تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶ دی ۱۴۰۱
اهمیت ویژه جایگاه مشتری در بانکداری دیجیتال

تحول در بازاریابی خدمات بانکی

رشد فناوری‌های بدون کارت، پرداخت‌های موبایلی و کیف پول دیجیتال به سرعت نحوه خرج کردن و تعامل مصرف‌کنندگان با پول را تغییر داده است.

تحول در بازاریابی خدمات بانکی

اقتصاد۲۴تجربه استفاده از خدمات بانکی برای مصرف کنندگان در چند سال اخیر دچار تحولات گسترده‌ای شده است. آمار‌های جهانی نشان می‌دهد تمایل مشتریان به بانکداری دیجیتال به طور قابل توجهی بیشتر شده است.

درحال حاضر بیش از نیمی از جمعیت جهان به نسبت قبل از همه‌گیری استفاده بیشتری از اپلیکیشن‌های بانکی می‌کنند.

رشد فناوری‌های بدون کارت، پرداخت‌های موبایلی و کیف پول دیجیتال به سرعت نحوه خرج کردن و تعامل مصرف‌کنندگان با پول را تغییر داده است.

با این حال، در حالی که ترجیحات و رفتار‌های مصرف کنندگان تغییر کرده است، اما بازاریابی خدمات بانکی با این تغییر منطبق نیست و با مشکلاتی مواجه است.

کانال‌های بازاریابی سنتی و آفلاین مانند تبلیغات محیطی، پست و تبلیغات تلویزیون و تبلیغات در رسانه‌ها هنوز یکی از راه‌های اصلی بانک‌ها برای دستیابی به مشتریان جدید هستند.

شاید کانال‌های سنتی درحال حاضر همچنان بتوانند مؤثر باشند، اما در مقایسه با رویکرد‌های دیجیتالی که می‌توانند در لحظه، خودکار، شخصی‌سازی و هدفمند باشند از تاثیر گذاری کم تری برخوردارند.

علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال می‌توانند سریع‌تر و ارزان‌تر اجرا شود. همچنین بسیاری از بانک‌ها تمایل دارند تا زمان چرخه تبلیغات را کوتاه کنند، از این رو بسیاری از بانک‌ها درکنار کانال‌های سنتی به سمت بازاریابی دیجیتال رفته‌اند.

روند‌ها به نیاز روز افزون بانک‌ها به استفاده از فن‌آوری بازاریابی (MarTech) برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی دلالت دارد.

با وجود پیچیدگی‌های پیاده سازی پشته مارتک. اما بانک‌ها با چالش‌های جدی تری در حوزه جذب مشتریان جدید و نگهداشت مشتریان فعلی در مقابله با فین‌تک‌ها روبرو هستند.

به نظر می‌رسد بانک‌های کشور این نیاز را به خوبی درک کرده اند و بانک‌های پیشرو به سمت استفاده از تکنولوژی بازاریابی در حال حرکت هستند.

استفاده از تکنولوژی‌های بازاریابی در صنعت بانکداری مزایای بسیاری را برای بانک‌ها به همراه می‌آورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱. بهبود تجربیات مشتریان
۲. اتوماسیون شدن تمامی فرایند‌های بازاریابی
۳. شخصی سازی خدمات
۴. شناسایی خلا‌های موجود در فرایند‌ها و سرویس‌ها
۵. بهبود هدف‌گذاری، زمان‌بندی و ارتباط با مشتریان
۶. تعامل بهتر با مشتریان
۷. نرخ بازگشت بالاتر
۸. جلوگیری از اتلاف منابع
۹. کاهش هزینه‌های بازاریابی
۱۰. کارایی بیشتر کمپین‌ها
۱۱. کنترل و نظارت بهتر بر عملکرد کمپین ها،
۱۲. افزایش رضایت مشتریان
۱۳. جلوگیری از تقلب

شرکت دانش بنیان اسمارتک با تحلیل نیاز‌های نظام بانکی کشور طی ۴ سال گذشته اقدام به تولید سبدی از محصولات فناورانه بومی در حوزه مارتک با قابلیت شخصی سازی برای بانک‌های کشور نموده است، اسمارتک به بانک‌ها کمک می‌کند تا ضمن ترسیم نقشه راه استراتژی مارتک تجربه بازاریابی فناوری محور را بدست آورند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در قشم

صاحبان این‌ خودرو‌ها در سال ۱۴۰۲ باید مالیات بدهند‌

ایران و روسیه و رقابت پرحاشیه در بازار سایه نفتی

انتقاد عباس عبدی از سردرگمی دولت درباره اعلام تعطیلی

پیش بینی بورس امروز ۲۶ دی ۱۴۰۱

ابهام در مورد رقم درآمد پخش مسابقات ورزشی در بودجه ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت دلار ۲۶ دی ۱۴۰۱

ماجرای پیچیده مهاجم پرسپولیس

پیش بینی هواشناسی تهران و ایران امروز /جدول

یخ‌زدگی به بازار ارز رسید

۷ نکته مبهم در لایحه بودجه ۱۴۰۲

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت سرسام آور بخاری برقی در بازار

محمد رضایی نماینده پیشین مجلس، ۴۰ضربه شلاق خورد

صفحه اول روزنامه‌ های سیاسی امروز

محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تحول در بازاریابی خدمات بانکی

صفحه اول روزنامه‌ های اقتصادی امروز

دیوار کوتاه مردم و ناکارآمدی مدیریتی مسئولان در بحران گاز

صفحه اول روزنامه‌ های ورزشی امروز

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول