جنایات جنگی روس ها در ایرپین

درگیری‌ها در شهر ایرپین در نزدیکی کی یف پایتخت اوکراین به اوج خود رسیده است. حالا شهروندانی که در شهر مانده بودند پا به فرار گذاشته اند. خبرنگاران نیز در پی ثبت اتفاقات جنگ در سطح شهر از این سو به آن سو در حال دویدن هستند.
کد خبر: ۱۵۰۶۶۸
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

اقتصاد۲۴-  ایرپین، در ۲۵ کیلومتری شمال غربی کی یف پایتخت اوکراین، در روز‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بوده است. ارتش روسیه در حال نزدیک شدن به کیف است، جایی که قبل از تهاجم و مهاجرت غیرنظامیان، حدود ۳.۴ میلیون نفر در آن زندگی می‌کردند.

خبرنگاران رویترز شاهد تلفات نبودند، اما چندین رسانه خبری گفتند که حداقل سه نفر - یک زن و دو کودک - کشته شدند.

نیویورک تایمز عکسی را منتشر کرد که به گفته آن در ایرپین چهار عضو یک خانواده یک زن، یک مرد و دو کودک از ترس اصابت خمپاره‌های دشمن روی زمین دراز کشیده بودند.

وزارت کشور اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که با گلوله باران اخیر شهر و مناطق اطراف آن، تخلیه غیرنظامیان از ایرپین ادامه خواهد داشت.

سرویس اورژانس دولتی همچنین اعلام کرد که در حال برپایی چادر‌ها برای ارائه مراقبت‌های پزشکی به همه کسانی است که به آن نیاز دارند.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز یکشنبه گفت، تهاجم روسیه به اوکراین بیش از ۱.۵ میلیون نفر را به فرار به کشور‌های همسایه سوق داده است. میلیون‌ها نفر دیگر در داخل کشور آواره شده اند و تلاش می‌کنند تا به امنیت نسبی غرب اوکراین برسند. در تصاویر روز عکس هایی از جنایات جنگی روس ها در ایرپین را ببینید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.