اقتصاد۲۴- «جاناتان هافلر»، معاون بخش فروش استارلینک در پنلی در کنفرانس Satellite ۲۰۲۳ در واشنگتن با اشاره به این برنامه گفت: «با انجام این آزمایشها و وارد میدان شدن – نه لزوماً با آنالیز بیش از حد – قرار است چیزهای زیادی یاد بگیریم.» پیشتر در فصل تابستان بود که اعلام شد اسپیس ایکس و تی-موبایل بهمنظور ارائه اینترنت ماهوارهای برای گوشیهای همراه با یکدیگر وارد همکاری میشوند.
این شرکت تاکنون حدود ۴۰۰۰ ماهواره به مدار پرتاب کرده و اخیراً ماهوارههای جدید V۲ Mini را که نسخهای کوچکتر از ماهوارههای نسل دوم استارلینک محسوب میشوند، به شبکه خود افزوده است. هافلر میگوید این شرکت درحالحاضر در کارخانهای که در نزدیکی سیاتل دارد، روزانه شش ماهواره تولید میکند و این ماهوارهها دیگر مربوط به نسل ۱.۵ نیستند. اسپیس ایکس همچنین حالا روزانه هزاران ترمینال کاربری میسازد.
اگرچه هدف این شرکت حرکت به سمت نسخه بزرگتر ماهوارههای نسل دوم استارلینک است، اما هافلر تأکید میکند که پرتاب این ماهوارهها تا حد زیادی وابسته به موفقیت آزمایشهای راکت استارشیپ است که هنوز پرواز مداری خود را انجام نداده است.
این مدیر اسپیس ایکس میگوید استارلینک بیش از ۱ میلیون کاربر دارد و ظاهراً در ماه دسامبر این آستانه را پشت سر گذاشته است. پیشبینی میشود که این شرکت در سال ۲۰۲۳ بالاخره از کسبوکار استارلینک به درآمدزایی برسد.
درحالحاضر شرکتهای زیادی درتلاشند تا سرویس ارتباط ماهوارهای را به گوشیهای هوشمند بیاورند. یکی از این شرکتها آمازون است که با پروژه کوئیپر برنامه مشابهی را پیش میبرد و در این زمینه با شرکت ورایزن همکاری میکند.