تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

قیمت تیرآهن چقدر در قیمت مسکن موثر است؟

هر تیرآهن ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و سطح پشتیبانی دقیقی را که برای پروژهٔ ساخت‌وساز خود به آن نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد. به‌طورکلی، تغییر قیمت تیرآهن نیز همانند بقیهٔ مصالح ساختمانی، بر قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد.

اقتصاد۲۴- تیرآهن 18 تیرآهن‌ نوع مهمی از عناصر سازه‌ای است که نقش کلیدی را در ایجاد مسیر باری ایمن برای انتقال وزن و نیروهای وارد بر سازه به پی و داخل ایجاد می‌کنند. تیرآهن را می‌توان عضوی از سازه دانست که عمدتاً تحت بار محوری و عرضیِ تقریباً ناچیزی قرار می‌گیرند.

هر تیرآهن ویژگی‌های منحصر‎به‌فردی دارد و سطح پشتیبانی دقیقی را که برای پروژهٔ ساخت‌وساز خود به آن نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد. به‌طورکلی، تغییر قیمت تیرآهن نیز همانند بقیهٔ مصالح ساختمانی، بر قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد.

چنانچه علاقه‌مندید مباحث مربوط به تأثیر قیمت تیرآهن بر قیمت مسکن، تیرآهن 18، خرید تیرآهن و قیمت تیرآهن را دنبال کنید، می‌توانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

تأثیر قیمت تیرآهن در قیمت مسکن

تیرآهن یکی از اعضای سازه‌ای است که اغلب در ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد و وظیفهٔ اصلی آن انتقال بار عمدتاً به‌وسیلهٔ عمل خمشی (استحکام شکست) است. تیرآهن در یک چارچوب سازه‌ای، عضو افقی اصلی را تشکیل می‌دهد و بین ستون‌های مجاور به‌عنوان یک عضو ثانویه که بار کف را به تیرهای اصلی انتقال می‌دهد عمل می‌کند.

استانداردهای ملی و بین‌المللی در ساخت تیرآهن سبب شده‌است تا هماهنگی مهندسان، معماران و سازندگان در طول ساخت‌وساز آسان‌تر شود. حال اگر بخواهیم از تأثیر قیمت تیرآهن در ساخت مسکن صحبت کنیم، باید بگوییم "افزایش یا کاهش تیرآهن در قیمت مسکن تأثیر بسزایی دارد" و نمی‌توان از اثرگذاری مستقیم این فولاد با ارزش و پرکاربرد چشم‌پوشی کرد.

به‌دلیل وجود نوسانات تیرآهن در بازار، می‌توان گفت قیمت مسکن نیز به همان اندازه، دچار افت‌وخیز می‌شود و به همین دلیل می‌بایست تغییر تیرآهن را یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت مسکن دانست.

مزایای استفاده از تیرآهن در ساخت مسکن

از ویژگی‌های برتر تیرآهن‌ها می‌توان به استحکام بالا، سهولت استفاده و ... اشاره کرد. همچنین از آن به‌عنوان مصالح ساختمانی محبوب و همه‌کاره یاد می‌کنند که در ساخت سازه‌های بزرگ مانند آسمان‌خراش‌ها تا ساخت‌وسازهای مسکونی استفاده می‌شود.

این محصول فولادی در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و بنابه نیاز سازه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از انواع تیرآهن می‌توان به تیرآهن IPE، تیرآهن INP، تیرآهن IPB یا هاش، تیرآهن CPE و... اشاره کرد. در ادامهٔ این بخش از مقاله، به بررسی مزایای استفاده از تیرآهن در ساخت مسکن اشاره می‌کنیم که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • سریع و کارآمد

تیرآهن نسبت‌به سایر مواد اسکلت‌بندی ساختمان مانند بتن، پایهٔ کوچک‌تری را برای آن‌ها ممکن می‌سازد. برای خانه‌های ویلایی در مکان‌های چالش‌برانگیزتر، تیرآهن اغلب نقاط تماس کمتری با زمین فراهم می‌کند و میزان حفاری موردنیاز را کاهش می‌دهد.

  • ستون‌های کمتر، فضای باز بیشتر

به حداقل رساندن تعداد ستون‌ها، تقسیم‌بندی و سفارشی کردن فضاها را آسان‌تر می‌کند. مقاطع فولادی روشی زیبا و مقرون‌به‌صرفه را برای ساخت انواع ساختمان‌های مسکونی ایجاد می‌کند.

  • زیبایی و آزادی طراحی

تیرآهن آزادی طراحی بیشتری را در رنگ، بافت و شکل به معماران ارائه می‌دهد. ترکیبی از استحکام، دوام، زیبایی، دقت و چکش خواری پارامترهای گسترده‌تری برای کشف ایده‌ها و توسعهٔ راه‌حل‌های جدید به معماران و مهندسان سازه می‌دهد.

عوامل مؤثر بر قیمت تیرآهن

احتمالاً علاقه‌مند هستید با عوامل مؤثری که بر قیمت آهن تأثیر می‌گذارد نیز آشنا شوید. به‌طورکلی هرساله ممکن است این عوامل تغییر کنند، اما برخی از مهم‌ترین آن‌ها همواره تکرار شده و می‌توان به‌عنوان اساسی‌ترین نکات از آن‌ها یاد کرد.

در ادامهٔ این بخش از مقاله، به مهم‌ترین عوامل در این حوزه می‌پردازیم که عبارت‌اند از:

  • نوسانات ارز

قدرت دلار آمریکا عامل اصلی قیمت فولاد است؛ به‌طورکلی ارز می‌تواند حتی قوی‌ترین صنعت را تحت‌تأثیر قرار دهد.

  • هزینه‌های حمل‌ونقل و نیروی کار

هزینه‌های حمل‌و‌نقل و نیروی کار با توجه به داخلی یا خارجی بودن هر دوی این عوامل تعیین می‌شود. با این حال، ممکن است واردات مواد خام مورداستفاده برای تیرآهن یا سایر ملزومات فولادی، گاهی ارزان‌تر از تولید داخلی آن باشد، بنابراین فعالان این حوزه، سعی بر وارد کردن مواد اولیهٔ آن خواهند داشت.

در بحث حوزهٔ نیروی کار هم ممکن است در چنین موقعیتی قرار بگیرید، زیرا گاهی اوقات، استفاده از نیروی کار خارجی می‌تواند گزینهٔ مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت‌به نیروی کار داخلی برای تولیدکنندگان آن صنعت باشد.

  • عرضه و تقاضا

تیرآهن نیز مانند هر کالایی هرچه کمتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. این امر به‌ویژه در بازار فولاد صادق است، زیرا تقاضا برای سال‌ها به‌طور پیوسته در حال افزایش است و همه‌ساله کاربردهای جدیدی برای این این وسیلهٔ با ارزش معجزه‌آسا پیدا می‌شود.

ما نه تنها باید عرضه و تقاضای فعلی را در نظر بگیریم، بلکه صندوق‌های مالی نیز به پیش‌بینی‌ها و روندها نگاه می‌کنند تا تصمیم بگیرند که قیمت تیرآهن یا ملزومات فولادی در بازارهای جهانی چقدر است و به چه قیمت آن را عرضه می‌کنند.

  • هزینه‌های انرژی

قیمت بالای انرژی، تورم و مسائل زنجیرهٔ تأمین همچنان بر مصرف فولاد تاثیر می‌گذارد، زیرا تقریباً در تمامی جوانب از صنعت فولادسازی و حمل‌ونقل گرفته تا ساخت‌وساز استفاده می‌شود. نوسانات قیمت نفت هم می‌تواند در فرآیند تولید فولاد تأثیرگذار باشد، زیرا با بالا رفتن قیمت نفت، فولاد گران‌تر شده و با پایین آمدن قیمت نفت، فولاد ارزان‌تر می‌شود. هزینه‌های انرژی را باید در این صنعت جدی گرفت.

  • هزینهٔ مواد

زمانی که مواد اولیهٔ تولید تیرآهن با کمبود مواجه شوند، هزینهٔ محصول نهایی به‌طور طبیعی افزایش می‌یابد، اما زمانی که این مواد اولیه افزایش می‌یابد، تأثیر ضربه‌ای مستقیماً بر قیمت تمام‌شدهٔ فولاد احساس می‌شود.

  • زمان سال

فصول مختلف سال می‌تواند در اکثر صنایع به‌ویژه در قیمت فولاد، تأثیر بگذارد. آب‌وهوا بر انواع روش‌های حمل‌و‌نقل (دریای، هوایی، زمینی و ...) اثرگذار است، بنابراین در این صنعت، می‌بایست به هر فصلی از سال توجه داشت.

خرید تیرآهن 18

تیرآهن 18 یکی از پرکاربردترین ملزومات فولادی است که در انواع ساختمان‌سازی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ساخت این تیرآهن، از بهترین متریال استفاده می‌شود و به روش نورد گرم به تولید می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با تیرآهن 18، این است که در ساخت تیرآهن مذکور، از فولاد 52، 44 و 37 استفاده می‌کنند، به همین دلیل می‌توان گفت تیرآهن 18، در بهترین و باکیفیت‌ترین حالت خود به بازار فولاد عرضه می‌شود.

در هنگام خرید تیرآهن 18، می‌بایست به برخی از عوامل مانند مارک تیرآهن، کیفیت، استحکام، قیمت تیرآهن، نحوهٔ ساخت و سایر موارد توجه داشت. اطلاع از این خصوصیات ظاهری و باطنی یک تیرآهن، می‌تواند به شما در خرید آن کمک کند.

  • کاربردهای آن

تیرآهن 18 به‌دلیل استحکام و مقاومتی که دارد از کاربردهای بسیاری در صنعت ساختمان‌سازی برخوردار شده‌است و همواره در ساخت‌وساز و بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامهٔ این بخش از مقاله، به چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای تیرآهن 18 می‌پردازیم که به این شرح است:

  • ستون اصلی

همان‌طور که گفتیم، این مدل از تیرآهن استحکام بسیار بالایی دارد و به همین دلیل از آن در تهیهٔ ستون اصلی در سازه‌ها استفاده می‌کنند.

  • پل‌های لانه زنبوری

یکی دیگر از کاربردهای تیرآهن 18، استفاده از آن در ساخت پل‌های لانه زنبوری است. مقاومت بسیار بالای این تیرآهن سبب شده‌است تا از آن در ساخت پل‌های لانه زنبوری استفاده کنند.

کلام‌آخر

ما در این مقاله به بررسی دقیق هر آنچه که شما از تأثیر قیمت تیرآهن بر قیمت مسکن نیاز داشتید پرداختیم. همچنین در بین انواع تیرآهن‌های پرکاربرد، قیمت تیرآهن، خرید تیرآهن، کاربردها و نحوهٔ خرید تیرآهن 18 را هم مورد بررسی قرار دادیم.

منبع: https://ahanhyper.com

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

فیلم/ بازیگر پرحاشیه صداوسیما در نارمک رای داد

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ + جدول

گزارش لحظه به لحظه اقتصاد ۲۴ از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری/ چه کسی نهمین رئیس جمهور ایران خواهد شد؟

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

فیلم/مسعود پزشکیان با خانواده اش به پای صندوق رای رفت

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی هادی خامنه‌ای از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

فیلم/حمله تندرو‌ها به پزشکیان در حرم شاه عبدالعظیم و زمان اخذ رای

بهترین زمان تعویض شمع خودرو چه وقت است؟

مدارک لازم برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری

عکس/عاقبت پوششی ها در یک شعبه اخذ رای

عکس/ دورهمی زوج‌های مشهور سینمای ایران در یک کنسرت

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نتایج ششمین مرحله از شمارش آرای انتخابات/ پزشکیان و جلیلی شانه به شانه هم

حمله مسلحانه به خودروی صندوق رای/شهادت دو مامور نیروی انتظامی

اولین چراغ سبز دولت به رجیستر آیفون/ بهانه گرانی به دست بازار موبایل افتاد/ آیفون گران تر می‌شود؟

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

تداوم شمارش آراء / پزشکیان از جلیلی سبقت گرفت

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز ۹ تیر ۱۴۰۳

رقابت تنگاتنگ پزشکیان و جلیلی؛ جدیدترین اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات

فوری/نخستین مرحله از اعلام نتایج رسمی شمارش آرای انتخابات /پزشکیان و جلیلی جلو افتادند

شباهت‌های غذا‌های فوق فرآوری شده و سیگار

خواص روغن کرچک برای پوست و زیبایی

معجزه مصرف این نوع چای برای چربی سوزی در خواب

مشارکت تقریبی در قم و قطعی در خراسان شمالی

عکس/ تصاویری از ساعات پایان رای‌گیری در شهر پزشکیان

اعلام میزان مشارکت مردم در انتخابات در این استان‌

۳ نکته اولیه درباره انتخابات ۸ تیر

توصیه‌های تغذیه‌ای مهم برای افراد دیابتی در گرما

ادعای زودهنگام زیدآبادی درباره میزان رأی پزشکیان

پیشتازی پزشکیان در این استان‌ها

کانادا مانع رای‌دادن ایرانی‌ها شد

ادعای سخنگوی جبهه اصلاحات درباره مشارکت در آذربایجان غربی، گیلان، خوزستان و فارس

استاندار تهران: نتایج آرا مردم در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود

عکس/ محل تفریح دروازه‌بان تیم ملی لو رفت

عکس/ شمارش آرا آغاز شد

عکس/ رأی دادن در شرایط سخت

عکس/ تصویر بی‌آرایش هانیه توسلی

اکبر اعلمی پس از ۲۷ سال رأی داد

پایان رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری

انتشار آمار عجیب از نتیجه آرا در سفارت لبنان؛ پزشکیان صفر رای

انتخابات در چه صورتی به دور دوم کشیده می‌شود؟

چشم انداز روشن فعالان بورس به فردای انتخابات/ بازار سرمایه به پیشواز رشد دلار نیما رفت/ بازمهندسی بورس، اولین هدف دولت جدید

امیر تتلو در انتخابات شرکت کرد

فیلم/ شوخی محمد دلاوری با اعداد اعلامی ستاد نامزدها از نتیجه انتخابات

واکنش محمد قوچانی به رأی‌دادن در حصر

طوفان شبانه زنوزی در مقر تراکتوری‌ها

توییت عضو دفتر رهبر انقلاب پس از جعل تصویر رأی آیت الله خامنه

عکس/ تیپ عجیب یک شهروند در پای صندوق رأی

فیلم/ هم‌اکنون حضور موج تازه‌ای از مردم برای حضور در انتخابات

عکس/ جواد خیابانی روی نیمکت تیم تهرانی

عکس/ عروس و داماد پای صندوق رای

فاضلی خطاب به طیف خاکستری

فیلم/ گزارش خبرنگار شبکه cnn آمریکا از صفوف رای‌گیری در امام‌زاده صالح (ع) تهران

عکس/ تصویر کم‌تر دیده‌شده از انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان جنگ

هشدار محمد مهاجری به مقامات انتظامی و امنیتی

شورای نگهبان: موارد جزئی درباره تخلفات انتخاباتی گزارش شده است

آذری جهرمی: به آمارها توجه نکنید

اتوبوس سیار برای رأی‌گیری در این منطقه تهران+ عکس

فیلم/ درخواست رییس ستاد انتخابات قالیباف از مردم برای مشارکت در انتخابات