اعتراضات ضد دولتی در آلبانی

روز گذشته مردم کشور آلبانی علیه دولت خود در اعتراض به فقر و فساد اقتصادی بپا خواستند. این تظاهرات منجر به درگیری و زد و خورد میان مردم و نیرو‌های پلیس شد. در این اعتراضات مردمی برخی از معترضان توسط پلیس بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۷۴۹۱۴
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱
اعتراضات ضد دولتی در آلبانی

اقتصاد۲۴- روز شنبه ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲ اعتراضات مردمی بر ضد دولت آلبانی در خیابان‌های شهر تیرانا پایتخت این کشور شکل گرفت. در این تظاهرات ده‌ها هزار نفردر اعتراض به فقرو فساد تجمع کرده و با پلیس پایتخت درگیر شدند.

معترضان پس از گذشت سه ساعت تظاهرات مسالمت آمیز در نهایت حصار پلیس را در اطراف ساختمان دولت شکسته و به سوی آن‌های رنگ‌های قرمز و سیاه پاشیدند. بسیاری از مردم در اعتراض به وضعیت بحرانی کشور شمع روشن کرده و در خیابان‌های تیرانا حضور یافتند. 

آلبانی پس از حمله روسیه به اوکراین در سال جاری شاهد افزایش هشت درصدی قیمت‌ها به‌ویژه قیمت مواد غذایی اساسی و سوخت بود. مقامات انگلیسی بتازگی اعلام کرده‌اند، آلبانیایی‌ها طرفدار موجی از مهاجران هستند که از کانال مانش برای ورود به بریتانیا عبور می‌کنند. در تصاویر روز عکس‌هایی از اعتراضات مردمی ضد دولتی در آلبانی را ببینید. 

منبع: الجزیره

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.