روز ولنتاین در سراسر جهان

روز ولنتاین در بسیاری از کشور‌های دنیا هرساله در ۲۵ بهمن برگزار می‌شود. برگزاری جشن روز ولنتاین در بسیاری از کشور‌ها با ممنوعیت و یا محدودیت‌هایی مواجه است. روز ولنتاین در برخی کشور‌ها در تاریخ‌های دیگری جشن گرفته می‌شود. مثلا در مصر در ۴ نوامبر در کره جنوبی در ۱۱ دسامبر و در برزیل در ۱۲ ژوین روز ولنتاین را جشن می‌گیرند.
کد خبر: ۱۴۸۱۷۴
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

اقتصاد۲۴- روز ولنتاین، هر ساله در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) جشن گرفته می‌شود. این گرامی‌داشت به عنوان یک روز جشن مسیحی (تقویم قدیسین) برای بزرگداشت یک یا دو شهید نخستین کیش مسیحیت به نام قدیس ولنتاین آغاز گردید و از طریق سنت‌های مردمی پس از آن، به یک جشن فرهنگی، مذهبی و تجاری مهم عاشقانه در بسیاری از مناطق جهان تبدیل شد. داستان‌های مختلفی در مورد اینکه چرا ۱۴ فوریه روز ولنتاین انتخاب شده‌است، وجود دارد.

در کشورهای اروپایی و آمریکایی دادن شکلات، کارت تبریک، گل، … به عنوان هدیه روز والنتین از شهرت خاصی برخوردار است. تزئین شکلات و پختن انواع آن نیز از آداب این روز به‌شمار می‌رود. در منطقه نورفک انگلستان، یک شخصیت به نام «جک» در خانه‌ها را می‌زند و یک هدیه پشت در برای بچه‌ها می‌گذارد. البته در بسیاری مواقع هدیه‌هایش همراه حقه است و بچه‌ها اکثرشان از این فرد افسانه‌ای می‌ترسند.

 
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.