تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱

واکنش ستاره استقلال به مذاکره با پرسپولیس

آرتور کوین یامگا ستاره خارجی استقلال می‌گوید پست مورد علاقه‌اش وینگر است.

واکنش یامگا به مذاکره با پرسپولیس

اقتصاد۲۴- آرتور کوین یامگا، بازیکن فرانسوی که فصل گذشته از وایله دانمارک به استقلال پیوست، با گل‌هایش تبدیل شد به یکی از ارکان اصلی این تیم در مسیر قهرمانی. البته این بازیکن در دو فصل حضور در استقلال فقط در منطقه هجومی بازی نمی‌کند و گاها توسط ساپینتو در فصل جاری و حتی مجیدی در فصل قبلی در خط دفاعی به‌کار گرفته شده است؛ هرچند خودش مایل است تا در پست وینگر به میدان برود تا به دروازه حریفان نزدیک‌تر باشد. یامگا از مدت زمان حضورش در فوتبال ایران فقط یک‌بار در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده و به ندرت با رسانه‌ها تن به مصاحبه داده است؛ با این‌حال این‌بار که فرصت برای گفت‌وگو با آچار فرانسه استقلالی‌ها مهیا شد از هر دری با او صحبت کردیم؛ از وضعیت استقلال در فصل جاری و کار با سرمربی پرتغالی تا نظرش درباره صحنه مشکوکی که در دربی برگشت فصل گذشته در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد.

درباره وضعیت استقلال در فصل جاری صحبت را آغاز کنیم، چقدر شانس قهرمانی دوباره و موفقیت برای این تیم در این فصل قائل هستی؟

من نمی‌دانم چقدر شانس قهرمانی و موفقیت دوباره را داریم اما کاری که باید بکنیم این است که با زحمت و تلاش در تک‌تک بازی‌ها در فصل جاری، دوباره مثل فصل گذشته به موفقیت برسیم و به دنبال کسب ۳ امتیاز در هر مسابقه باشیم. ما اگر دوباره قهرمانی می‌خواهیم باید در زمین تلاش خود را بیشتر کرده و در هر دیدار به دنبال پیروزی باشیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

سال گذشته در تفکرات دفاعی فرهاد مجیدی در فاز هجومی کار می‌کردی اما امسال با تفکرات هجومی ساپینتو سرمربی جدید و پرتغالی این تیم در فاز دفاعی کار می‌کنی؛ این سوئیچ شدن و جابه‌جایی کار تو را با مشکل مواجه نمی‌کند؟

خیر مشکل خاصی برایم نیست چون در طول دوران فوتبالم با مربیان زیادی کار کردم و شیوه‌ها و روش‌های مختلف بازی را تجربه کرده‌ام و به همین دلیل در هر منطقه و پستی که سرمربی درخواست بدهد می‌توانم بازی کنم ضمن اینکه این امر نمی‌تواند در روند کاری من مزاحمت ایجاد کرده و آن را مختل کند. من در هر پستی بازی کنم به فکر ارائه بهترین نمایش خودم هستم و سعی می‌کنم تا با اجرای فرامین سرمربی در زمین بازی، در مسیر موفقیت استقلال کار و تلاش کنم. البته که باید خودمان را با هر شرایطی تطبیق بدهیم با این حال فکر می‌کنم ما در مسیر درستی قرار داریم.


بیشتر بخوانید: اولین خروجی استقلال در نیم فصل مشخص شد


استقلال سال گذشته بدون شکست در حالی قهرمان شد که به زعم کارشناسان بازی‌های زیبایی را ارائه نمی‌داد اما امسال بازی‌های هجومی و زیبایی ارائه می‌دهد هرچند با این روش بازی گاهی تا مرز شکست هم پیش می‌رود. خودت کدام حالت را می‌پسندی؟

به‌عنوان یک فوتبالیست معتقدم این درست است که باید همیشه توپ را در اختیار داشته باشید و فوتبال خوبی را ارائه بدهید اما درنهایت تیمی به موفقیت می‌رسد و در پایان رقابت‌های لیگ برتر قهرمان می‌شود که بیشترین برد را در بازی‌هایش داشته باشد و این مهم‌ترین فاکتور در فوتبال است که شما بتوانید بازی‌هایتان را به هر طریقی با پیروزی پشت‌سر بگذارید نه اینکه صرفا فقط زیبا و فوتبال رو به جلو و هجومی بازی کنید و موفقیتی در کار نباشد. با این حال ما در فصل جاری در حال تلاش هستیم تا با ارائه بازی‌های هجومی و جذاب در نهایت موفقیت را از آن خود کنیم و در واقع هر دو فاکتور بازی زیبا و کسب نتیجه را در فصل جاری هدف قرار داده‌ایم.

در این دو فصل دوران جالبی را در استقلال سپری کردی؛ در هر جا و هر پستی بازی کردی در گلزنی موفق عمل کرده‌ای. اینکه آچار فرانسه استقلال هستی چقدر برایت اهمیت دارد و چه حسی به این موضوع داری؟

می‌توانم در هر پستی که سرمربی بخواهد بازی کنم چون توانایی بازی در پست‌های مختلف را دارم. در گذشته هم توانسته بودم در هر پستی که بازی می‌کنم برای استقلال گلزنی کنم. در حال حاضر هم فرم خوبی برای فصل جاری دارم و احساس می‌کنم بهتر از این هم می‌توانم باشم و عملکرد بهتری را در بازی‌های بعدی تیم ارائه بدهم. هر روز تلاش می‌کنم بیشتر از گذشته پیشرفت کنم و نمایش بهتری را ارائه بدهم، درواقع بازیکن موثری برای استقلال باشم و در آینده بهتر و بهتر بازی کنم.

فصل قبل ۱۱ گل و در فصل جاری ۲ گل برای این تیم به ثمر رساندی درحالی‌که در گذشته و در تیم‌های دیگر میانگین سالی ۲ گل زده را داشتی!

این موضوع را می‌توان به روش‌های مختلفی توضیح داد و آن را تحلیل کرد. در طول سال‌هایی که فوتبال بازی می‌کنم همیشه سعی کردم پیشرفت کنم و به بازیکن بهتری تبدیل شوم. در طول دوران فوتبالم در گذشته و تا قبل از پیوستن به استقلال معمولا برای تیم‌هایی بازی کردم که خیلی به دنبال رتبه‌های برتر نبودند تا اینکه حتی بخواهند در بین مدعیان قرار بگیرند. تیم‌های قبلی من بیشتر بازی دفاعی انجام می‌دادند و شاید به همین دلیل است که میانگین گلزنی کمی در گذشته داشته‌ام اما امروز برای تیمی بازی می‌کنم که می‌خواهد همه بازی‌هایش را ببرد و به موفقیت برسد. بازی کردن در چنین تیمی که همیشه مدعی است باعث می‌شود تا شما همیشه شانس‌های بیشتری برای گلزنی داشته باشید و حالا هم به لطف توانمندی بالای همبازیانم در زمین مسابقه در استقلال، می‌توانم در گلزنی هم موفق باشم.

خودت به شخصه بازی کدام پست را ترجیح می‌دهی؟

پست مورد علاقه من در زمین مسابقه وینگر است چون دوست دارم به دروازه حریف نزدیک‌تر باشم.

گویا در فصل جاری هم به‌عنوان پنالتی‌زن اول استقلال انتخاب شده‌ای، وظیفه‌ای که فصل گذشته هم داشتی.

اولین اصل برای موفقیت در پنالتی زدن این است که آرامش داشته باشید اما در این خصوص نکته مهم‌تر این است که باید کمی هم خوش‌شانس باشید. در مورد پنالتی‌های قبلی که زدم تا امروز من این خوش‌شانسی را داشته‌ام و امیدوارم این خوش‌شانسی در زدن ضربات پنالتی ادامه داشته باشد.

به استقلال فصل جدید برسیم. کار با ساپینتو چقدر برایت جذابیت دارد؟

کار کردن با این سرمربی بسیار هیجان‌انگیز است. او مربی‌ای است که همیشه با بازیکنانش صحبت می‌کند و به آنها می‌گوید که چه کاری باید انجام بدهند که به بازیکن بهتری تبدیل شده و هر روز پیشرفت کنند. در واقع او به پیشرفت شما خیلی کمک می‌کند.

البته این مربی بسیار هیجانی و احساسی است و این مورد شاید برخی مواقع کار دست خودش و استقلال بدهد.

دیدن احساسات او و جوری که ساپینتو هیجان و احساساتش را نشان می‌دهد باعث می‌شود تا انگیزه شما نیز به‌عنوان بازیکن در تمرینات و مسابقات هم بالاتر برود.

سال گذشته با مجیدی کار کردی و امسال با ساپینتو. چه تفاوت اساسی بین این دو سرمربی وجود دارد؟

نمی‌توانم تفاوت بین این دو سرمربی را بگویم. در فوتبال هر مربی شیوه و روش خودش را دارد و آنها نیز هر کدامشان سبک خاص خودش را برای مربیگری و کوچ در زمین دارد. با این حال برای من کار با هر کدام از این دو مربی بسیار خوشایند و لذتبخش بوده است و من امروز چنین احساسی از کار با مجیدی در گذشته و امروز با ساپینتو دارم.

