اقتصاد۲۴- نام نیسان پاترول در ایران، منطقه خاورمیانه و خصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس، با آفرود گره خورده است. این خودروها معمولا در کارگاههای تیونینگ شخصی، آفرودی میشوند و به دل کوه و جنگل میزنند. حالا نیسان با خودش فکر کرده که چرا خودمان مدل آفرودی را نسازیم؟ نیسان پاترول Warrior ۲۰۲۴ دقیقا از دل همین تفکر بیرون آمده است.
از تولید نسل ششم نیسان، تقریبا بیش از ۱۳ سال میگذرد و این خودرو از آن زمان تا به امروز، فقط چند فیس لیفت ساده را پشت سر گذاشته و اصلا تغییری نکرده است؛ یعنی به قدری خوب بوده که خود ژاپنیها هم دوست نداشتند که به آن دست بزنند و خرابش کنند. حالا خط مونتاژ نیسان پاترول در کشور استرالیا از این همه یکنواختی خسته شده و قصد دارد تا برخی چیزها را عوض کند.
در زیر این چهره زمخت، فقط یک نیسان پاترول مدل ۲۰۲۳ معمولی قرار دارد که کمی تغییر رنگ داده و کمی هم آفرودیتر شده. تغییرات نیسان پاترول واریور ۲۰۲۴ نسبت به مدل معمولی، از همان نگاه اول هم مشخص است.
بیشتر بخوانید: این کادیلاک منحصر به فرد فقط برای چینیها ساخته میشود+عکس
قسمت جلو پنجره در این شاسی بلند آفرودی، تقریبا عوض شده و اکنون بیشتر از رنگ مشکی بهره میبرد. همچنین با اضافه شدن کیت ارتفاع، این خودرو در حال حاضر ۵ سانتی متر قد بلندتر شده است. لاستیکهای آفرودی یوکوهاما Geolander A/T و رینگهای ۱۸ اینچی با طرح دو رنگ را هم از قلم نیندازید.
همچنین در داخل کابین نیسان پاترول واریور آفرودی جدید، چند تغییر کوچک اعمال شده که تمام آنها به تزئینات کابین مربوط میشوند؛ برای مثال، رودریها و بخشی از کنسول میانی عوض شده است. همچنین در نمای عقبی میتوانید یک مال بند جدید را هم پیدا کنید. در نهایت به اگزوزهای این خودرو میرسیم که یک فرق خیلی ریز با مدل استاندارد دارند و آن هم این است که به جای عقب، در زیر رکاب خودرو قرار دارند.
در زیر کاپوت این خودرو همچنان پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۵.۶ لیتر وجود دارد که میتواند نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته AWD، به تمام چرخها ارسال کند.
همچنین قفل دیفرانسیل هم به روال سابق در محور عقبی وجود دارد. البته عربهای پولداری که دل آنها پیش نیسان پاترول واریور ۲۰۲۴ گیر کرده، میتوانند این خودرو را با ۴۲۸ اسب بخار داشته باشند؛ فقط و فقط به لطف تیم تیونینگ نیسمو نیسان! در نهایت باید به شما بگوییم که نیسان پاترول به قدری منعطف است و با مالک خود راه میآید که حتی در نسخه معمولی هم توانایی آفرود کردن را دارد. اما اگر دوست داشته باشید که آن را حسابی آفرودی کنید، واقعا هیچ حد و مرزی وجود نخواهد داشت و میتواند جیب شما را خالی کند.
فعلا هیچ خبری در مورد قیمت نیسان پاترول واریور ۲۰۲۴ منتشر نشده، اما قیمت مدل معمولی از ۵۰ هزار دلار شروع میشود و نهایتا به ۶۰ هزار دلار میرسد.
منبع: گجت نیوز