تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۲ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳۷ نظر

پیش بینی بورس شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ازآنجا که تصمیمات یک شبه و نابهنگام در بورس تاثیر مستقیم دارد گفت: نمی‌توان بورس را با تحلیل تکنیکال پیش بینی کرد، اما با رویه‌ای که رئیس سازمان بورس در پیش گرفته نمی‌توان انتظار مثبت شدن روند شاخص کل را داشت.

پیش بینی بورس فردا

اقتصاد۲۴- میناسادات حسینی: شاخص کل بورس تهران در حالی روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ریزشی ۵۶ هزار و ۹۴۹ واحدی معادل ۲.۶۸ درصد را نشان داد که ریزش گسترده انواع سهام در گروه‌های مختلف نشان می‌داد حال و روز سهامداران خرد بدتر از آن چیزی است که شاخص کل بورس تهران نشان می‌دهد؛ به عبارتی دستکاری شاخص کل بورس به شکل معناداری افت شاخص کل را در بازه‌ای اندک نشان می‌دهد؛ در حالی که ریزش‌های گسترده سهام گواه سقوط تاریخی بورس در روز چهارشنبه بود.

بررسی بورس در ۵ روز کاری این هفته نشان می‌دهد بازار سرمایه تمام روز‌های هفته، حال ناخوشی داشته؛ چراکه ریزشی که از ابتدای هفته آغاز شد به شکل چشمگیر تا روز چهارشنبه ادامه داشت و حتی فشار فروش بیشتر شد.

اما سوال اصلی این است که آیا فرار بزرگ سهامداران خرد از بورس تهران ادامه دارد؟

ریزش سنگین شاخص کل بورس ادامه دارد؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در این مورد به اقتصاد ۲۴ گفت: هرچند بورس در ارزنده‌ترین وضعیت خود است؛ ولی شاید همین مقاطعی که الان احساس می‌کنیم وضعیت بدی برای سهام هستند، فردا روزی احوال مناسبی برای بورس بوده اند!

وی با ابراز نگرانی از آینده بورس ادامه داد: مصاحبه‌ها و برخورد‌های عجیب رئیس سازمان بورس در مورد کش و قوس «شپنا» و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی آینده روشنی از بورس نشان نمی‌دهد، زیرا آقای عشقی تنها می‌گوید «نامه زده ایم و پیگیری می‌کنیم» این یعنی تضییع حقوق سهامداران.

فردین آقابزرگی

دست دولت در جیب سهامداران خُرد 

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه دلیل دستکاری در بورس چیست؟ گفت: مقایسه بازدهی و ریسک و مقایسه مزیت‌های یک سرمایه گذاری نسبت به سرمایه گذاری دیگر همواره به صورت نسبی معنی می‌دهد. بازدهی، ارزش دارایی و مجموع درآمد حاصل از فروش و سود شرکت‌هایی که بالغ بر حدود هزار همت (هزار هزار میلیارد تومان) سود شرکت‌های بورسی و فرابورسی است، نشان دهنده یک ظرفیت بسیار بالا در بازار سرمایه و بازار خودروست، اما به اقتضای بالاترین و مهم‌ترین ویژگی بازار سرمایه (بخوانید نقدشوندگی بالا) متاسفانه در شرایط حالِ حاضر که رکود بر بازار مسکن و خودرو حاکم شده مسئولان جریان نقدینگی را به صورت ناصحیح و غیرکارشناسی و ذینفعانه به سمت سایر بازار‌ها هدایت می‌کنند، زیرا تئوری مسئولان اینگونه است که نقدینگی به همان سرعت که در بورس ورود پیدا می‌کند امکان خروج هم به سرمایه گذار می‌دهد بنابراین نقدینگی ۷ هزار همتی را به بخشی مثل خودرو هدایت کنند تا بلوکه شود. پیش فروش‌های خودرو که از اردیبهشت ماه سال جاری به طور وسیع انجام شد در همین راستا بود.

آقابزرگی ادامه داد: وزارت اقتصاد مامور شده تا برای سازماندهی این حجم نقدینگی، آن را به جایی هدایت کند که به این میزان نقدشونده نباشد. این تئوری و تفکر شرایطی را مهیا می‌کند که دولت به راحتی با شیوه‌های مختلف مثل نرخ تسعیر ارز، نرخ خوراک پتروشیمی ها، بهره مالکانه شرکت‌های سنگ آهن و معدنی و... به سود سهامداران دست اندازی کند.

سرمایه سهامداران دود شد، عشقی در خواب!

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نامه‌های ضد و نقیض «شپنا» گفت: تصمیمات نابهنگام، غیرکارشناسی و ذی نفعانه دولت، بورس را به این حال و روز انداخته است.

آقابزرگی روی سخن خود را به رئیس سازمان بورس کرد و گفت: آقای عشقی، پیشنهاد این است که اگر شما از عهده استیفای حقوق ذی نفعان بازار و سهامداران خرد برنمی آیید چاره‌ای بیندیشید؛ چاره این است که مدافعان حقوق سهامداران باید در دولت افزایش پیدا کنند، تشکل‌های خودانتظام باید به عرصه بیایند بنابراین اجازه ظهور، اظهار نظر و تاسیس این نهاد‌ها را بدهید، زیرا اکنون سازمان بورس ما درست مثل یک مهره انعطاف پذیر در دست دولت است که دولت هر کاری بخواهد با سهامداران خرد می‌کند. درنهایت رئیس سازمان بورس مثل امروز مصاحبه می‌کند و تنها به ذکر این جمله که: «ما نامه‌ای برای اصلاح نرخ خوراک نوشته ایم» بسنده می‌کند. وقتی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تصویب شده آیا نامه نوشتن کارگشاست؟

تضییع حقوق سهامداران خرد

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ضعف قانون بازار سرمایه ما که سال گذشته در دستور کار برای اصلاح قرار گرفت نبود بخش خصوصی در اتاق‌های فکر است، به اقتصاد ۲۴ گفت: بخش خصوصی اگر در همین اتاق‌های فکری که دولت یک تنه تصمیم می‌گیرد، حضور داشت و اگر مدیر دولتی مثل سازمان بورس و شورای عالی بورس حضور نداشتند مطمئن باشید که دولت نمی‌توانست کار‌های خود را به این راحتی انجام بدهد.


 

بیشتر بخوانید: سقوط وحشتناک بورس تا کی ادامه دارد؟/ سهامداران خواهان استعفای عشقی از ریاست سازمان بورس


آقابزرگی افزود: لذا اهرم و ابزار جلوگیری از ابراز وجود و مطالبه حقوق سهامداران در دست سازمان بورس است که البته جلوی آن را گرفته است.

سهامداران قادر به مطالبه گری نیستند

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وجود کانون صنفی کارگزاران بورس و اوراق بهادار و کانون نهاد‌های سرمایه گذاری گفت: این دو کانون هرچند برای مطالبه حق سهامداران ایجاد شده، اما در عرصه مشارکت برای استیفای حقوق سهامداران منفعل هستند.

آقابزرگی ادامه داد: آقای دهقان دهنوی، ریاست پیشین سازمان بورس به درستی تشخیص داد که براساس ماده ۳۳ قانون بازار، سهامداران حقیقی باید کانون داشته باشند؛ اما سازمان بورس نگران است و می‌هراسد از اینکه مطالبه گران و سهامداران تریبون رسمی پیدا کنند.

ریزش بورس ادامه دار است اگر...

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، دیوار اعتمادی که ظرف سه ماه از اسفند ۱۴۰۱ و دو ماه ابتدایی امسال ایجاد شد به راحتی تخریب شده که ریزش سنگین دیروز چهارشنبه یک نمونه کوچک آن است؛ به طوری که می‌بینید هیچ کس بازدارنده ریزش شاخص نیست. حجم معاملات در روز چهارشنبه کم بود در غیر این صورت یکی از رکورد‌های ریزش بورس رقم می‌خورد.

