشمند فردا بیش از ۸۰ سرویس آماده دارد که مشتری انتخاب می‌کند کدام را نسبت به صنعتی که با آن سر و کار دارد و نیازمند آن صنعت بوده است استفاده کند.

ریاضتی ادامه داد: ما مزیت رقابتی این نئوبانک را تلفیق بین بیزینس این صنعت با حوزه بانکداری می‌دانیم. تسهیلات دهی در این نئوبانک نیز در دستور کار است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ara
0
0
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰
کدمعرف نامحدود بانکینو: 2BIIQFZ

کدمعرف نامحدود بلوبانک: MF6FOY
moghtada
0
0
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰
سلام من حساب بلو بانک دارم ومیخواستم با این بانک کار کنم در تاریخ ۸ ابان ۵میلیون پول ریختم توحسابم وقانونن باید ۸ اذر سود پول یک ماهه به حسابم واریز میشد ولی نشد تماس گرفتم با بلو بانک بهم گفت چون ۸ ابان پول به حسابت واریز شده باید تا اخر ماه اذر بمونی چون ما از یکم هر ماه تا پایان ماه حساب میکنیم یعنی ۵۲ وز پول بمونه وسود یک ماه پرداخت بشه ومن از این عمل بلو بانک راضی نبودم وکل مبلغ رو از حساب برداشتم
عرشیا نریمانی
0
0
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
کد بلوبانک MOWAWI
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد! + فیلم

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ جمله خبرساز رئیس سازمان انرژی اتمی

فیلم/ تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال پیمان معادی

پاسخ دولت به گرانی مسکن

تعرفه‌های جدید برقراری و تخلیه اینترنت اعلام شد

احتمال تعویق در لیگ برتر

فیلم/ لحظه تصادف و فوت یک امام جمعه

جزییات تازه و تکان دهنده از ماجرای دزدیده‌شدن یسنا

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

فیلم/ خرید تجهیزات VAR برای مسابقات فصل آینده لیگ برتر به کجا رسید؟

تکلیف افزایش حق مسکن کارگران مشخص شد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترکیب پرسپولیس برای دیدار با نساجی

فیلم/ تصاویر تلخ از قطع درخت ۵۰۰ ساله در امامزاده آقا رکابدار روستای کیسم

۲ غایب بزرگ نساجی در بازی با پرسپولیس

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

دلایل اصلی چاقی و افزایش وزن ناگهانی

فیلم/ چهره خیلی جذاب هدیه تهرانی در ویدئو لو رفته از او

دفاع نماینده جنجالی مجلس از اظهاراتش درباره شریک جنسی مردان ترکیه‌ای

فیلم/ جعفرزاده: به رئیسی پیغام دادم بودجه تو را زمین می‌زند

ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان توسط همسرش

معرفی ۱۰ بروکر بدون سواپ + دلایل استفاده از بروکر‌های بدون سواپ

عکسی از متروی تهران که مردم را عصبانی کرد

اقامه نماز جماعت به امامت یک خانم روی آنتن تلویزیون+ عکس

کاهش مصرف بنزین با استفاده از CNG

دلیل به صدا افتادن اتاق خودرو چیست؟

الفاظ رکیک سپهر حیدری درباره هوادار سپاهان که کاربران را شوکه کرد+ عکس

ماجرای عجیب یحیی گل‌محمدی برای پیوستن به تراکتور

عکس/دختری در کافی نت شمال تهران در ۱۳۷۷

۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم+ عکس

فیلم/عادل فردوسی‌پور به صداوسیما بازگشت

نخستین سکوی تامین مالی جمعی ارزی_ریالی کشور در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود

واکنش علی مطهری به ماجرای دف نوازی یک دختر

زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌عدالت

مردان ترکیه هر کدام ۱۵ شریک جنسی دارند!

عربستان قیمت نفت را بالا برد

راهکار کاهش۱۵ تا۲۰ درصدی ناترازی بنزین

حقوق نجومی رانندگان خودرو‌های حمل زباله/ نان در زباله کشی است

۴۰ متهم معاملات مشکوک بورس به دستگاه قضا احضار شدند!

فیلم/ تعجب آهنگران از مداحی با سبک و ریتم «جدی می‌فرمایید»

اعلام آخرین مهلت استفاده از کالابرگ

اولین تصاویر از آتش‌سوزی در لاله‌زار تهران

همه چیز درباره تولید و پخش عمده کیسه فریزر رولی

فیلم/ آهنگ کیم جونگ اون حسابی وایرال شد!

صدور کارت بازی المثنی برای استقلالی‌ها!

پیروی بازار طلا از روند صعودی انس جهانی

جنجال گردشگر روس با اسکناس کیلویی

فیلم/چرا رضا عطاران ماشین ندارد؟

عجیب اما واقعی؛ داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب سهمیه دارو می‌گیرند!

فیلم/ با خاص‌ترین خودرو کلکسیون لیونل مسی آشنا شوید