تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

۷ هارد اینترنال ۲ ترابایتی برتر بازار؛ نگهداری ایمن از داده‌های شما

با وجود این که هارد‌های اکسترنال (SSD) همچنان محبوب هستند، ممکن است خرید هارد اینترنال (HDD) را ترجیح دهید؛ زیرا تقریباً از همان ویژگی‌های هارد‌های اکسترنال برخوردار بوده و از گزینه‌هایی مقرون‌به‌صرفه‌تر به شمار می‌روند. به این ترتیب، قادر خواهید بود تا علاوه بر خرید هارد دیسک، گزینه‌های دیگری مانند خرید موبایل آیفون قسطی را نیز بررسی کنند.

 7 هارد اینترنال ۲ ترابایتی برتر بازار؛ نگهداری ایمن از داده‌های شما

اقتصاد۲۴- با وجود این که هارد‌های اکسترنال (SSD) همچنان محبوب هستند، ممکن است خرید هارد اینترنال (HDD) را ترجیح دهید؛ زیرا تقریباً از همان ویژگی‌های هارد‌های اکسترنال برخوردار بوده و از گزینه‌هایی مقرون‌به‌صرفه‌تر به شمار می‌روند. به این ترتیب، قادر خواهید بود تا علاوه بر خرید هارد دیسک، گزینه‌های دیگری مانند مانند خرید موبایل آیفون قسطیرا نیز بررسی کنند.

این روزها همه به دنبال آن هستند که هر کاری را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند؛ چه می‌خواهد رفتن به محل کار باشد و چه انتقال و پردازش اطلاعات در یک کامپیوتر خانگی یا اداری. سرعت، یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که هنگام خرید هارد دیسک باید بررسی شود. سرعت هارد اینترنال بر حسب دور در دقیقه (RPM) بیان می‌شود و بر اساس مدلی که خریداری می‌کنید، در محدوده 5400 تا 7200 دور در دقیقه جای می‌گیرد. این استانداردی است که سریع یا کند بودن یک هارد دیسک اینترنال را مشخص می‌کند؛ بنابراین، اگر از کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود برای بازی کردن یا کار با نرم‌افزارهای گرافیکی استفاده می‌کنید و نیاز به سرعت پردازش زیاد دارید، یک هارد اینترنال با سرعت بالا پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود. اما، اگر استفاده شما از سیستم به انجام کارهای روزمره و ذخیره‌سازی اطلاعات محدود می‌شود، می‌توانید سراغ گزینه‌های ارزان‌تر با سرعت حدود 5400 دور در دقیقه بروید؛ به این ترتیب، قادر خواهید بود تا نسبت به تهیه سایر کالاهای دیجیتال و خرید اقساطی گوشی نیز اقدام کنید.

در این مقاله، چند مورد از ایمن‌ترین و سریع‌ترین هاردهای اینترنال 2ترابایتی موجود در بازار را که با قیمت مناسب قابل خریداری هستند، بررسی خواهیم کرد.

7 مورد از برترین هاردهای اینترنال 2ترابایتی موجود در بازار

این لیست، جزئیات مهمی مانند ایمنی داده‌ها، سرعت انتقال، پورت‌های اتصال، کیفیت ساخت و سایر مشخصات فنی که در مورد هریک از هارد دیسک‌های معرفی‌شده، لازم است بدانید را در خود جای داده است؛ پس اگر به دنبال خرید هارد اینترنال با فضای ذخیره‌سازی 2ترابایتی هستید که سرعت و ساخت خوبی نیز داشته باشد، خواندن ادامه مقاله را از دست ندهید.

1.     هارد دیسک اینترنال سیگیت مدل BarraCuda با ظرفیت 2 ترابایت

انتخاب هارد اینترنال مناسب در میان تعداد زیاد گزینه‌های موجود در بازار می‌تواند بسیار سخت باشد. به خصوص که بسیاری از شرکت‌ها، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی را نسبت به بهبود کیفیت و کارایی در اولویت قرار داده‌اند. با این وجود، هارد اینترنال 2ترابایتی سیگیت مدل BarraCuda، یک هارد دیسک بسیار خوب به شمار می‌رود؛ زیرا قیمت و عملکرد آن در تعادل با هم هستند. این هارد اینترنال با سرعت 7200 دور در دقیقه، حداکثر سرعت ممکن را ارائه می‌دهد؛ به این معنی که می‌توانید انتظار سرعت انتقال در حدود 160 مگابایت بر ثانیه را داشته باشید.

تنها نقطه ضعف این مدل، حافظه کش 256 مگابایتی آن است؛ همچنین، در هنگام پردازش اطلاعات نسبتاً صدای زیادی تولید می‌کند و اگر قصد دارید تا در محیطی آرام با لپ‌تاپ خود کار کنید، ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

2.     هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل WD Blue با ظرفیت 2 ترابایت

هارد اینترنال وسترن دیجیتال WD Blue، یکی از مهم‌ترین رقبای سیگیت BarraCuda است که در مقایسه با آن، قیمت کمتری دارد. این تفاوت قیمت در سرعت این هارد نمودار می‌شود. هارد دیسک وسترن دیجیتال با سرعت 5400 دور در دقیقه کار می‌کند که در مقایسه با سیگیت، کندتر است؛ بنابراین، شما انتظار سرعت انتقال بیشتر از 130 مگابایت بر ثانیه را نمی‌توانید داشته باشید. این هارد اینترنال جهت استفاده در کامپیوترهای خانگی مناسب است و برای انجام کارهای روزمره، پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود. مدل‌های با سرعت بالاتر نیز موجود هستند که به همان نسبت، افزایش قیمت نیز خواهند داشت.

3.     هارد دیسک اینترنال سیگیت مدل FireCuda با ظرفیت 2 ترابایت

هارد اینترنال سیگیت مدل FireCuda، هر دو نوع فضای ذخیره‌سازی SSD و HDD را در یک واحد (SSHD) ترکیب کرده است. این هارد دیسک با سرعت 5400 دور در دقیقه، به آرامی و بدون ایجاد صدای زیاد، کار می‌کند و خیلی داغ نمی‌شود. سرعت انتقال 140 مگابایت بر ثانیه‌ای آن نیز نسبت به مبلغی که برای خرید این هارد می‌پردازید، قابل‌قبول است. به طور کلی، با خرید هارد اینترنال سیگیت مدل FireCuda، عملکردی در حد یک هارد با سرعت 7200 دور در دقیقه را تجربه خواهید کرد.

7 هارد اینترنال ۲ ترابایتی برتر بازار؛ نگهداری ایمن از داده‌های شما

4.     هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل WD Purple Surveillance با ظرفیت 2 ترابایت

هارد دیسک WD Purple Surveillance، یک هارد اینترنال با کارایی بالا است که تا 180 ترابایت حجم کار در سال را پشتیبانی می‌کند. طراحی و ساخت این هارد با وزن تقریبی 450 گرم، به‌گونه‌ای است که انتخابی بادوام و قابل اعتماد برای انواع نیازها به شمار می‌رود و با سرعت حدود 5400 دور در دقیقه، کار پردازش و انتقال اطلاعات را انجام می‌دهد. نصب آن آسان است و ارزش پولی را که می‌پردازید، دارد.

5.     هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل WD Black با ظرفیت 2 ترابایت

عملکرد هارد اینترنال وسترن دیجیتال WD Black، درجه‌یک و بسیار فراتر از انتظار است. سرعت انتقال اطلاعات، 164 مگابایت بر ثانیه اعلام شده است که در واقع، حتی می‌تواند بیشتر از این نیز رفته و تا 180 مگابایت بر ثانیه برسد. به عنوان یک قاعده کلی، حافظه کش بالاتر به معنای دستیابی به سرعت بیشتر است؛ با این حال، هارد اینترنال WD Black با حافظه کش 64مگابایتی از نظر سرعت، چیزی کم از یک هارد دیسک با حافظه کش بیش از 100مگابایتی ندارد.

6.     هارد دیسک اینترنال توشیبا مدل S300 surveillance با ظرفیت 2 ترابایت

هارد اینترنال توشیبا S300 جهت استفاده در سیستم‌های متصل به دوربین‌های امنیتی، طراحی و ساخته شده است که امکان پشتیبانی از 64 دوربین با وضوح بالا را فراهم می‌آورد. سرعت انتقال اطلاعات در این هارد بین 5400 تا 5700 دور در دقیقه است. فراموش نکنید که امنیت خاطر، بزرگ‌ترین دارایی ماست. پس در خرید یک هارد اینترنال باکیفیت درنگ نکنید. اگر بودجه کافی در اختیار ندارید، گزینه‌هایی مانند پرداخت وام فوری را که می‌تواند به شما در تهیه هارد اینترنال یا خرید اقساطی گوشی کمک کند، مد نظر قرار دهید.

7.     هارد دیسک اینترنال توشیبا مدل MG04SCA Enterprise با ظرفیت 2 ترابایت

سرعت انتقال اطلاعات در هارد اینترنال توشیبا مدل MG04SCA، 7200 دور در دقیقه و طراحی آن، بسیار شبیه به دیگر هارد دیسک‌های شرکت توشیبا است. این هارد، بدنه‌ای مشکی رنگ با روکش فولادی ضد‌زنگ دارد که دارای برچسبی حاوی مشخصات فنی درایو و نام تجاری توشیبا روی آن است.

MG04SCA یک هارد دیسک استاندارد 3.5 اینچی مبتنی بر رابط SAS  شش گیگابیت بر ثانیه است. کناره‌های هارد Toshiba MG04SCA دارای شش جای پیچ است که به شما امکان می‌دهد تا درایو را نصب به آسانی نصب کنید.

جمع بندی

خرید هارد دیسک می‌تواند بهترین راه برای ذخیره‌سازی و نگهداری ایمن از داده‌ها باشد؛ بنابراین، فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارد که هنگام خرید یک هارد اینترنال باید در نظر بگیرید. ویژگی‌های بررسی‌شده در مورد هریک از هاردهای نام‌برده را با نیازها و انتظارات خود مطابقت دهید تا به این ترتیب، بتوانید بهترین هارد اینترنال مورد نیاز خود را با ارزان‌ترین قیمت خریداری نمایید و باقیمانده بودجه خود را با بهره‌مندی از خدماتی مانند پرداخت وام فوری صرف خرید موبایل آیفون قسطی کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

عکس/ باغ‌نشینی بهاره رهنما در اصفهان

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بار خودروسازان دولتی بر دوش منابع ارزی کشور

واکنش تصویری AFC به خداحافظی اشکان دژاگه + عکس

ماجرای مخالفت برخی علما با تعطیلی شنبه چیست؟

مقصد بعدی زنوزی مشخص شد

هشدار مدیریت بحران برای سیل در ۱۰ استان

لغو امتحانات نهایی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت

عکس/ تگرگ شیشه خودروها را در مشهد شکست

فیلم/ نجات جان یک شهروند از غرق‌شدن در سیلاب شاندیز

برادران عالمیان تنیس روی میز ایران را المپیکی کردند

الهه محمدی جایزه خود را به روزنامه‌نگاران فلسطینی تقدیم کرد

فیلم/ نجات کبوتران حرم امام رضا از باران سیل آسا

نخستین ستاره با پرسپولیس به توافق رسید

فیلم/ تصاویری دیگر از بارش شدید باران در حرم امام رضا (ع)

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ درگیری حامد بهداد با یک هوادار در مراسم ختم

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ تورم کدام کشور اروپایی کمتر است؟

چرا سیگار گران شد؟

یک اقتصاددان: دولت شجاع باشد و یارانه‌های پنهان را حذف کند

ماجرای رسوایی اخلاقی ترامپ با ستاره پورن چه بود؟

دوئل عشقی در باغ قرچک حادثه آفرید

فیلم/ بارش شدید تگرگ به حرم رضوی رسید

تولید موتورسیکلت‌های BMW در ایران

فیلم/ آسمان مشهد در روز روشن تاریک شد!

امکان ثبت‌نام خودرو‌های برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک سینا فراهم شد

حمله تند رائفی پور به دولت رئیسی + عکس

دلتنگی نفیسه روشن برای جزایر مالدیو + عکس

ترانس افغان، خطری بیخ گوش ایران

بازار داغ جراحی‌های زیبایی در واحدهای اجاره‌ای+ فیلم

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟

فیلم/جایزه ویژه ابراهیم رئیسی برای خانواده‌ای با ۱۲ فرزند!

۳ توافق جدید طلافروشان با وزارت صمت

مجلس تایید کرد: واریز پول به حساب خواهر و پدر رائفی پور

فیلم/ نظر ابراهیم رئیسی در خصوص فرزند آوری با امکانات کم!

عکس/ استایل لاکچری الهام حمیدی همه را شوکه کرد

حمایت سوریه از حق حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی

فیلم/ اجرای دسته جمعی بنیامین بهادری با دوستانش در خیابان!

فیلم/کودک نابینا بعد از یک سال مادرش را دید

لحظه‌های عاشقانه شهاب حسینی و هانده ارچل در مست عشق

هشدار مهم پلیس فتا درباره یارانه معیشتی

تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی نهایی شد

فرمول جدید دولت برای اجرای مجدد طرح کالابرگ

فروش خودرو‌های بنزینی وارداتی استارت خورد

افت یکسان قیمت‌ها در بازار طلای داخلی

فیلم/برخورد با بانوان بی حجاب در نمایشگاه کتاب تهران

فیلم/ لحظه کشف ۷۳ کیلو طلا در فرودگاه استانبول از یک زن!

تعطیلی شنبه‌ها و نظر مراجع برای شورای نگهبان

کارگران به روایت سینمای ایران؛ نگاهی به نقش‌های به یاد ماندنی کارگران بر پرده نقره‌ای + ویدیو

عکس/استوری محمدرضا گلزار خبر از رفتن می دهد!

ابراز نگرانی رئیسی نسبت به آمار سقط جنین+ فیلم