تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

حمل بار از ترکیه به ایران را چگونه انجام دهیم؟

بازرگانان ایرانی هر ساله طیف وسیعی از محصولات و کالاها را از کشور ترکیه به ایران وارد می‌کنند. ترکیه امروزه در بسیاری از صنایع، پیشرفت‌های زیادی داشته و به دلیل نزدیکی به ایران، از مقاصد جذاب تجاری برای بازرگانان محسوب می‌شود.

حمل بار از ترکیه به ایران

اقتصاد۲۴- کشور ترکیه به دلیل همسایگی با ایران، یکی از مقاصد اصلی مهاجرت و تجارت برای ایرانیان است. این کشور طی دهه‌های گذشته با رشد اقتصادی بالا، توانسته به یکی از کشورهای بزرگ اقتصادی در منطقه و جهان تبدیل شود.

همین ویژگی‌ها باعث شده تا این کشور برای بازرگانان و تاجران جذاب شود. در حال حاضر روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و کشور ترکیه زیاد است و هر ساله حجم زیادی از کالاها بین دو کشور جا به جا می‌شود.

اگر قصد حمل بار از ترکیه به ایران را دارید، با خواندن این مطلب می‌توانید اطلاعاتی در این زمینه بدست آورید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چه زمانی به خدمات حمل بار از ترکیه به ایران احتیاج داریم؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، باید ببینیم که چه کسانی و به چه دلیلی نیاز به حمل بار از ترکیه به ایران را دارند.

  • تاجران و بازرگانان

بازرگانان ایرانی هر ساله طیف وسیعی از محصولات و کالاها را از کشور ترکیه به ایران وارد می‌کنند. ترکیه امروزه در بسیاری از صنایع، پیشرفت‌های زیادی داشته و به دلیل نزدیکی به ایران، از مقاصد جذاب تجاری برای بازرگانان محسوب می‌شود.

کالاهایی مانند پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، قطعات یدکی خودرو و صنایع، محصولات و تولیدات چوبی، انواع مواد غذایی و خوراکی و... تنها بخشی از کالاهایی هستند که توسط بازرگانان وارد ایران می‌شوند.

از آنجایی که پروسه حمل و نقل و ترخیص گمرک ممکن است امری پیچیده و وقت‌گیر باشد، از این رو بازرگانان ترجیح می‌دهند از خدمات حمل بار یک شرکت‌ حمل و نقل بین‌المللی استفاده کنند. در این روش آنها بدون نیاز به انجام دادن کار خاصی، محموله خود را در ایران و شهر مورد نظر تحویل می‌گیرند.

  • خریداران خرد و مشتریان فروشگاه های اینترنتی

گروه دیگری از مردم که به خدمات حمل بار از ترکیه به ایران نیازمند هستند، خریداران فروشگاه‌های اینترنتی است. امروزه با گسترش تکنولوژی و دسترسی سریع و آسان به فروشگاه‌های اینترنتی در سراسر جهان، امکان خرید کالاهای مورد نظرمان از آنها فرآهم شده است.

ترکیه نیز با داشتن فروشگاه‌های اینترنتی محبوب، مورد استفاده بسیاری از ایرانیان است. تعداد زیادی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در ایران(مانند بوتیک‌های لباس)، محصولات خود را از فروشگاه‌هایی مانند سایت خرید اینترنتی ترندیول انجام می‌دهند.

متاسفانه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، امکان ارسال پول و خرید بصورت مستقیم در بسیاری از این فروشگاه‌ها ممکن نیست. اما خوشبختانه شما می‌توانید از طریق شرکت‌های حمل بار از ترکیه به ایران، خرید خود را انجام داده و آن را در داخل کشور تحویل بگیرید.

