تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱

بدون وجود محدودیت، معاملات فیوچرز را انجام دهید!

انجام معامله‌های فیوچرز در همه صرافی‌های ارز دیجیتال برای تریدر‌‌های ایرانی امکان‌پذیر نیست و همواره ازین خدمات محروم بوده اند در این بین یکی از این پلتفرم ها که این قابلیت را بدون محدودیت در خود قرار داده، صرافی کوینکس است.

بدون وجود محدودیت، معاملات فیوچرز را انجام دهید!

اقتصاد۲۴- انجام معامله‌های فیوچرز در همه صرافی‌های ارز دیجیتال برای تریدر‌‌های ایرانی امکان‌پذیر نیست و همواره ازین خدمات محروم بوده اند در این بین یکی از این پلتفرم ها که این قابلیت را بدون محدودیت در خود قرار داده، صرافی کوینکس است. با پلتفرم کوینکس می‌توانید به بازار مارجین و فیوچرز با کارمزد پایین دسترسی داشته باشید. این پلتفرم را می‌توان با مزایای زیادی که دارد، در میان بهترین‌های خارجی مشاهده کرد.

ترید فیوچرز در کوینکس

فیوچرز کوینکس به معنی معاملات آتی هست و معاملاتی هستند که شما میتوانید از رشد و همچنین ریزش بازار سود کسب کنید این در حالی است که در معاملات معمولی اینجوری نیست. در معاملات فیوچرز شما با قرض گرفتن تتر و یا رمزارزهای به غیر از تتر از بروکر کوینکس وارد معاملات می شوید و از اختلاف قیمت سود کسب می کنید در نهایت پول قرضی را بر می گردانید و سود را هم برداشت می کنید.

در فیوچرز بازار دو طرفه است به این معنی که شما هم از ریزش بازار (شورت) و هم از رشد بازار (لانگ) می توانید سود کسب کنید البته این را در نظر بگیرید زمانی که در حالت لانگ هستید نمی توانید همزمان در معامله شورت باشید و به همین ترتیب برعکس آن، شما قبل از ورود به معامله باید تعیین کنید که میخواهید از ریزش بازار سود کسب کنید یا از رشد بازار.

چرا فیوچرز کوینکس؟

فیوچرز کوینکس قدیمی ترین بستر ترید فیوچرز در بین صرافی ها است و از ابتدا اولویت معاملات را روی ارزهای اصلی بیت کوین و اتریوم گذاشته بود که با گذر زمان بستر معاملات را ارتقا داد و ارزهای بیشتری را به بخش فیوچرز لیست کرد و در ادامه تتر را نیز مبنای ترید در فیوچرز قرار داد. فیوچرز کوینکس در حال حاضر دو بخش اصلی برای ترید دارد، یک بخش که در نسخه فارسی قرارداد خطی نام دارد (مبنای ترید تتر است) که شما برای ترید در این بخش باید تتر را به فیوچرز انتقال دهید و قسمت دوم قرارداد معکوس (مبنای ترید BTC,ETH است) که برای ترید در این بخش باید بیت کوین یا اتریوم را به فیوچرز انتقال  دهید.

خصوصیات برجسته کوینکس

  • ایران را تحریم نکرده و از همین جهت معاملاتی که از سمت تریدر‌های ایرانی در حیطه انواع رمز‌ارز‌ها انجام می‌شود، بسیار گسترده است.
  • ترید فیوچرز کوینکس دارای دو بخش اصلی ترید هست که یکی قرارداد خطی و دیگری قرارداد معکوس است. تفاوت در این قرارداد ها مبنای معامله است که مبنا تتر باشد یا بیت کوین و اتریوم
  • در قرارداد خطی باید تتر را انتقال دهید به فیوچرز و در قرارداد معکوس باید بیت کوین یا اتریوم را به فیوچرز انتقال دهید .
  • معمولا صرافی‌های داخلی کارمزد کمی را دریافت می‌کنند؛ حال فرض کنید که میزان کارمزد دریافتی توسط کوینکس کمتر از آن‌ها است.
  • پشتیبانی چند‌زبانه، به‌خصوص فارسی؛ برای کاربران فارسی‌زبان پلتفرمی جداگانه در‌نظر گرفته شده است.
  • استفاده از ترفند‌های به‌روز دیفای برای ایجاد امنیت بالا
  • CoinEX پلتفرمی بسیار ساده، آسان و کاربر‌پسند دارد؛ همین موضوع سبب استفاده راحت از آن شده است. به ویژه که کوینکس بدون محدودیت در ایران استفاده می شود.
  • وجود مارکت و کیف پول‌های چند ارزی در BTC، ETH، USD، BCH
  • وجود بخش‌های مختص به اسپات ( Spot )، فیوچرز ( Perpetual ) و مارجین ( Margin )
  • کوینکس یک اکوسیستم است که در راس آن استخر ViaBTC قرار دارد همچنین دارای کیف پول غیرمتمرکز Viawallet و صرافی غیرمتمرکز OneSwap است.
  • احراز هویت در کوینکس اجباری نیست و با ایمیل یا شماره تلفن میتوانید فعالیت تان را شروع کنید.
  • نگرانی کاربران از بلوکه‌شدن و تحریم در کوینکس وجود ندارد.
  • پشتیبانی بدون استراحت و تعطیلی؛ شبانه‌روزی، در 7 روز هفته و هر 24 ساعت
  • امکان احراز هویت اختیاری (برای برداشت روزانه بیش از 10,000 دلار)
  • سرعت بالا در زمان انجام تراکنش‌های مالی هرگونه رمز‌ارز
  • تنوع زیاد در حوزه اختصاص به ارز‌های دیجیتال

بدون وجود محدودیت، معاملات فیوچرز را انجام دهید!

ویژگی های پیشرفته کوینکس در مورد معاملات فیوچرز و مارجین

نکته اصلی در مورد CoinEX به قابلیت انجام معاملات فیوچرز مربوط می‌شود. خدماتی که این مرکز مبادله در این حوزه قائل می‌شود، ارتباط تنگاتنگی با میزان مهارت تریدر‌ها هم دارد؛ به‌طور معمول تازه‌کار‌ها توانایی انجام این ترید‌ها را ندارند. معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند با بهره‌گیری از ترفند‌های موجود در این حیطه از رمز‌ارز، سود هنگفتی را کسب کنند. بهتر است بدانید ترید مارجین و فیوچرز نیاز به ریسک‌پذیری بالایی دارد.

معاملات فیوچرز

این طبقه از ترید رمزارز‌ها، گمانه‌زنی در مورد قیمت آتی یک دارایی را برای سرمایه‌گذاران مقدور می‌سازد. می‌توان با مثالی واضح، درک مطلب را راحت‌تر کرد. فرض کنید به‌عنوان تریدر تخمین می‌زنید که قیمت بیت‌کوین تا چند روز آینده کاهش می‌یابد. با وجود این قابلیت می‌توانید روی کم‌‎شدن قیمت بیت‌کوین معامله کنید. چنانچه آینده‌نگری و تخمین شما درست از آب در بیاید، از این اتفاق سود می‌برید؛ اما اگر اتفاقی کاملا برعکس رخ دهد، ضرر کرده و باید پذیرای آن باشید.

اهرم معاملاتی

فیوچرز مثل اسپات نیست ، در این بخش شما با پولی که صرافی به شما قرض می دهد ترید می کنید و اگر با این پول بعلاوه پول خودتان سود کسب کنید این سود به شما و درصد ناچیزی به صرافی تقسیم می شود ولی اگر وارد ضرر شوید، میزان ضرر از دارایی که وارد فیوچرز کردید کسر می شود. وام در فیوچرز مارجین Margin نامیده می شود و میزان وامی که دریافت میکنید براساس اهرم لوریج Levrage تعیین می شود ، مثلا من با ۱۰۰ تتر وارد بخش فیوچرز می شوم و اهرم لوریج Isolated رو روی  3xمی گذارم ، این یعنی ۲۰۰ تتر دیگر به من قرض داده می شود که با این تفاسیر پولم سه برابر شده و من با ۳۰۰ تتر شروع به معامله کنم . زمانی که اهرم لوریج رو می خواهید تعیین کنید می بینید که اهرم دیگری در کنار ایزوله Isolated وجود داره به نام کراس Cross ، درواقع ایزوله و کراس دو نوع اهرم لوریج متفاوت هستند. حالا تفاوت شان در چیست؟

بدون وجود محدودیت، معاملات فیوچرز را انجام دهید!

تفاوت اهرم لوریج ISOLATED & CROSS 

در اهرم لوریج ایزوله ISOLATED همه چیز همانطور که توضیح دادم پیش می رود.

یک بار دیگر مرور می کنیم:

 قدم اول شما دارایی را به فیوچرز انتقال می دهید، جفت ارز مورد نظر رو انتخاب میکنید و میزان اهرم لوریج را نیز انتخاب می کنید که همان میزان پول قرضی یا وامی هست که صرافی به شما می دهد. خب تا اینجا متوجه شدیم از اینجا به بعد ما باید یکی از دو نوع اهرم لوریج را انتخاب کنیم که اولی اهرم ضریب ایزوله هست و دومی اهرم ضریب کراس:

در اهرم ضریب ایزوله فقط میزان دارایی که وارد معامله می کنیم را تحت ریسک مارجین قرار می دهد یعنی چی؟ یک مثال میزنم. من با 100 تتر وارد فیوچرز شدم اما میخواهم فقط با 10 تتر از آن لوریج زده و وارد معامله شوم. برای مثال لوریج اهرم ایزوله 5x (که دارایی من +40 تتر می شود و می شود 50تتر) و وقتی وارد معامله شوم فقط 10 تتر من (اصل پولم) شامل ریسک و نتیجه معامله می شود و 90 تتری که وارد معامله نکردم هیچ تاثیری نخواهد گرفت و تحت ریسک معامله نخواهد رفت.

اما در اهرم ضریب کراس CROSS نه تنها دارایی که وارد معامله کردم بلکه آن میزان دارایی که وارد نکردم هم شامل ریسک و نتیجه معامله می شود و دلیل آن این است که شما با انتخاب ضریب اهرم کراس تعیین می کنید که در صورت ریسک زیاد و منفی شدن دارایی تان در معامله از دارایی که خارج از معامله هست برای پشتوانه معامله تان استفاده شود و میزان ریسک را پایین بیاورد. این روش اهرم ضریب برای زمانی هست که تحلیل شما این است که بازار به فرض صعودی هست ولی احساس می کنید با ریزشی همراه باشد و بعد از ریزش به سمت صعودی بودن سود کسب کنید و به همین خاطر برای اینکه از ریسک ریزش (لیکویید شدن) در امان باشید از اهرم کراس استفاده می کنید.

 لیکویید شدن

تا اینجا با کارکرد فیوچرز و تا حدودی با واژه های فیوچرز و انواع اهرم ها آشنا شدیم حالا برسیم به  واژه ای که زیاد می شنوید که به فرض دوست تان می گوید من در فیوچرز همه دارایی ام لیکویید شد یا صفر شد. لیکویید شدن به چه معناست؟

لیکویید یک عدد هست که اگر قیمت ورود شما به معامله به آن عدد برسد دارایی شما تحت ریسک کامل می رود و صفر می شود. خیلی ها در معاملات شان فکر می کنند ابزار های حد سود یا حد ضرر که استاپ لاس هم نام دارند کافی هست، در صورتی که شما وقتی از استاپ لاس استفاده می کنید باید نگاه تان هم به چارت باشد یا افزونه آلارم قیمت در صرافی و یا از برنامه های های آلارم قیمت استفاده کنید، چرا که ترید یک شغل هست و برای رسیدن به نبوغ و مهارت در ترید قطعا زمان نیاز هست.

مدیریت سرمایه

همانطور که گفتم ترید یک شغل هست که به مهارت نیاز دارد و خود مهارت زمان بر هست ، در واقع شما وقتی به ترید علاقه مند می شوید اگر هر روز نکته جدیدی یا آموزش جدیدی در یافت نکنید به مهارت کافی نمی رسید و با این وجود به 2-5 سال زمان و شاید بیشتر برای رسیدن به آن نبوغ و مهارت در ترید نیاز دارید ، خب مسلما در این مدت زمان اگر مدیریتی صحیح بر پول خود نداشته باشید و احساسی رفتار کنید یک شبه کل دارایی خود را از دست می دهید. در واقع هر چقدر که نخواهید وارد شوید ضرر هایتان یک غول بی شاخ و دم شبیه حس انتقام جویی در شما پرورش می دهد که شما را وادار میکند با دارایی بیشتر و اهرم ضریب بیشتر ضررهای خود را جبران کنید و سرکوفت و نا امیدی بعد از آن شما را به یک تریدر شکست خورده تبدیل می کند، این مسیر ۹۰ درصد از تریدرهاست که مملو از ترس و استرس هستند. اگر شما در کنار شغل اصلی تان ترید را بعنوان شغل دوم انتخاب می کنید بدانید و آگاه باشید که برای بدست آمدن این سرمایه زحمت کشیده اید پس احساسات خود را کنترل کنید و فقط و فقط با ۱۰ درصد از دارایی که به ترید اختصاص دادید شروع کنید. درک این مدیریت، خود زمان بر هست ولی تکرار و تمرین آن باعث تعادل فکری در شما می شود و باعث می شود به جای حس طمع و حرص به ترید به دید شغل نگاه کنید و به زندگی و کار خود نیز توجه کنید.

نکات مهمی که باید پیش از معاملات فیوچرز بدانید!

