تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۹ دی ۱۴۰۱

سپاهان علیه تیم‌ های تهرانی

درست است که بازی امروز اهمیت و حساسیت زیادی دارد، ولی در نگاه کلی می‌تواند یکی از پازل‌های رسیدن به قهرمانی برای دو تیم باشد. این مورد برای سپاهان بیشتر درخورتوجه است، چون آن‌ها با تغییر مربی و خانه‌تکانی‌ای که داشتند به چیزی غیر از قهرمانی فکر نمی‌کنند.

سپاهان علیه تیم‌های تهرانی

اقتصاد۲۴ نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز به طور رسمی شروع می‌شود تا در حساس‌ترین بازی هفته شانزدهم دو تیم مدعی سپاهان و استقلال در اصفهان به مصاف یکدیگر بروند. اهمیت این بازی دست‌کمی از جدال برای رسیدن به عنوان قهرمانی ندارد. ماجرا از این قرار است که پیش از استارت بازی‌های این هفته، هر دو تیم با ۲۷ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند و فقط تفاضل گل است که سپاهان را بالاتر از استقلال نشانده است. با این حال و با توجه به تغییراتی که در قوانین رده‌بندی اعمال‌شده، از الان که نیم‌فصل دوم آغاز می‌شود، تفاضل گل در اولویت بعدی قرار می‌گیرد و بازی رودررو است که تکلیف تیم‌های هم‌امتیاز را در جدول مشخص کند.

استقلال در شرایطی امروز به مصاف سپاهان می‌رود که در بازی رفت و در ورزشگاه آزادی با دو گل بازی را به رقیب زردپوش لیگ واگذار کرد تا نه تنها نوار شکست‌ناپذیری ۳۰ بازی متوالی‌اش گسسته شود، بلکه لیگ را هم با یک شوک مهم شروع کند. بدیهی است که اگر امروز بازی مساوی شود استقلال دو بار ضرر می‌کند؛ اول اینکه به دلیل همان ماجرای تفاضل گل همچنان پایین‌تر از اصفهانی‌ها قرار می‌گیرد و دوم اینکه در ادامه مسیر هرگاه که امتیازش با سپاهان برابر شد، فارغ از اینکه تفاضل گل خوبی هم که داشته باشد، باز به دلیل آنکه در مجموع دو بازی عملکرد خوبی نداشته، در جدول پایین‌تر از سپاهان قرار می‌گیرد.

البته که این موضوع آن‌هم با توجه به اینکه تازه قرار است بازی اول نیم‌فصل دوم برگزار شود چندان جایگاهی در تفکرات سرمربیان دو تیم نخواهد داشت. هر دو سرمربی پرتغالی، یعنی ریکاردو سا پینتو در استقلال و ژوزه مورایس در سپاهان به خوبی می‌دانند که اگر قرار است شانسی برای رسیدن به قهرمانی در این فصل داشته باشند باید از همین بازی‌های به اصلاح شش‌امتیازی، برد به دست بیاورند. روی کاغذ و با توجه به مسئله میزبانی شرایط برای سپاهانی‌ها امروز مهم‌تر است، ولی استقلال و سرمربی‌اش که در هفته‌های اخیر حسابی تحت فشار قرار گرفته‌اند علاقه‌ای به دادن امتیاز به رقیب ندارند. به ویژه اینکه آن‌ها بازی رفت را باخته‌اند و سا پینتو به هواداران استقلال قول داده در بازی برگشت جبران کند.

با وجود انگیزه‌ای که استقلالی‌ها دارند، اما دست سرمربی این تیم چندان باز نیست. او همین حالا پنج بازیکن را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد که می‌تواند لطمه بزرگی محسوب شود. بزرگ‌ترین غایب استقلال برای بازی امروز کاپیتان سیدحسین حسینی است. با وجود تلاش زیاد پزشکان استقلال او این بازی را با اعلام رسمی خودش از دست داده است. عارف غلامی و محمدحسین مرادمند هم دیگر مصدومان این باشگاه هستند که بازی مهم امروز را از دست داده‌اند. در کنار این سه نفر، روزبه چشمی، هافبک مورد اعتماد سا پینتو هم به دلیل چهاراخطاره بودن بازی را از دست داده و دست آخر، عزیزبک آمانوف ازبک که شایعاتی مبنی بر خروجش از استقلال هم به گوش می‌رسد، از فهرست این بازی خط خورده است. این‌ها همه در شرایطی است که سپاهان از لحاظ مهره مشکلی برای جدال با استقلال ندارد و ژوزه مورایس حسابی آماده نبردی حساس است.

وقتی مورایس ستاره‌های بهتری خرید

فارغ از مسائل فنی که اهمیت این بازی را با توجه به جایگاه دو تیم حسابی حساس کرده، این بازی چند جنگ پنهان دیگر هم دارد که مربوط به فعالیت دو باشگاه در بازار نقل و انتقالات است. درست است که این روز‌ها هیچ‌کدام از دو باشگاه خرید جدیدی نداشته‌اند، ولی تیم اصفهانی به وضوح کارنامه بهتری در جذب بازیکن، پیش از شروع لیگ ۲۲ داشته است. سپاهان بازیکنانی مثل پیام نیازمند، محمد دانشگر، رناتو داسیلویرا، نیلسون جونیور، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، مانوئل فرناندز، الویس کامسوبا، محمد علی‌نژاد و عیسی مرادی را خرید که به طرز چشمگیری آن‌ها همگی تبدیل به مهره‌های کلیدی شدند.


بیشتر بخوانید: ترکیب احتمالی استقلال در برابر تیم سپاهان


رامین رضاییان به عنوان یکی از بهترین خرید‌های فصل، توانسته برای سپاهان سه گل بزند و سه گل هم بسازد. بعد از او، محمد علی‌نژاد با دو گل و یک پاس گل عملکردی درخشان در ترکیب سپاهان داشت و عیسی مرادی و امید نورافکن هرکدام توانستند در کنار میلاد زکی‌پور دو بار در نقش گل‌زن بدرخشند. مانوئل فرناندز و محمد دانشگر هم هرکدام یک بار موفق به گل‌زنی برای تیم خود شدند و ثبت هفت کلین‌شیت در ۱۲ بازی نشان از عملکرد موفق پیام نیازمند در خط دروازه سپاهان دارد تا بعد از پرسپولیس، سپاهان هم خرید‌های بسیار موفقی در بازار تابستانه داشته باشد.

استقلال، ولی در این زمینه چندان توفیقی نداشته است. محمد محبی و مهدی قایدی بهترین خرید‌های استقلال در بازار تابستانه بودند که نکته مهم درباره هر دو ستاره بوشهری استقلال، قرارداد قرضی آن‌ها با آبی‌پوشان پایتخت است. محبی توانست با ثبت چهار گل و یک پاس گل نیم‌فصل نخست را به پایان برساند و بهترین گل‌زن استقلال بود. پیمان بابایی در کنار مهدی قایدی یک‌گله‌های استقلال در پایان نیم‌فصل نخست هستند، البته که هرکدام از آن‌ها سابقه ثبت یک پاس گل را هم در کارنامه خود دارند. به جز این سه بازیکن، امید حامدی‌فر، رضا میرزایی، سجاد شهباززاده، سیاوش یزدانی، محمدحسین زواری و محمدحسین مرادمند دیگر خرید‌های تابستانی استقلال بودند که مشخصا تا به الان توفیقی در این باشگاه نداشته‌اند.

البته که شاید همین جابه‌جایی‌ها حداقل به جذابیت بازی امروز کمک کند، چون بازیکنان زیادی از دو تیم وجود دارند که پیش‌تر پیراهن رقیب را به تن کرده‌اند. سجاد شهباززاده، محمد محبی و رضا میرزایی در استقلال و محمد دانشگر، مسعود ریگی، امید نورافکن و میلاد زکی‌پور در سپاهان بازیکنانی هستند که قرار است روبه‌روی رفقای سابق قرار بگیرند.

سپاهان علیه تیم‌های تهرانی

درست است که بازی امروز اهمیت و حساسیت زیادی دارد، ولی در نگاه کلی می‌تواند یکی از پازل‌های رسیدن به قهرمانی برای دو تیم باشد. این مورد برای سپاهان بیشتر درخورتوجه است، چون آن‌ها با تغییر مربی و خانه‌تکانی‌ای که داشتند به چیزی غیر از قهرمانی فکر نمی‌کنند. سپاهان برای رسیدن به این مهم باید تلاش کند از هر دو تیم مدعی پایتخت هر سه امتیاز را بگیرد. امروز فرصت دارند تا استقلال را پس بزنند و آن وقت اگر می‌خواهند جای پرسپولیس را در صدر بگیرند، باید دیگر تیم مدعی را هم شکست دهند.

در بین تیم‌های شهرستاتی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند همین سپاهان وضعیت بسیار مناسب‌تری دارد. به غیر از استقلال و پرسپولیس که در شش فصل اخیر اجازه نداده‌اند تیمی دیگر دستش به جام قهرمانی برسد، دو تیم دیگر از تهران یعنی پاس و سایپا هم سابقه قهرمانی دارند. نکته جالب اینکه اولی کلا از سطح برتر فوتبال ایران محو شده و دومی هم این روز‌ها در لیگ یک توپ می‌زند. سه تیم غیرتهرانی استقلال خوزستان، فولاد و سپاهان هم دیگر تیم‌های فوتبال ایران هستند که سابقه قهرمانی دارند. دو تیم خوزستانی هم یکی از آن‌ها از سطح اول فوتبال ایران فاصله گرفته و هرکدام یک و دو بار (فولاد) جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند، ولی شرایط برای سپاهان کاملا متفاوت است. این تیم تا به الان پنج بار قهرمان لیگ برتر شده و دومین تیم پرافتخار فوتبال ایران در این لیگ محسوب می‌شود.

در لیگ برتر فوتبال ایران فقط پرسپولیس است که توانسته با هفت عنوان قهرمانی بالاتر از سپاهان بایستد. استقلال هم با چهار قهرمانی در تعقیب تیم سپاهان است. همین مورد شاید بخت سپاهان را با توجه به تجربه و سابقه‌ای که در لیگ برتر ایران دارد در مقایسه با سایر تیم‌های غیرتهرانی برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر ایران افزایش دهد. گو اینکه برای رسیدن به این مهم باید از سد تیم‌های تهرانی عبور کند و در سایر بازی‌هایش هم کمی بیش از دو امتیاز در هر بازی کسب کند. موردی که شروعش می‌تواند از همین امروز و در تقابل با استقلال کلید بخورد.

منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

حقابهٔ ایران از افغانستان به «شوره‌زار» رفت؛ طالبان بند کمال‌خان را اصلاح نکرد

عکس/ذوق بهاره افشاری برای زوج محبوب این روز‌ها

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است

هشدار باران شدید در ۲۱ استان

عکس/خالکوبی منشوری تتلو

عکسی از پوشش جالب یک زن دیپلمات در دیدار با رئیسی

ماجرای تجمع مردم مقابل فرمانداری بندرعباس

تماس علی دایی با پدر ترانه علیدوستی

یادداشت یک پدر روی کلید کولر + عکس

رئیسی دکتری گرفت + عکس

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه

خلاقیت عجیب و خبرساز وزارت بهداشت در تولید قلیان!

قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند

حمایت تمام‌قد میرسلیم از بازگشت گشت ارشاد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شیرینی فرانسه رفع پلمب شد

تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

خبر بد و ناراحت‌کننده برای بانوان هوادار تراکتور

چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟

کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟

این سه ادویه، ماکارونی شما را معرکه می‌کند!

سه سناریو درباره رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۳

عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی نیست

گل مژه چشم چیست؟ و آیا درمان دارد؟

اولین تمدیدی پرسپولیس مشخص شد!

ممنوعیت ورود زنان تبریزی به استادیوم+ عکس

یک مزایده بی نظیر در تاریخ صرافی ها: مزایده "ساتوشی حماسی (Epic) " کوینکس اکنون در حال برگزاری است

کت و شلوار هوتن شکیبا جهانی شد+ عکس

قتل وحشتناک مدیر یک شرکت مشهور در برج ۲۰ طبقه‌اش

حقوق رایزن‌های اقتصادی ایران در خارج چقدر است؟

درآمد شغل مدلینگ در ایران چقدر است؟

اعتراض ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل

قیمت جدید انواع برنج ایرانی در بازار

شاسی بلند جدید چری که خیلی گران نیست! + عکس

فیلم/پاداش ۱۸ میلیونی فرزند آوری در یک وزارت خانه

فیلم/ وقوع سیل در نطنز

نگاهی به هزینه‌های صداوسیما در سال ۱۴۰۳+ اینفوگرافی

فیلم/ این دولت را دیگر کسی گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!

سقف درآمد مالیاتی دولت در سال ۱۴۰۳ تغییر کرد؟

مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر حقوق می گیرند؟

جایزه خودرو برای کم مصرفان برق خانگی!

برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند

ایران نفت خود را ارزان می‌فروشد؟

فیلم تبلیغی وزارت خارجه اسرائیل از حمله ایران!

نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

شوخی محمدرضا گلزار با مردم در پانتولیگ

استوری بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس+ عکس

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیر تتلو

دومین جلسه دادگاه امیرتتلو برگزار شد

قانون واردات خودرو گردن گیر ندارد!

ماجرای علی هیبتی بوکسور ایرانی چیست؟ + فیلم