تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران

دغدغه بسیاری از کاربران مارکت ارزهای دیجیتال انتخاب مناسب‌ترین صرافی است. در این گزارش ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران را بررسی کرده‌ایم.

ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران

اقتصاد۲۴- برخی از افراد علاقه دارند تا در صرافی‌های خارجی فعالیت کنند و برخی دیگر کاملا مخالف فعالیت در صرافی‌های خارجی هستند و ترجیح می‌دهند در صرافی‌های ایرانی فعالیت کنند.

گاهاً دلیل آن‌ها برای مخالفت این است که در صورت کلاهبردار بودن یک صرافی ایرانی شاید بتوان از آن‌ها شکایت کرد، اما اگر یک صرافی خارجی باشد دستمان به کجا بند است؟

به هر حال ما اینجا نیستیم تا بگوییم صرافی ایرانی بهتر است یا صرافی خارجی، هدف از این مقاله بررسی صرافی‌های ایرانی و خارجی است و پس از بررسی برخی از آن‌ها به مقایسه آن‌ها نیز پرداخته خواهد شد.

اگر تا این لحظه در صرافی ارز‌های دیجیتال ثبت‌نام نکرده‌اید و یا اینکه قصد دارید صرافی خود را تغییر دهید خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود، زیرا که در صورت بررسی نکردن یک صرافی و انتخاب آن ممکن است هزینه‌های زیادی را بر دوش شما قرار دهد. مقایسه صرافی‌ها موجب می‌شود تا شما با دید وسیع‌تر به عملکرد آن‌ها بنگرید و بتوانید آسان‌تر صرافی خود را انتخاب کنید. تمام تلاش ما در این مقاله این است که با مقایسه صرافی‌های برتر ارز دیجیتال مسیر شما را در این بازار هموار کنیم.

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

تعداد کثیری از معامله‌گران دوست دارند تا در صرافی‌های خارجی فعالیت کنند، زیرا از دید آن‌ها عملکرد صرافی‌های خارجی بهتر از صرافی‌های ایرانی است. صرافی‌های خارجی از نظر حجم معاملات در روز، پشتیبانی از ارز‌های دیجیتال گسترده، سرعت انجام معاملات و… برتری نسبتا بیشتری نسبت به صرافی‌های ایرانی دارند. مشکلی که صرافی‌های خارجی برای ایرانیان دارند این است که، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ایرانیان قادر به احراز هویت در این صرافی‌ها نمی‌باشند. از این رو دارای ریسک بسیاری می‌باشد، زیرا نهادی برای شکایت از این صرافی‌ها وجود ندارد. برای مثال در سال ۲۰۲۱ صرافی بایننس تصمیم گرفت تا دسترسی ایرانیان به این صرافی را به طور کامل غیر ممکن کند و احراز هویت را برای تمامی کاربران اجباری کرد.

مقایسه صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال

پس از اجباری شدن احراز هویت در بایننس، نام دو صرافی میان ایرانیان شهرت پیدا کرد: کوکوین و کوینکس. در ادامه مقاله به مقایسه صرافی‌های ارز‌های دیجیتال خارجی مناسب ایرانیان یا همان کوکوین و کوینکس پرداخته خواهد شد.

کوکوین

صرافی کوکوین (Kucoin) در سال ۲۰۱۷ و در کشور هنگ کنگ تاسیس شده است. کوکوین به دلیل شباهت زیاد به صرافی بایننس مورد پسند بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفت. پشتیبانی بیش از ۵۰۰ رمز ارز، پشتیبانی سریع از کاربران، امنیت نسبتا بالای این صرافی دیگر دلایلی بود که ایرانیان را به خود علاقه‌مند کرد.

کارمزد در صرافی کوکوین به نسبت دیگر صرافی‌ها بسیار پایین است برای مثال حداکثر میزان کارمزد در معاملات فیوچرز ۰.۰۲ است.

همچنین رتبه این صرافی در کوین مارکت کپ ۵ می‌باشد که رتبه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

در مورد معایب این صرافی می‌توان به این اشاره کرد که شما نمی‌توانید به عنوان یک کاربر ایرانی در صرافی کوکوین (Kukoin) احراز هویت کنید و به صورت رسمی فعالیت کنید. متاسفانه کاربران ایرانی فقط می‌توانند در این صرافی ثبت‌نام کنند و نمی‌توانند احراز هویت کنند. بدون احراز هویت می‌توان روزانه یک بیت‌کوین برداشت کرد. اعتبار صرافی کوکوین به گفته برخی از کارشناسان بالا محسوب می‌شود.

مزایای صرافی کوکوین

کارمزد کم

پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رمز ارز‌ها

امکان فعالیت ایرانیان بدون احراز هویت

طراحی وبسایت کاربرپسند است و رابط کاربری ساده‌ای دارد

معایب صرافی کوکوین

عدم پشتیبانی از زبان فارسی

عدم امکان احراز هویت ایرانیان

کوینکس

صرافی کوینکس (Coinex) اواخر سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ تاسیس شد و در رتبه ۶۶ سایت مرجع کوین مارکت کپ قرار دارد و میانگین حجم معاملات روزانه آن حدود ۳۱ میلیون دلار است که مقدار نسبتا قابل قبولی است.

این صرافی از ۵۳۸ رمز ارز پشتیبانی می‌کند که مزیت بسیار قابل توجهی محسوب می‌شود.

صرافی کوینکس از این جهت برای ایرانیان جذاب است که می‌توانند به راحتی در این صرافی ثبت‌نام و احراز هویت کنند. سیاست مدیران کوینکس بر این اساس است که اجازه دهد کاربران ایرانی نیز از این صرافی استفاده کنند. کوینکس از نظر ایمنی و اعتبار از دید برخی از افراد نسبتا مناسب است.

کارمزد صرافی کوینکس چقدر است؟ حداکثر کارمزد این صرافی به عنوان میکرد ۰.۰۳ است.

مزایای صرافی کوینکس

رابط کاربری آسان

پشتیبانی بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال

امکان برداشت روزانه حداکثر یک میلیون دلار در صورت احراز هویت

احراز هویت ایرانیان بلامانع است

معایب صرافی کوینکس

محدودیت در حداقل واریزی

فرآیند واریز ارز‌های دیجیتال با تاخیر است

کارمزد هنگام برداشت زیاد است


بیشتر بخوانید: یک چالش جدی در بازار رمز ارزها


مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

بستر فعالیت ارز‌های دیجیتال و بلاکچین فقط به کشور‌های اروپایی یا آسیای شرقی خلاصه نشده است. این تکنولوژی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و حتی در ایران نیز نفوذ کرد.

پتانسیل و جذابیت بالای این مارکت سبب شد تا پای ایرانیان نیز به این مارکت باز شود و بخواهند به صورت تخصصی در این پلتفرم فعالیت کنند.

تحریم‌های بین‌المللی، عدم دسترسی ایرانیان به صرافی‌های مختلف از جمله مشکلاتی بود که سر راه ایرانیان قرار گرفت، ریسک بالای فعالیت در صرافی‌های خارجی سبب شد تا بسیاری از کاربران بخواهند در ایران و در صرافی‌های ایرانی فعالیت کنند.

صرافی‌های ایرانی بسیاری از سال ۹۶ در ایران تاسیس شدند؛ که از معروف‌ترین آن‌ها صرافی نوبیتکس، والکس، اکسیر و… می‌باشند.

صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس (Nobitex) از سال ۱۳۹۶ فعالیت خودش را در ایران شروع کرده است و ۵ سال سابقه فعالیت در ایران را دارد که می‌توان این صرافی را قدیمی‌ترین صرافی ایرانی معرفی کرد.

نوبیتکس از ۳۷ رمز ارز اصلی پشتیبانی می‌کند.

از آنجایی که این صرافی ایرانی است احراز هویت ایرانیان بلامانع است. نوبیتکس برای احراز هویت خود سه سطح قرار داده است.

میزان کارمزد این صرافی برای حساب‌هایی با حجم معاملات کمتر از ۱۰ میلیون تومان در طی ۳۰ روز، ۰.۳۵% کارمزد معاملات دریافت می‌کند. این میزان حداکثر کارمزد صرافی نوبیتکس است.

صرافی والکس

صرافی والکس یکی از صرافی‌های ایرانی است که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد. این صرافی در سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و هم اکنون برای تعداد بسیاری از کاربران ایرانی بستر فعالیت در مارکت کریپتو کارنسی را فراهم کرده است.

تعداد توکن‌های پشتیبانی شده در این صرافی ۴۸ است؛ و میزان کارمزد معاملات در صرافی والکس ۰.۳۵ درصد می‌باشد.

امکانات صرافی والکس شامل امکان سفارش گذاری، بازار معاملاتی P۲P، امکان معامله به صورت جفت ارز، معامله توکن‌های محبوب می‌شود.

صرافی اکسیر

صرافی اکسیر یکی از با سابقه‌ترین صرافی‌های ایرانی در زمینه ارائه خدمات و خرید و فروش ارز دیجیتال است و قدمت این صرافی به ۵ سال می‌رسد. کوین‌های پشتیبانی شده توسط این صرافی نزدیک به ۲۳ رمز ارز است و کارمزد این صرافی همانند صرافی‌های بالا ۰.۳۵ درصد می‌باشد.

نکته عجیب در رابطه با این صرافی لیست شدن صرافی اکسیر در سایت کوین مارکت کپ است. سایت کوین مارکت کپ برای صرافی اکسیر رتبه ۵۱۷ را در نظر گرفته است. (شهریور ۱۴۰۱)

صرافی آبان تتر

یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران صرافی آبان تتر یکی دیگر از صرافی‌های فعال در حوزه رمز ارز‌ها می‌باشد. رابط کاربری این صرافی ساده است و دارای کاربران زیادی نیز می‌باشد. این صرافی فعالیت خود را با تتر آغاز کرد و هم اکنون نزدیک به ۳۰۰ رمز ارز را پشتیبانی می‌کند. تعداد کاربران این صرافی هم اکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر است.

صرافی بیت ۲۴

صرافی بیت ۲۴، بستری برای معامله ارز‌های دیجیتال شامل بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، تتر و سایر ارز‌های دیجیتال است. بخاطر محدودیت‌های موجود برای فعالیت ایرانیان در صرافی‌های خارجی، شما در بیت ۲۴ به راحتی امکان معامله با پول رایج (ریال) را دارید.

صرافی مزدکس

صرافی مزدکس یک صرافی ارز دیجیتال تازه تاسیس است که فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است. این صرافی نوپا با هدف رقابت با صرافی‌های خارجی شکل گرفته و به همین خاطر امکان واریز و برداشت ریالی در آن وجود ندارد.

صرافی رمزینکس

صرافی رمزینکس یک بستر معاملاتی آنلاین در زمینه رمزارز‌ها می‌باشد که توسط تیمی از دانشگاه شریف در سال ۱۳۹۷ راه اندازی شده است. این صرافی برای کاربران خود سفارش حد زیان، پنل محاسبه سود و زیان و… فراهم کرده است.

صرافی ارزپایا

صرافی ارزپایا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد. شما در این صرافی امکان مبادله و خرید و فروش ۲۹ رمز ارز پر طرفدار را دارید. همچنین این صرافی امکان استفاده از ربات تریدینگ و API را برای کاربران خود فراهم کرده است.

صرافی بیت پین

صرافی بیت پین یکی دیگر از صرافی‌های رمزنگاری شده فعال ایرانی می‌باشد. این صرافی برای خدمات رسانی به کاربران ایرانی در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد.

سخن پایانی

امروزه لیست صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و همچنین صرافی‌های خارجی بسیار گسترده شده است به طوری که دیگر به سادگی نمی‌توان بهترین صرافی ارز دیجیتال را برای خود انتخاب کرد. مقایسه صرافی‌های برتر ارز دیجیتال موجب می‌شود تا شما بتوانید به صورت تخصصی و حرفه‌ای صرافی خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت ایران بروکر بررسی تخصصی صرافی‌های مختلف ایرانی و خارجی را مطالعه کنید و از مقالات موجود در این حوزه نیز بهره‌مند شوید.

منبع: فرتاک نیوز

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

عکس/ تغییر چهره خبرنگار صداوسیما

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

فیلم/ فنی‌ترین نوع درست کردن چایی

بازگشت اراک با دو گل تماشایی

تاریخ‌سازی یک دختر ایرانی در دبی

عکس/ شکار یک پلنگ ایرانی

آقای شمسایی، شما امشب مردم را جان به لب کردید!

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

جمیله علم الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس

محافظ سابق خاتمی: در سال ۷۵ می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

فیلم/ کاخ سفید مسجد شد!

فیلم/ اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

کنایه سنگین عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی

ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

عکس/ حضور تک‌تیرانداز‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی

مجازات شدید داوطلبان متخلف در کنکور

مالک متمول استقلال کدام سوپراستار را می‌خرد؟

عکس / صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی چه شد؟

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد در کنکور

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

جشن تولدی خاص برای بهار نوروزپور همسر امیرعلی نبویان + عکس

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی + متن

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

اولین برد سال تراکتور با کنترل از راه دور یحیی؟

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست