تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

تمديد با يحيي؟ شايد خودش نخواهد بماند!

رحیم یوسفی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد درباره بازی تراکتور و پرسپولیس و مابقی مسائل روز فوتبال صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

تمديد با يحيي؟ شايد خودش نخواهد بماند!

اقتصاد۲۴- بازیکن حرفه‌ای پول خوب می‌گیرد و نباید تحت‌تاثیر هواداران رقیب قرار بگیرد به گزارش «اعتماد»، داستان جذب مهاجم خارجی از اواخر فصل پیش آغاز شد.

پس از جدایی شیخ دیاباته و پریرا که از ناکارآمدترین مهاجمان خارجی تاریخ پرسپولیس بودند در بازار نقل و انتقالات مدیران باشگاه فقط موفق به جذب شهاب زاهدی شدند. مهاجمی که با توجه به شرایط خاص باشگاه قبلی‌اش و همچنین علاقه‌ای که به سرخپوش شدن داشت، هزینه زیادی روی دست پرسپولیسی‌ها نگذاشت.

اما زاهدی قرار نبود و نیست تمام بار تهاجمی تیمش را به دوش بکشد، چراکه دیگر مهاجم تخصصی قرمز‌ها یعنی مهدی عبدی، یکی، دو سالی است که از شرایط آرمانی دور شده و از آن عبدی آماده فاصله گرفته است. به همین علت هم در بازار نقل و انتقالات یکی از دغدغه‌های کادرفنی جذب یک مهاجم ششدانگ بود. پرسپولیسی‌ها در بازار نقل و انتقالات گزینه داخلی چندانی نداشتند برای همین هم سراغ بررسی کارنامه مهاجم‌های خارجی با قیمت مناسب رفتند.

یکی از مهاجمان خارجی که نامش بر سر زبان‌ها افتاد، بنیک آفوبه مهاجم گلزن‌کنگویی بود. آفوبه فصل پیش فقط ۸ بازی پیراهن حتی امارات را برتن کرد ولی با به ثمر رساندن ۹ گل نقش زیادی در صعود این تیم به لیگ برتر آن کشور داشت. در همین رابطه با پیگیری‌هایی که خبرنگار اعتماد انجام داد به نکات جالبی درباره به سرانجام نرسیدن مذاکرات پرسپولیس با این مهاجم رسیدیم‌که جای بررسی دارد.

اما قبلش ذکر این نکته ضرروی است که هدف از انتشار این گزارش بازار گرمی برای آفوبه یا بازیکن دیگری نیست؛ چراکه این مهاجم مدتی قبل همراه با مربی سابقش حتی به تیم الظفره یکی از تیم‌های لیگ برتری امارات پیوسته و فصل آینده برای این تیم بازی می‌کند و از طرفی هر روز یک نام برای پیوستن به پرسپولیس شنیده می‌شود که پس از مدتی در حالت امپاس قرار می‌گیرد و روز تازه و حدس و گمان برای مهاجم تازه از راه می‌رسد! پرسپولیسی‌ها مدعی شدند که برای جذب مهاجم خارجی تا یک میلیون دلار هزینه می‌کنند، اما آیا واقعا اراده‌ای برای جذب مهاجم حداقل تا نیم فصل وجود دارد؟ نزدیکان باشگاه می‌گویند پیشنهاد جذب آفوبه به یحیی داده شد، اما او حتی حاضر نشد نگاهی به کارنامه این مهاجم بیندازد! چطور ممکن است به مهاجمی با سابقه خوب که الان هم در لیگ برتر امارات توپ می‌زند با هزینه نه چندان زیاد (۷۵۰ هزار دلار) و کمتر از بودجه مورد نظر باشگاه نگاهی انداخته نشود؟ آیا مشکل از یحیی است یا اینکه اصلا در باشگاه فعلی پولی در بساط نیست؟ یا یحیی به مهاجم بزرگ‌تر فکر می‌کند؟ شاید هم مساله دیگری باشد که فعلا رسانه‌ای نشده است.


بیشتر بخوانید:روزبه چشمی چگونه از پرسپولیس به استقلال رسید؟


هر چه باشد چت شخصی یکی از رابطین در انتقال آفوبه به ایران در اختیار خبرنگار اعتماد قرار گرفته است (در نسخه این گزارش که در سایت اعتمادآنلاین منتشر شده وجود دارد). فرد افشا‌کننده خواست برخی‌ها از نشر خبر درخواست رقم بالای آفوبه دست بردارند، چراکه صحت نداشته و اصلا یحیی این مهاجم را ندیده، نپسندیده است!

حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر در تبریز برگزار می‌شود و دو تیم پرهوادار سرخپوش کشورمان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. پرسپولیس بعد از برد خانگی برابر آلومینیوم به مصاف تراکتوری می‌رود که با شکست در مقابل سپاهان چاره‌ای جز کسب امتیاز در حضور هواداران خودی ندارد. جدال فصل پیش این دو تیم یکی از جذاب‌ترین باز‌های فصل بود و برای همین انتظار می‌رود خمز و گل‌محمدی با تفکرات هجومی تیم‌شان را روانه میدان کنند. رحیم یوسفی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در گفتگویی درباره بازی این دو تیم و مابقی مسائل روز فوتبال صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

**نظر شما درباره تقابل پرسپولیس و تراکتور چیست؟

پرسپولیس در اولین بازی برنده شد، اما آن پرسپولیس همیشگی نبود، اما خوشبختانه وقتی تیمی می‌برد دیگر بحثی در آن نیست و این خودش روحیه است. از طرفی تراکتور به سپاهان باخت. در آن بازی عملکرد تراکتور را خیلی خوب ندیدم. آن‌ها اصلا هماهنگ نبودند و معلوم نبود با چه سیستمی بازی می‌کنند. به نظرم تراکتور در بازی اول سردرگم بود و در هفته دوم هم فکر می‌کنم پرسپولیس از عهده این تیم برمی‌آید و برنده می‌شود.

**نقطه ضعف و پرسپولیس در بازی با آلومینیوم چی بود؟

فکر کنم بچه‌ها یک مقدار آن سرحالی لازم را نداشتند وگرنه این تیم را نگاه کنید چند سال است که همینطوری هست و در دو سال گذشته تیم تقریبا حفظ شده فقط دوندگی آن‌ها کمتر شده بود که ان‌شاءالله در این بازی بتوانند جبران کنند.

**احتمال دارد به دلیل بدنسازی پیش فصل باشد؟

در اوایل فصل هم تیم‌ها احتیاط می‌کنند و هم همین که شما می‌گویید، اما در کل پرسپولیس به نظر من می‌تواند آن ر‌وند قبلی را حفظ کند و در این بازی هم پیروز شود.

**کمبود مهاجم در پرسپولیس صحبتی است که یحیی مطرح کرده. شما چه نظری دارید؟

بچه‌ها، چون حفظ شدند خوب هستند. شما الان نگاه کنید نعمتی می‌آید گل بزند یا بچه‌های دیگر هم می‌توانند این کار را انجام دهند و توانایی آن را دارند. اما وقتی یک بازیکن حرفه‌ای داشته باشید خیالتان راحت است. الان که تا نیم فصل نمی‌توانند استفاده کنند از موجودی که دارد مثل عبدی و بقیه استفاده کنند تا به تیم کمک کنند.

**با توجه به کمبود مهاجم پرسپولیس این تیم در آسیا به مشکل نمی‌خورد؟ چون داریم می‌بینیم که دیگر تیم‌های آسیایی چه مهاجمانی جذب کردند.

ما نمی‌توانیم خودمان را با آن‌ها از لحاظ بازیکن مقایسه کنیم. آن‌ها بازیکنانی در سطح بسیار بالا می‌آورند که می‌توانند خیلی به آن‌ها کمک کند، اما بازیکنان خارجی ما در حد بچه‌های خودمان هستند و فکر نمی‌کنم در این زمینه هیچ موقع بتوانیم با آن‌ها برابری کنیم. پولی که به یک بازیکن تیمشان می‌دهند ممکن است کل باشگاه ما را بخرند! به نظرم هیچ‌وقت نمی‌توانیم با آن‌ها برابری کنیم. با این موجودی که داریم باید با این‌ها بسازیم تا توانایی آن‌ها را بالا ببریم تا بتوانیم یک مقدار آبرومندانه بازی کنیم!

**می‌گویید کار فوتبال ما به اینجا رسیده که باید به فکر انجام بازی آبرومندانه در مقابل تیم‌های کشور‌های عربی باشیم؟

ما اگر بخواهیم جلوی نیمار و دیگر بزرگان فوتبال اروپا بازی کنیم خب به ما برتری دارند دیگر. فکر می‌کنم مقابل آن‌ها به مشکل بخوریم با توجه به بازیکنانی که این‌ها وارد کردند.