  • مسافران و شهروندانی که قصد جا به جایی دارند

گروه سومی که نیاز به استفاده از خدمات حمل بار از ترکیه به ایران را دارند، ساکنین و مسافرانی هستند که قصد سفر به ایران را دارند. طی سالیان گذشته با شرایط مهاجرتی که کشور ترکیه فرآهم کرده است، بسیاری از مردم توانسته‌اند در کشور ترکیه ملک خریداری کنند و یا اقامت سکونت بگیرند. این افراد ممکن است پس از پایان اقامت خود تصمیم به انتقال اسباب منزل خود را به ایران داشته باشند. در این حالت یک شرکت‌ حمل بار از ترکیه به ایران مانند شرکت بازرگانی irdelivery ، می‌تواند کلیه مراحل انتقال و حمل اسباب خانه از ترکیه به ایران را برای مشتریان انجام دهد.

علاوه بر این اگر به عنوان مسافر به ترکیه سفر کرده باشید، باید بدانید که هنگام خروج می‌توانید تا حد مجازی بار را با خود حمل کنید. ممکن است اشخاصی قصد خرید عمده و یا بیش از ظرفیت را داشته باشند که در این صورت برای انتقال آنها به ایران، نیاز به خدمات حمل بار از ترکیه به ایران را دارند.

فرقی نمی‌کند که شما جزء کدام گروه از افرادی باشید که قصد حمل بار از ترکیه به ایران را دارد، با انتخاب یک شرکت حمل و نقل معتبر بین‌المللی، می‌توانید هر کالا و باری را به راحتی از ترکیه به ایران انتقال دهید.

چه راه هایی برای انتقال بار از ترکیه به ایران وجود دارد؟

بسته به این که شما قصد حمل چه نوع باری را به داخل ایران داشته باشید، راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. سه راه برای انتقال بار از ترکیه به ایران وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

حمل هوایی از ترکیه به ایران

سریعترین و البته گرانترین روش حمل بار از ترکیه به ایران، انتقال بار با هواپیما است. این روش یکی از روش‌های ایمن و مطمئن است که به این منظور در دسترس می‌باشد.

روش حمل هوایی معمولا برای بارهایی استفاده می‌شود که حجم زیادی ندارند و با ارزش هستند. این روش در سریعترین زمان ممکن محموله شما را بدستتان می‌رساند. البته در مقابل باید اشاره کنیم که هزینه استفاده از این روش گرانتر از دیگر روش‌ها است.

روش حمل بار با هواپیما دارای قوانین و شرایط خاص خود می‌باشد. شما می‌توانید با مطالعه شرایط حمل هوایی از ترکیه به ایران، تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

حمل زمینی از ترکیه به ایران

حمل زمینی از ترکیه به ایران

انتقال زمینی بیشترین آمار حمل و نقل بین دو کشور را به خود اختصاص می‌دهد. وجود مسیر زمینی مناسب بین دو کشور این امکان را فرآهم کرده است تا به راحتی و بدون محدودیت، هر میزان کالا را حمل کرد. روش حمل زمینی بار از ترکیه به ایران در حال حاضر به صرفه‌ترین روش برای حمل بار شما می‌باشد.

در این روش محموله های شما در هر ابعاد و حجمی که باشند، توسط شرکت حمل و نقل بارگیری شده، و ظرف مدت کوتاهی در داخل کشور به شما تحویل داده می‌شود. محموله‌ها در کانتینرها با ابعاد مناسب بارگیری شده و توسط کامیون به مقصد ایران حرکت می‌کنند.

از دیگر مزایای این روش می‌توان به در دسترس بودن آن در اکثر شهرهای کشور ترکیه اشاره کرد. در روش حمل هوایی، بار شما باید تا فرودگاه‌های مورد نظر حمل شده، و سپس مراحل انتقال آنها انجام شود. از این رو امکان حمل بارهایی که در شهر بدون فرودگاه هستند، وجود ندارد. اما در روش زمینی محدودیتی وجود ندارد و از آنجا که کامیون می‌تواند بارگیری را در هر شهری انجام دهد، در برخی مواقع گزینه بهتری می‌باشد.

هزینه حمل با کامیون هم نسبت به روش هوایی بسیار مقرون بصرفه‌تر است. همچنین اگر بار شما ظرفیت یک کانتینر را پر نمی‌کند، باز هم می‌توان آن را با کامیون حمل کرد.

انتقال بار با قطار از ترکیه به ایران

انتقال بار با قطار

روش آخر که می‌توانید از آن برای حمل بارهای خود استفاده کنید، حمل بار با قطار است. این روش ارزانترین روش حمل بار است. اما روش حمل با قطار معمولا برای بارهای با حجم زیاد و فله‌ای استفاده می‌شود.

مدت زمان بارگیری و حرکت به سمت مقصد در این روش طولانی‌تر از روش‌های دیگر است. اگر برای دریافت محموله خود عجله‌ای ندارید، و همچنین دوست دارید با کمترین هزینه بار خود را جا به جا کنید، روش حمل ریلی برای شما مناسب است.

محموله‌های شیمیایی و خطرناک، مصالح ساختمانی فله‌ای، دستگاه‌های صنعتی و... برخی از کالاهایی هستند که با قطار جا به جا می‌شوند.

مهم نیست که قصد حمل بار خود را با چه روشی دارید، نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که از یک شرکت معتبر برای انجام این کار استفاده نمایید. شرکت IRdelivery با سال‌ها سابقه در امر حمل بار از ترکیه به ایران، بهترین گزینه برای تسریع روند حمل بار شما، و صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان می‌باشد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

فیلم/ عظیمی: تمام کسانی که پشت سر صدیقی نماز خواندند نمازشان باطل است

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

استایل جذاب مریم مومن در استوری جدیدش + عکس

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

بالاخره مدرک رائفی‌پور منتشر شد

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

رونمایی از شغل دوم ابوالفضل پورعرب

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

عکس/سمیرا حسن پور هر روز جوان‌تر

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

جواب رد پارسا پیروزفر به خواستگاری هانده!

بهترین تفرجگاه‌های فیروزکوه در فصل بهار

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ افشاگری یک اقتصاددان درباره مولدسازی و فروش اموال

خودروی برقی مصرف سوخت کشور را بالا می برد

شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت

مالک جدید پرسپولیس چقدر درآمد دارد؟

خودرو خاص دو میلیاردی در تهران

عکس/منطقه توریستی شفت، قبل و بعد آتش سوزی

صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت

اینفوگرافی/ این تصویر هر جوانی را از ازدواج پشیمان می‌کند

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش پول ایران!

نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا

مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟

نگهداری این خودروها جرم است

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

آخرین قیمت خودرو +جدول

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

به این دلیل چیپس نخورید

فیلم/ سورپرایز عادل فردوسی‌پور در پشت صحنه فوتبال ۳۶۰

منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا باشیم؟

فیلم/ سوتی بزرگ مجری خانم روی آنتن زنده صداوسیما

نرخ رسمی ۲۴ ارز افزایش یافت

عکس/ چهره جدید بهنوش بختیاری و امین حیایی در اتاق گریم

قیمت اجاره مسکن در جنوب تهران + جدول

فیلم/آتش‌سوزی هولناک ۱۰۰ خانه در امامزاده ابراهیم شفت

جدیدترین قیمت آپارتمان‌های غرب تهران + جدول

روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد

مشکل کشور فعلا سهمیه‌بندی بنزین نیست

ساز ناکوک آمریکا برای تهران و ریاض؛ آیا رابطه ایران و عربستان بر لبه پرتگاه است؟

رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان

اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور+ جدول

سنگ تمام الهام علی‌اف برای ضدیت با تهران؛ تلاش باکو برای مصادره املاک دولتی ایران در این منطقه

جزئیات جدید از تقسیم استان تهران به چند استان؛ کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟

کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟

پرونده باز است؛ شورای نگهبان دلایل ردصلاحیت رییس‌جمهور سابق را اعلام کرد

قیمت جدید گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار+ جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت دوربین‌های عکاسی + جدول

پشت پرده آرامش نسبی قیمت‌ها در بازار خودرو

ترافیک فوق سنگین در جاده چالوس

قیمت انواع موتور سیکلت در بازار + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

قیمت سکه پارسیان + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز