تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

کمبود لکوموتیو ۹۰۰ قطار مسافری ۳۵۰ هزار بلیت را حذف کرد؟

رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی با بیان اینکه مدیرعامل راه‌آهن نه تنها توجهی به مشکلات موجود و درخواست شرکت‌ها برای وصول مطالبات ۱۰ ماهه گذشته توجهی نمی‌کند بلکه با شرکت لجبازی کرده و آن‌ها را مشمول جرایم سنگین کرده‌است، گفت: به دلیل کمبود لکوموتیو در بخش حمل و نقل بار هم با افت وحشتناک جابه‌جایی‌ها مواجه هستیم و به دلیل کمبود لکوموتیو مدت انتظار سیر هر واگن باری به دو ماه رسیده است.

کمبود لکوموتیو ۹۰۰ قطار مسافری ۳۵۰ هزار بلیت را حذف کرد؟

اقتصاد۲۴-سبحان نظری با بیان اینکه حمل و نقل ریلی با بحران لکوموتیو مواجه است و کمبود لکوموتیو باعث افت قابل توجه آمار جابه‌جایی بار و مسافر شده‌است، اظهار داشت: به دلیل نبود لکوموتیو کافی در دسترس شرکت‌ها، تنها در بخش مسافری حدود ۹۲۲ قطار در طول ۴۵ روز نیمه دوم تابستان از برنامه حرکت قطار حذف شده است. به عبارت دیگر بیش از ۹۰۰ قطار و بیش از ۳۵۰ هزار بلیت از برنامه حرکت قطار‌های مسافری نیمه دوم تابستان حذف شد و تنها در کمتر از دو ماه حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از درآمد شرکت‌های ریلی از دست می‌رود.

وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل بار هم با افت وحشتناک جابه‌جایی‌ها مواجه هستیم و به دلیل کمبود لکوموتیو مدت انتظار سیر هر واگن باری به دو ماه رسیده است، یعنی یک واگن پس از بار گیری برای حرکت باید دو ماه در صف لکوموتیو بماند.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی با بیان اینکه هم لوکومتیو‌های شرکت‌های خصوصی و هم لکوموتیو‌های دولتی آب رفتند، گفت: در این باره در قالب نامه‌ای به راه آهن هشدار دادیم، اما توجهی نکردند و پس از بی محلی راه‌آهن به اخطار‌های و درخواست‌های انجمن، نامه را به وزیر راه و شهرسازی ارایه دادیم.

نظری تاکید کرد: تنها در بازه زمانی اردیبهشت ماه تا تیرماه ظرفیت لوکومتیو مشغول به کار در شرکت‌های بخش خصوصی به کمتر از ۵۰ درصد رسید و از ۱۷۵ دستگاه لوکومتیو مشغول به کار در حال حاضر حدود ۸۰ لکوموتیو مشغول کار هستند یعنی ظرفیت به حدود ۴۸ درصد رسیده‌است.وی افزود: بخشی از این لکوموتیو‌ها از رده خارج شدند، اما بخشی از آن‌ها در سوانح اخیر از بین رفتند و واقعیت این است که تعداد سوانح ریلی به ویژه بخش باری اخیرا به شدت افزایش یافته که نمونه آن سانحه چند روز گذشته در هرمزگان بود که متاسفانه جان لکوموتیوران را گرفت.


بیشتر بخوانید:کریدور شمال به جنوب در انتظار تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی


رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی با اشاره به بدهی‌های راه اهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت‌ها گفت: وقتی راهآهن بدهی را به شرکت‌ها پرداخت نمی‌کند، شرکت‌ها نمی‌توانند نسبت به تعمیرات ناوگان لکوموتیوی اقدام کنند و لکوموتیو سالم داشته باشند و حتی توان پرداخت حقوق کارکنان را هم نخواهند داشت.

نظری با بیان اینکه واقعیت این است که حمل و نقل ریلی دیگر اولویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیست و بخش خصوصی هم در آخر لیست پرداخت‌های راه‌آهن قرارگرفته است، اظهار داشت: از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا به امروز راه‌آهن به شرکت‌های خصوصی بدهکار است در حالی که هزینه شرکت‌ها در این مدت افزایش پیدا کرده‌است و بابت این بدهی‌ها دیرکردی هم قرار نیست پرداخت شود. راه آهن تنها بابت تعمیر لکوموتیو‌های دولتی به شرکت مپنا حدود ۳ هزار میلیارد تومان بدهکار است.

