تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

حمله تند احمدی‌نژاد به دولت رئیسی

محمود احمدی‌نژاد به وجود میلیون‌ها انسان متفکر، صاحب نظر و با تجربه در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: چگونه ممکن است چند نفر بگویند که فقط آن‌ها می‌فهمند، ولی یک ملت نمی‌فهمد؟

حمله تند احمدی‌نژاد به دولت رئیسی

اقتصاد۲۴- احمدی نژاد در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی استان گیلان طی سخنانی از این استان به عنوان دیار انسان‌های بزرگ، فکور، هنرمند و مردان و زنان مهربان، شجاع، با صفا، صادق و دوست داشتنی یاد کرد و با اشاره به فراگیر بودن نارضایتی در ایران گفت: احساس عمومی این است که در حال درجا زدن یا عقب گرد هستیم، فرصت‌ها استفاده نمی‌شود و به تهدید تبدیل می‌گردد، سرمایه‌های کشور نه تنها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه با اتلاف بخش مهمی از آن مواجهیم و این به معنای آن است که وضع ما رو به بهبود نیست و کشورمان خوب اداره نمی‌شود.

احمدی نژاد بر ضرورت ریشه یابی علت پیدایش چنین شرایطی در کشور تاکید کرد و افزود: انقلاب ۵۷ یک اتفاق بزرگ بود، اما باید ببینیم که چرا به اینجا رسیدیم. بعضی‌ها می‌خواهند بگویند که این اتفاق از اساس غلط بود، در حالی که این تصور اشتباهی است، زیرا ممکن نیست که یک ملت همه با هم و در یک فضای معنوی و اتحاد، به میدان بیایند و تصمیمی غلط بگیرند. انقلاب ملت ایران قطعا تصمیم درستی بوده است.

متن سخنان دکتر احمدی نژاد در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی استان گیلان


بیشتر بخوانید: زلف دولت و برجام؛ گره بزنیم یا نزنیم؟


وی به شرایط سعادتمندی یک جامعه انسانی اشاره کرد و گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد سعادتمند بشود. تک تک مردمش باید بدانند که در حال حرکت به کدام سو هستند و قرار است به چه نقطه‌ای برسند، تا بتوانند مطالبه کنند وبه طور مستمر بر عملکرد‌ها نیز نظارت داشته باشند چراکه در غیر اینصورت یک عده آن بالا می‌نشینند و خودشان بر عملکردشان نظارت می‌کنند و خودشان را آن را ارزیابی می‌کنند و به خودشان هم نمره بیست می‌دهند. آن‌هایی که خیلی خوش انصاف باشند، از ۱۰۰ به خودشان از ۹۰ پایین‌تر نمی‌دهند. در حالی که باید دید از طرف مردم چه نمره‌ای می‌گیرند. البته تا مردم نمره پایین هم می‌دهند، متهم به ضد انقلاب بودن می‌شوند. مگر یک ملت ضد انقلاب می‌شود؟ انقلاب متعلق به ملت است. مگر می‌شود یک ملت اشتباه کند؟

استاد دانشگاه علم و صنعت به وجود میلیون‌ها انسان متفکر، صاحب نظر و با تجربه در جامعه ایران اشاره کرد و افزود: چگونه ممکن است چند نفر بگویند که فقط آن‌ها می‌فهمند، ولی یک ملت نمی‌فهمد؟ مثلا وزیر کشاورزی بگوید که من می‌فهمم، اما ۴ میلیون کشاورز ما نمی‌فهمند! چند هزار نسل اندر انسل کشاورزی کرده اند و خیلی چیز‌ها را می‌دانند. آن‌ها ممکن است از دانش وزیر بهره‌مند نباشند، اما چیز‌هایی دارند که او حتما آن‌ها را ندارد! او باید از زبان کشاورزان مسائل کشاورزی را عیب یابی کند تا راه حلی که می‌دهد ثمربخش باشد.

وی به تمرکز قدرت و ثروت در ایران طی ۶۰ سال اخیر اشاره کرد و گفت: یک سازمان کشاورزی در کشور بوجود آورده ایم، سوال این است که آیا این سازمان، کشاورزی ما را جلو برده است یا آن را همانجا نگه داشته و شاید هم عقب برده است؟ آیا سازمان جنگلبانی، جنگل‌ها را حفظ کرده یا آنکه جنگل‌ها از بین رفته است؟ کاملا واضح است که هر مقدار دولت دخالت کرده و مردم کنار زده شده اند، کار خرابتر شده است. در یک جاهایی، اتفاقات جزئی مثبتی افتاده است، اما در مجموع هر جای دنیا وقتی مردم کنار می‌روند و کار دست حکومت‌ها می‌افتد، خرابتر می‌شود. زیرا رشوه، فساد و پارتی بازی در حکومت هاست والا اگر مردم و اراده آن‌ها حاکم باشد که دیگر پارتی بازی معنا ندارد!

خادم ملت ایران به حذف فیزیکی متفکرین و تئوری پردازان اصلی انقلاب اشاره کرد و افزود: در شب رفراندوم جمهوری اسلامی، شهید مطهری در تلویزیون تصریح کرد که «معنای جمهوری اسلامی آن است که هرچه مردم خواستند انجام می‌شود. یک عده می‌گویند مردم اشتباه می‌کنند، اما من می‌گویم که حتی اگر مردم اشتباه کنند باز همان باید اجرا شود. صدبار هم اگر مردم اشتباه کنند باز باید همان اجرا شود تا مردم رشد کنند، زیرا اصل بر این است که مردم یاد بگیرند و رشد کنند». دشمنان انقلاب ایشان و امثال ایشان را از مردم گرفتند و اکنون چهل سال است که به روزمرگی افتاده ایم. این را باید در کنار سازمان دشمن قرار بدهیم که از ۲۰۰ سال قبل در داخل کشور جای پای خود را محکم کرده و دست هم نخورده است.

وی به تلاش‌های هشت ساله دولت‌های نهم و دهم برای انجام اصلاحات اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: هرجا که می‌خواستیم کار را به صورت اساسی درست کنیم، با سرو صدای افرادی، هدف قرار می‌گرفتیم. بعد که بررسی می‌کردیم متوجه می‌شدیم که آن افراد اصلا هیچ فهمی از موضوع ندارد. به آنان می‌گفتیم که اینجا ده تا موضوع وجود دارد، چرا دارید ستون فقراتش را می‌زنید؟ بعد می‌فهمیدیم که این حرف خود آن‌ها نیست و از جای دیگری آمده و این افراد خواسته یا ناخواسته، فهمیده یا نفهمیده، دارند حرف جای دیگر را عملیاتی می‌کنند.

احمدی نژاد به ردپای شبکه دشمن برای پیشگیری از اجرای طرح‌های اساسی و بزرگ در کشور اشاره کرد و افزود: در ۴۰ سال گذشته، دشمن حرف‌های خود را از دهان برخی افراد مشخص بیرون کشیده است. لازمه ساختن کشور، دوستی و همکاری سازنده با همه کشور‌های دنیا و بویژه همسایگان است. در دولت‌های نهم و دهم ما با کشور‌های همسایه و منطقه دست دوستی می‌دادیم و با هم پروژه تعریف می‌کردیم، قرارداد همکاری می‌بستیم و سعی می‌کردیم روابط برادرانه مان را توسعه دهیم، اما به طور مثال هربار فردی که سمت بالایی هم داشت، صدایش را بلند می‌کرد که بحرین متعلق به ایران است و باید برگردد، در نتیجه ما برای کاهش آثار سوء این حرف از ذهن مقامات آن کشور، باید چندین سفر انجام می‌دادیم و تا این موضوع را سامان می‌دادیم، فرد دیگری ادعای ارضی ایران نسبت به آذربایجان را مطرح می‌کرد.

وی بیان این حرف‌ها را نتیجه اقدامات برنامه ریزی شده دشمن و زمینه سازی برای نفوذ صهیونیست‌ها در منطقه و کشور‌های همسایه دانست و افزود: اسرائیل برای ایجاد پایگاه در کشور‌های همسایه، به این حرف‌ها نیاز دارد تا آن‌ها را از ایران بترساند و در سایه این ترس، خود را دوست آن‌ها وانمود سازد. صهیونیست ها، بخشی از نقشه خود علیه ایران را در خود ایران اجرا می‌کنند، زیرا شبکه دشمن در کشور ما حضور دارد و کارش را جلو می‌برد، بنابراین اگر ما به حضور اسرائیل در منطقه اعتراض داریم باید بدانیم که بستر بخشی از این حضور از داخل ایران آماده می‌شود.

استاد دانشگاه علم و صنعت بر ضرورت تلاش‌های اصلاح گرانه در کشور تاکید کرد و گفت: همه بدنبال اصلاح هستیم و می‌خواهیم اوضاع درست شود. خیلی‌ها به من ایراد می‌گیرند و می‌گویند شما همواره می‌گویید که همه چیز درست می‌شود، چگونه این اتفاق می‌افتد؟ بله الان نارضایتی خیلی زیاد است، ممکن است انفجار‌هایی هم اتفاق بیفتد، ولی لزوما به نفع کشور نباشد. تغییر زمانی سودمند است که عموم مردم نسبت به امر جایگزین، کاملا توجیه باشند تا بعدا بتوانند پیگیری و نظارت کنند که اتفاقات گذشته دوباره تکرار نشود. اصلا نیازی به درگیری نیست. وقتی همگان متوجه شدند که دقیقا کجا می‌خواهیم برویم؟ آن زمان، تغییرات سریع اتفاق می‌افتد و از خود پایداری نیز نشان می‌دهد و این امر تضمین می‌کند که دوباره ارتجاع حاصل نشود.

وی بر ضرورت یافتن راه‌های اصولی و منطقی برای حل مسائل اساسی کشور و هوشیاری نسبت به تلاش برخی افراد برای ارائه راه حل‌های سطحی، تقلبی و مخرب تاکید کرد و در تبیین این مهم گفت: «تولید مفید»، امری است که هر انسان عاقلی بر لزوم و اهمیت آن تاکید دارد، اما برخی به نام حمایت از تولید، راه حل‌هایی را ارائه می‌دهند که نتیجه‌ای جز فروپاشی اقتصاد و تولید و نابودی مردم حاصل دیگری ندارد. برای مثال ۴۳ سال است که به بهانه حمایت از صنعت و تولید داخلی، مردم مجبورند آن چیزی را که خودرو سازان تولید می‌کنند، به دو تا سه برابر مشابه خارجی آن بخرند!

وی رشد تولید و افزایش کیفیت و پایین بودن قیمت برای رفاه مردم را هدف اصلی حمایت از تولید داخلی برشمرد و گفت: آیا سیاست حمایت از تولید داخلی، منجر به تحقق این هدف شده یا آنکه کاملا نتیجه عکس داشته است؟ ظاهر این سیاست زیباست، اما باطن آن، سم مهلک است. یک ماشین مشابه پژو می‌خواهد از خارج وارد شود، ۱۲۰ درصد از آن عوارض می‌گیرند. معنایش این است که به خودروساز داخلی اجازه داده می‌شود محصول بی کیفیت خود را ۱۲۰ درصد به مردمی که در صف خرید هستندتحمیل کند، بنابراین او دلیلی نمی‌بیند که کیفیت تولید خود را ارتقاء دهد.

احمدی نژاد افزایش کیفیت خودرو با صدور دستور و بخشنامه و سخنرانی را غیرممکن خواند و گفت: مقامات کشور که هرگز برای شش یا هفت ساعت سوار ماشین ایرانی نمی‌شوند تا ببینند چه بلایی بر کمر و دل و روده شان وارد می‌آید! همین طوری حرف می‌زنند؛ ما دستور می‌دهیم که اینگونه شود! مگر دستوری است؟! دارید ۱۲۰ درصد در جیب خودروساز‌ها می‌ریزید! این‌ها هم یک باندی می‌شوند که اجازه نمی‌دهند شما سیاست را عوض کنید!

وی به شرایط تولید خودروی داخلی با استفاده از انرژی بسیار ارزان در مقایسه با خودرو‌های خارجی اشاره کرد و افزود: خودرو سازان داخلی تقریبا مالیات نمی‌پردازند، کارگر ارزان قیمت در اختیار دارند و حقوق‌های دیگر را هم نمی‌دهند و در عین حال ۱۲۰ درصد نیز برایشان رانت درست می‌شود. افزایش قیمت‌ها و رقابت‌ها در دنیا به صورت میلیمتری است، اما در ایران خودرو را به چند برابر می‌فروشند بی آنکه بتوانند در جهت رساندن خود به پای صنعت خودروی خارجی اقدامی را انجام دهند.

خادم ملت ایران قالب‌های صنعت تولید خودروسازی در ایران را متعلق به ده‌ها سال قبل دانست و گفت: خودروساز‌های دنیا پس از تولید چندصد هزار خودرو، قالب‌های خود را تعویض می‌کنند و خط تولید را تغییر می‌دهند، اما معلوم نیست که چه رانت‌هایی اینجا وجود داشته یا سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته است که قالب‌های خودروسازان ما از ده‌ها سال قبل همچنان باقی مانده اند! و مردم نیز برای ماشینی که ۱۲۰ درصد گرانتر می‌خرند، باید در صف بایستند، آن‌ها هم هر زمان که دلشان خواست خودرو را تحویل می‌دهند و دست مردم هم به جایی بند نیست!

وی صدور اجازه واردات خودرو و لوازم خانگی را برای ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی ضروری دانست و افزود: هدف حمایت از تولید باید حمایت از مردم باشد. حمایت از تولید داخلی؛ حرف جذابی است و به محض آنکه در مقابل آن سخنی گفته شود، می‌گویند شما ضد تولید هستید! در حالی که ما طرفدار تولید هستیم، ولی سیاستی که اعمال می‌شود، غارت ملت است. ۸۵ میلیون نفر باید خودروی بی کیفیت را گران بخرند تا به اصطلاح از تولید حمایت شود! و بعد هم عدد‌های دروغ می‌دهند که ۵۰۰ هزار الی یک میلیون نفر در این صنعت اشتغال به کار دارند! این دروغ است. تمام تعمیراتی‌ها و آپاراتی‌ها و قالب ساز‌ها و قطعه سازان را به حساب خودروسازی می‌گذارند!

استاد دانشگاه علم و صنعت افزود: معلوم نیست که اقتصاد ما می‌خواهد چه شکلی باشد؟ نحوه اداره کشور می‌خواهد چگونه باشد؟ جایگاه مردم از یک سو و جایگاه مقامات از سوی دیگر در کجاست؟ چه تصمیمی را مردم و چه تصمیمی را مسئولان باید بگیرند؟ حد و حدود آن کجاست؟ چه کسی باید نظارت کند؟ چه کسی باید جواب بدهد؟ همه این‌ها باید به طور کامل و به سرعت روشن شود والّا با هر تغییری، کار دوباره دست یک عده قلیل می‌افتد. تا می‌توانیم باید علل پیدایش وضع امروز را واکاوی و راه صحیح برون رفت از آن را تبیین کنیم.

وی تمرکز ثروت و قدرت و چند برابر شدن حجم دولت نسبت به قبل از انقلاب را مورد سوال قرار داد و گفت: معلوم نیست که ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران چکاره هستند؟ چند نماینده که هر کدام چند هزار رای آورده اند، خودشان می‌بُرند و می‌دوزند. در سیاست خارجی هم که مردم اصلا نقشی ندارند. در یک مقطع کوتاهی، در موضوع هسته‌ای همه ملت آمدند و خواسته خود را فریاد زدند و یک تاثیری در سیاست خارجی گذاشتند، اما الان هیچکس نمی‌داند که در سیاست خارجی چه می‌گذرد؟ با چه کسی داریم می‌جنگیم، با چه کسی داریم دوست می‌شویم؟ طالبان می‌آید و می‌رود و مردم هم نقشی ندارند. اگر از مردم ایران سوال کنیم که آیا موافقید ایران از طالبان حمایت کند تا بر افغانستان حاکم شود؟ چند درصد با آن موافقت دارند؟ وقتی مردم در جریان تصمیم گیری نیستند برای چه کسی دارید کار می‌کنید؟ اگر می‌خواهیم وضع کشورمان اصلاح شود، تمام این‌ها را باید تبیین کنیم.

احمدی نژاد کمک به استقرار طالبان در افغانستان را اشتباه تاریخی دولت ایران توصیف کرد وافزود: این طالبان بستر رشد داعش و القاعده است و آن‌ها هم به سرعت دارند خودشان را سازماندهی می‌کنند. اصلا استقرار طالبان، اگر ده تا هدف داشته باشد، هدف اول آن‌ها زدن جمهوری اسلامی است. به نظر من آمریکا جمهوری اسلامی را فریب داد و پاکستان و بقیه کشور‌ها کمک کردند و طالبان خیلی راحت آمدند و بر حکومت تکیه زدند. اصلا تیری شلیک نکردند و مهمترین ماموریت آن‌ها نیز زدن ایران است و الّا آمریکا آن‌ها را با ۸۰ میلیارد دلار اسلحه مستقر نمی‌کرد. به نظرم خطر اصلی آنجاست.

او همچنین از باور‌های انقلابی خود سخن به میان آورد و گفت: من به عنوان فردی که در انقلاب حضور داشته تاکید می‌کنم که ما فکر می‌کردیم اگر انقلاب شود، تک تک مردم صاحب کشور هستند، نظر می‌دهند، تصمیم می‌گیرند، رشد می‌کنند، وضع همه خوب می‌شود، همه در رفاه زندگی می‌کنند، همه صاحب عزت می‌شوند، اما بعدا متوجه شدیم که ظاهر کل اسلام و انقلاب مال یک عده خاص است. من در پیشگاه خدا شهادت می‌دهم که آن زمان این چیز‌ها در ذهن ما نبوده است، خدایا اگر کوتاهی کرده ایم ما را ببخش!

وی در پایان سخنانش بشارت داد که آگاهی مردم نسبت به علت‌های پیدایش وضع موجود به سرعت در حال افزایش است و به فضل الهی این تحول دارد در کل دنیا اتفاق می‌افتد؛ بنابراین به حول و قوه الهی و به لطف خداوند متعال و به برکت وجود امام زمان (ع) ما در آینده شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود. اوضاع ایران خیلی خوب می‌شود و برای دنیا الگو خواهد شد.

 

منبع: دولت بهار

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس