تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

۵ دلیلی که باید زمان اجاره ویلا در شمال دغدغه نظافت داشته باشید

شمال ایران منطقه‌ای با اقلیم معتدل و مرطوب است که آب و هوای رطوبتی آن هر چند جذابیت زیادی دارد و به خوش حالت شدن موها و زیباتر شدن پوست‌هایتان کمک می‌کند، اما ممکن است باعث بروز مشکلات و دردسرهایی نیز بشود.

۵ دلیلی که باید زمان اجاره ویلا در شمال دغدغه نظافت داشته باشید

اقتصاد۲۴- اصولا میکروب و باکتری‌های در محیط‌های گرم و مرطوب بیشتر رشد می‌کنند و به خاطر همین موضوع پاکیزگی و بهداشت در ویلاهای شمال به همراه نظافت ساختمان باید به گونه‌ای باشد که چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید:

قبل از اجاره ویلا در شمال از نظافت آن مطمئن شوید

فراهم کردن محیطی تمیز برای کودکانتان، امری ضروری است که دغدغه مسافران را برای اجاره یک ویلای و پاکیزه بیشتر می‎کند. به دلایل ذکر شده و موارد دیگر، شما باید هنگام اجاره ویلاها به مسئله پاکیزگی و نظافت آنها توجه ویژه‌ای بنمایید. با خواندن 5 دلیلی که باید د زمان اجاره ویلا در شمال دغدغه نظافت داشته باشید را بدانید و هنگام اجاره ویلا به این موارد توجه نمایید.

دلیل نخست: آب و هوای رطوبتی شمال

شمال ایران با قرار گرفتن در همسایگی دریای خزر دارای اقلیم معتدل و مرطوب است. برخی از شهرهای شمالی ساحلی بوده و سایر شهرها با دریا فاصله کمی دارند و در نتیجه همه آنها از هوای مرطوب برخوردار هستند. 

گفتیم که رطوبت محیط مناسبی را برای رشد قارچ‌ها، میکروب‌ها و باکتری‌ها و متعاقب آن بیماری‌ها فراهم می‌کند. یکی از ساده‌ترین نمونه‌های رشد قارچ‌ها کپک است که هر چند استفاده‌های دارویی دارد اما دیدن آن روی وسایل منزل یا مواد خوراکی خوشایند نیست.

به دلیل رطوبت هوا هنگام اجاره ویلا دغدغه نظافت داشته باشید

رطوبت و آب و هوای مرطوب محیط نخستین دلیلی است که باعث می‌شود هم صاحبان ویلاهای شمال در نظافت ویلاهایشان توجه بیشتری داشته باشند و هم مسافران هنگام اجاره ویلا در شمال، دغدغه نظافت داشته باشند. در واقع این دغدغه نه به دلیل تمیز نبودن میزبانان بلکه به خاطر شرایط آب و هوایی محیط است. 

اگر می‌خواهید در شمال به صورت آنلاین ویلا اجاره کنید و خیالتان هم از نظافت آن مطمئن باشد، حتما به سایت‌های معتبری همچون ایران رنت، املاک باشی یا جاباما سر بزنید که با سختگیری در مورد نظافت ویلاها، اقامتگاه‌هایی تمیز و پاکیزه را به شما معرفی می‌کنند.

دلیل دوم: وجود حشره‌ای به نام دراکولا 

رطوبت همان طور که باعث رشد قارچ‌ها و کپک‌ها می‌شود، در تولید مثل سریع حشرات نیز موثر است. یکی از حشراتی که ممکن است در ویلاهای شمال پیدا شود، دراکولاست که در زبان محلی گیلان به آن دارکولا و در مازندران به آن تله‌گز، بند و... می‌گویند. این حشره ریز ولی ترسناک که در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کند، از خانواده سوسک‌هاست و بدون این که شما را بگزد یا گاز بگیرد، با رد شدن از روی پوست شما برایتان مشکل درست می‌کند. 

دراکولا ترکیبات سمی و محرکی را ترشح می‌کند که باعث ایجاد زخم در محل عبور خود از روی پوست افراد می‌شود و زخم‌های بدی روی بدن انسان ایجاد می‌کند. این حشره کوچک بدون این که قصد داشته باشد، عامل بروز مشکلات پوستی برای کسانی می‌شود که در محل زندگی‌شان دراکولا وجود داشته است. 

۵ دلیلی که باید زمان اجاره ویلا در شمال دغدغه نظافت داشته باشید

برای این که توسط دارکولا گزیده نشوید، دغدغه نظافت ویلایتان را داشته باشید

دراکولا حشره‌ای است که صرف وجودش در یک مکان خطرناک است زیرا ممکن است شب که شما خواب هستید، از روی پوست شما رد شود و زخم‌های دردناک و ناجوری برای شما به وجود آید. به همین دلیل باید در هنگام اجاره ویلا دغدغه نظافت را داشته باشید تا به صورت مناسب سمپاشی شده باشد و ناخودآگاه از زیر تخت‌ها و مبل‌ها سر بر نیاورد. 

بنابراین چنان که قصد دارید ویلا اجاره نمایید، بهتر است برای اطمینان از بهداشت و نظافت آن و پرهیز از مواجهه با دراکولاهای شمال، به صورت آنلاین ویلا جستجو کنید و ویلاهایی را اجاره نمایید که از نظر بهداشت و نظافت مورد تایید کارشناسان سایت‌هایی همانند هومسا یا جاباما قرار گرفته‌اند.    

دلیل سوم: احتمال بروز بیماری‌های پوستی و انگل‌ها

انگل‌ها و قارچ‌ها در محیط مرطوب رشد می‌کنند و ممکن است شما با خوابیدن در رختخواب‌هایی که تمیز نباشند، نشستن روی مبل‌هایی که نظافت در مورد آنها رعایت نشده باشد، استفاده از سرویس‌های بهداشتی که به اندازه کافی تمیز نباشند و به طور کلی دست زدن به محیط‌های آلوده، مبتلا به بیماری‌های انگلی و پوستی بشوید. 

منظور ما از یادآوری موارد فوق این نیست که وسواس داشته باشید و به هنگام دست زدن به هر جا و یا نشستن بر روی مبل و صندلی احساس ناخوشایندی بکنید ولی داشتن دغدغه نظافت در خانه‌ای که چند روز مهمان آن هستید و در آب و هوای گرم و رطوبتی قرار دارد، شرط عقل است.  

برای پرهیز از بیماری‌های انگلی و پوستی دغدغه نظافت داشته باشید

اگر می‌خواهید که با اجاره ویلا در شمال به بیماری‌های انگلی و پوستی مبتلا نشوید، باید دغدغه نظافت داشته باشید و در ساختمان‌هایی اقامت کنید که مطمئن باشید ملحفه‌های آنها برای هر مهمان جدید، تعویض و شسته می‌شود، سرویس‌های بهداشتی آن تمیز است، آب استخرها ضدعفونی می‌شود و در آشپزخانه و کابینت‌ها کاملا موارد بهداشتی رعایت شده است. 

برای این منظور بهترین راه بررسی همه جانبه ویلا، هم با نگاه کردن به عکس‌ها و هم مطالعه توضیحات صاحبان ویلا در صفحات اجاره آنلاین آنها در سایت‌های سفر مارکت یا جاباما انداخته و هم با خواندن نظرات و کامنت‌های مسافران پیشین در مورد تمیزی و نظافت ویلاها، نسبت به پاکیزه بودن محل اقامتتان مطمئن شوید. 

دلیل چهارم: خوردن غذاهای سالم و تمیز  

اگر ویلایی مبله اجاره می‌کنید، داشتن یخچال تمیز، ظرف‌های پاکیزه و آشپزخانه‌ و میز ناهارخوری که از نظافت کافی برخوردار است، باعث می‌شود که هم بتوانید هنگام آشپزی غذاهای خود را با خیال راحت و با وسایل تمیز، در محیطی پاکیزه بپزید و هم هنگام نوش جان کردن غذا، در مورد نظافت محیط اطرافتان اطمینان داشته باشید. 

هر چند که شما می‌توانید خودتان با تمیز کردن محیط و رعایت نظافت هنگام آشپزی، حتی در یک محیط نه چندان بهداشتی، غذایی سالم و تمیز نوش جان کنید اما مطمئنا شما به دلیل گردگیری و شست و شو به سفر نیامده و ویلا اجاره نکرده‌اید. بنابراین حق شماست که در محیطی تمیز پخت و پز کرده و غذا را نوش جان کنید. 

ظرف‌های غذای تمیز و سالم، مورد دیگری است که یک ویلا باید از آن برخوردار باشد. شما که نمی‌توانید از بشقاب‌هاش شکسته و لب پر و یا لیوان‌های ترک‌دار استفاده نمایید. بنابراین باید بررسی نمایید که این موارد همگی در ویلایی که قصد اجاره آن را دارید، رعایت شده باشد. برای بررسی چنین مواردی بخش کامنت‌های صفحه پروفایل ویلا در سایت جاباما یا جاجیگا را مطالعه نموده و در صورت لزوم خودتان کامنت‌هایی برای پرسیدن مطالب فوق در همان صفحه بگذارید.  

۵ دلیلی که باید زمان اجاره ویلا در شمال دغدغه نظافت داشته باشید

دلیل پنجم: پاکیزگی همیشه خوب است

فرهنگ ایرانی فرهنگ پاکیزگی و بهداشت است. بنابراین صرفنظر از تمامی مطالب ذکر شده، دغدغه نظافت داشتن امری طبیعی است و شما به عنوان یک مسافر، حق دارید که در مکانی تمیز و بهداشتی اقامت کنید تا بتوانید از بودن در آن مکان لذت ببرید و احساس خوبی داشته باشید. بنابراین در جستجوی ویلایی تمیز باشید که نظافت در همه جای آن رعایت شده باشد تا بتوانید سفری با خیال راحت داشته باشید و همه اعضای خانواده سفر راحتی را تجربه کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اما و اگرهاي طرح اصلاح قانون خدمت سربازي

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید

سفر رافائل گروسی؛ فرصت یا دور باطل؟ / مکان‌های اختلافات تهران و آژانس بین‌المللی انرژی

معرفی خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک

حرف رئیس جمهور را جدی نگیرید؛ با مردم صادق باشید

فیلم/ قیمت خانه در افغانستان چند؟

بررسی رقابت‌های اصولگرایان در دور دوم انتخابات/در اردوگاه اصولگریان چه می گذرد؟

هامون تشنه ماند؛ روایت ساکنان از زندگی در حاشیه تالاب‌ها/ روستاها از جمعیت خالی شده‌اند و صیادی و کشاورزی از بین رفته است

ابتلای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به بی پولی/ بودجه مصوب صندوق کمتر از یک‌سوم نیاز است!

قیمت جدید تخم مرغ امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

قیمت مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران

خیز دوباره بیت‌کوین با افت آمار اشتغال

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

سرک دلار به کانال ۶۰ هزار تومانی

علت دزدیده شدن یسنا مشخص شد

فیلم/ شعر خوانی امیر تتلو در مدح امام علی برای تخفیف مجازات!

چرا طلافروشی‌های مشهد پلمپ شد؟

با بورس چه می توان کرد؟

عقب‌نشینی سیاسی در بازار طلا

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت آجیل و خشکبار امروز + جدول

قیمت فولکس واگن در بازار ایران + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

دورخیز بیمارستان‌های خصوصی برای زایمان مادران در ۱۴۰۳/۰۳/۰۳ / هزینه‌های یک زایمان رند و لاکچری چقدر آب می‌خورد؟!

وضعیت هواشناسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

همه آنچه باید درباره سریال حشاشین بدانیم

پیش بینی بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس/ بانوی هوادار پرسپولیسی قبل شیمی درمانی در استادیوم

عکس جدید سحر قریشی در دبی

عکس/ازدواج عروس ۲۲ ساله با داماد ۹۲

بهترین تفرجگاه‌های قزوین در فصل بهار

عکس/ خواهر زیبای حامد آهنگی

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

عکس/استوری خاصِ رسول خادم

فیلم/روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت

حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو اعلام شد / رقم را ببینید

پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد