تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

آقای قالیباف با خودش چندین اتوبوس آدم به مجلس برد

یک نماینده مجلس گفت: بنده یک اصولگرا هستم، همه هم می‌دانند، ولی قرار نیست چشمانم را ببندم دوستم هر غلطی بکند؛ اولین کار اصولگرا، امر به معروف و نهی از منکر است.

آقای قالیباف با خودش چندین اتوبوس آدم به مجلس برد

اقتصاد۲۴- نادر قاضی پور، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بنده یک اصولگرا هستم، همه هم می‌دانند، ولی قرار نیست چشمانم را ببندم دوستم هر غلطی بکند؛ اولین کار اصولگرا، امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش سایت منیبان، نادر قاضی پور، نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی مجلس یازدهم مخصوصاً در رابطه با طرح‌هایی نظیر صیانت و شفافیت آرا گفت: بنده وقتی سال ۱۳۸۷ به مجلس رفتم، دومین ماه فیش حقوقی‌ام را منتشر کردم. واقعیت امر این است که هر چه اوضاع شفاف باشد، فساد کم می‌شود. شما الان از کنار یک باغ عبور می‌کنید، اگر این باغ فنس داشته باشد و داخل آن دیده شود، فساد دیده خواهد شد، در نتیجه فساد نمی‌شود، اما اگر یک دیوار ۶ متری داشته باشد و داخل آن قابل مشاهده نباشد، اگر در آن فسادی انجام شود، آن را نمی‌بینید.

او افزود: یعنی هر چقدر واضح و روشن، اعداد و ارقام خودمان را منتشر کنیم، علیه ما جوسازی نمی‌شود. در حال حاضر در خارج از مجلس می‌گویند نمایندگان چند صد میلیون حقوق می‌گیرند، در صورتی که این‌طور نیست. نمایندگان کمتر از شرکت‌های تأمین اجتماعی حقوق می‌گیرند. کمتر از حقوق بگیران سازمان بازنشستگی حقوق می‌گیرند، اما به دلیل اینکه شفاف نشده همه فکر می‌کنند که نمایندگان، ماهانه چقدر حقوق می‌گیرند؛ لذا اصرار داریم نمایندگان محترم، آنچه واقعیت است را پخش کنند تا علیه مجلس شورای اسلامی که به گفته حضرت امام (ره) و به فرمایش رهبر فرزانه نظام آیت الله خامنه‌ای، در رأس امور است، در رأس امور بودنش را حفظ کند و هر روز علیه مجلس حرف‌هایی زده نشود.

وقتی باشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و جا‌های پرتردد تعطیل نیست، چرا مجلس را تعطیل می‌کنید؟!

قاضی‌پور همچنین در واکنش به تعطیلی مجلس تصریح کرد: دومین مطلب این است که در حال حاضر تعطیلی نمایندگان به بهانه کرونا بیش از حد است. وقتی که بازار تعطیل نیست، باشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و جا‌های پرتردد تعطیل نیست، چرا مجلس را تعطیل می‌کنید؟! نمایندگان می‌توانستند طبقه بالا هم بنشینند، همه با لپ‌تاپ کارهایشان را انجام دهند، صحبت کنند و از حق و حقوق ملت و نظام دفاع کنند یا عملکرد بعضی از سازمان‌ها را به چالش بکشانند.

در شأن مردم ایران نیست که همه کمیته امدادی شوند

این نماینده اصولگرا در مورد بحث استیضاح در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دومین بحثی که از این مجلس انتظار داریم، استیضاح‌ها است که عمل نمی‌کنند. وقتی که وزیری موفق نیست و مشکلات عدیده‌ای برای سازمان زیرمجموعه خودش به وجود آورده و همه را می‌خواهد کمیته امدادی کند و همه باید دست‌درازی کنند، چرا در مورد عملکردش سوال نمی‌پرسند؟ در شأن و منزلت مردم ایران نیست که همه کمیته امدادی شوند. روزگاری در برنامه خود داشتیم که باید کمیته امداد را حذف می‌کردیم، همه به نان و نوا برسند نه اینکه کاری کنیم که روز به روز تعداد کمیته امدادی‌ها بیشتر شوند. انتظار داریم مجلس در استیضاح‌ها وارد شود و نمایندگان محترمی که خواهان استیضاح هستند، حرف دلشان را بگویند، حرف مردم را بشنوند، مسئولان عالی‌رتبه بفهمند که استیضاحی در کار است و زمان خوابیدن نیست.

به جای رئیسی وزرا بدوند

قاضی‌پور ادامه داد: آقای رئیسی به تنهایی به اندازه ۱۰ وزیر این طرف و آن طرف می‌دود، اما این کفایت نمی‌کند. باید وزرا بدوند، مدیران و کارشناسان بدوند تا کار برای رئیس جمهور نماند. نه اینکه رئیس جمهور بخواهد به خاطر یک آبرسانی ۸۰ یا ۲۰۰ کیلومتر با ماشین به یک روستا برود تا آبرسانی را ببیند. ما با این اقتداری که داریم نباید مشکلات آب شرب داشته باشیم. از مجلسی‌ها می‌خواهم که با اشرافی‌گری مقابله کنند. ما از مجلس محترم انتظار داشتیم، برای حق و حقوق تأمین اجتماعی احترام قائل می‌شدند، می‌گذاشتند افراد صاحب تأمین اجتماعی برای آن تصمیم‌گیری کنند نه اینکه بگذارند حیاط خلوت دولت باشد و بدهی تأمین اجتماعی را صفر کنند لذا مجلس بایستی فعال باشد. به قول شما تهرانی‌ها اکتیو باشد، به قو ما ترک‌ها تِز اولسا، جنب و جوش اولسا.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به اینکه بسیاری در زمان انتخابات معتقد بودند که، چون رئیسی در قوه قضاییه خوب عمل کرده پس در دولت هم می‌تواند خوب عمل کند، با گذشت ۶ ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم، این گمانه درست از آب درآمده است؟ متذکر شد: بنده نمی‌توانم در مورد عملکرد آقای رئیسی در قوه قضاییه نظر بدهم خوب بود یا بد؛ کارشناسان زبده قضایی باید اظهارنظر کنند. در قوه قضاییه یک ترسی به وجود آوردند، هیچ‌کس از مسئولان زیر بار مسئولیت نمی‌رود.


بیشتر بخوانید: نماینده مجلس : پیش از انقلاب سالی یک مرتبه برنج می خوردیم، خورش هم نداشت


قاضی‌پور در ادامه متذکر شد: باید کارشناسان عالی‌رتبه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بگویند که رئیسی آیا خوب توانسته قوه‌ای که حضور داشته را رونق بدهد یا خیر؟ اما وحشتی که به جان مدیران افتاد، همه مدیران با هزار و یک عصا راه رفتند ریسک نکردند؛ کار هم با ریسک انجام می‌شود. نامه‌پراکنی، رئیس به معاون، معاون به مدیرکل، مدیرکل به کارشناس، همگی از جمله نتایج این ترس است برای یک نامه هیچ کس زیر بار مسئولیت نرفت در نتیجه کار‌ها اکثراً نیمه‌تعطیل ماندند. در مجموع از رئیسی که تلاش می‌کند و مسافرت‌های استانی‌اش را می‌رود، به روستا‌ها می‌رود، برای شخصیت‌های نظام احترام خاصی قائل است و از فرامین رهبری اطاعت محض می‌کند، از این بابت از او تشکر می‌کنیم، اما انتظار هم داریم.

مخبر باید تلاش خود را صد برابر کند/ کرونا بهانه فرار مدیران از مردم شده است

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه همه کابینه باید تلاش کنند، خاطرنشان کرد: دولتمردان پا به پای آقای رئیسی بدوند، به‌خصوص آقای مخبر، به‌خصوص آقای مرتضوی، معاون اجرایی و معاون اول. این‌ها باید تلاش‌شان را صد برابر کنند تا وزرا به تبعیت از آنها، حرکت‌هایشان را انجام دهند. همچنین به آقای رئیسی بگویید درِ مدیران به روی مردم باز شود. بسیاری از مدیران به بهانه کرونا ملاقات را ممنوع کرده‌اند. الان مردم و کارمندان نمی‌توانند مدیرشان را ببینند. کرونا بهانه‌ای شده تا از مردم فرار کنند. مدیر محترم مسئولیت قبول نمی‌کردی، اما حالا که قبول کردی باید در خدمت و نوکر مردم باشی.

عملکرد قالیباف در شهرداری مخدوش است

قاضی‌پور با اشاره به حملات صورت گرفته علیه قالیباف که به بهانه فایل صوتی اتفاق افتاد، گفت: عملکرد قالیباف در شهرداری مخدوش است و شفاف‌سازی نمی‌شود لذا این حملات از باقی مانده عملکرد، شهرداری او است. قالیباف با خودش نیروی زیادی به مجلس آورد. کارمندان مجلس از هفت خوان رستم رد شده اند، قریب به اتفاق کارمندان مجلس نماز شب خوان هستند، قریب به اتفاق کارکنان مجلس هیئتی، مذهبی و آدم‌های بسیار پاک‌دستی هستند. در کمیسیون‌ها آدم‌های بسیار متخصص و کارشناسان خوبی حضور دارند. یکدفعه آقای قالیباف با خودش چندین اتوبوس آدم آورد، این‌ها له شدند. بعد له شدن این‌ها تبعات دارد. قالیباف هم بداند که باید جوابگو شود. از معاونان خودش در شهرداری بیش از حد دفاع نکند. از عملکرد شهرداری‌اش یک شفافیت به نمایش بگذارد.

مملکت ما مثل دسته گل و مدینه فاضله می‌شود، اگر ...

این نماینده مجلس دهم در واکنش به اینکه درباره حملات صورت گرفته علیه قالیباف این گمانه وجود دارد که بیشتر خودزنی اصولگراهاست، اما شما می‌گویید بیشتر به عملکردش مربوط است، خاطرنشان کرد: بنده یک اصولگرا هستم، همه هم می‌دانند، ولی قرار نیست چشمانم را ببندم دوستم هر غلطی بکند. اولین کار اصولگرا، امر به معروف و نهی از منکر است. در جامعه امر به معروف و نهی از منکر از بین رفته است. بنده یک کلام می‌گویم ما اگر ۱۰ درصد فرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را اجرا کنیم، مملکت ما مثل دسته گل و مدینه فاضله می‌شود.

برای نمونه در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ رهبر فرزانه در رابطه با کارگران و معلمان زحمتکش فرمایشاتی فرمودند. الان باید تکلیف آن وزارتخانه مشخص می‌شد، چون آقا برایشان حکم داد، صحبت‌های رهبری حکم حکومتی است، کدامشان را اجرا کردند؟ وزیر صنعت آمد؟ وزیر تعاون آمد؟ وزیر اقتصاد آمد؟ هیچ‌کدام نیامدند صلاح و مشورت کنند، مصوبه بدهند، ببرند هیئت دولت مصوب کنند که این فرامین رهبر فرزانه در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را عملیاتی کنند حتی این‌ها را به کاغذ نیاوردند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان

پیش‌بینی‌ها برای جنگ روسیه و اوکراین