وی تاکید کرد: هر چند که به دفعات این مشکلات را به شرکت راه‌آهن اعلام کردیم، اما مدیرعامل نه تنها توجهی نمی‌کند و به مشکلات موجود و درخواست شرکت‌ها برای وصول مطالبات ۱۰ ماهه گذشته محلی نمی‌دهد بلکه با شرکت لجبازی کرده و آن‌ها را مشمول جرایم سنگین کرده‌است و امروز با این وضعیت با بحران نارضایتی سرمایه انسانی در مجموعه راه‌آهن مواجه هستیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ چهره و اطلاعات خلبانان اسرائیلی در حمله به ایران لو رفت

خبر مهم وزیر نفت درباره قیمت بنزین

عکس/ حمایت تراکتور از علیرضا بیرانوند

عکس/ رهبر انقلاب در ۱۲ سالگی

رونمایی وزیر کار از برنامه ویژه کارگران ساختمانی

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های سینمای ایران

تحصیل رایگان در ایران؛ رؤیایی فراموش‌شده

عکس/ شباهت باورنکردنی سیدمحمد خاتمی به مادرش

عکس/ سلفی امروز الناز شاکردوست

فیلم/ رونمایی از ناشناخته‌ترین پهپاد ایران

فیلم/ رونمایی روسیه از قایق انتحاری بدون سرنشین

سلاح جدیدی که رادارها از تشخیص آن ناتوانند

ارتش در حالت آماده‌باش برای مقابله با هر تجاوز احتمالی

فیلم/ بازی‌کردن شهید حاجی‌زاده با نوه‌اش

پاسخ وزارت خارجه به شایعه تعطیلی سفارت‌خانه‌ها

قیمت نان‌های آزادپز تا ۳ روز آینده اعلام می‌شود

کاهش چشمگیر نرخ ازدواج طی پنج سال اخیر

فیلم/ نجات معجزه آسای غواص چینی از یک غار زیر آب

فیلم/ اسیر اسرائیلی در غزه: هیچ غذایی وجود ندارد

عکس/ حمله تند شجاع خلیل‌زاده به جواد خیابانی

اقدام برای جلوگیری از فروش بلیت به اتباع غیرمجاز

ادعای تازه انگلیس علیه برنامه هسته‌ای ایران

افشاگری عراقچی از خسارت به مراکز نگهداری اورانیوم ایران

محمود عباس بر تشکیل دولت فلسطین بی‌سلاح تأکید کرد

عکس/ فریدون فرخزاد در ایستگاه قطار بُن در آلمان

جنگ اخیر نشان داد که ایران در سطح جهان تنهاست

واکنش کوبنده به ادعای ویتکاف درباره خلع سلاح حماس

مدودف، ترامپ را تهدید کرد؛ اسناد هرزگی او دست ماست

سامانه ثبت سقط‌ جنین‌ راه‌اندازی شد

فیلم/ دیالوگ نویسی عجیب سریال جدید و تاریخی تلویزیون

عکس/ حضور رئیس‌جمهور در آرامگاه اقبال لاهوری

قیمت All-in-One اپل

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI + جدول

حضور ساپینتو در تمرین آبی پوشان

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

فیلم/ آجرلو کارشناس مسائل سیاسی: اسرائیل تصور می‌کرد وقت رژیم‌چنج ایران است

فیلم/ مجری صداوسیما دستیار سرمربی امید شد

دومین رویداد دیتالایف؛ روابط عمومی داده‌محور در دوران هوش مصنوعی

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۴

شیرآلات توکار؛ انتخابی مدرن برای دکوراسیون داخلی

تأثیر حذف سرخک بر سلامت کودکان و کاهش مرگ ومیر در ایران

نگاهی به شورای عالی دفاع در جنگ ۸ ساله و شورای دفاع پس از جنگ ۱۲ روزه/ موازی کاری تازه یا نهادی ذیل شعام؟

استیضاح وزیر نیرو با ۱۰۰ امضای نمایندگان نهایی شد

رژیم غذایی پرچرب چگونه بر روده اثر می‌گذارد؟

فیلم/ وضعیت سد شهید رئیسی در جم

فردا کدام استان‌ها تعطیل است؟

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به پاکستان سفر کرد

برای خروج از بحران کمبود انرژی چه باید کرد؟

تمرین تیم ملی فوتسال زنان ایران