تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱

بهترین دانشگاه های مدیریتی اروپا برای ایرانیان

اروپا همواره به عنوان جذاب ترین مقصد پیشرفته برای کار، تحصیل و زندگی مطرح بوده است. کمتر کسی است که نخواهد شانس تحصیل در دانشگاه های معتبر و رده بالای قاره سبز را به دست بیاورد. بهترین دانشگاه های جهان در حوزه هایی همچون مهندسی، مدیریت و علوم پزشکی در اروپا واقع شده اند.

بهترین دانشگاه های مدیریتی اروپا برای ایرانیان

اقتصاد۲۴- از جمله رشته های تحصیلی که به جهت آینده شغلی درخشان و فرصت های کاری با درآمدهای بالا متقاضیان بسیار زیادی دارد، رشته مدیریت کسب و کار است. مدیریت کسب و کار یکی از حوزه های تحصیلی است که امکان ارتقاء شغلی تا رده های بالای سازمانی برای شما ایجاد می کند. مشاغل حوزه مدیریت بالاترین نرخ درآمدی را در میان مشاغل به خود اختصاص می دهند. به همین جهت، طی چند سال اخیر به یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی تبدیل شده است.

اما بهترین گزینه های آکادمیک برای تحصیل این رشته در اروپا برای ایرانیان کدام است؟ با ما همراه باشید تا برترین مدارس کسب و کار اروپا را که برای تحصیل ایرانیان در حوزه مدیریت مناسب تر هستند، معرفی کنیم.

مدرسه کسب و کار INSEAD پاریس، فرانسه

این مدرسه کسب و کار که پردیس اصلی آن در فرانسه واقع شده‌، در کشورهای سنگاپور، امارات متحده‌ عربی و آمریکا نیز فعالیت آموزشی دارد. دوره های مدیریت کسب و کار در این مدرسه به زبان انگلیسی تدریس می گردد و مدارکی همچون کارشناسی ارشد تمام وقت مدیریت بازرگانی، MBA اجرایی، کارشناسی ارشد مالی و دکترا در مدیریت را به دانشجویان خود اعطا می کند.

بیزینس اسکول INSEAD هر ساله در فهرست بهترین دانشگاه های مدیریتی در اروپا و جهان قرار می گیرد. این مدرسه کسب و کار اغلب پس از بیزینس اسکول هاروارد در ایالات متحده، رتبه دوم را در دنیا به خود اختصاص می دهد. این موسسه می تواند انتخاب فوق العاده ای برای تحصیل مدیریت در اروپا برای دانشجویان ایرانی باشد.

دانشگاه کمبریج (Cambridge) کمبریج، انگلستان

دانشگاه کمبریج یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی با قدمت تاریخی در انگلستان است. این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های جهان و اروپا در تمام زمینه های تحصیلی از جمله مدیریت کسب و کار به شمار می رود. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه در فهرست افراد تاثیرگذار و موفق دنیا قرار دارند و جوایز مختلفی کسب کرده‌اند. این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای سطح آموزش و تحصیلات در این دانشگاه است. همچنین دانشگاه کمبریج یکی از دانشگاه های ثروتمند در قاره اروپا محسوب می شود. دریافت پذیرش تحصیلی در این دانشگاه می تواند یک فرصت استثنایی و فوق العاده برای دانشجویان بین المللی خارج از اروپا، به ویژه ایرانیان باشد.

بیزینس اسکول HEC پاریس، فرانسه

مدرسه کسب و کار  HEC (مخفف Hautes Études Commerciales) یک کالج تخصصی مدیریت کسب و کار است که در کشور فرانسه واقع شده‌است. این دانشکده یکی از معتبرترین مدارس کسب و کار در سراسر اروپاست که همه ساله در رتبه بندی های جهانی بهترین دانشگاه های مدیریتی، جایگاه بالایی را کسب می کند. بیزینس اسکول HEC دوره های تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت، کارشناسی ارشد مالی، MBA، EMBA و دکترای مدیریتی را ارائه می دهد.

در این دانشکده مدیریتی بسیاری از دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می شود تا تحصیل برای دانشجویانی که از خارج از فرانسه به این کشور می آیند، ساده تر باشد. در کنار این، فرصت کارآموزی بین المللی، ادامه تحصیلات در کشورهایی به جز فرانسه و روابط نزدیک با دولت و شرکای تجاری از ویژگی های دیگر مدرسه کسب و کار HEC است. تمام این موارد باعث شده‌است تا این مدرسه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی از جمله ایرانیان باشد.

بهترین دانشگاه های مدیریتی اروپا برای ایرانیان

دانشگاه مطالعات کاربردی مدیریت (HdWM) مانهایم، آلمان

دانشگاه HdWM که در شهر مانهایم آلمان، موسوم به شهر اختراعات در ایالت بادن-وورتمبرگ واقع گردیده، با بیش از 50 شرکت همکاری دارد. این دانشگاه امکان اشتغال فارغ التحصیلان و دانشجویان را در ده ها شرکت چند ملیتی و حتی خارج از آلمان فراهم می کند.

دانشگاه HdWM به طور اختصاصی بر مطالعات کاربردی مدیریت کسب و کار تمرکز نموده‌است و یکی از بهترین دانشگاه های کشور آلمان و اروپا در رشته های مدیریتی به شمار می رود. دوره های آموزشی این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و آلمانی برگزار می گردند. همچنین ایجاد فضای چندفرهنگی در محیط درسی، باعث شده‌است تا این دانشگاه به انتخاب خوبی برای دانشجویان ایرانی تبدیل شود.

دانشگاه آکسفورد (Oxford) آکسفورد، انگلستان

دانشگاه آکسفورد را به عنوان قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان می شناسند. این دانشگاه نیز در زمینه های تحصیلی گوناگون از جمله مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی جزو مطرح ترین دانشگاه های جهان است. آکسفورد قدیمی ترین موزه دانشگاهی جهان، بزرگ ترین مطبوعات دانشگاهی در جهان و همچنین بزرگ ترین سیستم کتابخانه دانشگاهی در انگلستان را داراست. آکسفورد طیف وسیعی از فارغ التحصیلان برجسته، از جمله 30 نخست وزیر بریتانیا و بسیاری از سران کشورها و دولت ها در سراسر جهان را آموزش داده‌است. هر ساله ایرانیان بسیاری برای اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه درخواست می دهند که با وجود سختگیری خاص این دانشگاه، تعدادی از آنان موفق می شوند. بنابراین دانشگاه آکسفورد نیز یکی از بهترین گزینه های تحصیلی مدیریتی در اروپا برای شما به عنوان یک ایرانی به شمار می رود.

مدرسه کسب و کار SDA میلان، ایتالیا

بیزینس اسکول SDA (Scuola di Direzione Aziendale) در حقیقت دانشکده اقتصاد دانشگاه بوکنی میلان ایتالیاست که در فهرست موسسات برتر اروپایی در حوزه مدیریت قرار دارد. این مدرسه در رشته مدیریتی در ایتالیا پیشگام است و دوره هایی همچون MBA و کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد را ارائه می دهد. این مدرسه کسب و کار در یک پردیس آسیایی در شهر بمبئی هند نیز فعالیت دارد.

مدرسه کسب و کار SDA در فهرست 100 بیزینس اسکول دنیا قرار دارد که توسط سه انجمن بین المللی اعتبار بخشی تایید شده‌است. این دانشکده عضو بنیاد اروپایی توسعه مدیریت و چندین انجمن دانشگاهی برتر مدیریت در اروپاست. اگر تمایل داشته باشید برای تحصیل در حوزه مدیریت به کشور تاریخی ایتالیا سفر کنید، این مدرسه می تواند بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل شما باشد.

بهترین دانشگاه های مدیریتی اروپا برای ایرانیان

آیا می توان بدون سفر به اروپا مدرک دانشگاهی خود را یکی از این دانشگاه ها دریافت کرد؟

همانطور که در بالا گفتیم، اروپا یکی از محبوب ترین مقاصد سفر برای دانشجویانی است که قصد دارند تحصیل خود را در خارج از کشور ادامه دهند. در ایران با توجه به هزینه های بالای سفر به اروپا و رشد نرخ ارز، چالش هایی که متقاضیان با آنها مواجه هستند، روز به روز بیشتر می شود. در این میان، رشته تحصیلی مدیریت که از رشد بیشتری در تعداد دانشجویان متقاضی برخوردار است، بستر رقابتی بالاتری را جهت اخذ پذیرش داراست.

خوشبختانه در حال حاضر، فرصتی عالی برای تحصیل غیر حضوری در اروپا در حوزه مدیریت کسب و کار فراهم شده است. موسسه علوم و فنون تهران به عنوان نماینده دانشگاه HdWM آلمان در خاورمیانه، امکان تحصیل دانشجویان ایرانی را در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه فراهم کرده است. شما می توانید با گذراندن دوره MBA و یک ترم به زبان انگلیسی، کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار را از این دانشگاه دریافت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره 90008000 با موسسه علوم و فنون تهران تماس بگیرید. همچنین می توانید به وب سایت این موسسه به آدرس www.tbs.ir مراجعه نمایید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/کارت جشن عروسی بنی‌صدر در سال ۵۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

فیلم/سکانس عاشقانه سریال پایتخت که سانسور شده بود!

وضعیت هواشناسی امروز

عکس/ استایل جذاب مه لقا باقری سوژه کاربران شد

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

عکس/استایل مجلسی المیرا شریفی‌مقدم در یک کنسرت

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مبلغ عیدی روز معلم ۱۴۰۳ مشخص شد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/سمیرا حسن پور هر روز جوان‌تر

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

هشدار نارنجی هواشناسی به این استان‌ها

فیلم/ تصویر شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی در بازی با استقلال

پیش‌‌بینی قیمت دلار فردا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه

فیلم/ عشق پسر ایرانی به دختر افغان جنجالی شد!

علت گرانی قهوه مشخص شد

تولید نفت اوپک کاهش یافت

تشدید تزریق پول در بازار باز+ جدول

استایل جذاب مریم مومن در استوری جدیدش + عکس

خبر خوب درباره حق الزحمه و رتبه بندی معلمان

الگوریتم اینستاگرام چه تغییری می‌کند؟

زهره حمیدی: ویدئوی بیمارستان برای ۳ ماه قبل است

فیلم/تشکیل دریاچه فصلی در کویر اصفهان

مهم‌ترین عامل کمبود دارو در بازار چیست؟

عکس/ اگر ترامپ برنده شود!

رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد

مدیر مسئول رویداد ۲۴ مجرم شناخته شد

سانتافه ۲۰۲۴؛ خودرو کره‌ای در نمایشگاه پکن + عکس

مشکل کمبود شکر حل شد

فیلم/امید حاجیلی راضی به ازدواج با ترلان پروانه نشد!

رونمایی دونگ‌یی از لباس خاصش برای تبلیغات + عکس

سازمان دیجیتال، چشم انداز آینده تجارت‌نو

سایت خبری دیده‌بان ایران فیلتر شد+ عکس

بازار خودرو روی دور تند کاهش قیمت افتاد

مشکل یحیی گل‌محمدی برای بازگشت به فوتبال

فیلم لورفته از بایدن: باید با ایران توافق کنیم!

فیلم/دستور رئیسی برای ساخت هواپیمای جت ۱۰۰ نفره

حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند!

جزییات تازه از بازگشت بدهی‌های بابک زنجانی به کشور

فیلم/چرا نام یکی از خیابان های تهران فرشته شد؟

ورق بازار طلا برگشت

مراقب حال دریاچه ارومیه باشید

فیلم/ واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام استقلال

افزایش قیمت بنزین از ماه آینده

تقی توکی؛ صاحب کبریت توکلی و رویا‌های صنعتی یک پان ایرانیست تبریزی

لاک دفاعی معامله‌گران با نوسانات دلار

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس/ تیپ جدید لیلا بلوکات وایرال شد

خبر خوش دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان

فیلم/ مرد موز فروش برای گرفتن پولش دست به چوب شد!

عکس/ قرار دوستانه سید مهدی رحمتی و امیر جعفری

رییسی پروژه دولت روحانی را دوباره افتتاح کرد!

فیلم/وزیر کشور: مردم از طرح نور استقبال کردند

فیگور تماشایی هادی چوپان بعد از قهرمانی+ عکس

فیلم/گزارش عجیب صدا و سیما: در قرآن آمده مردم نباید طلا و دلار در خانه نگه‌دارند باید انفاق کنند!

ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال

قیمت مسکن در ۱۳ سال ۴۰ برابر شد

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان

فیلم/رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است