دستگیری ۵۰ نفر به ظن دخالت در انفجار استانبول

بنا به اعلام وزیر دادگستری ترکیه با بازداشت مظنونان جدید شمار افراد دستگیر شده به ظن دخالت در انفجار استانبول به ۵۰ نفر رسید.
کد خبر: ۱۷۵۲۵۰
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱

دستگیری ۵۰ نفر به ظن دخالت در انفجار استانبول

اقتصاد۲۴- وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که پلیس این کشور چند فرد دیگر را به ظن دخالت در انفجار استانبول بازداشت کرد. انفجار روز یکشنبه در خیابان پر رفت و آمد استقلال در شهر استانبول شش کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت. مقامات ترکیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و گروه‌های کرد سوری متحد این حزب را مسئول این انفجار معرفی کرده‌اند. در مقابل گروه‌های کرد این ادعا را رد کرده‌اند.

بنا به اعلام وزیر دادگستری ترکیه با بازداشت مظنونان جدید شمار افراد دستگیر شده به ظن دخالت در انفجار استانبول به ۵۰ نفر رسید. یک زن ۲۳ ساله سوری که از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده است مظنون به کار گذاشتن مواد منفجره در خیابان استقلال استانبول است. پلیس ترکیه اعلام کرده که او به حمله روز یکشنبه اعتراف کرده است و به طور غیرقانونی از سوریه وارد ترکیه شده بود.

خبرگزاری آناتولی گزارش داده است که مظنونان جدیدی که بازداشت شده‌اند دو برادر هستند. از حدود ۸۰ مجروح انفجار استانبول که در بیمارستان بستری شده بودند تاکنون ۵۷ نفر مرخص شده‌اند. این در حالی است که شش نفر از این مجروحان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. حال دو نفر از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود.

حزب کارگران کردستان ترکیه در سال ۱۹۸۴ نبردی مسلحانه در این کشور را آغاز کرد. درگیری‌ها بین پ ک ک و دولت مرکزی ترکیه از آن زمان تاکنون منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شده است. ترکیه به همراه متحدان غربی این کشور از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان را گروهی تروریستی می‌دانند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
م
0
0
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱
چندین باند خلافکار اشغالگر مشابه همینها آمده اند تو شهر ما و همه ادارات و امکان را تصرف کرده اند .و کارشکنی و دزدی میکنند .
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.