اقتصاد۲۴- سمینار کامپاندهای پلیمری در صنعت لوازم خانگی صبح روز پنج شنبه با حضور جمعی از فعالان صنعت لوازم خانگی، مدیران عامل، مدیران تولید و کنترل کارخانجات تولیدی صنایع لوازم خانگی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
محمدحسین تهرانچی، مدیرعامل شرکت نانیوا و از اعضای انجمن صنایع لوازم خانگی در مورد هدف تشکیل انجمن لوازم خانگی گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تنها انجمن ملی و قانونی است که ذیل اتاق ایران در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: هدف اصلی این انجمن این است که بازوی مشورتی برای تصمیم گیران کشور باشد تا تصمیمات آنها ضد تولید نباشد.
عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی در هر سال گفت: دومین افتخار انجمن صنایع لوازم خانگی ایران است که طی ۲۲ سال گذشته، ۲۲ نمایشگاه ملی برگزار کرده که آخرین آن نمایشگاه هامکس با گرید A+ بوده است.
تهرانچی ادامه داد: لوازم خانگی به عنوان دومین صنعت پیشران پس از صنعت خودرو ۳ هزار نفر اشتغال آفرینی مستقیم و یک میلیون نفر اشتغال آفرینی غیرمستقیم دارد و پیشران صنایعی همچون فولاد، پتروشیمی و... است.
مدیرعامل شرکت نانیوا در سمینار کمپاندهای پلیمری در صنعت لوازم خانگی گفت: گردش مالی صنعت لوازم خانگی سالانه ۶ میلیارد دلار است.
تهرانچی افزود: از شرکتهای دانش بنیان انتظار داریم که به تولید دانش اهمیت بدهند و موتور تولید دانش و نوآوری شوند، زیرا در حال حاضر بیشتر مشغول تولید ثروت از طریق تولید انبوه هستند؛ در حالی که تکنولوژی روز باید از طریق دانش بنیانها به تولیدکنندگان منتقل شود.
این فعال صنعت لوازم خانگی در ادامه اذعان داشت: این صنعت ارزش افزوده حدود ۱۵درصد ایجاد میکند یعنی ۱۵ درصد از ثروت کشور توسط لوازم خانگی ایجاد میشود. به این ترتیب ما معتقدیم چاپخانه اصلی پول باید در کارخانجات باشد، چون اینها هستند که تولید سرمایه میکند و لذا ما ضرابخانه کشور هستیم و برای کشور خلق پول میکنیم.
تهرانچی گفت: متاسفانه الان دانش بنیانها غالبا مشغول تولید ثروت از طریق تولید انبوه هستند. در حالی که انتظار داریم موتور نوآوریها در صنعت لوازم خانگی باشند؛ یعنی دانش باید از طریق دانش بنیانها به صنعتگران انتقال یابد.