تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴۲ نظر

جزئیات نامه پادشاه عربستان به رئیسی

کارشناس سیاست خارجی گفت که عربستان به‌شدت از رفتارهای تحقیرآمیز دولت آمریکا دلخور است و به همین دلیل به سمت ایران متمایل شدند و سعی می‌کنند سیاست‌های خود را در راستای همکاری با ایران تغییر دهند.

ایران و عربستان

اقتصاد۲۴- جمشیدی، معاون سیاسی رئیس‌جمهور کشورمان اعلام کرد، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در نامه‌ای به آیت الله رئیسی علاوه بر استقبال از توافق دو کشور برادر، از وی برای سفر رسمی به ریاض دعوت کرد و خواستار تقویت همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای شد.

رئیس جمهور کشورمان نیز با استقبال از دعوت رسمی سعودی‌ها، بر آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها تأکید کرد.

بر این اساس حسن هانی‌زاده، کارشناس سیاست خارجی درباره دعوت رسمی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به ریاض و تقویت همکاری‌های ایران و عربستان به «راهبرد معاصر» گفت: آنچه به عنوان توافقنامه ایران و عربستان در پکن اتفاق افتاد را می‌توان ناشی از تنش‌های هفت ساله منطقه دانست که نه تنها برای سعودی‌ها دستاوردی نداشت، بلکه به از بین رفتن و هدر دادن منابع مالی و بنیه‌ای این کشور و از دست رفتن بخش مهمی از ظرفیت‌های عربستان سعودی منجر شد.

وی افزود: سعودی‌ها به دلیل رفتار‌های تهاجمی‌ای که در چند سال گذشته در منطقه پیش گرفته بودند، بسیار زیان کردند و به دلیل آسیب‌های زیاد وارد شده راهی جز ازسرگیری رابطه با کشور‌های بزرگ و قدرتمند منطقه مانند ایران نداشتند. عربستان نیازمند همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های آسیایی و منطقه‌ای ازجمله چین و ایران است، به همین دلیل اصلاحات گسترده در سیاست‌های منطقه‌ای عربستان رخ داد.

کارشناس سیاست خارجی عنوان کرد: جنگ یمن ۳۵۰ میلیارد دلار زیان به عربستان سعودی تحمیل کرد، ضمن اینکه عربستان برای سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در سال‌های گذشته ده‌ها میلیارد دلار هزینه کرده بود. همچنین دخالت دولت عربستان در موضوعات عراق و لبنان هزینه‌های سیاسی، انسانی و مالی بالایی برای عربستان داشته است، به همین دلیل تقویت اقتصاد این کشور وابسته به اصلاح سیاست‌های منطقه‌ای و همکاری با کشور‌های تأثیرگذار مانند ایران است.

هانی‌زاده معتقد است: از آنجایی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار است طرح اقتصادی بسیار بلندپروازانه ۲۰۳۰ خود را اجرایی کند، تحقق آن نیازمند ایجاد حاشیه امن است. در صورت تداوم جنگ یمن قطعاً عربستان بیش از پیش زیر فشار قرار می‌گرفت، به همین دلیل طرح توسعه‌ای بن سلمان متوقف می‌شد.

وی توضیح داد: عربستان به شدت از رفتار‌های تحقیرآمیز دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دلخور است و دیگر تاب و توان تحمل هزینه‌کرد‌های سنگینی که تاکنون برای دخالت در منطقه داشت، ندارد به همین دلیل سعودی‌ها به سمت ایران متمایل شدند و سعی می‌کنند سیاست‌های خود را در راستای همکاری با ایران تغییر دهند.

کارشناس سیاست خارجی تأکید کرد: توافقنامه پکن برای عربستان آورده‌های بسیار بالایی به لحاظ سیاسی، امنیتی، اقتصادی و امنیتی خواهد داشت؛ نخست، اینکه جنگ یمن پایان می‌یابد و در اردیبهشت ماه سال آینده با باز شدن سفارتخانه‌های ایران و عربستان میان انصارالله و یمنی‌ها با عربستان ارتباطات بهتری رقم می‌خورد که درنهایت به پایان جنگ عربستان و یمن منجر می‌شود که این موضوع در افزایش سطح امنیت منطقه تأثیرگذار است.

هانی‌زاده گفت: دیدار بشار اسد از امارات متحده عربی و عمان نیز نشان دهنده گسترش امنیت منطقه و پایان بحران سوریه است، موضوعی که ایران در سال‌های گذشته برای آن بسیار تلاش و سعی کرد جنگ یمن و سوریه به سرعت پایان یابد.


بیشتر بخوانید: توافق ایران و عربستان برای بازگشایی سفارتخانه‌ها


کارشناس سیاست خارجی عنوان کرد: امضای توافقنامه همکاری ایران و عراق در راستای افزایش همکاری‌های امنیتی برای حفظ مرز‌ها و جلوگیری از نفوذ گروه‌های تجزیه‌طلب نیز نشان‌دهنده باز شدن افق جدیدی در سپهر سیاست منطقه‌ای است؛ موضوعی که به کاهش نفوذ آمریکا در منطقه منجر می‌شود و به انزوای هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی کمک می‌کند.

هانی‌زاده تصریح کرد: به دلایل عنوان شده به‌تازگی پادشاه عربستان برای ابراز حسن نیت خود به ایران در نامه‌ای رسمی از آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی برای سفر به عربستان سعودی دعوت کرد که به نظر می‌آید این سفر در اردیبهشت ماه هم‌زمان یا بعد از بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور انجام شود.

کارشناس سیاست خارجی عنوان کرد: سفر احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان به عربستان حرکت جدیدی است و وضعیت متفاوتی را برای منطقه در راستای نیل به صلح و آرامش رقم خواهد زد. ضمن اینکه سفر دریابان شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی از امارات متحده نشان می‌دهد شرایط به گونه دیگری در سال آینده برای منطقه رقم خواهد خورد که منافع همه کشور‌ها ازجمله ایران را حفظ می‌کند.

منبع: فارس
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
سید
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
باسمه الله
بسیار لازم و خوش یمن است گسترش اخوت دو کشور
سالی پر برکت به همراه خواهد داشت برای طرفین و منطقه
یا الله
احمد
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
قطعاً روابط دوجانبه ایران و عربستان علاوه جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و انسانی مسلمانان منطقه ، باعث شکوفایی اقتصادی و بالا رفتن سطح رفاه اجتماعی منطقه خواهد شد .منطقه غرب آسیا میتواند شاهد پیمانی بسیار بالاتر از منطقه یورو داشته باشد زیرا این منطقه سرشار از ثروت خدادادی و منابع غنی انسانی است.
ارسطو
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
ان شاالله که رابطه ی کشورهای اسلامی روزبه روز بهترومحکمتر باشه
خاکستری
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
چنان از نیاز اقتصادی و سیاسی عربستان به توافق با ایران می گویید که خواننده خیال می کند تورم بالا و آشوب‌های ایران در عربستان هم با شدت بیشتری در جریان است!!!
روح الله
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
عربستان از آمریکا نبریده در واقع این سیاست چینی‌ها است که در هر شرایطی می خواهد جای پای خود را در خاورمیانه محکم نماید
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
ذو کشور برادر. تا کی حرفهای مقطی رو احساسی. دولتها برای فرار از بی تدبیرشون ادامه پیدا میکنه. مشکل کشور بزرگ ایران افکارهای خارج از منطق خودشون هست عربستان همان عربستا ن چند ماه پیش هست. شما هم همین سیاست خانه خراب کن چهل و چند ساله. دیگه عربستان همان نمک خودتون بر زخم کهنه اقتصاد چند ساله.
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
از دروغ هیچی عایدتون نمی شه
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
سلام ان شالله همکاری ایران عربستان دو کشور اسلاامی بزرگ و همرز و با داشتن موقیعت جغرافیای و منابه نفت گاز غظیم خدادادی این دو کشور اسلاامی بزرگ در ایند نزدیک به یک قدرت بزرگ اسلامی در جهان تبدیل میگردند نه این که امریکا جنایت کار با بردنه سرمایه این کشور اسلامی و دیگر کشورهای اسلاامی بخواهد برای این کشورها تعین تکلبف کند این دوکشور باید برای امریکا هم تعین تکلیف کنند ان شالله امسال در خودامریکا هم تغیرات بسیار بزرگ اتفاق خواهد افتاد
صادق
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
عربستان‌ نباید‌برای‌ حفظ‌‌تاج‌و تختش‌بترسد‌ .باید‌شهامت‌ بخرج‌دهد.‌و سریعا‌نیروهایش‌را‌ از‌یمن‌فرا‌بخواند وکار‌یمنیها‌ را‌بخودشان‌ واگذاردو خسارات‌وارده‌ را‌پاسخگو‌شود .وصلح‌و امنیت‌پایدار‌ خودش‌راوبقای‌ حکامش‌را‌ تضمین‌نماید‌.
ناصر نیایش
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
بله عربستان سعودی منابع مالیس ضعیف شده و لازم است زائران ایرانی بیایند و مبالغ هنگفت و بیشماری را در جیبشان پر کنیم . و این ضعف دولت و حکومت ما است که فکر میکنند با این عمل آمریکا را به خانه اش می‌فرستند اما دریغ از کمی اندیشه که سیاست ساده اندیشی و چپاول یک سیاست آمریکایی است !!!
علی رضایی
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
آقا یک سوال این وسط نقش وزیر امورخارجه چی بود کجا هست شمخانی کجاست جریان چی هست ؟؟؟
احمد
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
پادشاه‌ عربستان‌ هم‌ مثل‌ محمد‌رضا‌شاه‌ پهلوی‌ مردی‌ عاقل‌ و خداترس است‌...
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
خخخخ رژیمی که تا دیروز از نظر شما .کثیف بود پلید بود .دیکتاتور بود .آدم کش بود .امروز شد برادر. ؟!!!!
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
اونوقت ایران در حمایت از لبنان و سوریه و یمن چقدرر زیان کرده !!!
سامان
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
کفن پوش ها ،همین الان کجان؟؟؟
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
متاسفانه ایران ازنقشه شوم عربستان خبر نداره عربستان بامکاری میخواد باایران رابطه برقرار کنه تا بتونه ازدست حملات یمن درامان بمونه ازون طرفم با چین وروسیه دست دوستی میده وسه کشور براحتی همینقدر منابع باقیمانده در ایران رابه اتمام میرسونند و کاملا دست ایران توپوست گردو میندازن وازدرون خالی میکنند واینگونه ایران میشه غلام حلقه به گوش سه کشور چین وروسیه وعربستان
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
کارشناس نیستند که . عامل دولت هستند . حیف از نام کارشناس . خجالت نمی کشه یک‌سری دروغ رو تحت عنوان کارشناس به مردم ارائه می‌دهد
هادی
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
دخالت ایران در منطقه هم ۹۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایران را بر باد داده آقای هانی زاده ....
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
نبایدبه دوستی عربستان وروسیه وچین دلخوش کردچون یک شبه میزنن زیرهمه قراردادها
محمودزاده
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
و اما اینجا یک امایی وجود دارد و ان اینکه اگر آمریکا منافع خود را از سمت سعودی ها در خطر بیند پرونده حوادث ۱۱سپتامبر را که در ان شهروندان سعودی نقش داشتن را روی خواهد کرد علاوه بر آن پرونده خاشقچی را هم آمریکا هنوز مفتوح اعلام نکرده ان وقت بازی تماشای خواهد شد به امید آنروز
Ali
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
این توافقات بهترینه، اول برای ایران بزرگ، اونایی که نمی‌خوان کشور پیشرفت کنه به برقراری این روابط اعتراض دارن
سالار
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
نه شرقی ، نه غربی
فقط جمهوری اسلامی
اهوازی
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
عجب ما میریم پیش اونا مذاکره و خواهش بعد با کمال پروی میگیم آمد سمت ایران جمش کنید بابا، البته اینم بگم کار خوبیه که ما با همسایه های مسلمان خوب باشیم حتی اگه دشمن باشه ...
آراد
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
مثل آمریکا و اروپا!!!!!!!!!!!!!!
سیلوانا
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
خیلی صادقانه بفرما ایران چقدر زیان دیده تو این مدت . و پادشاه عربستان به کی ابراز پشیمونی کرده که فقط تو متوجه شدی . و کاش یه توضیح کوچکی میدادی که عربستان به دلخواه خودش با ایران صلح نکرده بلکه دستور از بالا(آمریکا) رسیده که روابط با ایران برقرار کنه . این نظر بنده که مدرک سیکل دارم و ۴۰ ساله دارم میبینم و می‌شنوم که سیاست چه کشوری چیه . اونم نوشته های توهه که مدرک بالا داری .کاش میشد بزاری رای ببینیم کی چقدر درست گفته
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
رهبر فرزانه وحکیم ما مثل ابوموسی اشعری نیست که فریب بخوره یه عمره دنیا رو به زانو درآورده زنده باد رهبر مجاهد و عزیزمون
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
دوستان عزیز. بهترین کار صلح ودوستی در منطقه باشه بهتره. ان هم با عربستان کشور همسایه ایران هست.
عباس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
سلام
بهترین کاردراین مقطع برا جمهوری اسلامی اشتی با عربستان هست
اولا ما یک دشمن را به دوست تبدیل کردیم
دوما اتحاد مسلمانان درمقابل یهود لازم هست
سوما دنیا متوجه می‌شود که جمهوری اسلامی یک کشور مسلمان وشیعه علی ع ابرقدرت هست و دردنیا باتمام کشورها نامل دارد
بخوری چشم دشمنان ودوستان نادان داخلی وخارجی عربستان وتمامی کشورهای اسلامی فهمیدند که ما چنگ ستیز نیستیم
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
اگر ایران به ملت خود ارزش قائل شود که نیست حرف اول را در جهان خواهد زد فقط به ملت خود خدمت کند والسلام
علی
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
در پاسخ به سالار : نه بیائیم به امریکا دلخوش باشیم که برجام بعدی را پاره کند، چند بار آمریکا باید به ما ضربه بزند تا قبول کنید که نمیشود به امریکا اعتماد کرد، کودتای 28 مرداد، سرنگونی هواپیمای مسافربری و کشتن بیش از 250 نفر، ترورهای متعدد مقامات سیاسی و نظامی ما توسط ایادی خودش، شروع جنگ 8 ساله توسط ایادی خودش صدام، بزرگتر از همه تحریمهایی که بدتر از جنگ 8 ساله به ملت ایران ضربه زده است، ووووو شما یک مورد را نام ببر که چین به ما ضربه زده باشد! نیست، آزموده را آزمودن خطاست
غلام احمد
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
امیدواریم همه کشورها عدالت اجتماعی رااجرا کنند وبه اقلیت ها توجه کنند وقتی به بعضی ازکمکهای دولت نگاه میکنیم به گروه خاصی است وباشامل حال شما نمیشود مواجه میشویم
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
دوستی و مودت با عربستان مبارک باشد ، دوستی با امارات هم مبارک باشه ، ایران باید مواظب و هوشیار باشه ، مبادا این جزئی از نقشه غرب باشه ، تا به این وسیله برای آنان حاشیه امن بسازند ، یحتمل تحرکات غربیها ، افشاگر خواهد بود .
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
ایران صدرصد باید به دنبال آرامش باشد با حجاب زورکی جنگ با دنیا خبر خوبی با شرایط فعلی نیست باید با آمریکا سریع آشتی کنند وصلح جهانی بر قرار بشه واقعا چین و روسیه چکار کردن به ما مشکلات با تعامل حل میشه
ع
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
اسراییل از هرگونه توافق ایران با کشورهای منطقه.اژانس وبرجام عصبانی است و ر واقع کسانیکه مخالف برجام بودند و همچنین کسانیکه سفارت عربستان را آتش زدند برای منافع اسراییل کار کردند ودر همراهی با اسراییل بودن گرچه ممکن است سهوا بوده باشد
رضا
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
قبل از عربستان و کشورهای دیگه ما از عوامل داخلی می ترسیم دلار رو رسوندن به 50 تومن خدا لعنتشون کنه
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
پس خون شهدای سوریه که توسط داعش عربستانی ریخته شد وامثال محسن حججی چی میشه
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
قبل می گفتن عربستان وهابیین حالا روابط ازسفر شمخانی صورت گرفت
حرزی
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
ایران چقدر هزینه کرد.
عجب کارشناسی
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
واردات از عربستان بیاد زندگی مردم ایران خوب میشه اقتصاد ایران خیلی ضعیف است
مختار
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
امریکا و و سایر دولت های قلدر از عربستان علیه ایران و کشورهای منطقه استفاده های ابزاری کرده و تا کنون فجایع بزرگی به بار آورده که نتائج مرگ بار آن بیشتر متوجه خود عربستان و به انزوا کشیدن آن کشور منجر گردیده است.
سیاست های جدید، قطع ید آمریکا در ایجاد شرارت هایی است که تمام کشورهای منطقه از آن متضرر و آمریکا خود را پیروز میدان می دانسته بنابر این تدابیر پیش روی، بیرون انداختن آمریکا از منطقه و به نفع همه کشورهای منطقه است
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
رفتن شمخانی امارات موجب شد که برای آن وقت روابط برقرار کنند حالا می گن کارشناسان گفتن عربستان طغیر رفتار بده می خاد باایران روابط داشته باشد ۸ سال جنگ ایران و عراق جنگ باکفر بود یعنی جنگ مسلمان وکافر من سال ۶۳ بسیج بودم
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
چیشد عربستان ازیک کشور صهیونیستی دشمن تبدیل شد به یک کشور دوست و برادر
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

بهترین فیلترشکن برای اندروید

بهترین پهپادهای رزمی جهان

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

بهترین تفرجگاه‌های طالقان در فصل بهار

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نحوه پیگیری وام ازدواج با کد ملی

اینفوگرافی/آمار حوادث کارگری در سال ۱۴۰۲

مسابقات آفرود در قزوین

معرفی جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب + عکس

طراحی آیفون ۱۶ لو رفت + عکس

فیلمی از وعده انتخاباتی ابراهیم رئیسی که وایرال شد

فیلم/دفاع جانانه سردار رادان لایحه عفاف و حجاب

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

نفس بازغی تولد مادرش را اینگونه تبریک گفت + عکس

فیلم/حقوق خبرنگار جنجالیِ حامی دولت چقدر است؟

امیر تتلو با این شایعه دوباره صدر اخبار شد!

استان تهران تقسیم می‌شود؟

عکس‌های جدید سحر قریشی در خیابان های آمریکا

واکنش جواد نکونام به حضور آتیلا حجازی در استقلال + عکس

عکس/ واکنش عزت‌الله ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب

کاهش قیمت طلای جهانی

بلومبرگ: سرمایه‌گذاری در بورس ایران هیچ ریسکی ندارد

مزیت معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟

تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!

سردار حاجی زاده: وعده صادق نکات پنهان زیادی دارد

گراهام بل چگونه تلفن را اختراع کرد؟

چطور ارز دانشجویی بگیریم

امسال خاموشی نداریم

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

اگر خریدار طلا از صندوق‌ها هستید، بخوانند

کاهش قیمت دلار تا کی ادامه دارد؟

میوه نوبرانه ارزان می شود

فیلم/در ون‌های گشت ارشاد پلیس چه می‌گذرد؟

مستاجران خانه‌های دلاری در تهران چه کسانی هستند؟

سهام‌های ارزنده بورس رشد می کنند؟

رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند/کوتاهی مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر

نکات طلایی درباره رمز کارت سوخت که حتما باید بدانید

فیلم/ از بین بردن چربی پهلو با این شش حرکت

فیلم/ بدرقه پدرانه آیت الله هاشمی برای رفتن مهدی به زندان

قیمت جهانی نفت کاهشی شد

فیلم/ روشی برای تقسیم کیک

اجرای طرح کالابرگ ادامه دارد؟

سید رضا اکرمی: گرانی هست، اما همه اعضای خانواده باید کار کنند

چرخ اقتصاد مسکن نمی‌چرخد

شعر معنادار علیرضا بیرانوند برای طرفداران زن پرسپولیسی + عکس

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را در این هفته تجربه می‌کنند؟

عکس جنجالی از مجری زن سابق صداوسیما در BBC

احترام اوسمار برای زنان پرسپولیسی + عکس

شیب تند کاهش قیمت در بازار خودرو

سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی؟

فیلم/شبکه خبر صدا و سیما هک شد؟

فیلم/پاسخی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ایش داد

عکس/ حضور سیدمحمد خاتمی در یک مراسم

فیلم دیده‌نشده از لحظه پیدا شدن یسنا؛ خوشحالی شدید مردم محلی