تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

برترین ارزهای قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)

ایده اولیه قراردادهای هوشمند در سال ۱۹۹۶ توسط نیک سزابو مطرح شد. نیک سزابو یک کارشناس علوم کامپیوتر بود که بعد از مطرح کردن این ایده تصمیم گرفت آن را به بازارهای مالی ارائه کند. او پس از چندین سال تلاش بر روی این ایده سرانجام توانست نسخه های متعددی را از قراردادهای هوشمند منتشر کند؛ اما جالب است بدانید که در ابتدای ارائه این قراردادها نتوانستند نظر افراد را به خود جلب کنند و این قراردادها آنگونه که نیک انتظار داشت مورد توجه قرار نگرفتند.

برترین ارزهای قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)

اقتصاد۲۴-ایده اولیه قراردادهای هوشمند در سال ۱۹۹۶ توسط نیک سزابو مطرح شد. نیک سزابو یک کارشناس علوم کامپیوتر بود که بعد از مطرح کردن این ایده تصمیم گرفت آن را به بازارهای مالی ارائه کند. او پس از چندین سال تلاش بر روی این ایده سرانجام توانست نسخه های متعددی را از قراردادهای هوشمند منتشر کند؛ اما جالب است بدانید که در ابتدای ارائه این قراردادها نتوانستند نظر افراد را به خود جلب کنند و این قراردادها آنگونه که نیک انتظار داشت مورد توجه قرار نگرفتند. در نهایت در سال 2009 با ورود ارزهایی همچون بیت کوین و شبکه بلاک چین یک فضای بسیار مناسب برای ارائه و معرفی قرارداد هوشمند ایجاد شد. در دنیای امروزه که بازارهای مالی بسیار پیشرفت کرده اند و افراد بسیار زیادی در این بازارها فعالیت می کنند، این قراردادها کم‌ و بیش به معاملات تجاری و اقتصادی راه پیدا کردند و افراد بسیار در جهان با آن ‌ها آشنا هستند. اگر شیوه کار قراردادهای هوشمند برای شما نیز سوال شده است باید بدانید که این قراردادها مانند برنامه‌ های کامپیوتری کدنویسی و در بستر بلاک چین، با توجه به الگوریتم‌ های این شبکه اجرا می‌ شوند. در این مقاله ما قصد داریم به معرفی برترین ارزهای قراردادهای هوشمند بپردازیم.

اتریوم

در معرفی برترین ارزهای قراردادهای هوشمند ابتدا به بررسی ارز اتریوم می پردازیم. بهتر است بدانید که این ارز به عنوان دومین ارز دیجیتال جهان شناخته می شود. اتریوم از لحاظ حجم بازار و اولین بلاک چینی است که قابلیت قرارداد هوشمند را به صنعت ارز دیجیتال آورده است و موجب شده است قرارداد هوشمند در بازارهای ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. رمزارز اتریوم مانند دیگر رمزارزهای دیجیتال یک پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر بلاک چین است. ارز اتریوم در ابتدا بزرگترین ارز دیجیتال جهان بعد از بیت کوین از نظر مارکت کپ را پشتیبانی می ‌کرده است. از رمزارز ETH مانند دیگر رمزارزهای بازارهای مالی می توان برای انتقال پول به سراسر جهان بدون دخالت و نظارت نهادی استفاده کرد.

در تعریف چیستی ارز دیجیتال اتریوم باید بگویم که امروزه افراد فعال حوزه بازارهای مالی از ارز اتریوم برای انتقال ارزش استفاده می کنند. در واقع اینگونه می توان گفت که تبادل ارزش، استفاده اصلی اتریوم است و بیشتر برای تحقق این امر مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از توسعه دهندگان ارز اتریوم تمرکز بیشتری روی پتانسیل بلندمدت و دیدگاه جاه طلبانه این ارز دیجیتال دارند. اگر بخواهیم نگاه جهان طلبانه اتریوم را توضیح دهیم باید بگویم که عده کثیر توسعه دهندگان اتریوم قصد دارند با استفاده از این شبکه کاری کنند که کاربران دسترسی بیشتر به اطلاعات آنلاین خود داشته باشند و امور مالی خود را با اتریوم بهتر کنترل کنند؛ همین امر موجب شده است که امروزه به اتریوم لقب کامپیوتر جهانی داده شود.

کاردانو

برترین ارزهای قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)

در معرفی برترین ارزهای قراردادهای هوشمند حال نوبت ارز دیجیتال کاردانو است. بهتر است بدانید که ارز دیجیتال کاردانو با نماد اختصاری ADA  نشان داده می شود؛ این ارز دیجیتال یکی از پروژه‌ های جدید و پرهیاهوی دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود که از رقبای قدرتمند و نامدار اتریوم و ایاس و سایر پلتفرم های قراردادهای هوشمند محسوب می شود. کاردانو پس از ظهوری درخشان، نگاه‌ ها را به سمت خود خیره کرد و توانست افراد زیادی را مشتاق به سرمایه‌ گذاری روی این رمزارز بکند و اکنون نیز به عنوان یکی از برترین ارزهای قراردادهای هوشمند شناخته می شود.

در معرفی ارز دیجیتال کاردانو باید بگوییم که ارز دیجیتال کاردانو مانند دیگر پلتفرم های دیگر یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌ چین است که با هدف رفع مشکل مقیاس ‌پذیری نسل‌ های قبلی رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم راه‌ اندازی شد و توانست در طول فعالیتش توانست با پیشرفت های بسیار زیادی همراه باشد. ساختار و معماری آن امکان پیاده ‌سازی قراردادهای هوشمند را فراهم می ‌کند و این ویژگی باعث شده است که شبکه ‌ای سازگارتر و مقیاس ‌پذیرتر باشد. بروزرسانی واسیل در سال ۲۰۲۲، کاردانو را یک قدم در رسیدن به اهداف خود نزدیکتر کرد اما همچنان نمی ‌توان گفت که این پروژه به اهداف خود به صورت کامل دست یافته است؛ ولی به نظر می رسد پلتفرم کاردانو می تواند در آینده با پیشرفت های بسیار زیادی مواجه شود.

پلتفرم کاردانو از یک فلسفه علمی و یک رویکرد پژوهش محور متولد شده است. از مهم ترین اهداف این پلتفرم می توان به  ارائه یک اکوسیستم متعادل و پایدار اشاره کرد. این پلتفرم با ارائه این اهداف قصد دارد نیازهای کاربران خود را تامین کند؛  همچنین ارتقای امنیت تراکنش ‌ها در بلاک چین، افزایش سرعت تراکنش‌ ها و ایجاد ثبات در برنامه ‌های غیرمتمرکز از دیگر اهداف آن هستند.

سولانا

در جهان امروزه که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است، ارزهای دیجیتال نیز از اهمیت و محبوبیت خاصی در میان افراد برخوردار هستند. ارز دیجیتال سولانا یک پروژه منبع باز بسیار کاربردی است که بانک ها با استفاده از فناوری بلاک چین برای ارائه راه حل های غیرمتمرکز مالی یا همان DeFi استفاده می کنند. در حالی که ایده و کار اولیه این پروژه از سال ۲۰۱۷ آغاز شد، ولی رسما در مارس ۲۰۲۰ توسط بنیاد سولانا با دفتر مرکزی در ژنو سوئیس راه اندازی شد.

پلتفرم Solana  با هدف تسهیل ایجاد برنامه های غیرمتمرکز یا DApp  برای اولین بار ارائه شد. همچنین از دیگر اهداف پلتفرم سولانا که امروزه به عنوان یکی از برترین ارزهای قراردادهای هوشمند شناخته می شود می توان به بهبود مقیاس پذیری با معرفی اجماع اثبات تاریخ (PoH) همراه با اجماع اثبات سهام (PoS) بلاک چین اشاره کرد.

پلتفرم سولانا با استفاده از اجماع ترکیبی توانسته نظر مثبت بسیاری از تجار و سرمایه گذاران و معامله گران را به خود جلب کند. به بیان دیگر اینگونه می توان گفت که تمرکز قابل توجه بنیاد سولانا در دسترس قرار دادن امور مالی غیرمتمرکز در مقیاس بزرگتر است.

پروژه بزرگ و مشهور سولانا از سال ۲۰۱۷ که از سوی بنیاد سولانا راه اندازی شد توانست با پیشرفت های چشمگیری همراه باشد. این پلتفرم در نهایت در سال 2020 توسط بنیاد سولانا راه اندازی شد و اکنون نیز به عنوان برترین ارزهای قراردادهای هوشمند شناخته می شود،. آناتولی یاکووِنکو(Anatoly Yakovenko) از مهم ترین افراد بنیاد سولانا می باشد. این فرد به سرعت در رده های بالا قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ مدیر ارشد این ستاد شد. بعدها مسیر حرفه ای این شخص تغییر کرد و به عنوان یک مهندس نرم افزار در Dropbox به سمت جدیدی رفت.

اگر برای شما این سوال مطرح شده است که چگونه می توانید ارز دیجیتال سولانا را خریداری کنید؟ باید بگویم این ارز را می توانید مانند دیگر ارزهای دیجیتال از صرافی ها خریداری کنید، در حقیقت صرافی های بسیار زیاد خارجی و داخلی وجود دارند که یک معامله گر می تواند رمز ارز مورد نظر خود را از آن خریداری کند. البته باید به این نکته توجه کنید که صرافی های خارجی کارمزد بسیار کمتری نسبت به صرافی های خارجی دریافت می کنند. همچنین برای خرید ارز دیجیتال شما باید صرافی هایی را انتخاب کنید که معتبر هستند و روزانه حجم معاملات بالایی در آنها صورت می گیرد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

آخرین استوری یکی از همراهان رئیسی+ عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بازی خداحافظی ستاره تیم ملی برگزار شد

عکس/پخش نذری در میدان ولیعصر برای سلامتی رئیسی

چرایی رشد قیمت دلار پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ دلار در این صورت، ارزان نمی‌شود

کامبک عجیبی که رئال مادرید خورد

اعزام پهپادهای بایراکدار و آکینجی ترکیه به ایران

معاون وزیر خارجه: دو بار با آل هاشم (سرنشین هلی کوپتر رئیس‌جمهور) تماس برقرار شده

محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد

پوشش خبرساز مجریان صداوسیما در شب تولد امام رضا(ع)

اظهار نگرانی سیدمحمد خاتمی برای حال رئیس‌جمهور

هلال احمر: گزارشاتی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد رئیس جمهور داشتیم

عکس/درخواست صفحه اینستاگرام رئیسی از مردم بعد از سانحه بالگرد

اطلاعیه جدید هلال‌احمر درباره حادثه بالگرد

واکنش روحانی به وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

عکس/ کلاه سبز‌های نوهد وارد عملیات تجسس شدند

نخستین واکنش رهبر انقلاب به سانحه بالگرد رئیسی

لاریجانی برای سلامتی رئیسی، دست به دعا شد

توییت خبرساز بهادری‌جهرمی درباره سانحه بالگرد رئیسی

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

تکذیب خبر فوت آیت الله مظاهری توسط فرزندش

نیروهای امداد در یک قدمی سانحه بالگرد رئیسی

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟

تسنیم: در محل حادثه برای بالگرد رئیسی تخته سنگ‌های عظیمی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر پشت به پشت هم قرار دارند

کار برای جستجوی بالگرد حامل رئیسی دشوار شد

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

صدا و سیما: آخرین مکانی که جی پی اس بالگرد رئیس جمهور فعال بوده در نزدیک معدن مس سونگون بوده

آخرین اخبار از سانحه بالگرد حامل رییس جمهور/ عزیمت ۴۰ تیم واکنش سریع +عکس و فیلم

امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک ملی ایران برای ثبت سفارش خرید خودروهای برقی

عکس/مه سنگین در تصاویر پشت سر خبرنگارِ حاضر در محل حادثه بالگرد

عکس/تصویری از جلسه تجسس و نجات بالگرد رئیسی

تصویری از منطقه‌ای که هلی‌کوپتر رئیسی در آن سقوط کرد

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

استوری معاون هلال احمر که بیش از دو ساعت پیش منتشر شده

اعزام سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه بالگرد رئیسی

آخرین استوری یکی از همراهان رئیسی+ عکس

تصاویری از همراهان ابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد

توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رئیسی + فیلم

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

جنگل دیزمار، محل دقیق‌تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

هرگز ناشتا شیر نخورید

افزایش آمار جراحی‌های زیبایی در ایران

فیلم/شرایط سخت آب و هوایی در محل سانحه بالگرد رئیسی

الهام علی اف در ایران چه می‌کند؟

اولین واکنش نماینده مجلس به وقوع حادثه برای بالگرد رئیسی

جزئیات جدید از حادثه سقوط بالگرد رئیسی

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد رئیسی

عکس جذاب هازال کایا بازیگر سریال عشق ممنوع

فیلم/ خبر‌های تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

عکس/ زیر نویس شبکه خبر درباره فرود سخت بالگرد حامل رئیسی