تاریخ انتشار: ۰۲:۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
در اقتصاد ۲۴ بخوانید؛

حامد اسماعیلیون کیست و چرا به صف مخالفان جمهوری اسلامی پیوست؟

حامد اسماعیلیون متولد ۲۱ اسفند ۱۳۵۵ در کرمانشاه است. پدر و مادرش او اهل شهر اراک در استان مرکزی بودند و به سبب اشتغال پدر در شرکت نفت به کرمانشاه مهاجرت کرده بودند.

حامد اسماعیلیون کیست؟

اقتصاد۲۴- مریم آیتی: در ماه‌های اخیر، نام «حامد اسماعیلیون» بسیار به گوش می‌رسد. این چهره ادبی که چند سالی است عملکردش، او را بیشتر چهره سیاسی نشان می‌دهد، مدت‌هاست در مسیر براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارد و در این راه با رضا پهلوی، مسیح علی نژاد، نازنین بنیادی و عبدالله مهتدی ائتلافی را شکل دادند.

بیوگرافی حامد اسماعیلیون

حامد اسماعیلیون متولد ۲۱ اسفند ۱۳۵۵ در کرمانشاه است. پدر و مادر او اهل شهر اراک در استان مرکزی بودند و به سبب اشتغال پدر در شرکت نفت به کرمانشاه مهاجرت کرده بودند.

اسماعیلیون دوره کودکی و نوجوانی را در همین شهر گذرانده و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۹ در تبریز به تحصیل در رشته دندانپزشکی مشغول بوده است.

پس از آن مدتی در گلستان و مازندران و در نهایت به مدت هفت سال در تهران زندگی و کار کرد.

حامد اسماعیلیون در سال ۱۳۷۴ که ۱۹ ساله بود با قبولی در دانشگاه تبریز راهی این شهر شد. او فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی از دانشگاه تبریز است و در سال ۱۳۷۸ در ۲۳ سالگی با دختر هم کلاسی اش «پریسا اقبالیان» آشنا شد. این زوج دندانپزشک مدتی بعد در ۱۵ دی ۱۳۷۹ باهم ازدواج کردند که ثمره‌اش تولد یک فرزند دختر بنام «ری را» در سال ۱۳۸۹ بود.

اسماعیلیون در ادامه مسیر زندگی، در سال ۱۳۸۹ به همراه همسر و دختر شش ماهه‌اش به تورنتو کانادا مهاجرت کرد و در ریچموند هیلِ کانادا زندگی خود را از سر گرفتند.

حامد اسماعیلیون در بخش از خاطرات خود می‌گوید: «این دو شهر را خیلی دوست دارم، کرمانشاه که زاده آنجا هستم و خاطرات کودکی و نوجوانی‌ام را با خود دارد و تبریز که میزبان من در دوره دانشجویی بود.

بهترین دوستان و همسرم را در دوره دانشجویی دانشکده دندانپزشکی تبریز پیدا کردم و شاید شیرین‌ترین دوره زندگی‌ام در تبریز باشد.

اولین رمان جدی که در ۱۶ – ۱۷ سالگی خواندم، «ژان کریستف» بود، خوشبختانه در کتابخانه پدرم همه این کتاب‌های مورد علاقم بود.

صادق چوبک هم اولین نویسنده فارسی زبان بود که کشف کردم، «تنگسیرش» را خیلی دوست می‌داشتم و بار‌ها آن را خواندم.

ژان کریستف را وسط کتاب درسی‌ام جا می‌دادم و مادرم فکر می‌کردم شیمی یا فیزیک می‌خوانم، اینطوری آن هشت جلد را تمام کردم.

پس از مهاجرت به کانادا یک سال و نیم به درس دندانپزشکی مشغول بودم و در آن مدت، خیلی فرصت کتاب خواندن نبود، هرچند برای من کتاب خواندن هیچ وقت به صفر نمی‌رسد.

پنج روز در هفته، روزی حداقل هشت ساعت در روز کار دندانپزشکی می‌کنم، نوشتنی اگر در کار باشد، اغلب در روز‌های تعطیل نوشته می‌شود.

از اوقات آزادم بین بیماران نهایت استفاده را می‌کنم و با هر ابزاری مثل لب تاپ یا آی پد و تلفن همراه، خاطراتم را نیز گاهی می‌نویسم.

موقع رانندگی قصه گوش می‌کنم، روزنامه‌های ایران و کانادا را می‌خوانم، وب سایت‌ها را همچنین و در هر جایی که کتاب دارم، خواندنش را ادامه می‌دهم.

همیشه گمان دارم برای تمام کردن این کتاب‌ها زمان کافی برایم نمانده است.»

شهرت حامد اسماعیلیون با نویسندگی کتاب

مهم‌ترین فعالیت‌های ادبی اسماعیلیون پس از پایانِ تحصیلاتِ دانشگاهی‌اش انجام شده است. او به مدت ده سال در وبلاگ «گم‌شده در بزرگ‌راه» می‌نوشت که گرچه اکنون مدتی‌ست این وبلاگ به‌روز نمی‌شود، اما هنوز برخی از نوشته‌های آن وبلاگ در نشریات پزشکی و دندان‌پزشکی منتشر می‌شود تا اینکه سال ۱۳۸۷ کتاب «آویشن قشنگ نیست» را چاپ کرد که برنده جایزه بهترین مجموعه داستان اول در بنیاد گلشیری شد و تا به امروز چاپ هفتم را هم رد کرده است.

آثار ادبی حامد اسماعیلیون

• آویشن قشنگ نیست ۱۳۸۷

• قناری‌باز ۱۳۸۹

• دکتر داتیس ۱۳۹۱

• گاماسیاب ماهی ندارد ۱۳۹۲

• توکای آبی ۱۳۹۷

• تابستانی با پنج تیر

• خاطرات بریده‌ی صدراعظم

• در این خانه برف می‌بارد

• نباید نوشته می‌شد (همراه با سایر بازماندگان پرواز پی‌اس ۷۵۲) انتشارات پری‌را چاپ اول ۱۴۰۱


به جز مصاحبه‌های متعددی که با او انجام و در جراید و رسانه‌ها منتشر شده‌است او سابقه همکاری با نشریات انجمن دندان‌پزشکی ایران، سلامت، فرهیختگان، همشهری داستان و ادبیات و سینما در شماره تازه «سینما و ادبیات» را داشته است. ویراستاریِ کتاب علمی کنگره‌های سالانه بین‌المللیِ دندان‌پزشکی در ایران هم از دیگر فعالیت‌های اوست.

همسر حامد اسماعیلیون

بیوگرافی همسر حامد اسماعیلیون (پریسا اقبالیان)

پریسا اقبالیان دنداپشک و همسر نویسنده و پزشک مشهور ایرانی حامد اسماعیلیون است که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراین به همراه دخترش جان خود را از دست داد.

پریسا اقبالیان متولد ششم تیر ۱۳۵۶ در ساری، فرزند اول خانواده است، مادرش «مینا خدادادی» معلم بازنشسته و پدرش «قاسم» کارشناس سازمان منابع طبیعی بود. یک خواهر و برادر کوچکتر بنام «امیر» و «پرنیان» داشت.

کودک لاغر و مهربان در نوجوانی به دختری آرام و ساکت تبدیل شد. پس از مدتی اقامت در سیستان و بلوچستان و سپس در مینودشت در استان گلستان، در شهر ساری ساکن شدند. در دوران دبستان با مادرش از روستایی به روستای دیگر می‌رفت تا با مادرش در مدرسه باشد، سال دوم ابتدایی را رها کرد و وقتی بزرگ شد به مدارس خوب شهر ساری رفت. او دانش آموز ممتازی بود و به همراه همه دوستانش موفق شد وارد دانشگاه شود.


بیشتر بخوانید: رضا پهلوی کیست و چقدر ثروت دارد؟


او در سال ۱۳۷۴ با رتبه ۳۰۰ در دانشگاه سراسری تبریز در رشته دندانپزشکی پذیرفته شد.

دکتر پریسا اقبالیان در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شد. پـریسا قبل از مهاجرت به کانادا به مدت ۹ سال در ایران مشغول کار بود.

ماجرای کشته شدن همسر و دختر حامد اسماعیلیون

پریسا اقبالیان همسر و ری‌را اسماعیلیون (۹ ساله) تنها فرزند حامد اسماعیلیون در سانحه سقوط هواپیمای پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در صبح چهارشنبه مورخ ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ که از فرودگاه امام خمینی عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بود با دو موشک سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که به فاصله ۲۳ ثانیه از یکدیگر شلیک شد، کشته شدند.

در حالی که فضای هوایی کشور بعلت فعالیت‌های نظامی باید بسته می‌شده، این هواپیما که قرار بود در ساعت ۵:۱۵ صبح پرواز داشته باشد با تأخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ صبح به پرواز درآمد. تنها چند دقیقه پس از پرواز در اطراف شهر پرند با شلیک موشک‌های سپاه سقوط کرد و کلیه مسافران و خدمه پرواز آن جان باختند.

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک پدافند هوایی ایران قرار گرفت و سقوط کرد.

پس از این حادثه مسولان امر علت سقوط را نقص فنی اعلام کردند و در مقابل کارشناسان بنابر شواهد فرضیه برخورد موشک را مطرح کردند.

پس از سه روز انکار مسئولان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که این هواپیما با موشک‌های سپاه سرنگون شده‌ است. هنوز جزئیات دقیق این حادثه آشکار نشده‌ است.

در روز بعد سقوط هواپیما، مقامات اطلاعاتی آمریکایی اعلام کردند که تصاویر ماهواره‌های شناسایی مادون قرمز مستقر در فضا با اطمینان شلیک و نزدیک شدن دو موشک سطح به هوا به بدنه هواپیما را نشان می‌دهد. مقامات دفاعی انگلیس، ارزیابی آمریکایی‌ها در مورد برخورد موشک را تأیید کردند و نخست‌وزیر کانادا، جاستین ترودو، اظهار داشت شواهد نشان می‌دهد که این هواپیما توسط یک موشک ایرانی ساقط شده است.

نیویورک‌تایمز با بررسی یکی از فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی که لحظهٔ برخورد موشک به هواپیما را نشان می‌داد، صحت آن را با نظر کارشناسان خود تایید کرد.

آمریکا، کانادا، بریتانیا، و استرالیا اعلام کردند این هواپیما بر اثر برخورد موشک زمین به هوا سقوط کرده است.

در نهایت در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۹۸، شلیک موشک به پرواز ۷۵۲ توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران تایید شد. دلیل شلیک موشک به این هواپیمای مسافربری، در اطلاعیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، «خطای انسانی غیرعمد در تشخیص شیء پرنده» اعلام شد.

در همان زمان حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای رفع اتهام‌ها از تشکیل تیم مشترکی از کارشناسان دو کشور برای بررسی دقیق علت حادثه خبر داد.

تیرماه سال ۱۴۰۰ وهنی یِنین معاون وزیر امور خارجه اوکراین درباره پرداخت غرامت از سوی ایران به خانواده جان باختگان سانحه هواپیمای اوکراینی در گفتگو با رادیو لیبرتی گفت: در مورد طرف ایران، می‌توانم بگویم که پرداخت غرامت به برخی خانواده ها، ایران را از مسئولیت قانونی بین المللی اش نمی‌رهاند. ایران نخواهد توانست از پرداخت غرامت خودداری کند. در جهان سابقه ندارد که قربانیان پس از سقوط یک هواپیما غرامت دریافت نکنند.

ادو گفت: اوکراین مطمئن است که میزان توافق شده غرامت در مذاکرات بین دولت‌ها بالاتر از میزانی خواهد بود که به طور یکجانبه پیشنهاد شده است.

او همچنین درباره زمان پرداخت غرامت گفت: متاسفانه، نمی‌توانم در چنین وضعیتی زمان دقیقی را که انجام خواهد شد، بگویم، به عوامل زیادی بستگی دارد. اما می‌توانم با اطمینان بگویم که کسی غرامت نگرفته باقی نخواهد ماند. تمامی منابع و کمک شرکایمان را به کار خواهیم گرفت تا از منافع کسانی که از این رخ داد غمبار لطمه دیده اند، صیانت کنیم.

حامد اسماعیلیون کیست؟

یادداشت حامد اسماعیلیون بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی

حامد اسماعیلیون با انتشار یادداشتی در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ در اینترنت احساس خود را به این صورت بیان کرد: «برای به خاک سپردنِ آرزو‌های پریسایم و چشم‌های ری‌رایم عازم تهرانم. در میان ما سه نفر عاشقانه‌های زیادی هست که تا مرگم پیش من خواهد ماند و آن را عریان نخواهم کرد. امیدوارم آن روز زودتر برسد. هیچ از چند و چون پرواز اوکراین نمی‌دانم و می‌روم که آن چشمان درخشان را به خاک بسپارم. توان پاسخگویی به هیچ پیغامی را ندارم و راهی هیچستانم. مرا ببخشید.»

وی پس از مرگ خانواده‌اش، خود را نویسنده نانجیب معرفی کرد.

حامد اسماعیلیون بعد از تحویل پیکر همسر و دخترش، آن‌ها را به کشور کانادا منتقل و در گورستان الگین میلز بخش ۲۷ قطعه ۱۰۱۴ به خاک سپرد.

دلنوشته حامد اسماعیلیون برای دخترش ریرا

حامد اسماعیلیون نویسنده و دندانپزشک در سوگ همسر و دخترش نوشت: «ریرا جان، چه کنم، چه کنم؛ که زورت نرسید صندلی پیانو را جلو بکشی چه کنم ریرا جان. چقدر طول کشید چند دقیقه چند ثانیه ، آن لحظات به تو و مادرت چه گذشت؟ به چه فکر میکردین؟»

حامد اسماعیلیون کیست؟

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی

حامد اسماعیلیون مدتی بعد از سقوط هواپیما اوکراینی از موسسان و همچنین سخنگوی انجمن خانواده قربانیان پرواز پی اس ۷۵۲ شد که هدفش به‌ گفته وی درصدد «دادخواهی برای این جنایت» و همچنین «بزرگداشت یاد جان‌باختگان» است.

کمپین تحریم هوایی ایران

حامد اسماعیلیون با استفاده از نهاد‌های کانادایی و همراهی رسانه‌های بین‌المللی یک کمپین بین‌المللی با عنوان «آسمان ایران امن نیست» راه انداخت و با این دلیل که هنوز تکلیف سقوط هواپیمای اوکراینی مشخص نشده است خواهان تحریم آسمان ایران شد.
او همچنین نوشته‌های تندی درباره سقوط هواپیما نوشته است.

اسماعیلیون یکی از طرفداران سفت و سخت تحریم ایران است، در مهر ماهی که دولت کانادا محمدجواد ظریف، وزیر سابق خارجه کشورمان و ۱۶ نفر دیگر را که عمدتا از مسئولان سابق جمهوری اسلامی بودند به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرد، اسماعیلیون در توییتی گفت که «جواد ظریف، علی‌لاریجانی، حسین شریعتمداری و چند نفر دیگر به فهرست تحریم‌های هدفدار در کانادا اضافه شدند ...». این اظهارات او موجب شده تا برخی هواداران جریان اصلاح‌طلب رنجیده و نسبت به آن واکنش منفی نشان دهند.

حمایت حامد اسماعیلیون از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران

حامد اسماعیلیون در اعتراضات سراسری ایرانیان به مرگ مهسا امینی که توسط گشت ارشاد نیروی انتظامی در تهران دستگیر و در بازداشتگاه این نیرو درگذشت، فعالیت‌های خود در خارج از ایران را تشدید کرد.

حامد اسماعیلیون با دعوت از ایرانیان مقیم خارج از کشور در روز اول اکتبر ۲۰۲۲ راهپیمایی‌های گسترده‌ای را در بیش از یکصد شهر در کشور‌های اروپایی و آمریکایی علیه حکومت ایران سازماندهی کرد. بنا بر گفته پلیس کانادا در این روز بیش از پنجاه هزار نفر در شهر تورنتو در کانادا راهپیمایی کرده و علیه حکومت اسلامی ایران شعار دادند.

سپس در پاسخ به فراخوانی که اسماعیلیون منتشر کرد در روز شنبه ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) هزاران نفر در برلین اعتراض خود را به جمهوری اسلامی اعلام کردند. در این راهپیمایی گسترده که به مدیریت او و جمعی از یارانش ترتیب یافت، به‌گزارش پلیس برلین ۸۰ هزار نفر شرکت کرده بودند. گزارش‌هایی دیگر حاکی از حضور ۱۰۰ هزار نفر در این تجمع بود. برخی از مردم از دیگر شهر‌های آلمان و اروپا و حتی از سراسر جهان به برلین رفتند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
0
1
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
...در ماه‌های اخیر، نام «حامد اسماعیلیون» بسیار به گوش می‌رسد.

و
خواهد رسید
ناشناس
0
1
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
درود بی پایان به این مقاله. درود
سلامت باد نویسنده این نوشته کوتاه. درود
ا.م
0
1
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
سپاس
مهشید
1
0
سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
ممنون
ناشناس
3
1
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
حامد اسماعیلیون منافق است ،کدام ایرانی باغیرت وباشرف باوجدان ازمرگ هموطنانش خوشحال میشه،فرمانده هوافضای سپاه سردار شجاع وباغیرت ضمن حضور در تلویزیون وباشرمساری وعذر خواهی قصور راپذیرفتند،اگر امثال حامد اسماعیلیون دوستدار این مرزوبومی که برسرسفره اش خودش وپدرش سیر شدندبودند،درصف دشمنان انقلاب اسلامی ایران قرار نمی گرفتند،هواپیمای اکراینی نیز قطعاً دراین قضیه مقصر بوده
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

دلار پاشنه آشیل بازار خودرو است/ هیچ راه گریزی جز آزاد‌سازی قیمت نداریم/ حاکمیت هیچ اراده‌ای برای واردات انبوه خودرو ندارد

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

عکس/پاریس‌گردی خانم بازیگر مشهور با استایل جذاب

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

معرفی بهترین سریال های کره‌ای

فیلم/آموزش کنسرو کردن خورشت قرمه سبزی

سید هادی شیخ الاسلامی، مدیرعاملی در نقش تخریب‌گر!/ ری برندیگ ناکام بیمه میهن

فیلم/طعنه سنگین جواد هاشمی به مهران رجبی!

فیلم/ خلق چهره با کفش و کفی

انتقاد تند و تیز نماینده زنجان از دولت رئیسی

آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!

فیلم/لحظه معجزه آسای نجات کودک از سیلاب رودخانه‌ای در بم

فیلم/پوزخند عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر

فیلم عجیبی که از یک دانشگاه در تهران لو رفت!

فیلم/شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد!

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

فیلم/ فنی‌ترین نوع درست کردن چایی

آلومینیوم ۴ (۶) - پرسپولیس (۵) ۴، حذف مدعی بزرگ!

تاریخ‌سازی یک دختر ایرانی در دبی

عکس/ شکار یک پلنگ ایرانی

آقای شمسایی، شما امشب مردم را جان به لب کردید!

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

جمیله علم الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس

محافظ سابق خاتمی: در سال ۷۵ می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

فیلم/ کاخ سفید مسجد شد!

فیلم/ اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

کنایه سنگین عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی

ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

عکس/ حضور تک‌تیرانداز‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی

مجازات شدید داوطلبان متخلف در کنکور