اقتصاد ۲۴- مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اعلام این خبر عنوان داشت: هدف اصلی برندسازی در این حوزه، معرفی محصولات و مواد غذایی مرتبط با زمین در ژئوپارکها به مردم است.
علیرضا امری کاظمی، ادامه داد: سازمان جهانی یونسکو در طرحی به نام IGCP با هدف ایجاد ارتباط عمیقتر بین مردم و ارزشهای زمین شناسی اقدام به توسعه ژئوفودها کرد و ژئوپارک جهانی قشم نیز سال گذشته به این طرح پیوست.
به گفته امری کاظمی، معرفی محصولات محلی، توسعه پایدار اقتصاد جامعه محلی و معرفی میراث طبیعی ژئوپارک جهانی قشم از اهداف اصلی این طرح در جزیره میباشد که در دو بخش محصولات ژئوفود و رستورانها به فعالیت میپردازد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم تاکید کرد: گردشگری تنها صنعتی است که درآمد را به همه نقاط کشور منتقل میکند که اصلیترین محور آن گردشگری خوراک است.
بیشتر بخوانید: سازمان منطقه آزاد قشم آماده واگذاری بسیاری از اختیارات به شوراها و بخش خصوصی است
لازم به ذکر است در حاشیه نخستین همایش ایران و گردشگری خوراک در سده نو، علیرضا امیری کاظمی به عنوان عضو هیات رییسه مرکز متخصصین گردشگری خوراک ایران منصوب شد.
گفتنی است، منطقه آزاد قشم در سالن ۳۵ پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور داشته و به معرفی توانمندیهای گردشگری، صنایع دستی و جاذبههای ژئوپارکی خود به بازدیدکنندگان پرداخته است.
این نمایشگاه تا ۱۲ بهمن ماه برپا خواهد بود.