آقابزرگی ادامه داد: مطابق بند ۹ و ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، وظیفه سازمان بورس پیشگیری از اتفاقات و رویداد‌هایی است که منافع ذی نفعان بازار را تهدید و مخدوش کند؛ بنابراین در حال حاضر شاهد نقض وظایف سازمان بورس هستیم، زیرا رئیس سازمان بورس باید شش دانگ از حقوق سهامداران دفاع کند نه اینکه بگوید: «نامه زده ام و پیگیر اصلاح نرخ خوراک هستم»، ولی هیچ کس هم نمی‌داند آیا کاری می‌کنند یا خیر.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ایرج
0
0
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲
اصلا عشقی خودش شاخص را دستکاری کرد تا ریزشی بشه
ایرانی
0
0
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲
عشقی شریک ... قافله بوده وهست مسولین دولت ومجلس یا این را میخوان یا لولو سرخرمن ولی یه روزی یخه این اشخاص را میگیریم
مجید
0
0
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲
چرا هیچ نظری اینجا وجود نداره سانسور تا چه حد
Mosi
0
0
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲
هیچ گوهی نمیخوره چرند میگه بی ناموس
علی
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
مردم بدانید . دولت بطور کلی ملت ایران و سرمایه های ما را دربورس به فنا داده . خودتان به فکر خودتان باشید . این دولت و بقیه مشکل ساعت کشور را نمی توانند حل کنند آنوقت انتظار دارید مشکل اقتصاد کشور را حل کنند ؟ این ها عرضه مدیریت هیچ کاری را ندارند بجز در دروغ گفتن استادند . وقتی مردم در فقر و گرانی و بدبختی زندگی کنند صحبت و بلوف در هیچ موردی درد و مشکل مردم را حل نمی‌کند.
مسعود صدوقیان
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
تواین شرایط که دولت از نقدینگی مردم نهایت استفاده را میکنه هیچ کاری ازدست کسی بر نمیاد مگه ضررهای 99جبران شد که این ضررها جبران بشه همین جناب آقا بزرگی هم بنظر از دارودسته باعثان وبانیان نابودیه بورسه
بیاییدو باور کنیم که بورس نابود شده هستش مبارک دولت
سیدعادل
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
خدا لعنت کند من واونایی که دیگه بعد ۴۰سال بازم گول اینا رو خوردیم. خون ملت بجوش اومده یکی مثل من نه حقوق بگیرم نه بیمه نه امیدی .هرچی هم داشتم ۴سال اوردم بورس نابود شدم خونم رو فروختم ۳۵۰ ملیون حالا شدا چهارملیارد ومن پولم توبورس ۲۰۰ملیونه.خدایا خانه ظلم رو خراب کن بسه دیگه ویران ویران شدیم.دیگه تحملی نیست باید کاری کرد دیگه زنده موندن با این بیحرمتی فایده نداره
الی
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
من از بورس وروسا شکایت میکنم چون ضرر سرمایه را باید بدهن
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
دولت تحت فشار شدید کسری بودجه می باشد به هر دری میزند به نتیجه نمی رسد علت ان است که نمی تواند مشکلات سیاسی شدید خودرا حل کند به عبارتی کشورهای قدرت مند با ایران مشکل دارند الان دولت دارد اشتباهات بزرگتر می کند رابطه با کشورهای ضعیف مشکل دولت را بدتر می کند چون خوددولت ایران ضعییف است چگونه هم خودرا اداره کند هم دوستان ضعیف خودرا وتمام فشارها به مردم وارد می شود باید قضیه رابطه با امریکا تعیین تکلیف شود وچبن وروسیه نمی گذارند ابن اتفاق ببفتد چون کل منافع ان درمنطقه به خطر می افتد ایران بهتر است بی طرفی خود را به امریکا بفهماند ودرمقابل امریکا خنثی باشد وطرف هیچ کس رانگیرد بیشتر درفکر حل مشکل خود باشد ورابطه دیپلمات عادی خودرا بامریکا ایجاد کند بهتر است سفارت امریکا درایران باز شود ولی هیچ رابطه ای با امریکا نداشته باشد
معرفت عباسی
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
تا کمبود بوجه هست حال روز سهام داران این بیچاره گی رادارد عشقی نباشد اون یکی فرق نمیکند فقط به یکی پول دربیاد بگوید من رئیس سازمان هستم به حال خود رها کنند بهتر میچرخد تا رئیس و رئیس بازی دربیارند عشقی حتما یه حقوق کلان هم میگیرند به خاطر زحمت شان از سال 98تا الان بورس بیمار است نه میمیرد نه زنده میشود
مهدی
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
الان مشخص شد شرکتی مثل فاسمین چراازاول سال باوجود خریدهای سنگین جلورشدسهم روگرفت وثابت کرد به هرقیمتی دستمال ...روزبروزبزرگترمیکنه تا بالادستی یه آفرین بگن
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
در واقع عشقی تجربه ارزشمندی در زمینه بورس ندارد و کارهای ضد و نقیض اش باعث این همه ضرر به سهامداران سده ، اولین اقدام باید تلاش در جهت جایگزینی فردی کاردان به جای عشقی باشد . در واقع مشابه سازمان بورس ، در بانک مرکزی بود که با جایگزینی فرزین اوضاع بهتر شد
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
بادرود.لعنت به جهل وظلم وبیدادی که برماحاکم شده وصغیروکبیرنمی شناسدوحق وحقوقی برای کسی قائل نیست.وفریادرسی وقانونی نیست که دادبخواهیم ویادرسیدگی وازحقوق ملت دفاع کند.
هبلکس دادپور
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
اگر در یکی از کشورهای کافر اروپا و امریکا و.... به قول سران حکومت بودیم به این روز نمی افتادیم اخه کشورهای کافر چی دارتد که مسئولین ما نداره
بنده خدا
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
مدل رابین هودی رو پیش گرفتند، حق الناس نیست, دستکاری بورس به ضرر سهامداران .بعد با نامه زدن نقش مدافع بازی میکنید ، با جامعه کورها طرفید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نادر
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
بازار مسکن و.... راکد است؟!!!
شما وقتی اجازه نمی دهید بورس رشد کند ملت از کجا پول بیاره بازار براتون از رکو خارج کند؟
شما به جای مردم تصمیم.می گیرد و تصمیمات اشتباه.
اجازه بدهید پول دیت مردم بیاید آنوقت خواهید دید اون بدبختی که سرمایشو آورده توی بورس هدفش خرید همون خونه ایه که تو رکوده که شما با تصمیمات نادرست این فرصت رو ازش گرفتید.
دست از برنامه های سفیهانه بردارید. بورس موتور اقتصاد جامعه است اما بورسی که دستکاری نشود. و....
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
.... هدفشان کمک به دولت و اقتصاد کشور نیست بلکه نابودی کل ایران است .
سعید
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
تغییر از ما شروع میشه.
کارزار را در گوگل سرچ کنید و از
درخواست برکناری رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و تغییر تیم مدیریتی مستقر
و
درخواست تحقیق و تفحص در خصوص کاهش های غیر طبیعی اخیر بورس اوراق بهادار
حمایت کنید.
منفعل نباشید.
حتی یک امضای شما کمک کننده میباشد .
برای خود و سرمایه از دست رفته تان ارزش قائل باشید،منفعل نباشید.
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
همشون دستشون توی یک کاسه است برای بوجه کارهای دیگه عشقی رفت یکی بدتر از عشقی دانشگاه امام صادق در خدمتشون اگه این ها فکر مردم بودند وضعمون که این طور نیود
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
پس چرا بعصی نطر هارا نمی گذارید سرمایه ما به باد فنا رفت خدا لعنت کنه باعث وبانیش را الهی که سرمایه های خودشون هم نابود بشه
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
پس چرا بعصی نطر هارا نمی گذارید سرمایه ما به باد فنا رفت خدا لعنت کنه باعث وبانیش را الهی که سرمایه های خودشون هم نابود بشه حراممشون باشه
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
دوستان عزیز سهامدار بورسی ، بنده بارها گفتم و باز هم می گویم هر چند مطمئنم که اقتصاد ۲۴ این نطر بنده را حذف خواهد کرد و به نمایش نمی گذارد ولی به هر حال آنچه را که مطمئنم و وظیفه ی خود می دانم عرض میکنم . اولا" خدمت دوستا عرض کنم که واقعیت این هست که حقوقی ها با روش کُد به کُد کردن که یکی از حیله ها و حقه های رایج در معاملات بورسی هست ، خودشان را از یک طرف بجای فروشنده های حقیقی جا زده و با عرضه های آبشاری، قیمت سهم ها را پایین می آورند و از طرف دیگر خودشان را به جای خریداران حقیقی جا زده و سهم ها را مفت و مجانی جارو می کنند و سهامدارن حقیقی هم بخاطر ترس از اینکه مبادا بیشتر متضرر شوند، آنها هم فروشنده سهم خود خواهند شد و این چرخه هر روز تکرار میشه و بخاطر همین هست که بعد از گذشت حدود ۳ سال ، شاخص کل بورس هنوز به شاخص کل سال ۹۹ نرسیده و بورس هر روز قرمز و منفی میشه. اون تعداد خریدار و فروشنده ای که در قسمت مظنه ها ملاحظه می کنید، آنها در واقع حقوقی هستند به اسم حقیقی. ناظرين و رئیس بورس هم با حقوقی ها تبانی کرده و سرمایه ی سهامداران حقیقی را چپاول می کنند. ثانیا" متهمین ردیف اصلی سقوط بورس جناب عشقی و خاندوزی هستند و هیچ مرجعی هم کاری به کار این دونفر نداشته و نخواهد داشت. ثالثا" مگه چند روز پبش که در بورس اون رانت اتفاق افتاد و شاخص کل بورس از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد تنزل پیدا کرد و به ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد رسید ، جناب عشقی رئیس سازمان بورس و جناب امیر مهدی صبائی مدید نظارت بر بورسهای سازمان بورس اعلام نکردند که حداکثر تا یک هفته ای به رانت صورت گرفته در بورس رسیدگی و اسامی آنها اعلام خواهد شد؟ آیا خبری شد ؟؟!!!!!!! واقعیت این بود که یک دستکاری و رانت خواری در بورس صورت گرفته بود و عشقی و صبائی و .... برای خاموش کردن آتش خشم سهامداران ، گفتند که به زودی به اون تخلف صورت گرفته در بورس رسیدگی خواهند کرد تا به قول معروف سر و صدا ها بخوابد و جَو آرام شود و بعد که همه ی سهامداران آران شدند ، .... در بورس را از سر خواهند گرفت و چنین هم کردند . اگه دقت کرده باشید فقط همان ۲ روز اول بعضی از نماد ها را سبز کردند و روز بعد هم جای تعدادی از نماد های سبز و قرمز را جابجا کردند تا همه فکر کنند که بورس داره مجددأ" سبز میشه !!!!!!
ثالثا" بورس ایران وابسته به دلار نبوده و نخواهد بود . شما یک حساب سرانگشتی انجام دهید تا متوجه عرایض بنده شوید. سال ۹۹ دلار بوده ۲۲ هزار تومان و شاخص کل بورس بوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد . اکنون دلار رسیده به ۵۰ هزار تومان (هرچند که در سال ۱۴۰۱ به ۶۰ هزار تومان هم رسید ) یعنی 2/5 برابر شده بنابر این بورس هم باید پا به پای دلار رشد کرده باشد و 2/5 برابر شده باشد یعنی شاخص کل بورس باید در حال حاضر حداقل بالای ۵ میلیون واحد باشه ولی می بینید که متاسفانه به زیر شاخص سال ۹۹ رسیده !!!!!!!!!!!! بورس ایران نه به دلار وابسته هست و نه به اخبار خوب اقتصادی و سیاسی و .... عکس العمل نشان نمیده . بورس ایران از هیچ الگو و قاعده و قانونی همچون فیبوناچی ، خط Rsi ، ارزش بنیادی ، تحلیل تکنیکالی و .... پیروی نکرده و نخواهد کرد. در بورس ایران دستکاری ، رانت خواری و دزدی بیداد میکنه و نه مجلس ، نه دولت و نه دستگاه قضا و نه هیچ کس دیگری پاسخگو نبوده و نیست. تنها راه خروج از این وضعیت اسفبار فقط وفقط ......
اینها از صبر و سکوت سهامداران سوء استفاده کرده و می کنند. پرتفوی سهامداران تا حالا ضرر و زیان ۸۵ درصدی را نشان میده و اینجوری که بورس داره هر روز قرمز و منفی میشه تا چند ماه آینده پرتفوی سهامداران ضرر و زیان ۱۰۰ درصدی را نشان خواهد داد. سهامداران باید با همدیگر متحد و هماهنگ شوند
علی
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
نرو پس بیا پیش بغلم کن که جیبم پر از پوله نادونم پر هوسم اینارو دولت میدونه چه کنم مال که دارم خوار وبی عار ندارم .ادامه دارد
علی
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
خاک بر سرمون
زهرا
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
بورس ایران محل خوبی برای سرمایه سوزی هست دیگه کی میخوایداین مسئله روبفهمید
M
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
طرف‌ نوشته‌ من‌ از سازمان‌ بورس‌‌ شکایت‌ میکنم..... بنده‌ خدا‌‌‌ به‌ کی‌ شکایت‌ میکنی... دولت‌ قبلی‌ کسری‌های بودجه‌ را‌ از بورس‌ جبران‌ کرد‌.. دولت‌های‌ بعدی‌ هم‌ دیدن‌ خوب‌ جاییه. کسی‌ هم‌ نمیتونه‌ کاری‌ بکنه... ملت‌ هم‌ که‌ همیشه‌ فقط‌ به‌ خودشون‌ امید‌ بهتر شدن‌ میدن
علی
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
سلام. به کجا پناه ببریم من برای خرید جهیزیه دوفرزند ماندم نگذارید خشممان بالابیادآنوقت هیچ کس جلودارمانیست اهای بی... باشمایم
اکبر
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
ازگلوزن وبچه ام زدم شاید پس اندازی بشه دودشدرفت به هواخدالعنت کنه دولت بی لیاقت
حسن
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
دزدخانه است نه بورس خدا نابودتان
ابوالفضل
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
از تمامی کسانی که میتوانند به شرایط بورس کمک کنند خواهش دارم به ما که تمامی پس انداز خود را داخل بورس کردیم و کلی ضرر کردیم و شب و روز را با ناراحتی طی میکنیم به شرایط کنونی کمک کنند د وضعیت بورس را خوب رصد کنند من خودم شبانه روز از ناراحت هستم کسی و جایی هم پاسخگو این شرایط نیست
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
من از ابتدای این دوره هیچ سودی نکرده ام که جای خود در عرض یک روز از حدود بیست ملیون سهام دومیلیون ضرر کردم و حالا در مرز چهار ملیون پانصد ضررم دارم از آدمه فعالیت در بورس هم پشیمانم اون کارشناسی‌های که عرضه اولیه قیمت گزاری کردن چرا حالا دیگر نظر ندارند
علی
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
سلام.چرا نظرات راجواب نمیدیدچراانتقادپذیرنیستیدماانقلابنکردیم که عده ای بخورندوعده ای ازگرسنگی بمیرنداگرقراربرسفره خالیست ازهمه بایدخالی باشدامام علی ع نان شبش رابین فقراتقسیم میکرد.شمادست درجیب فقراکردیدتااقازاده هاانورآب خوش بگذرانندومردم داخل کشورسرهاشان درزباله دانهاباشدکمی حیاهم خوب است.
ایرانی
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
عشقی برو ....
ناشناس
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
آقای رییسی واقعا دولت محرومان اینجوری میخواست از سرمایه ما بعداز سه سال دفاع کنه...آقای عشقی شما که توانایی نداری استعفا بده حرام هست توانایی نداری با روح وروان و سرمایه مردم بازی میکنی ...آقای خاندوزی دو سال از زمان دولت محرومان گذشت هیچ اتفاقی از برنامه های اقتصادی وبورسی شما دیده نشد به نظر بنده اسم دولتتون رو اصلاح کنید و مردم رو بدبین به اعتقادات نکنید با این الفاظ..مردم بیچاره شدن استعفای آقای عشقی رو بزنید آقای رییسی
Saeed
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
ما ساده لوح هستیم با اینکه نه اب برق مجانی شد نه مسکن اما هنوز هم باور داریم دزدها به قافله ما رحم میکنن
ایران من
0
0
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲
عشقی به یاری خدا تاوان کارهات در آینده رو بد میدی
ایرانی
0
0
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲
بورس علمه وقتی بلد نیستین بی جهت وارد شدین.چرا من نوعی ضرر نکردم هیچ سود خوبی هم کردم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/کارت جشن عروسی بنی‌صدر در سال ۵۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/سکانس عاشقانه سریال پایتخت که سانسور شده بود!

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

عکس/ استایل جذاب مه لقا باقری سوژه کاربران شد

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

عکس/استایل مجلسی المیرا شریفی‌مقدم در یک کنسرت

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مبلغ عیدی روز معلم ۱۴۰۳ مشخص شد

عکس/سمیرا حسن پور هر روز جوان‌تر

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بالاخره مدرک رائفی‌پور منتشر شد

اتهام همجنس‌بازی تسنیم علیه مهدی نصیری

فیلم/ اظهارات جالب رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران روی آنتن زنده

بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟

هاشمی‌نسب: از نتیجه بازی راضی نیستم

فیلم/ گریه ناگهانی مجری صدا‌وسیما روی آنتن زنده

مطهری: بازی سنگینی بود

کارشناسی داوری بازی استقلال و تراکتور

مظفری‌زاده: دندان خلیل‌زاده لق شد

خلیل‌زاده: محمدی باید اخراج می‌شد

توهین سخفیف به سبک مجری صداوسیما

نکونام: باد روی عملکرد ما تاثیر داشت

فیلم/ هشدار جدی فرمانده کل سپاه به اسراییل

فیلم/ عظیمی: تمام کسانی که پشت سر صدیقی نماز خواندند نمازشان باطل است

فیلم/ ظاهر جالب یک هوادار خانم پرسپولیس در آستانه دیدار سرخ‌چوشان دربرابر سپاهان

توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد

آیا فرضیه سقوط نیکا از ارتفاع صحت دارد؟

آبی‌ها در تبریز متوقف شدند

فیلم/ حال و هوای ورزشگاه آزادی پیش از بازی پرسپولیس و سپاهان

فیلم/ ویدیویی پربازید از حسن روحانی بعد از نقض حکم اعدام بابک زنجانی

ورود این خودرو به کشور مجاز شد

ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان

تخفیف نفت ایران چقدر است؟

عضو شورای شهر شهردار را ربود

عکسی از کودکی علی مطهری در کنار پدر

عکس/ تغییر چهره جالب علیرضا جعفری بعد از ۲۰ سال

شعار هواداران تراکتور علیه هاشمی‌نسب

افشاگری جعفرزاده از طراح ایده ساخت ۴ میلیون مسکن

اینفوگرافی/ مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر

سیرچ کرمان لرزید

هشدار نارنجی هواشناسی به این استان‌ها

فیلم/ تصویر شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی در بازی با استقلال

پیش‌‌بینی قیمت دلار فردا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه

فیلم/ عشق پسر ایرانی به دختر افغان جنجالی شد!

علت گرانی قهوه مشخص شد

تولید نفت اوپک کاهش یافت

تشدید تزریق پول در بازار باز+ جدول

استایل جذاب مریم مومن در استوری جدیدش + عکس

خبر خوب درباره حق الزحمه و رتبه بندی معلمان

الگوریتم اینستاگرام چه تغییری می‌کند؟

زهره حمیدی: ویدئوی بیمارستان برای ۳ ماه قبل است

فیلم/تشکیل دریاچه فصلی در کویر اصفهان

مهم‌ترین عامل کمبود دارو در بازار چیست؟

عکس/ اگر ترامپ برنده شود!

رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد

مدیر مسئول رویداد ۲۴ مجرم شناخته شد

سانتافه ۲۰۲۴؛ خودرو کره‌ای در نمایشگاه پکن + عکس

مشکل کمبود شکر حل شد

فیلم/امید حاجیلی راضی به ازدواج با ترلان پروانه نشد!