تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱

فرمانده سپاه: با همین جوانان فریب‌خورده، سراغ‌تان می‌آییم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به دشمنان بیرونی می‌گوییم که با جوانان فریب‌خورده به سراغ‌تان می‌آییم. این جوانان به دامان ملت برمی‌گردند. با همین‌ها انتقام می‌گیریم، مراقب رفتارتان باشید. هشدار می‌دهیم دست از این رفتار‌ها بردارید. شما ما را قبلا آزموده‌اید، به سراغ‌تان می‌آییم.

نظر فرمانده سپاه درباره اعتراضات

اقتصاد۲۴-فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ورزشکاران با زیباترین رفتارهایِ سرشار از روح غیرت، فتوت و جوانمردی به سوی جبهه‌ها رفتند، گفت: عرصه‌های ورزشی سرشار از افتخارات است و قله‌ها توسط جوانان در سطح جهان در حال فتح است.

سردار حسین سلامی روز دوشنبه در دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار با ابراز خرسندی از توفیق حضور و میهمانی در فضای بیش از پنج هزار شهید جاودان و والامقام جامعه پرافتخار ورزش، اظهار داشت: پنج هزار ستاره درخشان و بی‌غروب که همیشه بر آسمانِ افتخاراتِ این میهن و عرصه ورزش تابناک و درخشان هستند. در جمع صمیمی خانواده‌های معزز، صبور و نجیب شهدا هستیم، عزیزانی که آرزو‌های خود را برای عزت، امنیت، اعتبار و منزلت کشور قربانی کرده‌اند.

وی یادآور شد: یک تفاوت بین خانواده شهدا و شهدا هست؛ این یک تفاضل و ارزش کم‌نظیر است که شهید در شهادت به آرزویش یعنی ملاقات با خدا و جاودانگی می‌رسد، اما خانواده شهید همه آرزوی خود را فدا می‌کند و این هنر بزرگ‌تری است. سر تعظیم مقابل این خانواده‌های عزیز فرود می‌آورم و بر دستان مبارک‌شان بوسه می‌زنم و خاک کف پای‌شان را به عنوان تبرک به چشمان می‌کشم، هر چند ناچیز و بی‌مقدارم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهیدان ما زیباترین و هنرمندانه‌ترین نقش ایمان را در عرصه‌های سخت به نمایش گذاشته‌اند، تصریح کرد: آن‌ها یاد داده‌اند نباید از شوکت و جبروت قدرت‌های شیطانی به ظاهر مهیب ترسید. برای انسان‌های باایمانی که به کبریایی خدا ایمان دارند، قدرت‌های شیطانی، به حساب نمی‌آیند. بی‌اعتنایی شهیدان به قدرت شیاطین را در میدان‌های سخت جنگ دیده‌ایم؛ از هنگامی که مردان دریادل ما از امواج دریا در عملیاتِ فتح اسکله الامیه نمی‌ترسیدند و کیلومتر‌ها با سلاح شنا کردند تا آن اسکله نفتی را از لوث متجاوزین پاک کنند، با هم در میان امواج نذر کردند اگر راه را پیدا کنند، حقوق‌شان را به فقرا ببخشند تا بتوانند صفحه‌ای جاودانه بر مجموعه افتخارات دوران دفاع بیافزایند.

سردار سلامی افزود: کسانی که از میادین مین، سیم‌های خاردار، باران آتش‌ها و توپ‌خانه‌ها نترسیدند و قلب‌شان نلرزید. ورزشکاران ما از همین جنس بوده‌اند، آن‌ها با زیباترین رفتار‌های سرشار از روح غیرت، فتوت و جوانمردی به سوی جبهه‌ها رفتند. در جست‌وجوی این هستند که پرچم و سرود مقدس کشورمان را برافراشته و طنین‌انداز کنند. دست‌های مردم هر گاه آن‌ها در میادین هستند، برای دعا به آسمان دراز شد تا ورزشکاران، شکوه ملت را به نمایش بگذارند. وقتی پیروز می‌شوند، خدا را سجده کرده و دچار غرور نمی‌شوند و پیروزی را از آنِ خدا و دعای مردم می‌دانند که این شرف ورزشکاری است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران میدان جنگ از این همه رویا دست کشیدند و مدال را با پلاک بر گردن آویختند، خاطرنشان کرد: این یعنی اوج شرف و جوانمردی؛ اینان فتوت را از امیر مومنان (ع) آموخته‌اند. این منش قهرمانان ما است چه آنان که شهید شدند، مثل شهید ابراهیم هادی یا پهلوان جاودانه غلامرضا تختی که تمام وجودش عشق به وطن، میهن و ملت بود. در جامعه ورزشی ما از این جوانان با پیشکسوتانی اصیل، متدین و انقلابی و پر ستاره بی‌شمارند.

سردار سلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند جامعه ورزشی، سالم است و باشرف، تصریح کرد: این را در صحنه‌های مختلف دیده‌ایم. عرصه‌های ورزشی سرشار از افتخارات است و قله‌ها توسط جوانان در سطح جهان در حال فتح است. بعد از انقلاب، بانوان در سطح جهان باوقار، باحجاب، عصمت و پاکی می‌درخشند، تا آنجا که دیگران از این زنان الگو می‌گیرند. در عین حفظ حیا، عفت و نجابت، قهرمانانه جنگیده و افتخار می‌آفرینند. شاید بگوییم هیچ‌کس به اندازه ورزشکاران پرچم‌مان یا سرودمان را بالا نبرده باشد.

