تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

راهنمای جامع الکترود استیل / الکترود استیل چیست و انواع آن کدامست؟

موفقیت فرآیند جوشکاری استیل (فولاد ضدزنگ) توسط یک میله جوشکاری یا الکترود استیل تعیین می‌شود. الکترودهای جوشکاری یک ماده واسطه‌اند که برای اتصال دو فلز استفاده می‌شوند. الکترود استیل در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد و این هدف ماشین‌آلات است که کاربرد آنها را تعیین می‌کند. انتخاب الکترودهای جوش مناسب در ابتدا برای دستیابی به نتایج یکپارچه بسیار مهم است. برای این منظور نمودار ترکیب الکترود و فلز می‌تواند مفید و باعث راحتی کار شما باشد.

اقتصاد۲۴- موفقیت فرآیند جوشکاری استیل (فولاد ضدزنگ) توسط یک میله جوشکاری یا الکترود استیل تعیین می‌شود. الکترودهای جوشکاری یک ماده واسطه‌اند که برای اتصال دو فلز استفاده می‌شوند. الکترود استیل در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد و این هدف ماشین‌آلات است که کاربرد آنها را تعیین می‌کند. انتخاب الکترودهای جوش مناسب در ابتدا برای دستیابی به نتایج یکپارچه بسیار مهم است. برای این منظور نمودار ترکیب الکترود و فلز می‌تواند مفید و باعث راحتی کار شما باشد.

جدای از تطبیق ترکیب فلز پایه با الکترود، تطبیق حداقل استحکام کششی الکترود با مقاومت کششی فلز هم ضروری است چون از ترک خوردن یا سایر آسیب‌های فلزی در طول فرآیند جوشکاری جلوگیری می‌کند. الکترود استیل در برابر حرارت و آتش هم مقاوم و بادوام‌اند و نگهداری آنها نسبتا آسان است. این الکترودها همچنین ارزان‌تر از الکترودهای استیل کربنی‌اند و بنابراین، اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه و بهبود بهره‌وری هستید، می‌توانند یک گزینه عالی باشند. با وجود تمام این ویژگی‌ها، الکترود استیل خواص مشابه استیل کربنی را ندارند.

الکترود استیل

موارد استفاده از الکترود استیل 

از طرف دیگر الکترودهای دیگر می‌توانند با هر دو کار کنند و تعیین ضخامت فلز پایه شما می‌تواند به تعیین الکترود مناسب برای فرآیند جوشکاری کمک کند. به عنوان مثال، مواد ضخیم‌تر، الکترودهایی با شکل پذیری بالا و هیدروژن کم را می‌طلبند. در حالیکه، برای مواد جوشکاری نازک‌تر، الکترودهای قوس نرم با قطرهای کوچکتر ضروری است. این امر نفوذ کم عمق را تضمین و به جلوگیری از سوختن مواد نازک‌تر کمک می‌کند.

اساساً، قبل از انتخاب الکترود، باید روش جوشکاری خود را بدانید چون موقعیت جوش شما بر روی الکترود جوشکاری که استفاده می‌کنید تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب، شما باید از نوع مناسب فلز پرکننده استفاده کنید. انواع الکترود استیل ایدن از نظر روکش و ایجاد جوش مناسب یک انتخاب عالی هستند و جوش آنها کیفیت سطح ِبهتر و ریزساختار بهتری خواهد داشت.  الکترودهای استیل در برابر خوردگی مقاوم‌تر و بطور کلی ایمن‌تراند.

انواع رایج الکترود استیل 

الکترود استیل E307

این الکترود به طور ویژه برای جوشکاری در آمپر پایین برای اطمینان از حداقل اعوجاج کار فرموله شده است. الکترود استیل E307 ایدن دارای خواص احتراق مجدد خوب، حذف سرباره و حداقل تلفات از طریق پاشش است. نرخ بازیابی بالای ۱۸۰٪ رسوب سریع را با حداقل رقت فلز پایه تضمین می کند. 

الکترود استیل E307 برای جوشکاری استیل ۱۴٪  منگنز، زره‌های فولادی، استیل قابل سخت شدن و به طور کلی تمام استیل‌های سخت جوش استفاده می‌شود. این الکترود به طور گسترده در فولادسازی کارهای عمومی، حمل معادن و لایروبی استفاده می شود. در نتیجه کار فلز رسوب داده شده دارای مقاومت عالی در برابر ترک است و سخت شدن کار آسانی دارد.

الکترود استیل E309

الکترود استیل E309 از استیل Cr23Ni13 تشکیل شده است و فلز ته نشین شده آن مقاومت خوبی در برابر ترک و اکسیداسیون دارد. در جوشکاری سطوح، کار با روکش استیل خیلی موثر است، با این حال قبل از استفاده از آن‌، سطوح باید به درستی تمیز شوند تا مزایای آن به حداکثر برسد. قطر الکترود بسته به ضخامت ماده جوش داده شده متفاوت خواهد بود. در نتیجه برای پروژه جوشکاری، استفاده از الکترودی با قطر مناسب خیلی مهم است چون این نکته می‌تواند در کاهش هزینه‌های جوش به شما کمک کند. علاوه بر این، الکترودها ممکن است برای حذف آب اضافی نیاز به خشک کردن در کوره داشته باشند.

الکترود استیل E308

الکترود استیل EDEN E308  یک الکترود همه‌کاره و همه‌منظوره است که در هر دو نوع جریان AC و DC کار می‌کند. از استیل ضد زنگ ساخته شده است و از نوع روتیل با روکش متوسط برای اطمینان از انعطاف پذیری و استحکام برخوردار است، به ویژه هنگامی که برای جوشکاری بر روی ورق های فولادی ضد زنگ 18/8 مانند AISI 301، 302، 304، 304L، 308، یا 308L استفاده می‌شود.

الکترود E308 شامل کدهای فرعی E308L-15, E308L-16, E308L-17, E308H-16 بوده و در صنایع غذایی، دارویی، معماری، مهندسی هسته ای و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الکترود استیل ایدن E308

الکترود استیل E316

الکترود استیل E316 برای جوشکاری استیل کروم نیکل نوع 316 طراحی شده است. این آلیاژ حاوی ۲ تا ۳ درصد مولیبدن است که به مقداری کروم اضافه می شود و نیکل برای تبدیل آستنیتی است. مولیبدن برای افزایش مقاومت به خوردگی آلیاژ، که توسط فلزات خورنده مانند اسیدهای سولفوریک و گوگرد، سولفیت‌ها، کلرید و محلول های سلولز القا می‌شود، اضافه می‌شود.

خانواده الکترودهای استیل E316 دارای کدهای فرعی E316L-15, E316L-16,E316L-17 و E316H-16 بوده و در صنایع کاغذ، رنگرزی، خطوط لوله، مصالح و ساخت و ساز و تجهیزات برای استفاده‌های دریایی، مواد شیمیایی، رنگ، اسید اگزالیک، کود و غیره کاربرد دارد.

الکترود استیل E430

الکترود استیل E430 یک الکترود از نوع روتیل سنگین است که فلز جوش 17Cr را رسوب می‌دهد. فلز جوش این الکترود مقاومت خوبی در برابر خوردگی و گرما نشان می‌دهد. این الکترود استیل به طور ایده‌آل برای سطح استیل کرومی و مواد مشابه مناسب است. این الکترود استیل همچنین برای جوشکاری فولاد ضد زنگ ۱۷٪ کروم استفاده می‌شود. این الکترود دارای چند کد فرعی شامل E430-15 و E430-16 است.

الکترود استیل E410

الکترود استیل E410 در جوشکاری استیل ۱۳٪ کروم مانند SUS420J1، SUS420J2، جوشکاری انباشته در آب و در هر جایی که مقاومت در برابر حفره یا فرسایش مورد استفاده است. الکترود استیل E410 ایدن یک الکترود از نوع تیتانیا-آهکی با قابلیت استفاده خوب در جوشکاری همه موقعیت‌ها است. این الکترود همچنین برای روکش کردن قطعاتی که مقاومت در برابر خوردگی در صنایع شیمیایی و نفتی مورد نیاز است استفاده می‌شود.

الکترود استیل E2594

الکترود استیل E2594 ایدن یک الکترود غیر سنتتیک است که فلز جوش استیل ضدزنگ فوق دوبلکس را رسوب می‌دهد. فلز جوش استحکام بالا، انرژی ضربه بالا و مقاومت در برابر خوردگی تنشی، خوردگی حفره ای و شکافی را نشان می‌دهد. فلز جوش دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی در محیط‌های دریایی و کاغذی است. نمونه‌هایی از حوزه‌های کاربردی این الکترود استیل عبارتند از: صنعت نفت و گاز، صنایع دریایی و کاربردهای ساحلی، کارخانه‌های پتروشیمی، قطعات مکانیکی و سازه‌ای.

الکترود استیل E2209

الکترود استیل E2209 یک الکترود دوبلکس استیل است. برای جوشکاری فولاد ضدزنگ (استیل) دوبلکس استاندارد طراحی شده است. الکترود استیل E2209 با استفاده از دستگاه جوشکاری که برای ایجاد قوس الکتریکی طراحی شده است استفاده می‌شود. با عبور جریان از الکترود، گرمای زیادی برای ذوب و ذوب فلز برای فرآیند جوشکاری تولید می‌شود. الکترودهای E2209 مقاومت در برابر تنش عالی دارند و اغلب در کاربردهای نفت و گاز، شیمیایی و پتروشیمی و در صنایع دریایی استفاده می‌شوند.

الکترود استیل

الکترود استیل E385

الکترود استیل E385 ایدن برای جوشکاری مواد با ترکیب شیمیایی مشابه استفاده می‌شود که برای ساخت تجهیزات و مخازن جابجایی اسید سولفوریک و محیط‌های حاوی کلرید استفاده می‌شود. این الکترود استیل همچنین ممکن است کاربردهایی برای اتصال مواد نوع 317L پیدا کند که در آن مقاومت در برابر خوردگی بهبود یافته در رسانه‌های خاص مورد نیاز است. به منظور کاهش تمایل به شکاف و ترک‌خوردگی، ترکیبات کم ذوب مانند کربن، سیلیکون و فسفر در سطوح پایین‌تری در این آلیاژ کنترل می‌شوند.

خرید الکترود استیل 

شرکت آلیاژ جوش پارسه بعنوان نماینده انحصاری شرکت‌های سوپرون (Superon) هند و اینه (INE) ایتالیا انواع الکترود استیل را در کنار طیف گسترده‌ای از سیم‌جوش‌های جوشکاری برای صنایع، کارخانجات، کارگاه‌ها و … ارائه می‌دهد. جهت سفارش‌گذاری و یا استعلام قیمت از طریق اطلاعات صفحه تماس با بخش فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

عکس/ نخستین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ افشاگری رائفی‌پور درباره حرف بد کروبی به احمدی‌نژاد

چهره جذاب بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی + عکس

شنبه‌ها تعطیل شد؛ با تحریم‌ها و FATF و نرخ پایین بهره‌وری و ... چه می‌کنید؟!/ کارفرمایی که کمترین دغدغه‌اش کاهش ۴ ساعت از کار کارگر است

تلاش دولت برای جبران کسری بودجه با ایجاد رکود در بورس/ ارتباط عقب ماندگی بورس در دولت سیزدهم

قانون بیمه بیکاری تغییر کرد

عکس/ پست عاشقانه مهران غفوریان برای همسرش

عکس یادگاری مرجانه گلچین با نصرت سرآشپز معروف ترک

عکس/استوری عجیب استاندار یزد برای تقدیر از معاون خودش

فیلم/اجرای طرح برخورد با «بی‌حجابی» در کیش با پهپاد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

اینجا کسی به فکر مستاجر‌ها نیست/ افزایش ۴۰ درصدی اجاره بها از فرودین ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳

لایت کوین چیست؟

راه‌هایی برای تصمیم‌گیری بهتر

مسواک برقی بهتر است یا معمولی؟

بهترین زمان مصرف ویتامین D

چربی‌های مفید برای بدن

واردات خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد!/ مردم به جایی رسانده‌اند که خودروی اسقاطی خارجی را به خودروی ملی ترجیح می‌دهند!

عکس/ پست عاشقانه مهران غفوریان برای همسرش

اجرای حرفه ای پارتیشن شیشه ای هوشمند مات شونده

فیلم/تکذیب سیل وحشتناک مشهد ازسوی شهرداری؛ کدوم سیل؟!

فیلم/ اقدام بحث‌برانگیز علی شمخانی در تخت جمشید

فیلم/ نظر جنجالی کارشناس برنامه صداوسیما درباره تحصیل‌کردن زنان

تعطیلات شبه نوروزی در شهریور ۱۴۰۳

۱۲هزار خودرو وارداتی کجاست؟

عکس/ نخستین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف

انتشار پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب

فیلم/ ازدواج عروس ۲ سر با یک مرد

فیلم/ تصاویری خاص از پوتین و شی جین پینگ در یک محیط غیر رسمی

متن استعفای افشاریان از ریاست کمیته داوران فدراسیون

فیلم/ امشب سیل این استان را تهدید می‌کند

نرخ جدید سود بین‌بانکی اعلام شد + جدول

دارایی تتر ایرانی‌ها مسدود می‌شود؟

عکس/ بوسه سردار قاآنی بر سر یک دختر

عکس/ نخستین تصویر از دو کودک جان‌باخته در سیل مشهد

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

فیلم/ افشاگری رائفی‌پور درباره حرف بد کروبی به احمدی‌نژاد

فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب

قانون بیمه بیکاری تغییر کرد

فیلم/ گزارش بازیگر تلویزیون از سیل وحشتناک مشهد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

واکنش علیرضا بیرانوند به حاشیه جنجالی

هشدار نارنجی هواشناسی برای فردا

رحیم‌پور ازغدی: عقل بچه‌های ابتدایی از ما بیش‌تر است

تمهیدات ترافیکی جشن میلاد امام رضا در تهران

فیلم/ تصاویری دیده نشده از لحظه آغاز سیل در مشهد

عکس/ شهره صولتی و نوه‌اش لیورا

رابطه ترلان پروانه و شروین حاجی پور چیست؟ + عکس

آخرین خبرها از وضعیت نخست وزیر مضروب اسلواکی

عیادت قلعه‌نویی و دوستان از یک پیشکسوت + عکس

امام جمعه شیراز: سند ۲۰۳۰ طوری تنظیم شده بود که بچه‌ها به ارزش‌های لیبرالیستی و دموکراسی پایبند باشند

اینفوگرافی/ قیمت دلمه برگ مو چند؟

فیلم/ تصاویر ناراحت کننده این بار از کیش؛ کمر کشتی یونانی شکست

فیلم/ چند درصد از خانوارهای ایرانی مستاجر هستند؟

چهره جذاب بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی + عکس

روند بازار نوسانی طلا به هم ریخت

فیلم/ لحظه ترسناک ورود سیل به کوچه‌ای در مشهد