تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۹۸ نظر
حمله هشتگ‌ها به افغان ها؛

پروژه افغان‌ستیزی به دنبال چیست؟

هشتگ‌سازی، شایعه‌پراکنی و نشر خبر‌های جعلی عملیات روانی جدید دشمن برای تحریک مردم ایران و افغانستان و فعال کردن شکاف‌های اجتماعی است.

پروژه افغان‌ستیزی

اقتصاد۲۴- این روز‌ها پروژه افغان‌هراسی با انتشار خبر‌های جعلی و شایعه‌پردازی در سطح گسترده‌ای در جریان است؛ طرحی که هدف آن ایجاد نگرانی برای مردم و ناامن جلوه دادن حضور مهاجران افغانستانی در کشورمان و در نهایت اختلاف‌افکنی میان دو ملت است. اتاق فکر و ستون پنجم دشمن پس از شکست پروژه آشوب در ایران، این بار فاز دیگری از سناریوی تخریب را در پیش گرفته که نیاز به شفاف‌سازی مسئولان و آگاه‌سازی مردم دارد.

رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: افغان‌هراسی حربه جدید یک جریان سیاسی است که سعی دارد هر روز با ایجاد سوژه منفی در کشور تنش و چالش جدیدی بوجود آورد. به گفته او جریان افغان‌هراسی، تقابل میان دو ملت و ایجاد چالش در سیاست خارجی و امنیتی را دنبال می‌کند و با هدف بحران‌زایی در جریان است.

محسن مهدیان فعال رسانه نیز معتقد است: وضعیت افغانستانی‌ها در ایران نیازمند ساماندهی است و واقعا باید تدبیر شود. اما اینکه عده‌ای در داخل این روز‌ها در پروژه افغان‌هراسی با ضدانقلاب مخرج مشترک پیدا می‌کنند، عجیب است.

مهاجرین افغانستانی تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی برای ایران ایجاد نکرده‌اند

مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت نیز می‌گوید: بعضاً شاهد طرح شایعاتی درباره برخورد جمهوری اسلامی ایران یا برخی شهروندان ایرانی با مهاجران افغانستانی بوده‌ایم که گاه با کلیپ‌هایی تقطیع‌شده و غیرمرتبط نیز همراه بوده تا شور ماجرا را بیشتر کنند و گاه نیز این روند معکوس بوده و حرف و حدیث‌هایی درباره حضور مهاجران افغانستانی در ایران به میان می‌آید که نمونه‌های آن در هفته‌های اخیر با غلظت و شدت در فضای مجازی مطرح شد. ️

او با بیان اینکه مهاجرین افغانستانی تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی برای ایران ایجاد نکرده‌اند، تاکید دارد: افغانستان به زودی به ثبات خواهد رسید و غالب مهاجرین به کشورشان عزیمت خواهند کرد.

وزارت مهاجرین طالبان نیز اعلام کرده اخیرا ۲ هزار و ۵۸۹ مهاجر از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.


محسن پیرهادی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس نیز هشدار داده با توجه به نقش شبکه‌های اجتماعی در هشتگ‌سازی و برجسته کردن مباحث و اخبار، دستگاه‌های امنیتی باید مراقب باشند که برخلاف واقعیت موجود، یک خط تخریبی بین دو کشور همجوار شکل نگیرد و به همزیستی مسالمت‌آمیزی که میان هموطنان‌مان و مهاجران افغانستانی برقرار بوده، آسیبی وارد نشود.


بیشتر بخوانید:  امیرعبداللهیان: سیاست ما بازگشت به برجام است


حسین شرافتی راد مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی هم با توجه به نقشه‌های شوم دشمنان علیه جمهوری اسلامی، از مهاجران افغانستانی مقیم ایران خواسته هوشیار باشند.

شرافتی راد می‌گوید: دشمنان نظام در ادامه اغتشاشات سال گذشته و شیطنت‌هایی که از آن سوی مرز‌ها انجام دادند، به دنبال انحراف و اختلاف در بین جامعه‌اند و مهاجرین افغانستانی را طعمه نقشه‌های خودشان قرار می‌دهند.

ترویج خشونت علیه افغانستانی‌ها غیرقابل پذیرش است

بهمنی قاجار پژوهشگر حوزه افغانستان نیز به خبرنگار ما گفت: هرگونه ترویج نفرت و خشونت علیه اتباع افغانستانی و ترغیب به محروم کردن افغانستانی‌های مقیم ایران از حقوق انسانی‌شان غیرقابل پذیرش است.

وی تاکید کرد: ترویج خشونت و نفرت علیه افغانستانی‌ها و ایجاد گسل ایرانی-افغانستانی قابل قبول نیست، اما تداوم وضعیت رها و نابسامان فعلی و بی در و پیکر ماندن مرز‌های کشور نیز قطعا پذیرفتنی نیست.

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به باشگاه خبرنگاران گفت: مردم افغانستان از لحاظ ریشه‌های تاریخی، زبانی و فرهنگی اشتراکات زیادی با ما دارند و در ایران راحت‌ترند. مردم ایران هم مردم مهمان‌نوازی هستند و تعداد زیادی از مردم افغانستان در دهه‌های گذشته در ایران حضور داشتند و نگاه مثبتی به کشورمان دارند.

رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: در پشت این فضای افغان‌ستیزی که در کانال‌ها و شبکه‌های خارجی و داخلی به آن دامن می‌زنند یک قضیه امنیتی است که می‌خواهند ما را با مردم افغانستان وارد چالش کنند؛ همان‌طوری که می‌خواستند ما را با طالبان وارد چالش کنند. ایجاد فضای منفی یک اقدام ضدامنیتی است و باید مواظب آن باشیم.

رسانه‌ها در مورد موج افغانی‌هراسی باید مسئولانه برخورد کنند

ملازهی کارشناس حوزه افغانستان نیز درباره پروژه افغان‌هراسی به خبرنگار ما گفت: متاسفانه این موج در دو کشور ایران و پاکستان به صورت همزمان راه افتاده است. اختلافاتی بین پاکستان و طالبان در مسائل مرزی پیش آمده، اما در ایران مشخص نیست چه دست‌هایی پشت پرده کار می‌کنند تا یک نوع تضاد بین امارت اسلامی طالبان و ایران بوجود بیاید.

وی با بیان اینکه برخی با بهره‌برداری از ذهنیت‌های منفی برای ایجاد مشکل بین طالبان و ایران برنامه‌ریزی می‌کنند تا تهران مجبور به اخراج افغانستانی‌ها شود، افزود: شایعه شده ۸ میلیون افغانستانی در ایران حَضور دارند که البته وزیر کشور گفته حدود ۵ میلیون نفر هستند و باید ساماندهی شوند.

ملازهی با بیان اینکه حضور افغانستانی‌ها در ایران تازگی ندارد، اظهار کرد: از سال‌های قبل به‌دلیل جنگ، امنیت و اینکه امکان درآمد در افغانستان وجود نداشته سیل مهاجرت ادامه پیدا کرده است.

کارشناس افغانستان تاکید کرد: مهاجرت اجتناب ناپذیر است و با اخراج افغانستانی‌ها راه حل بدست نمی‌آید. ایران حق دارد ساماندهی کند، ولی برخورد، تبلیغات و اخراج راه‌حل نیست. راه حل این است شرایطی بوجود آید که افغانستانی‌ها با مدارک قانونی حضور داشته باشند و با پاسپورت رفت و آمد کنند.

وی ادامه داد: افغانستانی‌ها در بازار کار جذب می‌شوند. آن‌ها با مزد کم در بخش‌های کشاورزی، ساختمانی و صنایع کار می‌کنند؛ چون بیمه ندارند کارفرما ترجیح می‌دهد نیروی افغانستانی استفاده کند. زمینه کاری، فرصت برای افغانستانی‌ها و دولت ایران است که باید ساماندهی‌کند.

کارشناس افغانستان تاکید کرد: تهدید و رد مرز سیاست اشتباهی است. ما ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با این کشور داریم که دشت است و موانع طبیعی وجود ندارد و به راحتی قابل کنترل نیست. یک سری از افغانستانی‌ها در ایران به دنبال کار هستند و گروه دیگر این مسیر را به عنوان ترانزیت انتخاب می‌کنند و باید بین آن‌ها تفکیک قائل شد.

ملازهی تاکید کرد: رسانه‌ها باید مسئولانه برخورد کنند. باید جو تنش را کاهش داد تا افغان هراسی نباشد. مهاجران مشکلاتی دارند. اگر برخوردی صورت می‌گیرد نباید بزرگنمایی کرد و باعث تحریک مردم عادی شد. باید جلوی این مسائل را گرفت؛ چرا که به نفع ایران و به نفع افغانستان نیست.

هشتگ سازی با اکانت‌های بی‌هویت!

نگاهی به حساب برخی از کاربران فضای مجازی که هشتگ‌های قومیتی را ترویج می‌دهند، نشان می‌دهد اغلب آنان اکانت‌های فیک یا پروژه‌بگیر یا دارای گرایش‌های براندازانه هستند و در مواردی نیز فاقد هویت مشخص‌اند و اخبار و ویدئو‌هایی که منتشر می‌کنند نیز غالبا جعلی، قدیمی، تقطیع‌شده، دارای روایت اشتباه یا متعلق به کشوری غیر از ایران است.



ترویج شعار‌های نژادپرستانه ضدایرانی و ضدافغانستانی را می‌توان دستور کار جدید پیاده‌نظام قدرت‌های خارجی برشمرد که به دنبال ایجاد تنش در روابط ایران و افغانستان هستند.

موج افغان‌هراسی و افغان‌ستیزی رنگ و شمایل یک پروژه را دارد که نباید در دام آن افتاد. دشمن پس از شکست در آشوب سال گذشته به دنبال ایجاد بلوای جدیدی است که هر دو طرف ایرانی و افغانستانی باید هوشیار باشند.

نباید فراموش کرد که مهاجرت و آوارگی شهروندان افغانستانی در درجه اول محصول تجاوز نظامی مستقیم آمریکا به خاک این کشور و سیاست‌های امپریالیستی غرب در قرن اخیر است و مهاجران افغانستانی مقیم ایران سوای نقش غیرقابل‌انکاری که در پروژه‌های عمرانی کشورمان ایفا کرده‌اند، هر زمان که لازم بوده از جان و مال و خانواده خود نیز برای حفاظت از کیان ایران گذشته‌اند؛ تقدیم بیش از دو هزار شهید در دوران دفاع مقدس و حضور در جبهه سوریه برای مبارزه با داعش در قالب لشکر فاطمیون، خود گواهی بر این ادعاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷۳
مهدی
1
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باسلام. مردم ما با افاغنه ای که از قدیم داخل کشور هستند مشکلی‌ ندارند مشکل اشکال کار از اين مهاجرانی است که طی 2 سال اخیر وارد کشور شده اند. جناب ملازهی هم اگر نگران این عزیزان هستند راه دارد در سر مرزها اردوگاه بزنند وبرای این خواهر وبرادران ناتنی ما آذوقه وٱب وغذا ببرند. ارمغان این عزیزان. رکود کسب و کار در صنعت ساختمان. افزایش اجاره بها مسکن. تکدی‌گری. زباله گردی و دهها ومورد دیگر. خواهر جوان بنده مستاجر است هرسال با اشم وگریه یا دنبال جابه جایست یا باید کرایه شود 2 برابر. آخر بی انصاف ها شما که می‌گوید افغان ستیزی 5 تا 6 ملیون افغانی کجا باید زندگی کنند در کجا باید سرکار بروند در کجا باید تحصیل کنند درکجا باید ازدواج کنند. گوشت گوساله 500. گوسفند 450 تازه با چربی. ودهها مورد دیگر یک کار ساختمانی تاسیسات قیمت داده ام با بنائی مصالح 12 ملیون. خدا گواه است 2 ملیون اجرت کار خودم برای 3 تا 4 روز این جناب افغانی آمده کل کار را قیمت داده است 4 ملیون. یعنی شما حساب کنید چه کار می‌خواهد بکند.. بعد می‌گویند افغان ستیزی ما به اینها چه کار داریم بروند کشور خودشان اگر مسئولان ما به خاطر کمبود زادآوری جبران جمعیت به اینها کاری ندارند بزرگترین خیانت را در حق مردم این سرزمین بزرگ وریشه دار دارند انجام می‌دهند وما راضی نیستیم به گوش، آنها برسانید. باتشکر
ناشناس
2
1
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خداپدر و مادرت رو بیامرزد اگه همه مثل شمامثبت فکر کنند دشمنان دو ملت ناکام میمانند
ناشناس
1
2
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغان حراسی چی کلامملکت گرفتن ما امن زندگی اینا نیستم کدام مملکتی اینطوری که اینقدربیگانه بریزن تومملکت آخ کل شغل روگرفتن دهن ماروسرویس کردن
ناشناس
2
1
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خدایی چرت ترین سایتی هستی که تا حالا دیدم یعنی تو میخوای بگی که مردم ایران عقل ندارن خرن مگه ما خودمون آدم نیستیم خوب داریم میبینیم افغانی ها دارن چه بلایی سر کشورمون میارن همین سایت های مثل تو هستن که ما و کشورمون رو دارن بدبخت میکنن( اقتصاد ۲۴)
ناشناس
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بس نمیخوایم تومملکت ماباشن بس دیگ ولا کل فرصتی شغلی گرفتن ماهمشهریمان 10تا15سال پیش تهران شیرازکارمیکردن ازآن موقع که اینقدرز یاد شدن کل فرصتی شغلی اشغال کردن هچ مدیریتیم نیس فقرزیادمیش اینجوری
رضا
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام آقای محترم ما نه افغانی مشکل نداریم نه کسی دیگه خودمون تو این کشور تحت شرایط سخت زندگی می‌کنیم جمعیت خودمون را نمیتونیم سیر کنیم چه برسد ده میلیون افغانی بیاد ما را از نون خوردن انداختن نمیدونم شماها چرا از اینا ترسیدید بها میدید مشکل خودتون با مردم ایران چیه
رضا
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باتشکر از شما مسول ایرانی،بزودی در خانه شما ،خدمت خانواده با دوستان افغان خواهیم رسید ومراتب تشکر خود را تقدیم خانوادتان خواهیم کرد.
ناشناس
1
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مردم باید خودشون شروع کنم وقتی به افغانی کار ندن خانه ندن به پول فکر نکنند خودشون میرن وقتی ببینم کار نیست خانه ای نیست خودشون نمیمونن
ناشناس
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
همین که کارگرای که روز به روز سفره شون کوچک تر میشه بیکار کردن خطرناک ترین هستند
علی‌
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ده‌ ملیون‌ افغانی‌ که‌ باعث‌ گرانی‌ و ناامنی‌ و بیکاری‌ جوانان‌ ایران‌ شده‌ و اکنون‌ مردم‌ از این‌ شرایط‌ به‌ هیچ‌ وجع‌ رضایت‌ ندارند... بابا‌ چرا نمیخواهید مردم‌ درک‌ کنید‌.. افغان‌ حراسی‌ یعنی‌ چه‌ شمای‌ که‌ بر طبل منافع‌ شخصی‌ خودتان‌ میکوبید.. یک‌ سر به‌ دریاچه‌ چیتگر و بازار مولوی بزنید‌ تا بفهمید‌ چه‌ خبر
Amirmohammad
2
1
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اخراج مهاجران افغان پس از پنجاه سال یک مطالبه ملی مردمی است .چرا که وقتی کشوری پنج تا شش میلیون سانتریفیوژ غیر ساماندهی شده در رآکتورش داشته باشد با توجه به وضع اقتصادی کشور و کار و معیشت و مسکن نود در صد از مردم و بودجه مورد نیاز .مشخصا آن رآکتور یا منهدم میشود و کشور را نابود میکند و یا هر روز برای ملت دردسر و هزینه تراشی میکند.مهاجر ستیزی یعنی چه ؟؟؟ مگر مرام ملت بخشنده ایران را در طول این پنجاه سال ندیده اید؟؟؟ یا خود را از ملت جدا میکنید و تبرئه از این معضل . و ملت را مهاجر ستیز معرفی میکنید.؟؟؟ پوشاندن اختلاسها و رانتهای دولتهای قبلی و خالی بودن خزانه تحویلی به رئیسی را چطور برای ملت توضیح میدهید؟؟؟ هیچکدام از این تفکرات و اعمال روز خوشی را برای کشور و مردم رقم نمی‌زند.هر کشوری با توجه به ظرفیتش میتواند مهاجر بپذیرد .در حال حاضر که اکثریت جوانان بیکار هستند و تورم و گرانی و مسکن اکثریت مردم را از زندگی منزجر کرده .چند نفر مهاجر را نسبت به ظرفیت سکنه بومی مردم ایران و اقتصاد آن در نظر گرفته اید که مردم مطالبه ای ملی برای اخراج مهاجران نداشته باشند؟؟؟
رضا
3
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام.بی خودیم این انتقادهاواعتراضات اخراج مهاجرین افغانستانی رابه دشمن ربط ندهیدتازه کسی نگفته ازنظرامنیت حکومتی وجانی مشکل ایجادکرده اندخیرازنظرامنیت فرهنگی و اجتماعی وامنیت شغلی ومسکن وکمبودمعیشت وتهدیدیابهتربگم نابود شدن فرصت ومکان اشتغال کارگران وجوانان ایرانی شده اندوایران دیگرظرفیت اینهمه مهاجرخودومسکن واشتغال را ندارد.....!!!!!
فرشته حیدری
1
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام لطفان افغانی ها بدبخت چه گناهی دارن که بیرونشون میکنید خیلی خوب هستن از افغانی بکشید بیرون بابا
زهرا
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
افغانی ها رو بیرون کنید
مریم
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ما از افغان ها بیزاریم اونا رو بیرون کنید افغان ها رو بیرون کنید
ناشناس
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ی ذره به فکر مردم خود باشید رسانه بیگانه یعنی چه نیازی نیست رسانه بیگانه افغانی ستیزی کنه مردم عقل دارن میبین چه تعداد افغانی وارد کشور شده مردم میخوان افغانی ها به کشورشون برگردن همه چیز این مملکت مفت و مجانی خرج افغانی ها میشه مردم از این وضعیت راضی نیستن
##########افغانی ها رو از کشور اخراج کنید
صالح
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تابحال هرچی مهمان نوازی کردیم بس نبود حالا بروند خودمون بیکار بی مسکن واز مالی درمضیقهشدیدیم مسولین وروسای جمهور هی می اید وهی وعده میدهند ولی روزبه روز گرونی کم شغلی وکمی مسکن بیشتر میشه ، من دروغدمیگم آقای مسول وآقای رئیس جمهور دیگه مردم همه حتی آنکه نقطه دور افتاده کشور است میدوند ولمس کرده شغل نیست واگه هست این درآمدها کفاف نمیده الان هرچی کارکنی تا آخر عمر نمب توانید تو شهرهای بزرگ مسکن بخری سالهای قبل با وام قرضوقوله میشد الان نمیشه متری بخری پس اتباع بیرون کنی .تا بیرونتون نکردند وبه خشم خودیها هم گرفتار نشدی سریع اقدام کنی. مرگ بر رسانه معاند مرگ بر امریکا مرگبر سلطنت طلب مرگ بر منافق ومرگ بر اسراییل ومرگ بردروغگو وکه همه چیزی درتفرقه میبیند ومرگ بروطن فرش ومرگبر مسول وعده بدون عمل درهرپست ومقام مرگ بربی عدالتی مرگ برخائن به مملکت ایران عزیز ومرگ برشعار توخالی
ناشناس
2
0
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دیگه تو مدارس جا نیست برای بچه های ایرانی بابا چرا اینارو بیرون نمی کنید داریم از فقر می‌میریم
ناشناس
2
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ستیزی چیه؟الکی شورش و درآوردین.مملکت پره
بی نام
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بابت این خبرهای چرت و پرت چقدر پول میگیری؟
الهام
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چرا هر چیزی که واقعا مشکل هست به دشمنان و معاندان نسبت می دهید چطور اعتراض کنیم که به غیرت مسولین بر نخوره نیاز نیست دشمن بهمون بگه ما داریم مشکلات و وجود افغانها رو تو زندگیم لمس و حسش می کنیم
ولی چاره در دستان ما مردم هست نه بهشون کار می دیم و نه خانه اجاره می کنیم
ج م
2
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آقایان امثال ملازهی و دیگران گویا نمی بینند که ملت چه وضعیتی دارد یا خود را به ؟؟؟؟میزنندمردم عادی حتی نمی توانند از پس سیر کردن خانواده خود بر ایند آنوقت شما آذوقه این مردم را خیرات میکنید و نسخه کمتر خوردن برای مردم می‌پیچید و در آخر همه چیز را به گردن خدا بیندازید
جبار
2
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
هیچ وقت نظرمردم برای این مسعولین... مهم نبوده.
ایران وطنم iran
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آقایون مسئول جمهوری‌اسلامی لطفاً با کلمات بازی نکنید. اکثریت ملت ایران از این اوضاع و هجوم میلیونی اتباع افغانی در کشور ناراحت و نگران هستند لطفاً یک نظرسنجی بگذارید نظر ملت رو جویا بشوید اینقدر هر چیزی رو به دشمن خارجی نچسبانید ملت ایران با این موضوع مشکل دارد
ناشناس
2
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
افغانی باید بره شب وروز به ما فهش میدن تهدید می کنن
سعید
2
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
نویسنده عزیز لطفا به فهم و شعور مردم توهین نفرمائید ،،مشکل امنیتی نداشته اند اما تجاوز دزدی داشته اند،،آمار تعدادشان در زندان چیست،ورامین شهر ری حتی دریاچه چیتگر برای ایرانیها نیست شغل آب گاز برق نان تعداد بالایشان تماما آسیب به بافت منطقه اجتماع میباشد دیگر میهمان نیستند صاحبخانه شدن زاهدان ما از بیکاری رنج میبرند شغلها را افغانها میدزدند لطفا تشریف بیارید بیرون چرخی بزنید تا آسیبهای این قشر را کامل ببینید
رها
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
۱۰ میلیون افغانی وارد ایران شده ..حالا شما میگی افغان ستیزی .. ایرانی ها کلن بیکارن .. تا دیروز میگفتین جنگ .حالاکه جنگی نیست .. افغانی باید از ایران اخراج شود
علی
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اگه اینانباشن کشورمافراوانی میشه منم دوست دارم ۱۰تابچه داشته باشم ولی باکدوم خرج ومخارج .به هرکدوم میگی چرااومدی ایران میگه طالبان گفته بگیریم میکشیم منم فرارکردم این به دردکشورمامیخوره ماواسه ناموس وکشورمون سلیمانی هافهمیده هادادیم
جعفر
2
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
جمع کنید افغان ستیزی کجا بود کلن فرصت شغلی برای ایرانی از بین رفته تا دیروز میگفتید جنگ ۲سال جنگی نیست در افغانستان .. ملت همه بیکار شدن از دست اینها .. ملت باید کار و خانه اجاره ندهند به افغانها
ناشناس
2
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
دنبال اخراج همشون برن بسه دیگه
هاشم
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شما یک نفر ایرانی را در کشورهای مختلف نشان دهید که بدون اجازه آن دولت بتواند در آن کشور زندگی کند تازه اگر او را بیرون نکنندباید سالها در کمپ باشد و اگر اجازه یافت کار و محل زندگی و تمام مشخصات او برای آن دولت مشخص باشد و بدون اجازه آن دولت نباید جابجا شود فقط این مملکت چنین انبوه مهاجر آن هم بی نام و نشان می بینیم که امنیت زندگی کردن را از ما گرفته اند یعنی یک کلام مملکت بی درو پیکر مملکت ما می باشد