بیشتر بخوانید:دستمزد ستاره سنگالی به پرسپولیس مشخص شد


**بگذریم! تراکتور در بازی هفته اول در خط دفاع متزلزل بود. اینطور نیست؟

به نظر من دفاع‌های این تیم خیلی کند هستند و پرسپولیسی‌ها می‌توانند خیلی راحت با استفاده از بازیکنان سرعتی از لایه‌های دفاعی حریف عبور کنند. هافبک‌های تراکتور با اینکه خارجی هستد، اما خیلی ناهماهنگ بودند و بازی که مقابل سپاهان انجام دادند. فکر نمی‌کنم بتوانند خط هافبک پرسپولیس را از کار بیندازند.

**اما تراکتور هم هواداران پرشوری دارد که می‌توانند پرسپولیس را به لحاظ روانی بر هم بزنند.

دیگر فوتبال حرفه‌ای شده و پرسپولیس هم در تبریز طرفداران زیادی دارد. این دلیل نمی‌شود. پرسپولیس حتی می‌تواند با حضور طرفداران آن‌ها راحت بازی کند به خاطر اینکه تماشاگران پرسپولیس در تهران نیستند و از طرف میهمان باید استفاده کنند! فرقی ندارد پرسپولیس می‌تواند از وجود تراکتوری‌ها هم نتیجه بگیرد.

**مانعی نیست؟

نه. در زمان ما هم مثلا می‌رفتیم در انزلی بازی می‌کردیم و دور تا دور ملوانی بودند ما هم طرفدار داشتیم، اما راحت بازی را می‌بردیم. به نظرم تاثیر دارد، اما نباید روی بازیکن حرفه‌ای که پول خوب می‌گیرد تاثیر بگذارد.

**پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن یک دروازه‌بان جوان برزیلی است. در این باره چه نظری دارید؟

الان در تمام تیم‌ها جوانان می‌آیند و جایگزین می‌شوند باید به این‌ها میدان داد دلیل نمی‌شود، چون سن بازیکن کم است تاثیرگذار نباشد. می‌تواند کمک کند.

اما فعلا پرسپولیس در تهران نمی‌تواند از حداکثر پتانسیل هواداری استفاده کند.

خب طرفداران پرسپولیس خیلی زیاد هستند و صد در صد می‌توانند روحیه بدهند و نبود آن‌ها به ضرر پرسپولیس می‌شود. کلا ما یک تیم هستیم. یک باشگاه نیستیم. ما خودروییم! یعنی هرکاری خودمان انجام می‌دهیم، روی تعصب‌مان است. زمان پروین هم بازی می‌کردیم تمام باشگاه در صندلی عقب ماشین پروین بود الان هم در کل یک تیم هستیم. ما چندین سال قبل رفتیم در ریاض بازی کنیم تمام استادیوم مجهز به تجهیزات کامل و پیشرفته بود چه برسد به حالا.

**پایان همین فصل قرارداد یحیی با پرسپولیس تمام می‌شود. فکر می‌کنید باید قرارداد با او زودتر تمدید شود یا تمدید باشد برای پایان فصل؟

یحیی عملکردش خوب بود و هیچ‌کس منکرش نیست تا زمانی که نتیجه بگیرد همه دوستش دارند، اما اگر نه همه مخالفش هستند. ممکن است خود یحیی راضی به ماندن نباشد، اما به نظر من او را اگر حفظ کنند خوب است و اگر می‌خواهند و می‌توانند از الان با او تمدید کنند.

**سوال آخر، از حال مجتبی محرمی خبر دارید؟

من یکی از رفیق‌های ناب او هستم، اما بیمارستان نرفتم. او آنژیو شده من هم شدم و شرایط بدی نیست. دو، سه بار تماس گرفتم ایشان نتوانست جواب بدهد اما پیگیرم تا ان‌شاءالله با او صحبت کنم.

منبع: روزنامه اعتماد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

فیلم/ افشاگری احمدی‌نژاد درباره نقش جلیلی در قرارداد کرسنت

فیلم/رئیس ستاد مردمی کل کشور قالیباف به ستاد پزشکیان پیوست

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ کانال وابسته به رائفی پور حمایت از جلیلی را تکذیب کرد

عکس/خودنمایی محمدرضا گلزار با ست نارنجی اش در باشگاه

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ دوئل پزشکیان و جلیلی در راند دوم

اینفوگرافی/موضع جلیلی و پزشکیان درباره مذاکرات و تحریم‌ها در مناظره اول

فیلم/درخواست روحانی از مردم: به سلطان قطعنامه‌ها رأی ندهید

صدای علیرضا قربانی در تخت جمشید پیچید

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ وضعیت گشت ارشاد در دولت پزشکیان چیست؟

متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد

خطر ترامپ از سر بازار‌های مالی ایران کم شد؟

فیلم/شوخی‌های عادل فردوسی پور با هوتن در مورد رقصش

نشست هم‌اندیشی مدیرعامل، معاونان و مدیران بیمه سرمد با شبکۀ فروش و نمایندگان بیمه سرمد استان آذربایجان غربی برگزار شد

مردم ۷ استان در خطر پشه آئدس و تب دنگی

فیلم / افشاگری تکان دهنده طیب نیا درباره جلیلی و fatf

بیانیه حمایت ۶ چهره برجسته اقتصادی از پزشکیان

محمدجواد ظریف کیست؟ | چرا موفق‌ترین وزیر خارجه ایران برای پیروزی پزشکیان می‌کوشد؟

فیلم/آبگرفتگی شدید معابر اسکو آذربایجان شرقی

فیلم/ناراحتی نیوشا ضیغمی از تنبلی چشم دخترش

دو کاندیدای ریاست جمهوری چه برنامه‌هایی برای بازار خودرو دارند؟

چرا جلیلی همه واقعیت‌ها را درباره برجام و FATF نمی‌گوید/ دنیای ذهنی نامزد جنجالی درباره جهانِ خارج

آخرین وضعیت نرخ بیکاری در ایران+ جدول

این دهک ها منتظر قطعی یارانه نقدی باشند؟

فیلم/حاشیه‌های انتخابات ۱۴۰۳؛ از وعده ۲۰ گرم طلا تا اختراع اینترنت

تعیین قیمت یک مجوز تجاری جدید فقط ۵۰۰ ریال قطر!

عکس / جدیدترین نظرسنجی ها درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چه می گویند؟

عکس/رضا رشیدپور نماینده سیلی زن را با خاک یکسان کرد!

عکس/ به ازای هر رای سعید جلیلی یک پرس قیمه نوش جان کنید!

آیا افزایش قیمت بیت کوین پایدار می ماند؟

عکس/ چهره اصلی پرونده فساد چای دبش در جلسات دولت سایه سعید جلیلی

فیلم/توهین عجیب اعضای ستاد جلیلی در مرند به رأی دهندگان پزشکیان!

کنایه توییتری مهاجری از درک سعید جلیلی از مملکت داری

خودرو در دور تند گرانی افتاد! + جدول

ماجرای رشد اقتصادی ۸ درصد چیست؟

درآمد ناخن‌کار بیش‌تر از پرستار!

روشنگری اقتصادی پزشکیان درباره دولت سایه جلیلی

برای خروج از لیست سیاه FATF و رفع تحریم‌ها؛ رونمایی علی طیب‌نیا از برنامه‌های اقتصادی پزشکیان

اینفوگرافی/ اطرافیان پزشکیان و جلیلی را بشناسید

نرخ طلای جهانی بدون تغییر باقی ماند

قاب عکس دیدنی از مسعود و سعید در مناظره دوم

جلیلی برای روسیه مطلوب‌تر است یا پزشکیان؟

سوتی سعید جلیلی درباره نرخ تورم دولت رئیسی

سکه طلا به سقف ۷۲ روزه رسید

فیلم/زنگنه خطاب به جلیلی:چرا حرف‌های خلاف را دوباره تکرار می‌کنید؟

خبر مهم مرکز مبادله برای خریداران سکه

اینفوگرافی/ در یکسال گذشته اجناس چقدر گران شدند؟

ایران در محدودیت اینترنت، رتبه پنجم جهان را کسب کرد؛ محدودتر از چین، بهتر از سودان و کنگو!

معرفی جنگنده جی‌اف-۱۷ تاندر پاکستان

جای پای دلار در کریدور ششم سفت شد

ایران در دو راهی ایده تنفس یا زندگی در قفس؛ ارزیابی کارشناسان از مناظره اول مسعود پزشکیان و سعید جلیلی!

فساد نفتی با اسم رمز محرمانه؛ زیان روزانه ۲۶ میلیون دلاری ایران برای ارزان‌فروشی و هزینه‌مبادله زیر تحریم

فیلم/ هواداران پزشکیان مقابل صدا و سیما

آیا تخریب دولتی پزشکیان کلید خورده است؟

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۳

نگاه بازار طلا به مناظره دو نامزد ریاست جمهوری

مشتِ باز شده جلیلی و یک جهان کمک صداوسیما/ «تاکتیکِ احمدی نژادی» جلیلی مقابل لبخند‌های پزشکیان

فیلم/ افشاگری زنگنه در مورد همدستی جلیلی و زاکانی برای تخریبش در مجلس

هواداران کدام نامزد، تخریب‌گر هستند؟ + نمودار