![قیمت خودروهای سایپا + جدول](/files/fa/news/1403/11/28/798924_722.jpg)
اقتصاد۲۴- سامانه شیپین؛ راه حلی برای از بین بردن بی نظمی در سیستم باربری کشور!
احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که پس از سفارش یک محصول، کالای مورد نظر شما از طریق باربری های سراسر کشور به دستتان رسیده است. در این میان ممکن است برخی بی نظمی ها در این سیستم به وجود بیاید که باعث دیر کرد کالای شما شود. درست است که هزینه ارسال از طریق باربری ها نسبت به شرکت های پستی پایین تر است، اما دیر رسیدن محصولات یکی از مشکلات اساسی و مهم این سیستم در گذشته است.
همچنین یکی از مهم ترین و اصلی ترین چالش های کارخانه ها، کارگاه ها و تولیدی های انواع محصولات در سراسر کشور، موضوع حمل و نقل و ارسال آنها به سایر نقاط ایران میباشد. به گونه ای که طبق آمارهای رسمی منتشر شده مشخص شده است که بسیاری از کارخانه ها به دلیل عدم مدیریت درست و همچنین عدم ارسال محصولات در زمان تعیین شده، با ضررهای کلانی روبهرو شده اند.
البته که موضوع اهمیت حمل و نقل در اینجا پایان نمییابد و در نظرسنجی های انجام شده از صاحبان کارخانه های بزرگ، معلوم شده است که یکی از نگرانی های آنها، بحث حمل و نقل محصولات تولیدی آنها و رساندن آنها به دست مشتری است.
شیپین؛ نخستین سامانه مدیریت باربری
نخستین بار در سال 1393 بود که اولین گام ها به منظور نوبتدهی رانندگان صورت گرفت. با روی کار آمدن سامانه شیپین میزان دیر کرد محصولات ارسالی از طریق باربری ها به میزان چشمگیری کاهش یافت. این سامانه با رویکردی جدید در کشور ما توانست تا سیستم باربری و حمل و نقل را دگرگون کند!
همانطور که میدانید، اینترنت امروزه به جزئی جدایی ناپذیر در زندگی انسان ها تبدیل شده است. سامانه شیپین از همان ابتدای تاسیس سعی در راحتی هرچه بیشتر شما عزیزان داشته است. به همین منظور نیز خدمات این سامانه به صورت کاملا آنلاین و غیرحضوری است.
از جمله مزایای خدمات غیرحضوری میتوان به جلوگیری از ازدحام های غیرضروری و همچنین توزیع عادلانه بار اشاره کرد. همچنین وجود سامانه نوبتدهی آنلاین رانندگان نیز بسیار مفید بوده و در هزینه های آنها نیز صرفه جویی خواهد شد.
نحوه استفاده از سامانه شیپین
همانطور که در قسمت های بالاتر نیز گفته شد، خدمات سامانه شیپین به صورت آنلاین است. شما پس از ورود به این سامانه و ثبت نام میتوانید وارد قسمت پنل کاربری خود شوید. پس از ورود به قسمت پنل کاربری میتوانید به بخش های مربوط به بار رفته و با توجه به مقصد و قیمت، محموله مورد نظر خود را انتخاب کنید.
پس از انتخاب محوله مورد نظر در سامانه شیپین، تاریخ و ساعت مراجعه شما برای تحویل بار به شما اعلام خواهد شد. یکی از مزایای متمایزکننده این سامانه، اعلام پیامکی به راننده در روز مراجعه به مرکز است. به صورتی که رانندگانی که تلفن هوشمند ندارند، روز مراجعه آنها به مراکز تحویل بار از طریق پیامک به آنها اعلام میشود.
یکی از مشکلات عمده نوبتدهی به صورت دستی احتمال نفوذ افراد و یا دخالت در امر نوبتدهی رانندگان بود. اما سامانه نوبت دهی رانندگان شیپین، سعی در یکپارچه سازی و توزیع نوبت عادلانه بین رانندگان کرده است. به همین دلیل نیز بسیاری از رانندگان با خیالی راحت در این سامانه ثبت نام کرده و دیگر نگران از بین رفتن حق تقدم خود نیستند.
مزایای سامانه نوبتدهی شیپین
امروزه یکی از معضلات شهرهای بزرگ، ترافیک و ازدحام بالای جمعیت است. سامانه نوبتدهی شیپین راه اندازی شد تا جلوی اتلاف بیهوده هزینه و انرژی را بگیرد. در قدیم رانندگان مجبور بودند تا ساعات طولانی را در صف های نوبتدهی منتظر بمانند و یا راهی طولانی را برای رسیدن به مراکز تحویل بار طی کنند.
سامانه شیپین خیال بسیاری از تولیدکنندگان داخلی را نیز راحت کرده است. چراکه با استفاده از این سامانه احتمال دیر رسیدن محصولات به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است. از طرفی نیز بسیاری از صاحبان کسب و کار اکنون راحت تر به مدیریت کالاهای ارسالی خود بپردازند.
از دیگر مزایای سامانه نوبتدهی رانندگان، قابلیت پرداخت آنلاین هزینه بار است. شما میتوانید در هر زمانی اقدام به پرداخت هزینه کنید! یکی از اهداف اصلی و مهم سایت شیپین در دسترس بودن و راحتی استفاده برای تمامی اقشار جامعه است. در همین راستا نیز سایت ما با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته سعی در تحقق این هدف دارد.
شما عزیزان میتوانید برای نوبتدهی رانندگان و یا ثبت بار خود در سایت شیپین، از طریق سایت و اپلیکیشن های اندروید و IOS اقدام کنید.
امکان ردیابی بار و محموله در هر زمان!
تا همین چند سال پیش بود که برای اطلاع از موقعیت بار و محصوله هیچ راهی وجود نداشت! اما در صورتی که بار شما از طریق سامانه شیپین ارسال شده باشد، شما میتوانید در هر ساعتی از شبانه روز از موقعیت دقیق آن اطلاع یابید.
از دیگر مزیت های متعدد این سامانه، اطلاع فوری به مشتری در صورت بروز هرگونه تاخیر در ارسال و یا تحویل کالا به مشتری است. به این صورت نیز دیگر نگرانی های صاحبان کسب و کار در خصوص تاخیر در تحویل محصول نیز از بین رفته است.
امور مالی سامانه شیپین
تا به اینجای مقاله درباره انواع خدمات و همچنین نحوه کار این سامانه نوبتدهی آنلاین رانندگان صحبت کردیم. احتمالا اکنون این سوال در ذهن شما نقش بسته است که امور مالی و تسویه حساب با رانندگان چگونه انجام خواهد شد؟ شما دوستان گرامی برای مشاهده اسناد و همچنین امور مالی خود میتوانید با ورود به پنل کاربری خود و مراجعه به بخش امور مالی، در هر مکان و هر زمانی که باشید اسناد و مدارک مالی خود را مشاهده کنید.
به دلیل دسترسی آسان به امور مالی، رانندگان دیگر نیازی به مراجعه مراکز تحویل بار به منظور مشاهده مدارک مالی خود ندارند. همچنین وجود این سامانه سبب میشود تا فرایندهای مالی بسیار واضح تر شده و احتمال بروز خطا و اشتباه در آن بسیار کاهش یافته است.
خدمت به شما افتخار ماست...
سامانه شیپین تنها پس از مدت کوتاهی پس از راه اندازی و تاسیس توانست تا توجه بسیاری از افراد و صاحبان مشاغل مختلف را به خود جلب کند. از همین رو بسیاری از کمپانی ها و برندهای بزرگ در صنایع مختلف از جمله مشتریان ثابت ما به حساب می آیند.
از جمله مشتریان سامانه شیپین میتوانیم به شرکت تولیدی و صنعتی فراسان، کمپانی سیمان ایلام، شرکت نورد فولاد یزد، کمپانی مزمز، شرکت لبنیات صباح، کمپانی فولاد یزد، مجموعه شرکت ها و صنایع آرد ورامین، شرکت ماد کوش و... اشاره کنیم.
قابلیت های خاص سامانه شیپین
در ادامه مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی برخی از قابلیت های خاص این سامانه حمل و نقل هوشمند و یکپارچه باربری به شما عزیزان بپردازیم. یکی از قابلیت های خاص این سامانه امکان صدور بارنامه های اینترنتی است. این قابلیت از آن جهت حائز اهمیت است که نه تنها رانندگان نیازی به مراجعه حضوری ندارند، بلکه در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی خواهد شد.
به جرات میتوان گفت که یکی از اصلی ترین دغدغه های رانندگان، عدم دریافت بار است. با روی کار آمدن این سامانه میزان استرس و نگرانی رانندگان به طور کامل برطرف شده است. همچنین رانندگان در سایت شیپین امکان مقایسه بارهای مختلف با یکدیگر را داشته و صورتحساب و نرخ حمل بار را به صورت کامل میتوانند مشاهده کنند.
از دیگر قابلیت های این سامانه آنلاین نوبتدهی رانندگان قابلیت مشاهده سوابق راننده است. به گونه ای که شما میتوانید تا به طور کامل سوابق بارهای رزرو شده توسط راننده را مشاهده کنید. این عامل به تنهایی سبب میشود تا اعتماد مشتریان ما به نسبت به سایت و اپلیکیشن شیپین افزایش یابد.