این بار گزارش عملکرد اسنپ به یاد رضا فیضآزاد کارمند اسنپ که در حادثه آسانسور اسنپ جان خود را از دست داده بود، با سرفصل منابع انسانی آغاز شده است.
در این گزارش آمده است، در ۹ سال گذشته همگام با رشـد و توسعه سـوپراپ اسنپ، مسـیرهای شغلی جدیدی در گروه اسنپ ایجاد شده است و تعداد کل کارمندان شرکتهای زیر مجموعه گروه اسنپ در حال حاضر ۶۵۶۱ نفر است.
در ادامه آمده است درصد رشد کارمندان اسنپ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۴درصد بوده و ۸۴۶ نفر خالص افزایش تعداد کارمندان در تمامی شرکتهای زیرمجموعه گروه اسنپ بوده است.درصد کارمندان زن اسنپ ۴۲ درصد و مردان هم ۵۸ درصد عنوان شده است.
تعداد کل کارمندان شرکتهای زیرمجموعه گروه اسنپمهاجرت؛ زخم کاری
طبق گزارش اسنپ، در سال ۱۴۰۱ از تیم مرکزی اسنپ ۲ نفر، در بخش منابع انسانی اسنپ خودرو ۹۶ نفر، منابع انسانی اسنپ باکس ۱۲ نفر، منابع انسانی اسنپ فود ۲۴ نفر، سوپرمارکت اسنپ ۱۲ نفر، منابع انسانی اسنپپی ۶نفر ، منابع انسانی اسنپتریپ ۶ نفر، اسنپ دکتر ۱ نفر به خارج از کشور مهاجرت کردهاند و یعنی در سال ۱۴۰۱ ، ۱۵۸ نفر از گروههای مختلف اسنپ به خارج از کشور مهاجرت کردهاند.
تنها از بخش منابع انسانی اسنپخودرو ۹۶ نفر به خارج از کشور مهاجرت کردهاند.سوپرمارکت پرچمدار رشد سرویسهای اسنپ
در این گزارش همچنین آمده است،تعداد کل کاربران سـوپراپ اسنپ بیش از ۶۲ میلیون کاربر شده است و خودرو، پیک، موتور، وانت، اسبابکشی، ثبتنام رانندگان، غذا، پرواز، قطار، اتوبوس، هتل، فروشگاه، داروخانه، پزشک و مشاور، سرویس اعتباری، سوپرمارکت تخفیف بیشتر، سوپرمارکت تحویل فوری بخشهای مختلف این سوپراپ را تشکیل دادهاند.
توسعه فعالیتهای اسنپ در بخشهای مختلف۵ سرویس سوپراپ با بیشترین میزان رشد هم به ترتیب به سوپرمارکت، اسبابکشی، قطار، فروشگاه و پرواز خارجی عنوان شده است و سوپرمارکت با بیش از ۳۰۵ درصد رشد، پرچمدار رشد سرویسهای اسنپ بوده است. ۴ سرویس محبوب اسنپ هم به ترتیب خودرو، غذا، سوپرمارکت و پزشک و مشاور بوده است.
در بخشی از این گزارش هم به تغییرات ظاهری در طراحی منوها و افزایش آپشنها در سوپراپ اسنپ پرداخته شده است. با قابلیتهای جدید سـوپراپ اسـنپ، کاربران میتوانند تمام سفارشهای خـود را از تمام سـرویسها در صفحـه سـوپراپ مشـاهده کننـد.
در بخشی از این گزارش به مسئولیتهای اجتماعی اسنپ در سال ۱۴۰۱ پرداخته شده است.حمایت از کودکان بیسرپناه، حمایت از زنان آسیبدیده خشونت، راهاندازی مراکز مشاوره آنلاین برای افراد دارای اتیسم، کمک به اشتغال مادران کمبرخوردار همکاری با خیریهها، تجهیز مرکز دندانپزشکی، همکاری با جمعیت طلوع بینشانها، معافیت بیش از ۱۸ هزار کاربر راننده از کمیسیون، ۲۰ درصد تخفیف ویژه برای خیریهها و سازمانهای مردم نهاد بخشی از مسئولیتهای اجتماعی اسنپ در سال گذشته بوده است.
سهم روزانه سرویسها از تخفیفهای اسنپ کلابدر بخش اسنپ کلاب هم میانگین سهم روزانه سرویسها از تخفیفهای اسنپ کلاب نسبت به سال قبل ۳۳ درصد رشد را تجربه کرده است.
تهرانیها و مشهدیهای پرسفر
در بخش دیگری از این گزارش آمده است، تهران مشهد کرج و اصفهان در صدر شهرهای دارای بیشترین تعداد سفر هستند متوسط زمان قبول درخواست سفر ۲۳ ثانیه بوده است. نسبت رانندگان زن ۱۵۰هزار و مردان بیش از ۴ میلیون نفر هستند.
۸۰ درصد لغو سفر توسط مسافران و ۲۰ درصد توسط رانندگان انجام شده است۸۰ درصد لغو سفر توسط مسافران و ۲۰ درصد توسط رانندگان انجام شده است و ۶۰۰ کاربر به طور همزمان میتوانند با پشتیبانی اسنپ خودرو تماس بگیرند. در ادامه آمده است سه و نیم درصد شکایتها حاد بوده است که با پیگیری مستمر منجر به جلب رضایت شده است و ماهانه یک میلیون و هفتصد هزار تماس با پشتیبانی اسنپ گرفته شده است و ۱۴هزار تماس مربوط به موضوعهای حاد بوده است.۹ ⁄ ٪۹۹ از سفرهای اسنپ هم بدون هیچ مشکل مرتبط با امنیت سفر به پایان میرسد.
میانگین درآمد ماهانه کاربران راننده اسنپ ماهی ۱۶ میلیون و پاره وقت ۴ میلیون و نیم بوده است و رشد رکورد سالانه سفرهای سرویس باکس نسبت به سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است. رشد رکورد سالانه سفرهای سرویس وانت نسبت به سال قبل ۵۳ درصد افزایش داشته است.
میزان توسعه در بخشهای مختلف اسنپ
اسنپ در سال گذشته سرویسهای جدید لبنیات، عطاری، پتشاپ داروخانه و گل را هم به خدمات خود افزوده و آنها را توسعه داده است. تعداد کاربران اسنپفود هم حالا به ۵ میلیون کاربر رسیده است و محبوبترین سرویس اسنپفود نان عنوان شده است.کباب پیتزا و ساندویچ هم محبوبترین غذای اسنپفود وشیرینی دانمارکی محبوبترین شیرینی سفارشداده شده توسط کاربران اسنپ است.
نوشابه کوکاکولا پرفروشترین کالا در بخش تحویل فوری!تعداد کاربران راننده فعال در ناوگان اسنپ فود ۱۳۵۰۰ نفر بوده است و توسعه چت آنلاین برای پیگیری سریعتر مشکلات مشتریان راهاندازی شده است.درصد رشد تعداد کاربران سوپرمارکت اسنپ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد عنوان شده و تامینکنندگان هم ۴۲ درصد رشد کردهاند.
در این گزارش آمده است رشد فروش اسنپتریپ هم نسبت به سال گذشته ۴۷درصد بوده است و پرفروشترین فصل سال برای اسنپ تریپ پاییز عنوان شده است.
پرفروشترین فصل سال برای اسنپ تریپ پاییز بوده است.در ادامه آمده راهاندازی سرویس فروش تلفنی، شروع به کار سرویس ویزا، شروع به کار فروش خدمات CIP و فروش تور هم از سایر بخشهای توسعه یافته اسنپ تریپ در سال گذشته است. میانگین قیمت بلیت پروازهای داخلی سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۶۰ هزار و سال ۱۴۰۱ مبلغ ۹۱۷هزار تومان بوده است.
پرواز رفت و برگشت تهران به مشهد و تهران به استانبول هم پرترددترین مسیرهای هوایی ایرانیها اعلام شده است. محبوبترین مقاصد کاربران برای رزرو هتل داخلی مشهد، کیش، شیراز، اصفهان و برای هتلهای خارجی استانبول، دبی، وان، آنکارا، ایروان برای هتل خارجی بوده است.
کاربران اسنپ دکتر هم ۱۰ میلیون عنوان شده که ۳۳ درصد کاربران را زنان تشکیل داده اند. سرویس خدمات در منزل ۶۴ درصد متقاضی سرمتراپی و تزریقات هستند و پرطرفدارترین درخواست مشاوره پزشکی زنان زایمان بوده است.تعداد پزشکان فوق تخصص عضو در اسنپ دکتر ۷۷۴ پزشک و تعداد پزشکان فوق تخصص ۲۶۳ پزشک عنوان شده است.
سال الان بخر بعدا پرداخت کن
ســال ۱۴۰۱ بــه باور بسیاری از متخصصان حوزه مالی و بانکی سال BNPLها بود. در این سال بازیگران زیادی وارد ایـن حـوزه شـدند و اسنپپی نیــز در کنار رشد و توســعه محصول اولیه خود (اعتبار ماهانه) با معرفی سـرویس اعتبار اقساطی در دسـترس ۷٫۵ میلیـون کاربـر اسـنپپی قرار گرفـت.
تایملاین اسنپپیدر بخش اسنپپی هم میزان رشد تعداد کاربران سرویس اعتباری ۱۵۲ درصد بوده است و میزان رشد مبلغ خرید با سرویس اعتباری ۵۰۶ درصد بوده است.۳۵۰ فروشگاه آنلاین در ۱۱ دستهبندی مختلف امکان خرید اقساطی برای کاربران را فراهم کردهاند.