آغاز سال 2022 برای رشد ارز‌های دیجیتال، سال چندان خوبی نبوده و گفته می‌شود که در این سال رکود رمز‌ارز رخ داده و هنوز هم نتوانسته آن را جبران کرده و روند صعودی را پیش گیرد. با این وجود روند رشد نقدینگی بازار در حوزه ارز دیجیتال کاهش و افت شدیدی را به یکباره متحمل شده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران برای اینکه خود را از این روند فرسایشی نجات دهند، به معاملات فیوچرز روی آوردند. تریدر‌ها با این کار ریسک‌های موجود را برای خود به حداقل رساندند.

بدون وجود محدودیت، معاملات فیوچرز را انجام دهید!

اهرم های معاملاتی را هوشمندانه برگزینید.

کوینکس بدون محدودیت با مزایایی که دارد بسیاری از تریدر‌ها را شیفته خود کرده است؛ اگر شخصی زیانی را از این مرکز دیده باشد، نمی‌تواند به همین آسانی CoinEX را مقصر بداند. استفاده از ابزار اهرم در این نوع معامله کار معقولی است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند؛ اما فقط آن‌هایی دانش آن را دارند که صبر و مدیریت سرمایه را چاشنی کارشان کنند. به عنوان مثال با انتخاب اهرم 10 از صرافی می‌توانید روی افزایش یا کاهش قیمت بیت‌کوین یا هر کوین دیگر ترید کنید و سود کسب کنید ، در نظر داشته باشید که اگر بازار برخلاف معامله شما حرکت کند شما مثلا اگر قرار بوده ده برابر سود کسب کنید حالا ده برابر ضرر کسب میکنید و باید آن را بپذیرید.اینجا است که اهمیت انتخاب هوشمند اهرم، خود را نشان می‌دهد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه های گیلان در فصل بهار

فیلم/پاسخی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ایش داد

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بررسی ادعای وزیر صمت؛ آیا اروپا طالب خودروی ایران است؟!/ در شراکت با خودروسازان چین، نباید مصرف کننده صرف باشیم

بلومبرگ: سرمایه‌گذاری در بورس ایران هیچ ریسکی ندارد

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

عکس‌های جدید سحر قریشی در خیابان های آمریکا

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

هر روز چای نوشیدن چه بر سر بدنتان می‌آورد؟

بنیامین نتانیاهو کیست؟

هشدار! این دارو معتادتان می‌کند

برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین D

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

استقبال اوسمار از بانویی که باسرطان می‌جنگد + عکس

رئال مادرید قهرمان لالیگا شد

پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس

ربایندگان یسنا به جرم خود اقرار کردند

عکس/ رونمایی خانم بازیگر از لباس عروسش

نقش رستم غرق شد

فیلم/ حرف‌های شوکه‌کننده یک کارشناس روی آنتن تلویزیون

وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس است

عکس/ خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران

داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد

فیلم/ پخش اذان در پخش زنده شبکه بی‌بی‌سی‌ فارسی

هوادار خاطی سپاهان ۱۰ سال محروم شد

معاملات مسکن در تهران با بیت‌کوین

نرخ گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل

انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری

فیلم/ وضعیت عجیب خیابان‌های اهواز یک روز پس از بارندگی شدید

مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟ + عکس

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد

سیل نان مردم جنوب کشور را تهدید می کند

واکنش سپاهان به بیانیه پرسپولیس

فیلم/ رودخانه دز طغیان کرد

فیلم/ خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان

هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها

آخرین خبر از تاکسی‌های برقی تهران

آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند

افزایش سرسام آور قیمت این محصول ایران خودرو

فیلم/ روایت گوینده اخبار هواشناسی درباره درآمد ماهیانه‌اش

عکس/ بازیگر جوان سینما در بیمارستان

سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد

فیلم/ ازدواج عروس ۸۵ ساله ثروتمند با پسر ۲۵ ساله در ایران

ماجرای جدول ادعایی در مورد نرخ تورم چیست؟

سقوط ۷ دکل فشار قوی برق در مسیر آبادان-ماهشهر

اطلاعیه سپاه درباره بازداشت عوامل یک گروه تروریستی

جزییات تازه از پرونده یسنا

فیلم/ قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان

عکس/ میز غذای خاندوزی و وزرای دولت‌های عربی

فیلم/دریاچه زریبار پس از بارش‌های اخیر

نحوه پیگیری وام ازدواج با کد ملی

اینفوگرافی/آمار حوادث کارگری در سال ۱۴۰۲

مسابقات آفرود در قزوین

معرفی جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب + عکس

طراحی آیفون ۱۶ لو رفت + عکس