تصاویری خاص از جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم پدیدۀ عظیم و مصیبت‌باری بود. اما در بین عکس‌های ثبت شده از این جنگ، لحظات خاص، عجیب یا حتی شاد نیز می‌توان پیدا کرد.
کد خبر: ۱۷۷۲۲۹
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱

تصاویری خاص از جنگ جهانی دوم

اقتصاد۲۴ جنگ جهانی دوم در فاصلۀ سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ اتفاق افتاد و تمام دنیا را به شکل‌های مختلف با خودش درگیر کرد. این جنگ تاثیر عظیمی در مناسبات بین‌المللی داشت که این تاثیر تا امروز هم به شکلی محسوس تداوم دارد.

برای مثال، سازمان ملل متحد یکی از نهاد‌هایی بود که بعد از این جنگ شکل گرفت تا از وقوع جنگ‌های بعدی جلوگیری کند. هنوز هم قدرتمندترین کشور‌ها در این سازمان، همان پنج کشوری هستند که در ائتلاف با هم در جنگ به پیروزی رسیدند. جریان استعمارزدایی از کشور‌های آسیایی و آفریقایی نیز که در نیمۀ دوم قرن بیستم اتفاق افتاد، نتیجۀ ویرانی و ضعیف شدن قدرت‌های اروپایی در طی جنگ بود.

بر اساس تخمین‌ها این جنگ بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون کشته بر جای گذاشت. تنها در کشور لهستان حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کشته شدند؛ تعدادی که معادل ۲۰ درصد از جمعیت این کشور بود. بر این اساس می‌شود گفت که این خونبارترین و بزرگترین جنگ در تمام طول تاریخ بوده است.

عکس‌های مربوط به جنگ معمولا تصویری جز ویرانی و خشونت در خودشان ندارند. اما این مجموعه از عکس‌های مربوط به جنگ جهانی دوم حالت خاص و متفاوتی دارند. بیشتر این عکس‌ها لحظاتی غیرعادی و غیرمنتظره را به تصویر می‌کشند که دیدنشان حتما برای ما جالب خواهد بود.

منبع: فرادید

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
نیما ( دانشجوی ارشد تاریخ )
0
0
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱
آفرین درود عکسها یکی از یکی بهتر
حسینی
0
0
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱
تقریبا ده عکس جالب و واضح از اواخر جنگ جهانی دوم شاید ماه مارس ۱۹۴۵ مشاهده میشودولی شرحی برای آن نوشته نشده
۱): در تصویراول متفقین اسرای آلمانی را وادار کرده اند از کثافت ها به عنوان غذا استفاده کنند.
۲): در اینجا متفقین یک ساختمان تخریب شده را گرفته اند
۳): سرباز آلمانی روی لوله توپ نشسته و با دوستان خودش گپ میزند
۴): زنی از روی ترحم به سربازی تشنه آب میدهد
۵): دو افسر آلمانی بهیکی از همقطارنشان لیز خورده می خندند
۶): مارشال رومل به نام روباه صحرا در شمال افریقا میجنگد در اینجا گروهی از سربازان متفقین در حال آماده کردن غذا هستند و روی تابلو نوشته شده مدرسه آشپزی در صحرای غربی
۷) : سربازان آلمانی از اینکه یکی از سلاح های متفقین را آتش میزنند شادی میکنند
۸) : سربازان ژاپنی طرفداران نازی ها مشاهده میشوند
۹) : روی گلوله های توپ نوشته شده " عید پاک مبارک تخم مرغ هایی برای هیتلر" معمولا عید پاک از ۲۱ ماه مارس تا ۲۵ آوریل زمانی که ماه به حالت کامل در آسمان دیده شود برگزار میگردد.
۹) : خانمی با صدای بلند شروع به نطق میکند و چیز هایی میگوید که برای هیتلر که مخاطب او و سمت راست وی گوبلز خوشایند است و افسری در پشت او سعی دارد مانع وی شود
۱۰) : یک سرباز نیروی دریایی امریکا
۱۱) : پس از شکست آلمان دادگاهی به نام دادگاه بین المللی نورنبرگ برای محاکمه سران آلمانی در شهری به همین نام تشکیل شد در اینجا یک سرباز امریکایی فیلد مارشال آلمانی را برای رفتن به دادگاه راهنمایی میکند.
۱۲) : آخرین تصویر مربوط به محاکمه سران نازی در دادگاه تورنبرگ است .در زدیف دوم فیلد مارشال هرمان گوریل فرمانده لوفت وافه ( نیروی هوایی
ارتش المان ) را ملاحظه می فرمایید گوشهایی که بگوش گذاشته اند برای ترجمه سخنان بازپرس است .
زهرا رضایی
0
0
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱
شرح بالا جالب بود
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.