علی
2
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شهرداری کلن از تبعه افغانستانی استفاده میکند ایرانی ها را سر کار نمیبرند چون افغانی ها نصف دستمزد ایرانیها کار میکند .. بعد به مردم انگ افغان ستیزی میزنند ایرانیها همه بیکار شدن از دست این مهاجرها ...اکثر مدارس پر شده از افغانی برای کودکان افغانی رایگان .. ولی ایرانی تا پول پرداخت نکند مدرسه ثبت نام نمیکند
علی
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سلام یه پروژه زمانی خطرناک که شما خبر نداشته باشید از نقشه دشمن ولی کور خوندن دست شون رو شده آدم دلش به این دشمنان احمق میسوزه هر فتنه ای کردن خلاف اون ثابت شده انشالله این دو ملت با هم بیشتر متحد میشن و دوست ودشمن رو بهتر می شناسن وشاید هم دو کشور یه کشور بشه چی میشه اون موقع دشمنان اون موقع باید از یخ استفاده کنند تا سوزش شون کمتر بشه.
هرچند ممکنه این روزا بعضی کارگران ایرانی به زحمت افتاده باشن که نیاز هست دولت انقلابی کشور مون از کارگران بی کار شده حمایت مالی انجام بده تا این فتنه هم کور بشه.
ناشناس
1
1
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
با حفظ احترام به نظریات همه عزیزان!
چند نکته را به نظرم باید بیشتر فکر کرد و در نظر داشت.
ساماندهی اتباع غیر مجاز خواسته همه ملت هست و در آن هیچ جای شکی نیست.
اما بیایید صادقانه بگوییم جوانان امروزی حاضر هستند در مشاغلی که اتباع کار میکنند، کار کنند. دوستان جوان امروزی که دنبال کار راحت و دفتری هست نه کار در مرغداری، کوره آجرپزی ، کشاورزی و بنایی
پس اینکه بگوییم بیکاری دلیلش وجود اتباع هست حرفی غیر منطقی هست.
نیروی کار ارزان در همه دنیا یک مزیت هست، الان در کشورهای حوزه خلیج فارس بالاتر از ۵۰ درصدجمعیت شان نیروی کار غیر بومی و ارزان هست. اگر در اینجا هم نیروی کار ارزان هست یعنی اینکه جنسی که تولید میشود به همان نسبت ارزانتر به مردم عرضه میشود، پس نفع آن به قاطبه ملت میرسد. قطعا جنسی که با مواد خام بلند و دستمزد بلند تولید شود با نرخ بلندتر عرضه خواهد شد.
مشکل اجاره سنگین مسکن اگر فقط دلیلش اتباع باشد که نباید پس ما این مشکل را در استان های ممنوعه و خالی از اتباع داشته باشیم، شما بروید و ببینید آیا در استان شمال غربی این مشکل هست.
چرا فکر نمیکنید که پایین آمدن ارزش پول و البته یک عده سود طلب باعث و بانی این موضوع گردیده، پس مشکل مسکن یک موضوع عام مملکت هست و تنها دلیلش اتباع نیست.
از لحاظ امنیتی هم خدا رو شکر مشکل خاصی نیست، البته اینکه در بین ۵ میلیون آدم حتما عده ای خلافکار هم هست که آنهم با تدبیر نیروهای امنیتی دستگیر و به مجازات میرسد.
خدای ناکرده اگر روزی هم اتفاقی خاصی بیفتد همین گروه به مانند ۸ سال دفاع مقدس و جنگ با داعش در کنار ما ایستاده خواهند بود.
این موضوع و راستی آن را بروید از کسانی که در سوریه و در جنگ داعش بوده اند بپرسید. خدا رحمت کنید شهید حاج قاسم را که فقط برای شهید شدن‌ رضا اسماعیلی افغانستانی ۴۵ دقیقه اشک ریخت.
مشکل امروز مملکت وجود ۵ میلیون اتباع نیست. مشکل جاهای دیگر هست که امیدواریم با استعانت پروردگار و درایت رهبری و مسولان از این مهلکه بزودی عبور کنیم.
زنده باد انسانیت، شرافت و ایرانیت
محسن
1
1
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بنظرمیرسد آدمین فقط نظر افغان ستیزها را درج میکند ولی در پاسخ مخالفان بعنوان یک ایرانی بایدبگویم اگر این قشر غالبا زحمتکش و نجیب که در بیش از ۴۵ سال در کارخانجات وپروژه های عمرانی کشور قبول زحمت کرده و کارهائی را که هیچگاه ایرانی پشت میز نشین قبول نمی کند انجام داده اند نبودند قدر مسلم سطح عمران وآبادی ایران به یک چهارم وضعیت موجود هم نرسیده بود وبا توجه به رشد جمعیت ایران بسیاری از تبعات امنیتی در داخل وخارج برای کشور بروز می کرد.
ناشناس
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شما که اینو میگی نه کارگری نه مستاجر تو یه روستا که با ۵۰میلیون میشد خونه اجاره کرد الان به خاطر حضور افغانی باید ۲۰۰میلیون بدی نان هم که دیگه نگو
ناشناس
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
توهم برومسله افغان ها کار کن و مرد باش تو نشستی توخونه میکی همه شغل افغانی ها کرفتن
ناشناس
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
وجود افغانها در ایران باعث تورم و بیکاری جوانان ایرانی میشود و باید هر چه سریعتر تمام افغانها بیرون از ایران رانده شوند
کوثر
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اول اون ایرانی خائن طمعکار که به اینا خونه میده وکار باید حسابی کتک زد
امیر
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چندین سال پیش که از مدرسه برمیگشتم خانه ، چندتا افغانی بدون هیچ دلیلی ، یکی سنگ برداشت یکی شاخه درخت برداشت و افتادن به جون من . این زخم ها نمی‌زارن من مثل مسیولین خراسان که خود و بچه هایشان در رفاه زندگی میکنند فکرکنم
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شماایرانی 2فرزندمی آوریدماافغان 10فرزندجنگ هم به پاشودشماکشته شویدازماپول میگیرن خرج شمامیکنن مامفت دراین کشورزندگی نمیکنیم
محسن
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
برادر عزیز شما که با موندن افغانها مشکل نداری در شهر ما کسی حاضر نیست یک کارگر ایرانی رو سر کار ببره فردی که نتونه یک شانه تخم مرغ برای زن و بچش ببره چه کار کنه فقط به خاطر همینا
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سایت بدرد نخور و وطن فروش برو تو افعانستان واسه افغانی کار کن و مطلب بنویس
ایران وطنم iran
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
پروژه افغانی ستیزی یعنی چه ؟. بابا ملت ناراحت هستند از هجوم میلیون ها نفر اتباع افغانی به کشورمون ! چرا هر چیزی رو میخواهید به دشمن وصل کنید !!! بابا ایران شده افغانستان !!!
شاپور برنا
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
دمت گرم داش
عبدلحسین
0
1
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
افغانی چه بامدرک چه بدون مدرک باید ایران روترک کنن
محمد
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آقا چی داری میگی شهر شده افغانی پر از جوانان افغانی
ناشناس
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
محسن جون چشمهات رو بشور و جور دیه به مسئله نگاه کن.ما با پشتون ها و طالبان هیچ گونه مشترکاتی ندارم نه زبان نه فرهنگ و نه عقایدمان با هم مشترک نیست.بلکه در تضاد با هم است.افغان ها را اخراج کنید.مردم دویت ندارند اجنبی وبال گردنشان باشد در این اوضاع وانفسا.بس کنید
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شما مسئولین با همین عقاید ونظراتتون باعث سرافکندگی ملت شدن شما خودت میخوری میبری به فکر مردم نیستی نفست از جای گرم بلند میشه افغان ستیزی نیست حرف حقه
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
هیچکس موافق حضور افغانها در کشور نیست مگر شما مسولان بی تدبیر اگر فقط یک حساب سرانگشتی از مصرف آب اینها داشته باشید تازه می‌فهمید چرا آب هیرمند که حق مردم سیستان هست و طبق قرارداد بین المللی منعقد شده را نمی‌دهند . کمی هم به فکر ملت خودمان باشیم
ناشناس
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
یعنی مردم نمیفهمن که افغانها تمام بازار کار را گرفتن وباعث بیکاری جوانان شدن که خود بزرگترین معضل اجتماعی هست شما ها فقط امنیتی را حساب میکنید
خادم المهدی
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ای کاش باعومل اتش زدن سفارتخانه ها هم برخورد میکردید که نزدیک به یک میلیون پوند به انگلیس وچندین میلیون دولاربه عربستان غرامت نمیدادیم.ونتایجش بردوش ماپدران ،بی آبروشده دربرابر فرزندان وزنانمان تحمیل نشود.کارگرساختمانی بیکاریم به خانه بادست خالی برمیگردیم میفهمید.افغانی بخاطرخانه ۱۸۰میلیونی ۳۵۰میلیون میدهد.بنگاه دار هم دلال است وذات فروش تامیتواندخانه به افغانی میدهد ومن فرزنداین آب وخاک باید دربدر به محله های نامن دنبال خانه بگردم.فرزند سرهنگ پاسدار ،وجانباز ومدافع حرم وایثارگر خود و۳برادرم بیکار متاهل ومستاجر نشین هستیم شماحتی به همسنگرهای خود هم رحم نمیکنید چه برسدبه ملت.لطف بفرمایید بیایدمرابکشید زندان کنید به صلابه بکشید.خسته هستم ازبیکاری اجاره نشینی خسته ازبه یدک کشیدن فرزند پاسداروجانبازوایثارگر ومدافع حرم ولی هیچ حاصلی برای فرزندانش نداشته وندارد.
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اتفاقا رسانه های خارجی و کشورهای دیگه از اومدن افغانها به ایران حمایت میکنن تا نرن به کشور اونا و امنيت اقتصادی و فرهنگی و .....را به خطر نندازن این مردم ایران هستن که همیشه باید تو بحران باشن
بهرام
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مردم از اول هم مخالف بودن وحالا هم هستن ایران ارث پدری کسی نیست. که امثال خاوری اختلاس کند یا منابعش را افغانها غارت کنند. مال خودمردم ایران هست آنهم در شرایطی که عشارهای اقتصادی تحمل میکنیم. دشمن خود شما هستی که ندانسته مطلب مینویسی. حتما خودت افغانی هستی منابع ایران غارت میشود برای خارجی ها الا ایرانی بدبخت
ناشناس
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
حکومت باید به خواست اکثریت مردم احترام بگذارد.
چرا وقتی جوان ایرانی بیکار است اینان اینجا جولان بدهند واز یارانه های مختلف نان وبنزین استفاده کنند واجاره خانه اا بخاطر اینان بالا رود وامنیت جامعه مخدوش؟
حقی
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ما در شرایط فعلی اقتصادی و تحریمهای ظالمانه بین المللی اگه خودمان باشیم ، گلی به سرمان میگیریم . اما با وجود این همه افغانی کار سخت تر است .
بابا ، چراغی که به منزل رواست اگه ببری مسجد نفتش تموم میشه ......
ناشناس
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
به نفع همه هست ک مسئولان افغان ها رو از کشور ما بیرون کنند...در شهر خودمون گچکار و بنا و کارگر و ...همه افغان شدن...بعد جوان ایرانی چطور بیکار نمونه...صبر مارو تمام نکنید..اصلا هم پروژه افغان هراسی نیس...ما خودمون چشم داریم و می‌بینیم ک افغان ها چقدر پررو هستن..پسر خودم رو بچه افغان زده بود
غلامرضا پیک فلک
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چرا نظر های رو صفر کردی ... ببین پسر جوان و ببین نویسنده آقا ما مهمان نمی خواهیم کی رو باید ببینیم
قاسمی
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شما و مسئولین هم اگه یه کم غیرت و شعور مردم ایران را داشتید و یه کمی سواد کافی داشتین دو دو تا چهارتا میکردین و می فهمیدین که این مملکت بجز ایرانی نمیتونه جایگاه کشور دیگه ای بشه عزیز پنج میلیون افغانی تو ایرانه این یعنی یه کشور دیگه تو ایران زندگی میکنه کشورهای اروپایی این جمعیت رو ندارن شما و مسئولین باید عمیقا و از ته دل فکر کنید که عاقبت این یه مملکت دیگه تو کشورت باشه میتونه سرنوشت شومی تو اون مملکت ایجاد کنه
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اینها از الان برای خودشان در مجلس کرسی می خوان اگر چند سال بگذره میگن کل نماینده گان ایران افغانی باشد این افغانیها از سبوربودن ایرانیها خیلی خیلی سو استفاده می کنند قابله توجه سیاستمدارن مملکت کمی به خود بیاید اگر شما سیاستمداران کاری نکنید برای هشت الا ده میلیون افغانی خودم ملت مجبور دست به کار بشه این همه طالبان ما را تهدید می کنند دولت مداران ما در خوابند
ام
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مگر افغانیا چه تکنولوژی چه سودی برای کشور دارند
ناشناس
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آقایون مسئول توکاخ نشستین .یه نماینده مجلس که حتی نمیدونه وقتی یکی ازنماینده هاپشت تریبون صحبت میکنه نباید بره جلوی دوربین شکلک دربیاره بابنزواسکورت ازمسیرویژه رد میشه ..چه میفهمه ناامنی چیه ..لطفاازطرف قاطبه مردم افاضه فضل نفرمایید.
قاسم
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مسئول بی کفایت که به فکر جیب و منافع خودشون هستن نمی خوایم به حول قوه الهی تا چند سال آینده همین افغانی ها بلای جان مسئولین خواهند شد
گروگان
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بزرگترین دشمن ایران همین مسئولین هستن
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه مسئولان حرفشان از منظر امنیتیه چرا چون همه محافظ وبادیگارد دارند واز اوضاع داخلی شبانه داخل کوچه باغات خبر ندارند وقتی ۱۳ نفر اتباع با سلاح سرد به باغی در کرج حمله وبا ارعاب وتهدید طلا ودیگر لوازم خانم هارا سرقت میکنند آیا این از منظر شما اختلال در امنیت مردم نیست یا شما فقط به فکر امنیت خود واقا زاده ها هستید
ناشناس
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
دشمن ما کسی هست که به کشور خبانت میکنه این همه هجوم وزاد وولد افقانیها رو تو ازران نمیبینه کشور داره میوفتی دست افقانیها الان برخی مناطق ۷۰ درص تولد کودکان افقانی هستند افقانی ستیزی چه چرندیاتی هست میگین این همه افقانی خودش یک کشوره انقلاب ما کردیم جنگ ما کردیم بدبختی ما میکشیم شغل ویارانه واستفاده اش شده واسه اجانب جمع کنید با این فکراتون مملکت رو دارین به فنا میکشین
عباس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه بعضی ها ناامنی را فقط تو بمب گذاری و اغتشاش میبینن. یعنی حتما باید کشت وکشتار بشه تا بگین نامنی ..... بابا وقتی فکرم درگیره که آیا فردا برا بچه ام کار هست یا نه... یا اینکه نان برا خوردن پیدا میشه یا نه خودش ایجاد ناامنیه ... آمار مهاجرت جوانان این مملکت را نمیبینین . بخاطر کار و مشکلات دارن در میرن ..... خب وقتی برای بهتر زیستن جمعیت خودت امکانات نداری چرا باید میلیون نفر مهاجر بیاری داخل . همه اینا امکانات میخواد...
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
متاسفم برای این مسئولان که از لطف بیش از اندازه این ملت بزرگ وصبور حرف از افغان ستیزی ودشمن دشمن میکنند بی کفایت ها بی مسئولان بی سواد ها دانشگاه آزاد رفته وبا رانت وپارتی دکتر مهندس شده ها شماها هر بلایی سر ایران وایرانی آوردید آقا مردم دیگه صبر و تحمل این همه بی عدالتی ومهاجرت پذیری بی قانون وبی ضوابط را ندارن اقلیم بعضی از شهرها و روستا ها به خاطر این مهاجرت بی رویه واقعا دچار مشکل شده چرا فهم وخرد واگاهی نداربد
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
توی ... بگو حداقل آب شرب اینها را به ایران به‌ندرت
آبی که از هزاران سال حق سیستان و بلوچستان بود که شما بی عرًه نتونستید بگیرید اینهم افغان آب و.... نمی خواهند
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
به نظر شما وجود تعداد زیادی افغانی بیکار در کشور به چه دلیلی می‌باشد چرا مردم ایران باید وجود قاچاق چی و مواد فروش را در ایران تحمل کنند
شهروند خانم
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
وقتی اینا با نون و درآمد این خاک عزیز ما هر کدوم بی‌رویه ده‌ها زاد و ولد کردند، در حالی که هموطنان عزیز خودمون امکان و موقعیت یک بچه هم براشون فراهم نیست، وون‌وقت مثل اسرائیلی‌ها مملکت رو از چنگ خودمون درآوردند اون موقع شاید عمق فاجعه برای خیلی بی‌مسئولیت‌ها روشن بشه
ما ذره‌ذره خاک‌مون. و دوست داریم و دلمون نمی‌خواد یک گرد هم از خاکش رو به کسی بدیم.
لطفاً در اخراج اینجا از کشور و بستن مرز به روی این حجم بدبختی و نکبت جدی باشید.
شهروند خانم
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
هر چه زودتر این آشغال‌خورهای آدمخوار رو بندازید بیرون ما امنیت می‌خواهیم. وقتی اینا با نون و درآمد این خاک عزیز ما هر کدوم بی‌رویه ده‌ها زاد و ولد کردند، در حالی که هموطنان عزیز خودمون امکان و موقعیت یک بچه هم براشون فراهم نیست، وون‌وقت مثل اسرائیلی‌ها مملکت رو از چنگ خودمون درآوردند اون موقع شاید عمق فاجعه برای خیلی بی‌مسئولیت‌ها روشن بشه
ما ذره‌ذره خاک‌مون. و دوست داریم و دلمون نمی‌خواد یک گرد هم از خاکش رو به کسی بدیم. بخصوص به این بی‌فرهنگ‌ها.
لطفاً در اخراج اینجا از کشور و بستن مرز به روی این حجم بدبختی و نکبت جدی باشید.
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
تورو خدا افغانیا رو بیرون کنید
فرهادافغان
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سلام عرض ادب خدمت شماملت عزیزشماملت همسایه دوست باسخاوت جمهوری اسلامی واقعافقط شماملت بودیدکه طی تقریبامدت شست ویاهفتادسال میزبان افغانهابودیدماافغانهاباشماملت ازلحاظ جغرافیای دینی نژادی فرهنگی سیاسی اقتصادی مرزمشترک داریم وهمچنان تعدادزیادازافغانهاازایران ازدواج کردندکه درافغانستان وایران زنده گی میکنندعده ازمدتها بخاطرراستی وصداقت ووجدان که داشته نزدصاحب کارش مانده تقاضایم اینست اینقدرزحمات راکه شما متحمل وازطرف دیگرافغانهای صادق وزحمت کش رانادیده نگرفته باامیدروزی که افغانها به ملت خودبازگردندوخاطرات خوب وخوش شان زیرپای دشمنان مان نگردد
خندگو
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
به دنبال حقمون از این کشور ما هیچ افغانی رو تحمل نمیکنم
حمیدرضا
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شما بی همه چیزها که اینقدر راحت دارین تیتر میزنین و از افغان ها فقط و فقط برای منفعت خودتون حمایت میکنین مسئول جنایت افغان ها تو این مملکت هستین اینو یادتون نره
Jo
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شما انقد پست و کثیف هستین که اگر همین کامنتا رو منتشر کنین میفهمین ملت ایران از دست افغانی چه ظلمی رو داره تحمل میکنه اونوقت با بازی کلمات انگ افغان ستیزی به ملت خودتون میزنین چند سالی هست میگن مسولین ایرانی نیستن ما باور نمی‌کردیم ولی انگار حقیقت داره رو میشه
محمد
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ایران شده افقانستان توی نانوای جا نیست از دست اینها
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
کارگرهای بدبخت تا میگن گرسنه هستیم یکم پول بهمون بدین میرم افغانی میارن جاشون. دیگه حق اعتراض هم ندارن
غفور
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
خودتان هستید!!اگر هم پروژه ایی در کار باشد نقشه شوم خودتان است که افکار عمومی را از اوضاع فلاکت بار مملکت منحرف کنید اتفاقا پروژه خوبئ است! شمآها شیطان را درس می دهید!!
پارسا
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
باافغانها مشکلی نداریم ولی کشورما باتوجه با مشکلات عدیده فعلی وگذشته که مردم گرفتارش هستند شرایط مهاجرپذیری ندارد اروپاییان اگر مهاجرقبول میکنندملت شان دررفاه وآسایش هستند مثل ما سالها درجنگ وتحریم نبوده اند حتی همین حاکمان فعلی وقبلی افغانستان هم سالهاست مارا تحریم کرده اند در دادن حق آب هیرمند سیستان وهریرودخراسان ولله
دیگه همه رد دادن از داخل بکشیم از خارج بکشیم مگه ما چه هستیم چه گناهی کبیره مرتکب شدیم چرا نباید یک ایرانی زندگی که شایسته اش است را داشته باشد
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چرا سنگ افغانیا رو به سینه میزنی وطن فروش!
مردم خودشون چشم دارن عقل دارن میفهمن. به رسانه بیگانه چه ربطی داره؟ تا حالا مهمون نوازی کردیم بسه دیگه. برن کشور خودشون رو آباد کنن.
امیر
1
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سلام
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مگه ما خودمون عقل نداریم کسی ما رو ستیز کنه کشوهای پیشرفته به فکر مردم خودشون و اجازه ورود نمی دن، ممنون کشور ما رو اباد کردند اگه عرضه داشتن کشور خودشن آباد کنن، بیکاری بی پولی مردم دیگه توان ندارن
مرین
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سلام متاسفم که هنوز به اوج فاجعه پی نبردید افغان ها از یارانه ما آب برق گاز نان ما استفاده نی کنند کل فضاهای آموزش ما را گرفته اند نیروی کار ما همه بیکارند کل بازار کار را گرفته اند زنین های کشاورزی را کشت می کنند کارگرهای ما رابیکار کرده اند الان هم به خرید ملک رو آورده اند ومثل اسرائیلی هاا دارتد ذره ذره وبی صدا ایران را ملک خودشون می کنند
piman
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چرا از دور نشستی میگی لنگش کن برادر من
من تو مشهد زندگی میکنم ، بخدا قسم اینقدر کرایه ها و اجاره خانه ها رفته بالا که نگو
خانه ای که ۵۰ ملیون پول پیش بوده
به خدا قسم من خانه گرفتم ۳۲۰ ملیون پیش ۲ملیون کرایه
میگم چرا
میگن نمیخوان میدن افغانیا بشینن
دوم پسر پسرعمه من که هنوز ۱۸ سالش نشده بود میبینه دعوا شده
میره برای جدا کردن
طرف که افغانی بوده چاقو رو تا دسته میکنه توشکمش وفرار میکنه میره افغانستان
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
نویسنده قلابی چرا مغلطه کاری میکنی ، افغانی‌ها فرصت هر گونه رفاه و آسایش را از مردم ایران گرفته اند ، شوخی نیست حساب کنین فقط ۵۰۰ هزار مسکن در اختیار اینا باشد ،یعنی برابر است با ۲ میلیون بی خانمانی مردم ایران
عباس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
پروژه افغان ستیزی به دنبال چیه ؟ سوال اشتباهه ! بگین پروژه ایران ستیزی و منزوی و فراری دادن ایرانیان به دنبال چیست؟
عیسی
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
کدام ستیز شما ایران ...کردین شماها با اونها سرکار ندارین که بچهایتان در مدرسه بالا نشین شما ئید
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
هیچ ایرانی موافق موندن حتی یک افغانی درایران نیست توی صف نون ۵ تا ایرانیه ۲۰ افغانی هرکدام ۱۰ تا نون می گیرن دیگه به ایرانیه نمی رسه بااین زادو ولدی هم که می کنند کم کم ایران را گرفته حکومت افغانستان دوم را درست می کنند هوشیار باشید همه را بیرون کنید
اکبر
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
کلی پروژه تو کشور منتظر بودجه خوابیده . کشور ما امکاناتش برای ایرانی کافی نیست . که ۱۵ میلیون افغنه بیکار . بی سواد خراب شن سر این ملت . کلی محروم تو سیستان بلوچستان هست که باید به وصعیتشون رسیدگی بشه.
سامان
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
این چرت وپرتا چیه مینویسد ،پروژه افغان هراسی،خجالت بکشید،مردم ایران گرفتار تحریم وفقر گسترده وخشکسالی هستن وحالا شما میخوا ده میلیون افغان پچپونی تو کشور،آقا تو ایران جا برا مردم ایران هم نیست وملت به هزار بدبختی نان خالیه سفرشون رو تامین میکنن ،بسه دیگه خجالت بکشید
اکبر
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
برای امنیت و این خاک این کشور هزارن شهید دادیم . امنیت و خاک ایران رو به باد ندید.
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
هر شهری باشه هر کشوری باشه تا یه حدی مهاجر پذيرش میکنه و مابقی مهاجران پشت مرز اردوگاه میزنن اونجا نگه میدارن یا برمیگردن یا میمونن اونجا ایران پر شده از مهاجر جوانهای خودمون بیکار هستند چطور این مهاجران اجازه ورود میدین اینا واسه ایران هزینه هستن اونا دارن از یارانه حامل های انرژی و نان و مواد غذایی استفاده میکنن در حالی که اینا واسه دولت هزینه داره یا باید هزینه حامل های انرژی و مواد غذایی برای مهاجرین جدا محاسبه بشه یا یارانه های انرژی و مواد غذایی مستقیم به حساب ایرانی ها واریز کنید تا از تعداد مهاجرین کاسته بشه مهمان‌نوازی حدی داره دیگه جای مهمان با میزبان داره جابجا میشه
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بی خبر! ایرانو رسما اشغال کردن. درصد بیکاری را افزایش دادن. با مصرف ارزاق مردم، باعث تورم و گرانی شدن.
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
یک ذره شعور داشته باشین این افغانی ها هستن زحمت میکشن وکارای سختو انجام میدن نه مثل جوانهای ما آسوده طلبن ودوست دارن فقط پشت میز بشینن ومفت مفت پول دربیارن این افغانی‌ها هستن که کشور رو آباد کردن همشون با زحمت زیاد پول به دست میارن
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چرا این همه به وجود افغان ها توهین میکنید گرونی چه ربطی به اونا داره پس اون بد بخت ها چی بگن که با حقوق کم کار میکنند نه بیمه دارند و نه خیلی امکانات دیگه
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
فکر اساسی شود دیگر افغانستان جنگ نیست مهاجران سریعا برگردندهیچ توجیهی ندارند مسولین دست دست نکنند امروز ازفردا بهتراست.
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
هشت سال جنگ ایران و عراق کدوم استان مردمش یا استان‌های دیگه پناهنده شدن زیر موشک باران موندن خون دادن خاک ندادن حالا این افغانیا برای کشور دیگه خون میدن اما برای خاک خودشون.نمی جنگن
کریم
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
افغانا خودشون باعث شدن که افغان ستیزی بوجود بیاد.اومدن تو کشور مظلوم ایران ومردم مظلوم ایران و از لحاظ اجتماعی اقتصادی و سیاسی تو تنگناه گذاشتن.اگه قضیه برعکس بود خدا شاهده با توجه به شناختی که ازشون دارم خودشون به نوزاد هم رحم نمیکردن.همین الانم تو کشورم جسور و پر رو شدن واقعا باعث شرمه که مسئولین تمام قد وایسادن پشتشون.خودمسئولین لطفا از خودتون مایه بزارین.
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
یعنی کلا مردم رو یه عده کور وکر وبی عقل فرض کردید که فقط یکی باید یادمون بده خودمون نه مبینیم نه شعورش رو داریم
ایران
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
لطفا شمااول ازاقایان سوال کنیدماجرای ورود این همه افغان به کشورچیست وچه خوابی برای مردم ایران دیدن که اینجوری دارن دسته جمعی ازورودایناهمایت میکنن حکومتی که برای مردم خودش نمیتونه شغل ومسکن تامین کندایاوروداین همه مهاجردرست هست؟چه خوابی برای ایران دیدن این حضرات لطفاشفاف سازی کنیدمردم احمق نیستندکه نفهمن
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
نویسنده این مقاله و به اصطلاح کارشناس اولا شما کجایی هستید دوما از سر شکم سیری وپاچه خواری حرف میزنید وهر چی تو مملکت اتفاق میفته رو به‌ دشمن ربط میدهید سوما شش میلیون افغانی یعنی دادن امکانات از قبیل خوراک مسکن شغل بهداشت حمل ونقل و ..به اینها وگرفتن این امکانات از مردم ایران در بدترین شرایط به لطف حماقت وناتوانی مسولان
ناصر
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چطوریه که فیلم اون طالبی که میگفت 2 ساعته اصفهان را میگیریم و به رئیس جمهور ایران بی ادبی کردرو نمیگید.
مرجان
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
برن همون کشور خودشون ریاست کنن
فرناز
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چه دشمنی با ایرانی دارید که انقدر به افغانی ها بها میدید . اگر قضیه بر عکس بود و ما مجبور بودیم بریم افغانستان بازم دولت انها طرفداری ما رو می کرد ؟ بیرونشون کنید. حالمون از همتون به هم می خوره با مملکت داری کردنتون . مخصوصا از سایت شما
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آقایان مبینی وپیر هادی و آشریفی راد که کارتون با مهاجران هست ما ن به دشمن کاری داریم که چی میگن نه به شبکه های معاند ما به کشور خودمون می‌بینیم با این همه مشکلات پذیرای مهاجران افغانی در کشورمون هستید وجمعی ایران با وجود مهاجرت افغانها وزاد و ولشون رو به افزایش است ما تحصیل کرده هامون دارن خارج میشن وبجاش افغانی وارد خاکمون میشه اینهم نوعی جنگ مسالمت آمیز که باعث ویرانی ایران میشه وچهره شهرهارو زشت کردن با تکدی گری ووووووانهم تو پایتخت خواهشا سروسامانی به وضع کشور بدهید والان جنگی در کار نیست برن کشور خودشونو آباد کنن
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مسئولین ما بالا شهر تهران با حقوقهای خوب دارند راحت زندگی می کنند بیاید در متن مردم ببینید طرف افغانی در نانوایی روزی چندتا نان می گیرد . ایران برایشان هتل است
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
هر خواسته یا مشکل که مردم دارن چون نمیخایین کاری کنید وصل کنید به دشمنان اسلام بابا هر جا میری افغانی بیداد میکنه یک کلمه بگید منافع ما نیست مردم هم ادم نیستن دولت کلی بخاطر این پناهندها از صندوقهای بین المللی کاسبه هرگز نون دونیشو خراب نمیکنه
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آقا چرا انقد دادو قال میکنید یک کلام مردم ایران از افغانیا خوششون نمیاد .بیرون کنید
محمد
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
نود درصد مردم ایران خواهان اخراج کلیه افغانی‌ها از ایران هستند مهمان یک سال دوسال نه چهل وپنج سال اویزون ماشدن
کل کشور تحریم هستش دولت عرصه ایجاد شغل نداره اینا تمامی منابع ما رو دارند استفاده می کنن و جوانهای ما دربدر شغل مسکن و ...‌ هستند بابا بس کنید چرا بامردم لج می کنید هر جا رو نگاه میکنی افغانی
مگه قبل از انقلاب اینا نبودن کشور مشکل داشت
هموطن هستم
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بهارستان اصفهان زندگی میکنم تمام محله پر شده از افغانی کاسب های چهار شنبه بازار بیشترش افغانی هستند و خیلی هم پرو تشریف دارن به خدا ما از این وضع اصلا راضی نیستیم
میترا عادل
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
یک افغانی اجازه نداره با امکانات کشور من همونجوری استفاده کنه و بهره ببره که من و پدرانمون سالها داریم مالیات اون اقتصاد ، کالا و ایستادگی کشور رو پرداخت میکنیم.
افغانی تووی افغانستان ، ایرانی تویی ایران.
افغانی تووی ایران جایگاهی نداره
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مردم ایران نمی خواهند افقانی تو کشور با شه این چه ربطی به دشمن دار
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
در مدرسه ی ایران تا که افغانی های بیچاره به مدیر مدرسه رشوه نمی داد مدیر مدرسه اسم بچه هایشان برای ثبت نام به مدرسه نوشته نمی کرد هم شهریه ی مدرسه و هم پول اضافی رشوه به مدیران مدرسه می دادیم و همیشه به خاطر یک شناسنامه که دولت ایران برای ما تمدید می کند پول زیادی می گیرد و از شهرداری منطقه ی هشتم در شیراز همه اتباع خارجی را اخطار داده اند که خانه ها را تخلیه کنند و هنوز شما ایرانی ها با افغانی ها دعوا دارید.
میلاد
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اخراج تمامی افغانها،چه قانونی چه غیرقانونی،خواسته ی تمام ملت ایران است
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اگه میبینی کار دشمنه آقای عزیز خودت شغل رابده به افغانی چراشغل مردم بیچاره رااز بین بردی
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آقای کارشناس یک کم واقع بین باش افغان هراسی یعنی چی بیا داخل جامعه و ببین این افاغنه که ازشون دفاع میکنی چه بلای سر مردم میارن آخه ۱۰ میلیون مهاجر مگه میشه و اونم نصفش غیر قانونی و مجرد
محمد
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
این خبرراخواندیدکه نوشته قابل توجه اتباع افغانی مقیم ایران قراره دولت به همه چه مهاجرقانونی چه مهاجربی مدرک شناسنامه ایرانی بدهددولت ایران مدافع افغانهاست ایرانی براش مهم نیست تمام مردم ایران میگن افغانهارااخراج کنیددولت میخادشناسنامه بهشان بدهد
رحمان
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
افغان ستیزی چیه فاز کارشناسی بر داشتی مملکت به تصرف افاغنه در اومده شما داری داستان برامون تعریف میکنی
علی
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اون مسولین به اصطلاح عزیزی که دارن میگن شایعه پراکنی یا افغان ستیزیه و فلان وبهمان یه سر از قصرهاشون در شمال شهر یه سر برن محله‌های جنوب شهر و شهرستانها تا ببینند که شایعه است یا واقعیته حضور پر شمار افغانها
آخه ما مردم به کی بگیم که حالیش بشه بابا ایرانی جماعت داره کمرش زیر بارمشکلات میشکنه افغانی هم که شده نمک بر زخم مردم بدبخت
اسماعیل شکری
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
فقط باید همشون‌ برن تو کشور خودشون.برن کشور خودشونو آباد کنن
ن ش
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مردم خواهان بازگشت افغانی ها به کشورشان هستن نباید بگذارید اینها دیگه بیایند ایران ۴۰سال است ایران خراب کردن هروز درگیری هست
علی
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
این مقاله خیلی چرت بود نُظر اکثر مرد که خیلی هم درست و بحاست مخالف حضوز افاغنه در ایرانه تا کی باید ما مشکلات 10 ملیون افغانی را بدوش بکشیم
هیچ گوش شنوایی نیست که بشنوه و چشمی که ببینه
روشنفکر
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
یه نظر بنده همش تقصیر کار فرماهاست اگه شغل ندن بهشون میرن
فریبرز
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
واقعاً آدم میمونه با نگارش و گفتن اینجور خبرها چی بگه،این افغانها دیگه چی باید بکنند که به ما ثابت بشه که امنیت نداریم
محمد
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
پروژه ی افغان ستیزی ازطریق اردوغان و با مدیریت پان‌ترکی درجهت جدایی دولت ایران و افغانستان هست و۹۹درصد از طریق ترکیه درحال گسترش است ...سایبری های ترکیه را داخل اینستا اگر کسی شناسه که تحلیل بلد نیست.
قلمراد
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
اگر افقانی خوبه هرکدام طرفداران هستین سه نفرشان ببرید خونتون اره ما ملت گشنه خودمان نه نان داریم نه آب افقانی جایی تو ایران نداره
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
حرف های ملا زهی غیر منطقی اس
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بابا اگه افغان ها همه شون بره ایران خراب میشه
اگه مثلا داخل یک شهر 20 تا افغانی باشه و همشون بره
داخل اون شهر اکثر کارگر ایرانی گیر بیاری که برات ساختمان بسازه 4 نفر گیر میاری این 4 نفر چقد کار کنند تا برای یک نفر ساختمان بسازه
اگه اتباع خارجی که مدارک نداشته باشه اخراج شود مشکلی نیست
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
وقتی یه عده بخوان کر و کور باشند کاری نمیشه کرد شما عرضه ندارید این افغانی ها را بیرون کنید و از آنها می ترسید. وگرنه در جواب سخن طالبان که گفت دو روزه اصفهان را میگیریم چی می گویید؟ چه جوابی دارید؟ هیچ، چرا که از آنها میترسید
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
خسته شدیم برن کشور خودشون
Kazem
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بله درسته مردم وجوانان بیکار ما مانه مسکن دارند ،نه ازدواج می توانند بکنن وهمان کارگر که سرفلکه های که زیاد هستن توی ایران کار برای آنها نیست این نقطه نظرها بی پایه واساس چه دردی را می توان درمان بکنه
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آقای مسول، اصلا خودشما یه سر به نانوایی بربری(میگم بربری چون افغانی ها این مدل نان فقط سیرشان میکنه)بزن خودت می فهمی ،که یه افغانی ده تا نان می خواد ولی ایرانی چقدر توصف باشه برا دوتا نان این مسئله اصلن ربطی به دشمن نداره بنده یک معمار هستم . به هیچ قیمتی به ما کار نمیدن چون نگهبان افغانی هست .یا باید رشوه بدی به نگهبان ویا قید کار را بزنی .به خدا قسم دو ماهه دیگه خسته شدم ،رفتم دنبال کار نگهبانی ویا سرایه داری .اینا را برگردونیت کشور خودشان تا امثال من کارگری گیرمون بیاد. گذشت کنید خدا بیرونشون کنید با احترام تا برادری تون هم سر جاش بمونه
ملت ایران با اینها مشکلی نداره ،مسکن اینا گرون کردن امثال ما را بیکار کردن حدا اقل ده میلیون هستند .امروز که تشریف میارند فردا حتما سر کارند
بداد ما برسید مسؤل محترم
ر
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
دولت مردم گرفتار کرده پانزده ملیون افغانی تو این کشور اومده هر مغازه دوهر جا میری افغانی کار میکنه اصلا به ایرانیها کار نمیدن همه بیکارن هیچ کشوری این همه مهاجر قبول نمیکنه این مخالفتو میگی افغان ستیزی نکنه خودتم افغانی هستی این مقاله رو نوشتی
ایران پاینده
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بله با گرانی های موجود در کشور وکمر شکن ولذت بردن برخی از مردم ثروتمندوخبر ی باید ۲۰ میلیون افغانی کار وکسبه را در دست بگیرند
مهدی
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مردم ما نجیب ترین مردم دنیا هستند و افغان ستیزی نکرده
ما خسته شدیم و امنیت نداریم از دست همین برادران شما
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سلام علیکم ملتی محترم ایران بنده به عنوان یک شهروند افغانستانی ازتمام ملت ایران تشکر میکنم سال زیادی است ازملت مظلوم افغانستان هما یت کرده‌ ید ازهم وطن هایمان انتظار می‌رود قانون جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واحترام بگزارد ملت ایران هم بدانند که اکثر یت شهروند ان افغانستان درمرغ دار ها و گاب دار های وچو پان وچا کن وکشاورزی دور دست وسنک بوری های وسرا ی کورها وکار می‌کند وملت ایران بدانند که کار گران شان در شرایط فعلی این کار ها را انجام نمی دهد
H
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
پروژه ی افغان نوازی بدنبال چیست؟
لر بختیاری
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سالهاست ک از مسوولین آبی گرم نمیشود.
کسری
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مسئولین ما بیشتر به دروغگویی شهرت دارند تا واقعیت کجا افغان ستیزی آیا شما برای قشر کارگر خودمون کار ویا حداقل حقوق تهیه کرده اید که با ورود میلیونها افغان کشور را به فقر وفلاکت کشانده اید اگه مثل حاکمان کشورهای دیگه به فکر مردم خودتون هستید اول اولویت نیروی کار داخل باشد در صورت کمبود نیروی کار طبق قانون مانند سایر کشورها به افاغنه اجازه ورود بدهید واز آنها مالیات بگیرید افغانها سالانه میلیاردها دلار پول بدون مالیات از کشور خارج میکنند وآقازاده ها مشغول چپاول مملکت هستند بعد یه کارگر یا کارمند با ماهی ۱۰میلیون باید مالیات بدهد تازه اگه افغانیا اجازه بدن که کار گیر کارگر ایرانی بیاد
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ولله بخدا به پیر به پیغمبر افغان ستیزنیستیم تژادپرست نیستیم. وقتی می بینم جوون من بیکاره. بااین اجاره خانه های سنگین نمیتونه دختری که عقدکرده ببره سرزندگیش. دردم میاد. ما ایرانیا حرفمون اینه. که مهاجرین باعث بیکاری وگرانی خانه شدن این مسئولین چرادرک نمیکنن نمیفهمن..
علی
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مهمونی بسه باید برن
فاطمه
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بیرون کردن افغانی ها خواسته همه مردم ایران هست بیماری فقر وبالا رفتن اجاره بها همه مشکلات جدی هستن تو شهر کوچک ما بیش از 5هزار افغانی هست که همه کار رو از مردم گرفتن افغانی ها رو بیرون کنید افغانی ها رو بیرون کنید اینو باید به چه زبونی بگیم
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
دولت طالبان معامله با پول ایران وپاکستان راممنوع کرده وقتی طالبان داره سایه ایران وایرانی راباتیرمیزنه ودشمن ایرانه شما مسئولین بیفکرایران. این مهاجرین هم ازهمون طایفه طالبان هستن مثل معروف که میگن برایکی بمیر که برات تب کنه.. وقتی طالبان ازحق ابه ایران دریغ میکنه شما چرا دایه مهربانتراز مادرشدید. ایکاش اینهمه دلسوزی برای مهاجرین افغان. کمی دلسوزمردم ایران بودی.. مردمی که شماهارا به این سمت رسوندن
حسین
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ملت که کور نیستن
امیرکبیر
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
افتضاح ۲۴ خجالت نمی کشید شرم نمی کنید مزدوری و سرسپردگی تا چه حد حتی حاضر به وطن فروشی هستید شاید خودتان هم ریشه افغانی دارید کشور ما کشور مهاجرت پذیری نیست تورم بسیار بالا بیکاری تحریم رشد اقتصادی منفی هیچ دلیلی برای ورود افراد مهاجر که نه پولی دارند و نه تخصصی و تضادهای فرهنگی و مذهبی زیادی با مردم ما دارند و اکثریت بالای مردم ما خواهان اخراج سریع و فوری کلیه افغانیها دارند تا جلو ضرر وزیان آنها‌به کشورمان گرفته شود شما اهداف شوم سیاسی خود و ارباب پوتین را دنبال می کنید و نه دلسوز مردم ایران و افغانستان نیستید بلکه دشمن هستید وگرنه ابتدائی ترین قواعد کشورداری مخالف این حجم و این نوع مهاجر آنهم مستقیم به داخل کشور (((و نه در کمپ ))) می باشد اگر فکر می کنید شما درست می گوئید رفراندم بین المللی بگذارید
بی نام
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
من مستاجر یه شخصی بودم با۸۰میلیون وماهانه یک ودویست خونه رو داد به افغانی با ۳۰۰ ماهی ۳میلیون مجبور شدم برم تویه زیر زمین ۵۰ متری با ۳تا بچه بشینم با۲میلیون کرایه
ایرانی
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
این چه حرفیه دیگه داری میزنی دیگه از این بدتر حتما باید بیان از خونه هامون بیرونمون کنن که شما بفهمید؟؟اینا شغل و امکانات رو از ما دارن میگیرن دیگه امنیت مونده ؟؟
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
خوب اینکه مهاجران برای امنیت مشکلی ایجاد نکردن کمی غیر واقعی هست نمونه حادثه و عملیات شاه چراغ
و اینکه افغان هم انسان هست و انسان شریف زیاد داره
اما باید دولت توجه کاملی به سرو سامان دادن به وضعیت ورود مهاجرین داشته باشه ...برای غشر کارگر و مستاجر مشکلات زیادی ایجاد کردن سکونت و ورود مهاجرین...
امنیت مسکن و کار مردم جنوب شهر و شهرستانها کلا بهم ریخته...
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
جناب نماینده مشکل حضور افغانی ها در ایران فقط تنها امنیتی نیست ارمغان حضور این بیگانگان بیکاری مردم ایران افزایش کرایه خانه افزایش مصرف آب و برق و گاز برخی غلط میکنن به مردم ایران در زمستان بگن گاز کم مصرف کنید و در تابستان بگن بر ق و آب کم مصرف کنید حضور ۱۵ میلیون افغانی برای ایرانی ها غیر قابل تحمل است مردم ایران ناراحت هستن به جز عده ای اندک شکم سیر که علیه مردم و کشور خود از افغانی ها حمایت میکنند
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
مملکت مال ما نیست که دعوا کنیم همه ماله خدایه ما همه مهمانیم اینجا چه ایرانی چه افغانی...
#### افغانی ها رو بیرون کنید
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
###٪## افغانی ها رو بیرون کنید
ناشناس
0
0
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
بابا بسه دیگه چرا ما را اخمق حساب میکنید انرژی یارانه آب وبرق مسکن کار دربازارها مغازه داری شهرداری مدارس و دانشگاه رایگان بهداشت سوخت خرید وفروش و بازاره میوه کارهای پیمانکاری چه کشاورزی وخیلی شغلهای دیگر که همه مدانند ومیبینند بابا این ها اخراج کنید مردم نفس بکشند بسه دیگه افغانی
مرتضی
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
بس نیست بعد از چهل سال و آمدن حکومت طالبان اینها به کشورشان بازگردند تمام باز تر کار ایران را گرفتند جوانام‌مار بیکار و لی کارفرمایان با نیروی کار ارزان بدون بیمه و کمترین امکانات و رعایت قانون کار از کارگران افغانی مهاجر استفاده میکنند اینها حاضر به دادن حق آبه ایران نیستند و مردم غیور سیستان که در خشکسالی وعدم انتقال آب به هیرمندبا تشنگی بسر می‌برند اینجا که باید آب به ایران داده بشه دیگه یادشون می‌ره ما همجوار و برادریم
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
خیلی جالبه . زمان جنگ با عراق همین مردم با دست خالی به جنگ دنیا رفتیم. الانم همون مردم با غیرت هستیم و بازم آماده نبردیم ولی یه مشکل بزرگ داریم اونم افغانیها هستن و حمایت مسئولین از مهاجران... خداییش پول ما اینقدر کم ارزش شده که افغانیها میخان تو ایران سرمایه گذاری کنن . افغانستان بدون درگیری داره مملکتو صاحب میشه چون همه جا هستن . خدایا خودت مواظب بچهای فردای ما باش
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
بیرون کنید خداوکیلی
احمد
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
من نمیدونم چه حکمتی تو کار مسعولین ماهست که غیر از مردم ایران همه اولویتشونه اصلا خواسته مردم ایران براشون مهم نیست بیشتر تصمیماتشون فقط مردم را عذاب میده .چرا به دروغ پای اسراییل را وسط میکشید من طرف اسراییل را نمیگیرم اصلا برام مهم نیست واقعا اینه مردم از دست افغانیها عاجز شدن بابا من کارگر به هر شهری که پناه میبرم کار برام نیست اینقدر که افغانی ریخته تو ایران شما میگی ۵ میلیون والله من باورم نمیشه چون شهرهای بزرگ هر طرفش که میری افغانی ریخته و ایرانی توش گمه چرا باید تو کشوری با این عوضاع مردم این همه مهاجر افغانی باشه با وجود بیکاری و تهدید مداوم طالبان ایا مردم نباید بترسن وقتی افغانیا تو خاک خودمون به ما هشدار میدن و میگن ما بخوایم یک روزه ایران را فتح میکنیم و ایا در چندین دهه ندیدین که با وجود مهربانی مردم ایران مهاجرهای افغان همیشه گله وشکایت کردن و ایران را در اختیار انها گذاشتن باز رضایت انها را جلب نکرده و ایا صفحه های مجازی را ندیدین که چطور ما را تهدید میکنن که انگار مردم ایران کفار هستن اگر مشکل ما کارگر بود نباید فقط از یک کشور کارگر وارد میکردین .اگر بعضیها گول چشم گفتن روبروی بعضی از انها را خوردن که بخاطر اجبار و وضعیت موجود انهاست من نمیخورم چون بارها شاهد بودم که زمان فرصت گیر اوردن چه کارهاو جنایتهایی کردن قانون سفت و سخت ما تا حدوی جلوی انها را گرفته اگر دولت یک بار فقط کارهایی که تو ده سال اخر در ایران کردن را به مردم بگه همه مردم هوشیار میشن .ایران حق ایرانی هاست و حق دارن از ایرانی که افغانها اشغالش کردن دفاع کنن اگر با این جماعت زیاد و بدون اینکه دولت انها را کنترل جمعیت کنه برای چند سال دیگه انها ایران را میگیرن و ما باید بترسیم
ایران
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
احتمالا نویسنده خودش افغانیه بعید میدونم ایرانی باشی و چرت و پرت بنویسی چجوری انقدر راحت دروغ میگید کم دزدی و قتل و تجاوز نکردن این دوستان افغانیتون
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
سلام دوستان فعلآ مسئولان گوش و چشمشان را بسته اند بقول ائمه کسی که خودش چشم و گوشش را بسته و به خوا زده را نمیشه بیدار کرد
سناره
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
فک کنم کشورایران و با وجود افغانها آخرش میشه مثل فلسطین و اسرائیل...بهتر هر چ زودتر افغانها رو بیرون کنن و بفرستنشون کشور خودشون...
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
احسنت ب تو عزیزم..وطن من .ایران من باید اباد و سربلند بشه.کلن راه میری از ده تا آدم هشتاد افغانیه..نژاد پرستی نیست.وطن پرستی.. دوس داریم کشور خودمونو با مردم ایران ببینیم.نه اینکه حس کنیم تو کابل داریم زندگی می‌کنیم..
ابوذر
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
چرا اینقدر میگین اخراج کنند مرز باز کنین خودمون میریم
جوان های ما هم نمی‌خواد امرشونو ت ایران هدر بدن ما هم به فکر آینده خودمونیم الان دولت شما مرزو از طرف افغانستان باز کرده به طرف ترکیه بسته بدلیل اینکه بتونه از سازمان ملل پول بکنه
قاسم
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
ب موقش حامی هاشونم تقاص پس میدن به دنباله اینه پناهجو بی حساب کتاب نیاد بدمبال اینه حقوقش پامال نشه کار ارزش خودشو پیدا کنه الان هرچی کار کنی مزدش تورمه یه واحد مسکونی هم نیس یعنی بردگی بی مزد و مواجب اگه افغانستان یک استان ایران میشد مثله سیستان و بلوچستان یا خراسان اون موقع حرفی نداشتیم عرضه دارین بگیرینش
عادل
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
بابا به قول شما افغان خوب و ناز و گوگولی،مبارک کشورشون افغانستان باشند و بروند کشور خودشان را آباد کنند چرا در کشوری که راضي نیستند بمانند و موجب اختلاف درون خود و دیگران شوند.
.
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
گویا نویسنده این مطلب خود یا افغانی یا به دلایلی از بعضی مجلسیها و دولتی‌ها حمایت میکند گزارش پخش شده از صدا و سیما که ریختند تو باغ یا یک مجتمع رو ریختند همه رو زندانی کردند رو کتمان میکنی و به معاند می چسبانی در همین نظرات بخون ببین همه خواستار اخراج تمام افغانها هستند به دلایل نا امنی و بیکاری و گرانی مسکن و مواد غذایی و اقتصاد داغون و آموزش و تحصیلات و.... خود را به خواب زده ای یا واقعا خوابی
همه جای مملکت شده افغانی. دولت و مجلس و نیروی انتظامی باید به خواست مردم اهمیت بدن و تمام افغانها چه قانونی چه غیر قانونی اخراج کنند مهاجر 10سال نه 40سال یا همیشگی . جنوب شهر و غرب و شرق در محاصره افغانهاست تعدادشان از ایرانیها خیلی بیشتره.تا کی حمایت و لجبازی با مردم
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
مسئولین و کارشناسان محترمی که نظر دادند افاغنه را دادیم به شما بردارید بخودتون برید به مملکت خودتون
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
من نمی خواهم به همسایه خود اجازه بدهم که واردخانه ام شود آیا حق من است یا نه پس من ایرانی هستم نمی خواهم افغانها به ایران وارد شود پس حق من ایرانی است وافغانی ستیزی بی معنی است
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
بند خودم افغان هستم ولی به خدا این همه بی حرمتی که به افغان ها می‌شود قابل قبول نیست هر افغان که در ایران هست کار می‌کند و مزد می‌گیرد کسی که رایه گان پولی نمی‌دهد وسود کار افغان ها برای کشورتان هست این همه چاهای فاضلاب این همه کشاورزی گاوداری وتمام کارهای شاقه دیگر که افغان های بدبخت انجام میدن تمام صادرات تان جوز افغانستان که ندارین و افغانستانی ها برای شما راهه تجارت هست دولت تان می‌داند وشما مردم ... البته بعضی ها نمی‌دانید فکر میکنید از مال پدرتان می خورند روزانه کم کم یک ملیون یورو بابت ویزا می‌گیرید باز افغان ها مال پدرتان می خورند. مرزهایتان را ببندید سفارت تان را جمع کنید کلن خانه ندهد کار ندهید باشه مردم افغانستان از گرسنگی بمیرند و همراه بیرون کنید اگر راست می‌گوید به خدا دلم میخواد تیکه تیکه شود خداوندا به بزرگی هت تورا قسم یا افغانستان را آباد کن یا دشت صاف و برسر همسایه های ماهم از بتر بیاور که بدانند
سجاد
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
من خودم داخل یه کارگاه کارگاه مواد غذایی کار میکردم الان صاحب کارگاه های شهرمان بخاطر بیمه و حقوق پایین تر کارگر افغانی میگرن.یه سوال آیا محصولات غذایی سنتی یه شهر از لحاظ بهداشتی مجوز ندارد که افغانی بگیره چجوری الان دارن اینا کار میکنن.یعنی امثال من باید به خاطر برادری دو کشور از حق و حقوق و بیمه بگذرن؟چرا کاری برای خروج مغز های داخل کشور انجام نمیشود آیا هموطنان ما برادر ما نیستن.
علی
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
هر کاری کنید هر چی بگید دولت کارش رو پیش میبره و نگا نمیکنه که کی چی میگه خودتونو علاف نکنید برید بدویید شاید به گرد پای برادران ناتنی افغانمون رسیدیم
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
پروژه ای در کار نیست . واکنش طبیعی و منطقی مردم به هجوم افسارگسیخته مهاجمان از کشور همسایه به ایران هست
جواد
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
صبر کنین بابا مشکلات مهاجرین افغان بوده وهست درست اما حواستون نیست که جریان مهسا امینی وزن زندگی آزادی بجایی نرسید اومدن دستشون روی این معضل گذاشتن تا دوباره ناامنی وشلوغی به پا بشه .بله مهاجرین باید برگردن اما قرار نیست بهشون فحش ناموسی داده بشه وقرار نیست به منازلشان به نوامیسشون حتک حرمت بشه
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
مسولین گوششون بدهکار نیست که سخن مردم رو گوش کنندوافاغنه روازایران اخراج کنند فقط برای اخراج افاغنه بی مجوز وبا مجوز خودمان باید دست به کار شویم و اخراجشون کنیم
رضاجوادی
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
خودمون عقل داریم مغزهم داریم چشم دیدن هم داریم ..شبکه های بقول شما ضد انقلاب. دارن موش میدونن ..یعنی خودمون نمیبینیم هرطرفمونو نگاه میکنیم شده افغانی همین الان که من دارم این نوشته رو مینویسم توی اتوبوس خط واحدم توی شیراز وجدانن یه ۳۰نفری سواربم حداقل ۷تاش افغانی پس حرف مفت نزنین
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
من نمیدونم هدف این نظام چیه
افغانها چهل ساله تو ایران دارن رفت و آمد میکنن
کارها رو اشغال نون یارانه ای و اتوبوس و مترو رو استفاده میکنن
مهاجر تا چند سال مهمون باقی میمونه نه تا پنجاه سال
هاشمیماما
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
ما مردم ایران نمی دونیم چرا دولت ما و سران کشور ما همه مسایل را توطئه دشمن و ستون پنجم توجیه میکند مردم فریاد میزنن افغانی کشور را گرفته فکری کنید شما و کارشناسان میگن توطعه دشمنه الان از بچه ۱۵ سال بالا راهی ایران شده من به چشم خودم دیدم بدون هیچ نشانی و میگن برادران افغانی ما برادر افغانی نمی خواهیم باید چکار کنیم تورم ۶۰ درصد و۱۰میلیون افغانی سربار اقتصاد ویران کشور هدیه به مردم ایران
بدون نام
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
اگه میگی افغانی همه کارا ها رو گرفته تو هم مرد باش مثل افغانی ها یه روز برو کارگری کن ببن میتونی یا نه اگه امین افغانی ها نبودن کشور شما اینقدر آبادی نداشت میدونی چرا شما ها هپرزهنداری کار کنن اگه داشتین یک همسایه کشورتان را اباد نمیکرد یعنی چی اینکارا اینقدر که شما فحش میدن بخدا قسم اگه افغانی شما ها رو فحش بده یکم انسانیت به خرج بدین میفهمم انسان بودن یعنی چی با اینچرتپرت گفتنافغانی ازتون نمیترسه فقد از خدا ترس دارن نه از بنده های خدا لعنت خدا برکسی که افغانی رو فحش میده لعنت به تو امد که چرت پرت میگی
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
اگر این افعان ها کشور ایران را ترک کنند بروند کشور خودشون ما توی ایران فقر بدبختی دیگه نداریم شما نگاه کنید یک افعانی تو ایران مالیات ندارن راحت از گندم ما ایرانی ها نان ۲۰ تا ۴۰ تا می‌خرن هر کدام افعانی ۱۰ الی ۱۵ تا بچه دارن میدونید چقدر به اقتصاد کشور ما ضرر می‌رسانند همچی ما رو گرفتند بیدار شین ۵ سال دیگه همین افعانها دیگر به مردم ایران رحم نمیکنند ایران رو میگیرن مثل موریانه ریختند تو ایران بیدارشین مردم
علی
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
وقتی همین افغانها ریشه شما طرفدارانشون توی ایران رو کندندومال و اموالتون رو گرفتند
میفهمید این پروژه به دنبال چیست
علیرضا
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
تو شهرما افغانی ها رو آوردن به قاچاق سوخت آوردن و مشروب . ومتاسفانه جاده بندرعباس به میناب رو ناامن کردن و هیچکس هم پاسخگو نیست
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
شما را بخدا حرف راست بزنید الان کشور در شرایط بسیار سخت اقتصادیه اگه وضعیت خوب بود جوانان اینقدر مجرد نبودند به قرآن قسم خدا می‌دونه چقدر دختر و پسر با غیرت دارند با حقوق کم کار می کنند که باعثش افغانی ها هستند چون صاحب کارهای بی وجدان میگه اگه حقوق بیشتر میخای افغانی میارم وما پدر مادر ها شرمنده جوانان مان هستیم کمک که نمی تونیم بکنیم هیچ تازه کمک خرج هم هستند من کاری به بعضی جوان‌های مرفهین نداریم اکثریت را میگم که بخاطر هجوم بیش از حد افغانها کار ندارند
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
ما مردم ایران کاری به این حرفهای چرت وپرت که عده ای ... راه انداختند به اسم افغان ستیزی نداریم خودمون داریم با پوست وگوشت مون بد بختی که بخاطر هجوم افغانیها به وجود آمده را حس می کنیم شما حتما جزو کسانی هستید که یا کارخانه داری یا کارگاه وغیره داری و بخاطر کمتر حقوق دادن به کارگر افغانی گرفتی وطن فروشان شعار افغان ستیزی راه انداختند
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
تا وقتی مشکل مردم رو درک نکنی از دست اراجیف رو باید بکین افقانی ستیزی شما ببرش سر مرز همه امکاناتم مفت بهش بد نه فاتح کار مسکن ووو مگر مردم از گل کمتر کسی گفت اخه چرا فرار بجلو
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
سلام
این که میگن ۵ ملیون افغانی تو ایران هستند دروغ کذب هست من یک من یک شهروند نطنزی هستم شهری که باید حفاظت شده باشد شهری که دارای انرژی اتمی هست ودر دنیا معرف هست چند وقت پیش رفتم به شهرستان بخدا قسم ۱۰ افغانی میدیدم ۲ نفر نطنزی اونوقت یک نطنز شهر به این کوچکی اینقدر افغانی دارد امارهها اشتباه هست مسئولین بیشتر دقت کنید چرا توی شهر کوچک اونم شهری مثل نطنز باید اینقدر افغانی باشد
آرشیدا
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
ایران افتاد دست افغانی ها مردم الان بیدار شدن.هیچ غلطی هم نمیکنید
رامین
0
0
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
این پیامهاراببینیداگه نظرملت براتون مهمه افغانهاروبیرون کنیدچراغی که بخانه لازم است برمسجدحرامست نوعدوستی زمانیست که ملت خودمان تأمین ودررفاه باشندحکومت درهمه چی افراط وتفریط میکندبامردم خودتون لجاجت نکنیداینکه دیگه مسئله حجاب نیست
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲
پروژه جدیدتونه افغان ستیزی جمع کنین این خرافاتو هرچی میشه وملت برای هرچی اعتراض میکنن وصل میکنین به اونورابیها...خودمون عقل داریم وهمه چیومیفهمیم ببینین کشورهای دیگه چگونه باغیربومیهاشون رفتارمیکنن شماهم همون کارروانجام بدین نه اینکه فوری بهشون شناسنامه وپاسپورت ایرانی بدین..همشونوبندازین بیرون ماامنیت میخوایم
علی
0
0
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲
مردم ساده فرض کردین
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲
انتقاد از مسئولین هست و نبود قانون جامع مهاجرین چه افغان چه عراقی چه هر کشور دیگری.....اینکه یکسری به خود مردم افغان حمله میکنن از جهل و بیخردی و نژادپرستیه ،اما اکثرا به رویه‌ی دولت ها در این مدت انتقاد دارن که باید مهاجرین غیرقانونی برگردند و بقیه هم سروسامون بگیرن اگر نیروی کار نیاز هست اگر نخبه نیاز هست باید بر اساس قوانینی باشه که کمترین ضربه به کشور و ایرانی ها از لحاظ بهداشت،حاملهای انرژی ،آموزش و.پرداخت مالیات و....وارد شه مثل همه جای دنیا،
جواد
0
0
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲
اقا بیرون کنین مملکت بیکارن بد بختن نمیخوایم شما مردم کشور سر باند کنین مهاجر گرفتن پیش کش
علی
0
0
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲
واقعا تو با این عقیده ومتنی ک نوشتی ودم از افغانها میزنی،مغلومه خودت ی رگ افغانی داری
رسول
0
0
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲
افاغنه برای دولت ایران اینطورکه من میدانم استفاده پولی داره دولت به خاطرپناه دادن به اونهاازسازمان ملل پول هنگفتی دریافت میکنندبه همین خاطرهرچری بیشترباشندبه نفع دولت ایرانه حالا هرچی مابگیم اونهاکارخودشون رومیکنند
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲
بیرونشون کنید این افغانیارو مدرسه دخترم پر شده و چقدرم پررو هستن چقدر کشور بی درو پیکری داریم
ایران وطنم
0
0
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲
حداقل این چند تا خبر گذاری باهم هماهنگ باشید یکی به نعل میزنه یکی به میخ کدوم ستیزی بندازید بیرون
مهدی افشار
0
0
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲
افاغنه آب را به روی سیستان بستن، بعد ۱۰ میلیون افغانی غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده می کنند.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲
اگربرگردن کشورخودشون کسبی تحقیرشون نمیکنه دیگه.تورو خدا بزارید لااقل نصفشون برگردن کشورشون.هیج جا نمیتونی بری.ماخودمون تحریمیم به سختی زندگی می‌کنیم دست روهرکاری میزاریم اونا میان باکمترین حقوق اون کاررو انجام میدن مابدبخت شدیم وفریاد رسی نداریم.الان که کشورشون مشکلی نداره چرابرنمیگردن پیش خانوادهاشون.امیدوارم دولت لااقل اونایی که طول این دوسه سال اومدن ایران روبرگردونن کشورخودشون.هیچ ایرانی پدرکشتگی بامرام افغانستان نداره.باید خودشون درک کنند.
احمد
0
0
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲
ما دشمن افاغنه نیستیم و انسانیت هم حالیمونه ولی هر چیزی حدی داره از ترکیه آلمان عراق و...یاد بگیرد چرا بی خودی مردم رو تو این سختی اقتصادی از لحاظ روانی نیز تحت فشار و نگرانی قرار می دهید.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

عکس/کارت جشن عروسی بنی‌صدر در سال ۵۳

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ استایل جذاب مه لقا باقری سوژه کاربران شد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/سکانس عاشقانه سریال پایتخت که سانسور شده بود!

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

مبلغ عیدی روز معلم ۱۴۰۳ مشخص شد

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/استایل مجلسی المیرا شریفی‌مقدم در یک کنسرت

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عربستان نفت خود را گران می‌کند

بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان

نشاء برنج در گیلان

تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ کسادی بازار زنانه فروشی‌ها و کارت کشیدن ۳ میلیونی برای عقب رفتن روسری!

فیلم/ برای زهره حمیدی بازیگر پیشکسوت دعا کنید

جدیدترین قیمت اجاره خانه در پرند + جدول

خبر مهم برای کارگران قراردادی

وزیر صنعت تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم را روشن کرد

لیست کشور‌های بدهکار به چین+ عکس

ماجرای جنجالی قرارداد زاکانی با چینی‌ها در شورای شهر

جواب رد پارسا پیروزفر به خواستگاری هانده!

معضلات و مشکلات دستمزد‌های دستوری کارگران

تبعات قرارداد‌های موقت کارگران چیست؟

عیدی رئیسی به معلمان چقدر بود؟

فیلم/ سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی

استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند

۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران / کدام نامزد‌ها خط خوردند؟ + جدول

دست بالای طالبان در حق آبه ایران؛ ورود مناقشه آبی ایران و افغانستان در فاز جدید

زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی اعلام شد

مسعود اسکویی درگذشت

فیلم/جنجال جدید سحر قریشی؛ اهل لخت شدن نبودم

موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس؛ عُمان ۶ برابر ایران به پرستاران حقوق می‌دهد!

علائم و نشانه‌های مالاریا + اینفوگرافی

لاکچری بازی قالیباف در هتل بزرگ تهران؛ پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب

پیام تبریک مدیرعامل بیمه معلم به مناسبت روز معلم

نشانه‌ای مثبت برای بازار رمز ارز‌ها

شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد

مانور عجیب روی کاهش رشد نقدینگی

عکس/ مراسم ازدواج خواهرزاده محمود احمدی‌نژاد در استانبول

عکس/ خودرویی که با پول ال نود در امارات می تونی بخری!

انس جهانی طلا همچنان در مسیر نزول قیمت

فیلم/ ابراهیم رئیسی باب شوخی را با محافظانش باز کرد!

چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

پیشبینی قیمت سکه امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/توضیحات زاکانی درباره قرارداد جنجالی شهرداری با چین

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

چگونه بورس از بازارها جا ماند؟

صعود تمام قطعات سکه در سکوت بازار طلا

قیمت انواع لپ تاپ ایسر + جدول

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول