تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

در سال ۱۴۰۲ ریپل بخریم یا نه؟ (بررسی آینده و قیمت ریپل)

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که سرمایه‌گذاران بازار کریپتو با آن مواجه هستند تصمیم‌گیری برای خرید بهترین ارز دیجیتال است.

در سال ۱۴۰۲ ریپل بخریم یا نه؟ (بررسی آینده و قیمت ریپل)

اقتصاد۲۴- معمولا کاربران تمایل بیشتری به خرید برترین ارزهای دیجیتال بازار مثل خرید بیت کوین و ریپل دارند. ریپل یکی از محبوب‌ترین کریپتوهای بازار ارزهای دیجیتال است و افراد زیادی آن را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. در این مقاله بررسی می‌کنیم که آیا این رمزارز می‌تواند گزینه مناسبی برای سال 1402 باشد یا خیر. 

ریپل چیست؟

ریپل یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین رمزارزهای دنیاست که برعکس سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین و اتریوم که شهرت خود را از تمرکززدایی از فرآیندهای پرداخت به دست آوردند این کریپتو ارتباط تنگاتنگی با سیستم بانکداری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سطح جهان دارد.

در بازار کریپتو، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آزادی عملکرد بلاک‌چین‌ها از افراد و شرکت‌ها مهم‌ترین مزیت آن‌هاست اما برای ریپل، همین موضوع باعث موفقیت آن شده است.

درحقیقت ریپل، شبکه متن‌بازی است که بر پرداختهای دیجیتالی و مبادلات ارز به منظور پردازش تراکنش‌های مالی تمرکز دارد. این فناوری با پیاده‌سازی مفهوم همتابه‌همتا (P2P) غیرمتمرکز موجب تسهیل تبادلات ارزهای مختلف و طلا شده است.

نوآوری‌هایی که ریپل وارد صنعت کریپتو کرد باعث تسریع انجام تراکنش‌ها برای موسسات مالی شد. به‌این‌ترتیب تراکنش‌هایی که انجام آن‌ها روزها زمان می‌گرفت در مدت چند دقیقه کامل می‌شدند.

ریپل در پلتفرم خود از توکن XRP استفاده می‌کند که به گزارش وبسایت‌های کوین‌مارکت‌کپ، هم‌اکنون با بیش از 27 میلیارد دلار، در رتبه ششم از نظر میزان ارزش بازار قرار دارد. این توکن که اولین بار در سال 2012 معرفی شد، برای تسهیل انتقال‌های برون‌مرزی ارزهای مختلف در شبکه ریپل استفاده می‌شود.

درگیری ریپل با SEC

سازمان اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) در سال 2020 شکایتی را علیه برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل لبز و کریس لارسن یکی از بنیان‌گذاران آن مطرح کرد و ادعا کرد که ریپل به‌عنوان یک دارایی غیرمجاز توانسته 1.3 میلیون دلار دارایی جذب کند. SEC مدعی شد کوین‌های XRP اوراق بهادار هستند درحالی‌که ریپل لبز اعلام کرد که این ادعا را قبول ندارد. ریپل لبز معتقد است که سکه XRP یک ارز دیجیتال است و بنابراین باید از طریق ICO ارائه می‌شد. همچنین عنوان کرده که ریپل یک توکن حاکمیتی در شبکه پرداخت است بنابراین نمی‌تواند اوراق بهادار باشد.

این کشمکش‌ها موجب افزایش قیمت ریپل شد و این پرونده قضایی حدود دو سال است که در جریان است و انتظار می‌رود به‌زودی به نتیجه برسد. کارلینگ هاوس نیز اعلام کرده که بعید است پرونده محکوم شود. همچنین 16 ارز دیجیتال نیز از ریپل حمایت کردند و در بین آن‌ها شرکت‌های بزرگی مثل صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس نیز دیده می‌شوند.

ریپل در 2 دسامبر 2022 درخواست قضاوت نهایی را به دادگاه ارائه کرد و مدعی شد که SEC نتوانسته ادعاهای خود را ثابت کند و به‌این‌ترتیب باید محکوم شود. بااین‌حال هنوز که در دسامبر 2023 هستیم، پرونده به نقطه نهایی خود نرسیده است. حکم نهایی این دادگاه مشخص می‌کند که ریپل ارزش سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک دارایی دیجیتال را دارد یا خیر.

تغییرات قیمت ریپل در گذشته

بااینکه به دلیل ماهیت متغیر بازار ارزهای دیجیتال، تغییرات گذشته قیمت کریپتو، معیار خوبی برای پیش‌بینی آینده آن نیست اما می‌تواند به تفسیر پیش‌بینی‌هایی که برای قیمت آینده آن‌ها ارائه می‌شود کمک کند.

ریپل تا اواسط سال 2017 قیمت نسبتا ثابتی حدود 0.006 دلار داشت و بیشترین صعود قیمتی که تجربه کرد مربوط به 8 ژانویه 2018 بود که قیمت آن به 3.36 دلار رسید. سپس روند نزولی را در پیش گرفت به‌طوری‌که در مارس 2020 به 0.14 دلار هم رسید. سال 2020 با افزایش قیمت چشمگیری همراه نبود. سال 2021 اوضاع بهتری را تجربه کرد و در 15 آوریل به 1.8 دلار رسید. پس از آن نیز گرچه نوساناتی داشت اما دیگر نتوانست این قیمت را لمس کند و این سال را با قیمت حدود 0.92 دلار به پایان برد.

سال 2022 با قیمت حدود 0.83 دلار شروع شد و در 24 ژانویه به دلیل حجم بالای فروش به 0.55 دلار کاهش یافت. در فوریه به 0.9 دلار رسید اما نتوانست جایگاهش را حفظ کند و با شروع حمله روسیه به اوکراین و ریزش بازارهای مالی به 0.63 دلار کاهش یافت.

قیمت ریپل در 28 مارس به 0.90 رسید اما مجددا کاهش یافت و با سقوط لونا تا 0.38 دلار هم کاهش یافت. در ماه جولای، ریپل لبز اعلام کرد که جد مک کلاب از بنیان‌گذاران ریپل می‌خواهد آخرین کوین از 9 میلیارد XRP خود را بفروشد تا فشار نزولی از بین ببرد اما قیمت تا 0.4 فراتر نرفت. فروپاشی صرافی FTX نیز قیمت را تا 0.33 دلار پایین آورد.

با شروع 2023 اوضاع بازار کریپتو بهبود یافته است. اواسط ژانویه قیمت ریپل به 0.4 دلار رسید ولی سقوط بازار سیلورگیت باعث شد که در 10 مارس به 0.35 کاهش یابد اما مجدد اواخر مارس به 0.49 دلار رسید و امروز 31 مارس 2023 با قیمت 0.53 دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته 1.14 دلار کاهش یافته و ارزش بازار آن بیش از 27 میلیارد دلار و نیز تعداد توکن‌های در گردش آن بیش از 51 میلیارد است.

در ادامه نمودار تغییر قیمت ریپل را از زمان معرفی تا آخر مارس 2023 می‌بینید.

در سال ۱۴۰۲ ریپل بخریم یا نه؟ (بررسی آینده و قیمت ریپل)

پیش‌بینی قیمت ریپل در سال 1402

بازار کریپتو ماهیتی کاملا نوسانی دارد و ممکن است هر اتفاقی در دنیای بیرون، قیمت رمزارزها را به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد. به‌همین‌دلیل پیش‌بینی قیمت کریپتوها مثل ریپل دشوار است بااین‌حال کارشناسان وبسایت‌های زیادی نظرات خود را در این باره ارائه کرده‌اند.

کارشناسان DigitalCoin تخمین می‌زنند که قیمت ریپل تا پایان سال 1402 به حدود 1.9 دلار برسد. البته قیمت متوسط آن را 1.67 و قیمت بلندمدت آن را تا سال 2029، حدود 3.5 دلار در نظر گرفته است. بااین‌حال Changelly عدد 0.40 دلار به‌صورت متوسط و حداکثر 0.41 را اعلام کرده است. همچنین حداقل مقدار آن را 0.35 دلار در نظر گرفته است.

برخی کارشناسان معتقدند که با توجه به رشد سریع قیمت ریپل در سال 2018 این توکن پتانسیل رشد تا بیش از 3.8 دلار را هم دارد.

PricePrediction نیز قیمت ریپل را در بلندمدت صعودی می‌داند و اعلام کرده که تا آخر امثال می‌تواند به 0.56 و تا سال 1404 به بیش از 1.16 دلار برسد. اما این وبسایت‌ معتقد است قیمت ریپل تا 8 سال آینده می‌تواند به بیش از 10.8 دلار برسد.

وبسایت‌های Gov Capital نیز معتقد است قیمت ریپل در اواخر پاییز 1402 به بالاترین حد خود یعنی 1.37 دلار می‌رسد و تا سال 1406 می‌تواند به بیش از 4.84 دلار هم صعود کند.

وبسایت‌های CoinCodex در پیش‌بینی کوتاه‌مدت خود از قیمت XRP عنوان کرده که قیمت آن تا اردیبهشت 1402 به 0.47 دلار می‌رسد و سپس روند کاهشی پیش می‌گیرد. اما Wallet Investor حتی پیش‌بینی قیمت پایین‌تری ارائه کرده و معتقد است تا اواخر سال 1402 و اوایل 1403 قیمت ریپل به 0.16 دلار هم می‌رسد. DigitalCoinPrice نیز قیمت میانگین برای امسال را 0.95 دلار و سال 1403 را حدود 1.6 دلار اعلام کرده است.

در سال ۱۴۰۲ ریپل بخریم یا نه؟ (بررسی آینده و قیمت ریپل)

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد اکثر کارشناسان برای ریپل، روند قیمتی صعودی را در نظر دارند. بااین‌حال احتمال افت قیمت در سال 1402 نیز وجود دارد. رای دادگاه درباره شکایت SEC از ریپل می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد. به‌این‌ترتیب بهتر است قبل از خرید ریپل و سرمایه‌گذاری روی این رمزارز، عوامل مختلف را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیریم.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
0
0
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
داداش شما بخر به شما قول میدم ریپل بعد برنده شدن دادگاه تا دوسال دیگه 50 دلار هم گیرد نیاد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ سردار قاآنی زنده است

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ خبر ترور سردار قاآنی توسط صدا و سیما تکذیب شد

تلویزیون دولتی سوریه: اسراییل ممکن است سردار قاآنی را ترور کرده باشد

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ سلفی جذاب یاسمنِ سریال لحظه گرگ‌ و‌ میش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ واکنش‌ مخاطبان شبکه الجزیره به خطبه‌های رهبرانقلاب

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/تصویر معناداری از سردار قاآنی

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

فیلم/ عشقِ رضا پروانه به مژگان، قلب‌ها را تسخیر کرد

فیلم/شیرین‌زبانی نوه گلاب آدینه و مهدی هاشمی

عکس/ استایل شیک بازیگر خانم در اینستاگرام

سیستم تبعیض‌آمیز باعث مهاجرت پرستاران شد

انتشار جزئیاتی از پاسخ ایران به اقدام احتمالی اسرائیل

کاهش ۱۳ درصدی ورودی سد‌ها

مربیان پیش دبستانی یک سوم کارگران حقوق می‌گیرند!

فیلم/ لحظه انفجار مسجد در جنوب لبنان

عکس/ استایل شیک و خاص شهرزاد کمال‌زاده

عکس/ توئیت جدید رضا رشیدپور درباره محمدرضا پهلوی

معرفی جدیدترین خودرو رنو + عکس

یک پیش‌بینی مهم درباره رشد اقتصادی ۱۴۰۳

فیلم/وزیر کشور: طرد اتباع غیرمجاز بیگانه اولویت اصلی ماست

صعود نرخ بیکاری در ۱۵ استان کشور

فیلم/بهاره رهنما با انتشار این ویدئو، حسابی سوژه شد

عکس/شیراز گردی با حدیثه تهرانی

تحلیل عجیب بلومبرگ درباره اجرای سناریوی سامسون علیه نتانیاهو/ بی بی چگونه بایدن را از اقداماتش علیه ایران و لبنان بی خبر گذاشت؟

اعمال محدودیت تردد در محور منجیل-رودبار

عکس/تصادف مرگبار خودروی ۲۰۶ با تیرچراغ برق

عکس/ استوری تلخ هوتن شکیبا برای آقای بازیگر

عکس/خودسوزی یک خبرنگار کاخ سفید در راهپیمایی حمایت از فلسطین

عکس/ خواننده محبوب کشورمان در استانبول

عکس/حضور سردار قاآنی در برنامه امشب تلویزیون تکذیب شد!

عکس/ نشان فتح در جمهوری اسلامی چگونه است؟

اعطای نشان فتح به سردار حاجی‌زاده + عکس

فیلم/بی اطلاعی نماینده پایداری مجلس از آداب دیدار‌های خارجی

خانه ابراهیم رئیسی در تهران موزه می‌شود!

گرد و خاکی که خودرو‌های وارداتی در گمرک غرب تهران می‌خورند!

فیلم/ توضیحات سردار نقدی درباره اعزام نیرو به جبهه مقاومت

مدیر دوشغله در زیر مجموعه شستا چه می‌کند؟/ میرطاهر مدیرعامل هلدینگی که کار از دستش در رفته است

فیلم/وضعیت سلامتی سردار قاآنی به روایت نماینده مجلس

جولیا پطروس خواننده زن مسیحی حامی حزب الله کیست؟

عکس/ پوستر کنایه‌آمیز تراکتور با استفاده از بیرانوند

اعلام زمان واریز یارانه نقدی مهر ماه ۱۴۰۳

گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳

کدام صرافی ایرانی بیشترین ارز دیجیتال را دارد؟

اینفوگرافی/ رکورد قیمت سکه در طول چهار دهه

درگیری لفظی شدید دو ستاره استقلال +عکس

عکس/ تصمیم جدید درباره مطهره گونه‌ای

فیلم/تغییر چهره عمو پورنگ با گریم زنانه که تابحال ندیده اید!

لابی‌های پشت پرده برای متوقف کردن ساماندهی مهاجران افغان

رشیدی کوچی استاندار ‎فارس شد

عکس هوایی از کاشان در ۱۰۰ سال پیش

عکس صد ساله از ورزش باستانی ایران

عکس/ چهره جدید پاییزی نازنین بیاتی در ۳۴ سالگی

آخرین خبر‌ها درباره سردار قاآنی + عکس

عکس/ حضور علیرضا بیرانوند پس از رای جنجالی

بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار می رساند!