درباره داوری‌های رقابت‌های لیگ برتر چه صحبتی داری؟ هواداران به همراه کادر و برخی از مدیران استقلال اعتقاد دارند که داوری‌ها به ضرر این تیم است. تو هم قبول داری؟

اگر در این خصوص بخواهم صادقانه صحبت کنم باید اعتراف کنم که چندین اشتباه داوری در دیدارهای استقلال مقابل حریفانش به ضررمان بوده است، البته داوران هم انسان هستند و هر انسانی می‌تواند خطا و اشتباه کند. با این تفاصیل فکر می‌کنم اگر یک روز کمک‌داور ویدیویی به فوتبال ایران بیاید خیلی اتفاق خوب و مثبتی خواهد بود و این تکنولوژی می‌تواند به لیگ برتر کمک شایان توجهی کند.

در بازی برگشت دربی فصل قبلی روی تو پنالتی رخ داد؟ هنوز هم در این خصوص بین هواداران و کارشناسان داوری اختلاف نظر وجود دارد.

بله، آن صحنه قطعا پنالتی بود.

در مدت زمان حضورت در فوتبال ایران با کدام یک از بازیکنان استقلال خیلی راحت و صمیمی هستی؟

من می‌توانم بازیکنان زیادی را نام ببرم که با آنها ارتباط خوب و صمیمانه‌ای دارم. از همان روز اولی که به تیم آمدم همه بچه‌ها و مجموعه اعضای تیم با من خوب رفتار کردند و از همان ابتدا از من در جمع تیم استقبال شد. فکر می‌کنم به همین دلیل است که توانستم در تیم جا بیفتم و شرایط خوبی داشته باشم و به قول شما عملکرد موفقی را به‌ویژه در امر گلزنی به ثبت برسانم.

البته هواداران استقلال هم علاقه خاصی به تو دارند.

از بابت این اتفاق خدا را شکر می‌کنم. نه‌تنها بازیکنان از روز اول از من استقبال کردند بلکه کادرفنی و حتی هواداران هم همین‌طور با من رفتار کردند و با مهربانی و صمیمیت و رفتاری خوب، پذیرای من بودند.

تو با مهرداد محمدی و سعید عزت‌اللهی در فوتبال پرتغال و دانمارک همبازی بودی. از آنها هم برای بازی کردن در فوتبال ایران و باشگاه استقلال مشورت گرفتی؟

مسلما قبل از اینکه به ایران بیایم و لباس استقلال را بر تن کنم، از سعید و مهرداد در این خصوص سوال کرده و با آنها مشورت کردم. از آنها اطلاعاتی را درباره استقلال گرفتم که البته هر کدام از آنها به من گفتند که استقلال چقدر تیم بزرگی به‌شمار می‌رود و اهمیت این موضوع را برایم گوشزد کردند.

خود سعید هم صحبت از حضورش در استقلال همواره مطرح بوده، اما در نهایت این امر محقق نشد. دوست نداشتی سعید هم امسال به استقلال می‌آمد؟

مسلما دوست داشتم سعید را با پیراهن استقلال ببینم چون بازیکن فوق‌العاده با کیفیت و خوبی به شمار می‌رود و در اینجا می‌توانست به ما کمک کند.

ابتدای فصل صحبت از جدایی تو مطرح شده و بحث حضورت در پرسپولیس بود؛ خودت دوست داری تا چه زمانی در استقلال بمانی؟

تمام این شایعات غلط و نادرست است. من اصلا نمی‌خواستم استقلال را ترک کنم ضمن اینکه من با این باشگاه تحت قرارداد بودم. هیچ‌وقت با پرسپولیس مذاکره‌ای نکردم؛ من یک مرد آبی هستم و امیدوارم تا مدت زیادی در ایران باشم و با پیراهن استقلال به کارم ادامه بدهم.

دلت برای رودی ژستد مهاجم فصل قبلی استقلال تنگ نشده است؟ فکر نمی‌کنی اگر این بازیکن امسال بود می‌توانست به کار تیم بیاید و به استقلال کمک کند؟

بله دلم برای رودی تنگ شده است. او برایم مثل یک برادر بزرگ‌تر بود و مطمئنم که اگر این فصل اینجا می‌ماند می‌توانست شرایط خوبی داشته باشد و فصل موفقی را سپری کند.

 

منبع: روزنامه فرهیختگان 

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

فیلم/ رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت قند و شکر امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

فیلم/ لحظه شروع سیل در شهر شیراز نوروز ۱۳۹۸

فیلم/ طعنه ابطحی خطاب به آقای ‎صدیقی: رابین هود دوران بوده جاعل!

ماجرای کاظم صدیقی؛ از ابهر تا اُزگل / دو روایت از زمینی که به نام صدیقی سند زده شد

عکس/جلب‌توجه هانده ارچل

آیا آیت الله کاظم صدیقی استعفا داده است؟

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ + جدول

از انتخابات آمریکا تا تورم داخلی در ایران؛ کاهش ارزش ریال ادامه دارد/ به رشد چشمگیر قیمت طلا امیدوار نباشید

آخرین اخبار از نشست تعیین دستمزد کارگران

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

۸ دلیل برای سردرد‌های صبحگاهی

آخرین قیمت دلار در سال ۱۴۰۲

صعود قیمت طلا و سکه در راند آخر سال ۱۴۰۲

۳ سریال کره‌ای از کارگردان «دونگ‌یی» و «یانگوم» برای تعطیلات نوروز

زنان به کدام ویتامین‌ها نیاز دارند؟

۳ عارضه حذف وعده‌های غذایی

مصرف این ۱۰ ماده غذایی به خواب بهتر کمک می‌کند

بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری روی طلا/ چرا نباید در بازار سکه سرمایه گذاری کرد؟/ پیش‌بینی حباب سکه در سال ۱۴۰۳

آخرین اخبار از نشست تعیین دستمزد کارگران

شعب بیمه ملت در ایام تعطیل فعالند

کاندیدای برنده ورامین، ردصلاحیت شد

مشتری جدید پرسپولیس از راه رسید

هم پوشانی ارز و مالیات در سال ۱۴۰۳

صعود ادامه‌دار قیمت طلای سیاه

عکس/ باغ متعلق به کاظم صدیقی در گوگل مپ

فیلم/ اعتراف یک بازیگر به تقلب در کنکور

عادل فردوسی‌پور از صدا و سیما بازنشسته شد

ماجرای برد پوتین در یک رقابت بسیار سالم انتخاباتی

آخرین اخبار از واریز معوقات معلمان

رقم مزد پیشنهادی جامعه کارگری مبلغ چقدر است؟

دکوراسیون خاص آقازاده سریال هفت سر اژد‌ها/ رونمایی مجید واشقانی از استایل تازه

فیلم/ مسافران شمال در ترافیک گیر افتادند

استایل جوان‌پسند لعیا زنگنه در کنسرت علیرضا قربانی

فیلم/ لحظه شروع سیل در شهر شیراز نوروز ۱۳۹۸

این استان منتظر بارش فوق سنگین باشد

آیین‌های نمایشی نوروز؛ از پایکوبی و هلهله تا بازگشت مردگان/سیاهِ آیین‌های نمایش ایران بی‌ربط به برده‌داری

فیلم/ درگیری نظامی در امتداد مرز پاکستان و افغانستان

فیلم / تخلیه غیرنظامیان از بیمارستان شفا در شهر غزه

هشدار هواشناسی: تا پنجشنبه به نیمه غربی کشور سفر نکنید

جریمه یک میلیاردی برای سرخابی‌ها

اینفوگرافی/ نتیجه انتخابات روسیه روشن شد

مدیریت بحران قزوین هشدار داد

فیلم/ وقتی آقای همساده یادآور ماجرای آقای صدیقی شد

رمزگشایی از انکار قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش

شوک شبانه قلعه‌نویی به تیم‌ملی

اعلام زمان مرحله دوم انتخابات مجلس

جریان عجیب جعل امضای آقای صدیقی

فیلم/ نیروی کار در ایران استثمار شده است

افزایش سرمایه ۲۵ همتی بانک ملی ایران

تشدید بارش‌ها در آذربایجان‌غربی

فیلم/ انتقاد بهروز محبی به وضعیت مدیریت در کالابرگ الکترونیکی

۸۰۰ میلیون بده خودروی ژاپنی بگیر

اتفاق دلگرم‌کننده برای پرسپولیسی‌ها

تبدیل افغانستان به تولیدکننده عمده «شیشه»

گواهینامه ۴۵۱ راننده تهرانی پرخطر ابطال شد

طالبان حقابه هیرمند را رها کرده یا سیلاب؟

فیلم/ رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کرمانشاه

فیلم / ترافیک سنگین در جادهٔ چالوس به سمت شمال کشور

فیلم/ شوخی عجیب با قزوینی‌ها روی آنتن زنده صداوسیما