اقتصاد۲۴-حجت الاسلام سید احمد علمالهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تجلیل از حضور پرشور زائران و مجاوران در جشنهای دهه کرامت اظهار کرد: در بین همه ماههای سال، ماه ذیالقعده متعلق به امام رضا (ع) است، زیرا ابتدای آن با ولادت حضرت معصومه (س) همزمان است و در ادامه نیز با ولادت وجود نازنین علی ابن موسیالرضا (ع)، دهه کرامتی را رقم میزند که یکپارچه نور و سرور است.
او افزود: خوشبختانه امسال، ارزشمندترین جشنها در این ایام پر خیر و برکت برقرار شد و در قله آن، راهپیمایی پرشور و خانوادگی زائران و مجاوران در شب میلاد امام هشتم (ع) بود که با بیش از ۸ ساعت حضور موکبهای پذیرایی همراه شد و در این برنامه اگرچه همکاری مسئولان همچون آقای استاندار و آقای فرماندار و مشارکت سایر مدیران را شاهد بودیم، اما مهمتر از همه، حضور شما مردم بود که به میدان آمدید و جشن تولد باشکوه وجود اقدس علی ابن موسیالرضا (ع) را برگزار کردید. البته شب قبل از آن نیز در خیابان خاوران، هفده شهریور و میدان خراسان در تهران نیز جشن امام رضاییها برگزار شد؛ با این پیشفرض که میدان خراسان، دروازه تشرف تهرانیها به مشهد است.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه همه ملت ایران رعیت امام رضا (ع) هستند و بر همین اساس، هیچ بلا و مصیبتی بر آنان مسلط نخواهد شد و دشمنان نیز هرگز قدرت استیلا بر آنان را نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: روز ۲۳ این ماه، روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) و ۲۵ این ماه نیز روز دحوالارض و سالروز آغاز حرکت امام هشتم از مدینه به مرو است و بر همین اساس است که میگوییم این ماه، ماه امام رضا (ع) است.
او ادامه داد: البته در تقویم شمسی هم این ماه مصادف شده با خردادماه که هرکدام از مناسبتهایش، یادآور یک رویداد در جهت تعمیق باورمندی ما به مبانی، اصول و ارزشهای این انقلاب است. از سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر تا چهاردهم خرداد که با سالروز ارتحال حضرت امام (ره) مصادف شده و پس از آن هم روز بزرگ تعیین رهبری عظیمالشأن بهعنوان رهبر انقلاب را داریم.
علمالهدی با تأکید بر اینکه حقیقت و واقعیت امام هنوز هم بر دنیا پوشیده است، گفت: آنچه تاریخنگاران درباره امام ذکر کردهاند، این است که او یک رهبر انقلابی بود که مردم را وادار کرد تا نظام ستمشاهی پوسیده را از کشور براندازی کنند و یک نظام اسلامی به جای آن مستقر سازند. با این حال، امام محدود به این حرفها نبود، زیرا از دو و نیمقرن قبل که مدرنیسم با اصالت مادی پرستی از اروپا آغاز شد و بهتدریج بر جهان تسلط پیدا کرد، سکولاریسم را بر پایه حذف دین از عرصه زندگی مردم، راسیونالیسم را در مقام بینیازی انسان از هرگونه دین و تمرکز بر قوه عقل و اومانیسم را بهعنوان اندیشهای برای به خدمت درآوردن جهان در جهت عیاشیهای نفسانی به جهان عرضه کرد و شرایطی را رقم زد که دو و نیمقرن کامل، دین از زندگی مردم حذف شود.
او ابراز کرد: سوسیالیسم و کمونیسم که دین را افیون تودهها میدانستند و لیبرالیسم که دین را مانع پیشرفت بشر میخواند، همگی دستاوردهای همین دوره از تاریخ بودند و در چنین شرایطی، امام این انقلاب را برپا کرد نهفقط برای اینکه یک نظام ستمشاهی از جغرافیای ایران ساقط شود بلکه با این هدف که تعریف واقعی از دین بر زندگی مردم حاکم باشد و استکبار و نفسپرستی را از معادلات زندگی بشر پاک کند.
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: از گذشته تاکنون، همه مردم باور داشتند که باید امام زمان (عج) ظهور کند تا زمین پر از عدل و داد شود. برادران و عزیزان، وقتی دو قرن و نیم، دین از عرصه زندگی مردم حذف شده و بشر در تخیلات خود، خدا را از حاکمیت جهان کنار زده، چطور قرار است شرایط برای ظهور فراهم شود. به همین دلیل بود که بچههای این ملت جانشان را در برابر گلوله داغ قرار دادند تا دین در این کشور برپا شود و معادلات بینالمللی به نحوی تغییر کند که دین، محور همه امور باشد.
او تأکید کرد: شما ببینید، امروز ۴۳ سال از این انقلاب گذشته و نهفقط ایران اسلامی بلکه همه منطقه و بلکه جهان به دنبال منجی میگردد. حتی خود استکبار نیز متمرکز شده تا فراتر از انقلابهای محلی و [جریانهای]چپ و راست، به دنبال دفاع در برابر ظهور منجی باشد، زیرا باور پیدا کرده که این امر، نقطه پایان او خواهد بود. این یک حقیقت است که دنیا زیر و رو شده و انقلاب، نه محدود به مرزهای ایران اسلامی بلکه مسئله اصلی برای کل عالم است تا براساس آن، دین ما، انقلاب ما، اسلام ما و از همه بالاتر مهدی ما باشد که در دل ملتها امید را زنده کرده و خواب را از چشم ظالمان عالم برباید.
عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تبیین جریان تعیین امام خامنهای بهعنوان رهبری انقلاب اسلامی پس از ارتحال امام اظهار کرد: بعد از انقلاب، دشمن برای این نظام برنامه ریخته بود تا نهفقط با حاکمیت دین مقابله شود بلکه دیگر نشانی از ایران در جهان باقی نماند. با این حال، دست اراده پروردگار یکبار دیگر قدرتنمایی کرد و پس از امام عظیمالشأن، رهبر معظم انقلاب را ولیّ این شجره طیبه قرار داد تا قدرت حاکمیت دین، صد برابر مؤثرتر توسعه پیدا کند. این را بدانید، این [مجلس]خبرگان نبود که رهبر معظم انقلاب را انتخاب کرد بلکه مسئله برگزیده شدن رهبری نیز یکی از تدابیر امام راحل بود تا این جریان از هر تحریف و انحراف مصونیت پیدا کند.
او با اشاره به فرازهایی از صحیفه نور افزود: «کسی که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است»، «سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب» و «عالم به دین و سیاست»، اینها همه از تعابیر صریح امام درباره رهبر معظم انقلاب است. امام عظیمالشأن در ۱۰ بهمن سال ۱۳۶۱ فرمود «اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، رئیسجمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنهای پیدا بکنید که متعهد به اسلام و خدمتگزار باشد و بنای قلبیاش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمیکنید. او را من سالهای طولانی میشناسم. یک نعمت خداست که به ما داده» و این در صحیفه امام، جلد ۱۷ صفحه ۲۷۲ نیز موجود است.
علمالهدی خاطرنشان کرد: این تعبیر امام است که وجود مقام معظم رهبری را نعمتی میخواند که خدا به ما بخشیده است؛ آن هم پیش از تصدی مسئولیت رهبری و اینکه ۳۰ سال مردم ما شیرینی رهبری او را چشیده باشند. بر همین مبنا، ما هم خدا را شاکریم که این ملت را رها نکرده و اگر امام مردم از دست رفت، اما پس از او خَلَف صالح او زمام دار امور شد که انقلاب ما، مبانی دین ما و استکبارستیزی ما را استمرار بخشیده و ایران اسلامی را به مرحلهای رسانده که چشم دشمن از پیشرفتهای این ملت کور باشد.
او با بیان اینکه حاکمیت دین بهعنوان عامل اصلی برانگیختن دشمنی مستکبران با ملت ایران مطرح است، تصریح کرد: بر همین اساس است که با مسئله کشف حجاب مخالفت داریم، زیرا این موضوع و جانبداری دشمن از آن، به این دلیل است که حاکمیت دین را از ما بگیرد و اگر کاشفان حجاب و افراد بیبند و بار بر این جامعه مسلط شد، دیگر دینی باقی نمیماند که جوان ما از آن بهرهمند شود و تعالی پیدا کند و این همان حقیقتی است که رهبر معظم انقلاب بر مبنای آن فرمودند اگر زنان و دختران ما میدانستند پشت این جریان کشف حجاب چه جریانهایی قرار دارند، دیگر بیحجابی نمیکردند.