وی افزود: هر گاه وزنه‌برداران وزنه می‌زنند، من ناخودآگاه بلند می‌شوم یا وقتی کشتی‌گیران با رقیب دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به بدنم فشار می‌آورم و نگاهم به ثانیه‌ها است. کشور این‌گونه‌پیش رفته است. عزیزان ما با غیرت در همه عرصه‌های ورزش می‌جنگند. از نام‌ها نمی‌ترسیم، تیراندازی، ووشو، دوومیدانی یا هر ورزش دیگری، کم کم نام‌ها را پشت سر می‌گذاریم و خودشان به نام تبدیل می‌شوند و ایران را اعتبار می‌دهند. مثل جوانان قدرتمند بسیج، سپاه و ارتش ما که ایستادند و عظمت و شکوه کشور را تثبیت کردند و جهان را از نزدیکی به مرز ایران فراری دادند.

فرمانده سپاه پاسداران یادآور شد: ملت ایران از هر چالشی یک فرصت بزرگ ساخت که می‌تواند بر قدرت‌های بزرگ جهانی غلبه کنند؛ از تحریم‌ها خودکفایی ساخته‌اند. اما دشمن با القائات شیطانی از سمت رسانه‌ها در اتاق‌های فکر واشنگتن، نیویورک، اروپا و ریاض، برای برهم زدن این شکوه و تخریب دستاورد‌های بزرگ و جلوگیری از فتح مجدد قله‌ها و تخریب امنیت و آرامش ملی سناریویی را در پیش گرفته است. دشمنان، چون نمی‌توانند این درخشش و ایران عظیم و سربلند را ببینند مسیری را باز کرده‌اند تا با القائات شیطانی فضای مجازی، نَبرد را به درونِ ذهن و قلب جوانان بکشانند.

وی افزود: عده قلیلی از جوانان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که به آن‌ها می‌گوییم دشمن را بشناسید و مهره سیاسی شطرنج علیه کشور نشوید. با اندیشه‌های دشمن جابه‌جا و پیاده نظام ژنرال‌های آن‌ها نشوید که فرمان می‌دهند نیرو‌های کشور را حمله و ترور کنید. این‌ها از کشته شدن شما لذت برده و خیرخواه شما نیستند، اینان شیطان هستند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه این همه افتخار، بزرگی، منزلت سیاسی، فنی و علمی، محصول ریخته‌شدن خون صد‌ها جوان شهید بوده است، تصریح کرد: به صورت‌شان چنگ نزنید و مراقب باشید. شما که بسیجیان را شهید می‌کنید، این‌ها در دمای ۴۰ درجه زیر صفرِ غرب کشور برای نگهبانی حرمت نوامیس در شب منجمد می‌شوند یا با بولدوزر‌ها به زمین پرتاب می‌شوند. هنوز تابوت‌های پیکر جوانان مدافع وطن را تشییع می‌کند. چرا در خیابان به آن‌ها حمله می‌کنید و افتخارتان مثل افتخار دشمن شده است؟ آیا می‌توانید به تاریخ پاسخ بدهید؟ چرا این‌گونه عمل می‌کنید؟ مگر این نظام جز استقلال، آزادی از اراده دشمنان، رفع محرومیت، پیشرفت، امنیت، رفاه و افتخار مردم کار دیگری می‌کند؟

وی تاکید کرد: مگر مقابل دشمنان نایستاده، چرا بر این ایستادگی آسیب می‌زنید و حرف‌های حق را نمی‌شنوید؟ چرا در غوغای باطل هستید و به مقدسات قرآن، پرچم و مسجد توهین می‌کنید؟ آیا آمریکا چیزی غیر از این می‌خواهد؟ نباید در جاده واشنگتن - تهران تردد کنید. از ملت ایران سپاسگذارم و آرزوی ذبح شدنم شتاب‌دارتر شده است. این ملت هرگز پژواک صدای بیگانه نشد و صف خود را از اغتشاش جدا ساخت و جلوی سناریوی خطرناک با حماسه‌ای بزرگ ایستاد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: درود بر این مردم شجاع و بابصیرت. دشمن در وسط روز، خورشید را در آسمان تکذیب می‌کند. وقتی رهبر عزیز در رژه نیرو‌های مسلح حاضر شده، دشمن انکار می‌کند. برهنگی افتخار آن‌هاست. آیا این مسیر را می‌خواهید؟ جوانان‌تان را هر چند اندک نصیحت کرده و اجازه اغتشاش ندهید. در این صحنه هم مثل صحنه‌های سخت پیروز می‌شویم و دشمن یارای مقابله را ندارد، اما به دشمنان بیرونی می‌گوییم که با جوانان فریب‌خورده به سراغ‌تان می‌آییم. این جوانان به دامان ملت برمی‌گردند. با همین‌ها انتقام می‌گیریم، مراقب رفتارتان باشید. هشدار می‌دهیم دست از این رفتار‌ها بردارید. شما ما را قبلا آزموده‌اید، به سراغ‌تان می‌آییم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات