تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲

حمایت ایران از عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه ۱۵ مهر و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌‌‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام کرد و رژیم صهیونیستی با حملات زمینی، دریایی و هوایی نیروهای مقاومت موسوم به طوفان الاقصی در شوک فرو رفت.

حمایت ایران از عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی

اقتصاد۲۴- ۵۰سال پس از آغاز جنگ گیپور در سال ۱۹۷۳ که با تهاجم غافلگیرکننده مصر و سوریه به اسراییل آغاز شده بود، این‌بار حماس با تکیه بر توان جوانان فلسطینی، حمله فراگیری را از دریا، زمین و هوا علیه اسراییل آغاز کرد. ساعت حول و حوش ۶ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران بود که خبر آغاز عملیات توفان‌الاقصی توسط حماس رسانه‌ای شد و به سرعت به بحث اصلی رسانه‌ها و فضای مجازی بدل شد. بسیاری از شبکه‌های جهانی و خبرگزاری‌ها پوشش زنده و لحظه به لحظه این رخداد را روی خروجی خود قرار دادند و درباره آن به ارزیابی‌های تحلیلی پرداختند. فلسطینی‌ها در عملیاتی پیچیده، دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرز‌های غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

پس از وقوع این رویداد بسیاری از چهره‌های سیاسی و مقامات دولتی دیروز نسبت به عملیات توفان‌الاقصی واکنش نشان داده و آن را نشانه‌ای برای تحقق آرمان‌های ملت فلسطین ارزیابی کردند. مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: ما از عملیات غرورآفرین توفان‌الاقصی حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت نیز از این موضوع حمایت می‌کند. سید یحیی صفوی در ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: ما از عملیات غرورآفرین توفان‌الاقصی اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت نیز از این موضوع حمایت می‌کند. قطعا مدافعان حرم و شهیدان بزرگی، چون قاسم سلیمانی نیز همراه این مجاهدان هستند و ما تا آزادی فلسطین و قدس در کنار مجاهدان فلسطینی خواهیم ماند.

رحیم صفوی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما شاهد کشتار سازمان‌یافته کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها هستیم، گفت: کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در سایه سکوت سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌شود و ما هیچ واکنشی را از سوی سازمان‌های بین‌المللی در برابر این کشتار‌ها شاهد نیستیم. وی با گرامیداشت یاد کودکان شهید فلسطینی از جمله محمد الدوره تصریح کرد: ما می‌بینیم که صهیونیست‌ها به سر کودکان فلسطینی شلیک می‌کنند و این یک قساوت قلبی است. در جدیدترین آمار در سال ۲۰۲۳ تاکنون ۳۷ کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند و در همین چارچوب گفته می‌شود که سال ۲۰۲۳ طی ۱۵ سال گذشته خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی بوده است. این کودکان با گلوله مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و از طرف دیگر تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز زندانی شده‌اند و احکام سنگین برای آن‌ها صادر شده است.


بیشتر بخوانید:شلیک ۱۵۰ راکت به تل‌آویو


مشاور عالی فرمانده کل قوا همچنین با بیان اینکه کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با انواع شکنجه‌های روحی و جسمی روبرو هستند و حتی تعدادی از کودکان فلسطینی در حبس خانگی به سر می‌برند یا توسط رژیم صهیونیستی تبعید شده‌اند، گفت: صهیونیست‌ها این جنایت‌ها را در این چارچوب انجام می‌دهند که این کودکان به جریان مقاومت نپیوندند.

تحقیر هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی، اتمام حجت مقاومت فلسطین بود

دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا در یادداشتی در فضای مجازی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران بر وعده خود مبنی بر حمایت از برادران و خواهران فلسطینی پایبند است. محسن رضایی روز شنبه طی یادداشتی در فضای مجازی با اشاره به عملیات نیرو‌های فلسطینی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی نوشت: تحقیر هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر قدس، پایان اتمام حجت مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، سازمان‌های بین‌المللی و دولت اسلامی است. فلسطین از این تاریخ منتظر کسی جز خدای متعال و ملت خود نمی‌ماند. جمهوری اسلامی ایران به وعده همیشگی خود برای حمایت از برادران و خواهران فلسطینی پایبند است.

واکنش سخنگوی دولت به عملیات پیروزمندانه «توفان‌الاقصی»

سخنگوی دولت با انتشار متنی در فضای مجازی به عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. علی بهادری جهرمی در واکنش به عملیات دیروز مقاومت فلسطین نوشت: پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی به اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک‌کش اثبات کرد امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی است.

حملات گسترده نیرو‌های مقاومت صهیونیست‌ها را سرگردان کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به عملیات توفان‌الاقصی گفت: هم‌اکنون مسوولان رژیم صهیونیستی سردرگم هستند که چگونه باید پاسخ این حجم از حملات نیرو‌های مقاومت را پاسخ دهند و اینکه چگونه می‌توانند از این وضعیت خارج شوند.

اسماعیل کوثری ضمن اعلام این مطلب گفت: شواهد نشان می‌دهد همه نیرو‌های جبهه مقاومت فلسطینی از آمادگی کامل برخوردارند. رژیم صهیونیستی به قدری مردم فلسطین را اذیت کرده و آزار داده است که این مردم هیچ‌وقت این جنایت‌ها را فراموش نخواهد کرد. مخصوصا همین چندی پیش شاهد اقدام غیرانسانی نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی در ضرب و شتم بانوان فلسطینی بودیم که این حرکت غیرانسانی آن‌ها خشم جوانان فلسطینی را برانگیخت. جوانان فلسطینی الان آنچنان آگاه شدند و آنچنان آمادگی به دست آوردند که این موارد نه تنها از ذهن‌شان فراموش نخواهد شد بلکه به دنبال انتقام هستند و امروز شاهد پاسخ این جنایت صهیونیست‌ها توسط جوانان فلسطینی هستیم.

بر همین اساس آمادگی نیرو‌های مقاومت و حمله نیرو‌های مقاومت به سرزمین اشغالی به حدی سریع بود که در ساعات اولیه نیرو‌های نظام صهیونیستی سردرگم بودند و نمی‌دانستند چه کار باید بکنند. در این عملیات از طریق غزه وارد خاک اشغالی فلسطین و آنجا مواضع ارتش غاصب و پاسگاه‌های‌شان را مسلط شدند.

کوثری خاطرنشان کرد: بر همین اساس تعداد قابل توجهی از نظامیان صهیونیستی به اسارت نیرو‌های فلسطینی درآمدند و تعدادی به هلاکت رسیدند که این نشان‌دهنده آمادگی بالای نیرو‌های مقاومت بود و ما امیدواریم که به زودی شاهد اخراج آن‌ها از این سرزمین و سکونت ملت فلسطینی در سرزمین مادری‌شان در کنار یکدیگر باشیم. همانطور که در قرآن آمده و قبلا خود سید حسن نصرالله هم به آن اشاره کرده است هویت این رژیم غاصب همچون خانه تار عنکبوت است و دیدیم که این همه ادعا درباره گنبد آهنین هم درست نبود و موشک‌ها و راکت‌ها به سرزمین اشغالی اصابت کرد.


بیشتر بخوانید:حمله حماس به ۵۰ مقر ارتش اسرائیل


حضور نیرو‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی هم مسوولان رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است. اساسا مسوولان این رژیم سردرگم هستند که چگونه باید پاسخ بدهند به این حجم از حملات که قطعا با آمادگی بالای نیرو‌های مقاومت علی‌القاعده مدت‌ها باید فکر کنند که چگونه می‌توانند از این وضعیت خارج بشوند. خود این مساله باعث ناامیدی مهاجران یهودی ساکن سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهد شد. بعضی از کشور‌ها منطقه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داده‌اند که این حمله نیرو‌های مقاومت فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی در واقع خط بطلانی بر تلاش این کشور‌ها برای عادی‌سازی روابط‌شان با رژیم قدس است.

آثار اضمحلال رژیم صهیونیستی بیش از پیش آشکار شده است

معاون رییس‌جمهور با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم اشغالگر قدس گفت: امروز آثار اضمحلال رژیم صهیونیستی و قدرت گرفتن جبهه مقاومت بیش از پیش آشکار شده است. سیدمحمد حسینی در همایش بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی تصریح کرد: مردم ایران همراه و حامی فلسطینیان بوده و هستند و همچنان که رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند مساله فلسطین یک تاکتیک و حتی صرفا یک استراتژی نیست بلکه مساله دل و ایمان ما است لذا مردم ایران با تمام وجود حامی فلسطینیان هستند. حسینی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب در روز میلاد نبی مکرم اسلام نیز تاکید کردند دولت‌هایی که به دنبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند و به جایی نخواهند رسید. امروز آثار اضمحلال رژیم صهیونیستی و قدرت گرفتن جبهه مقاومت بیش از پیش آشکار شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه همچنان فلسطین مساله اول جهان اسلام است، خاطرنشان ساخت: امروز جهان اسلام باید یکپارچه برای رهایی فلسطین و نجات قدس شریف قبله اول مسلمانان از چنگال رژیم صهیونیستی به پا خیزد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به تعالیم نبی مکرم اسلام در خصوص ضرورت توجه به کودکان و نوجوانان و اهتمام به تعلیم و تربیت آنان گفت: جمهوری اسلامی ایران عنایت خاصی به این مساله دارد و زمینه رشد و تعلیم همه کودکان از جمله افراد بی‌بضاعت را فراهم کرده است به گونه‌ای که بعضی از آنان در شمار مدیران و کارگزاران نظام در خدمت مردم قرار می‌گیرند.

هنیه: در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار هستیم

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین روز شنبه در سخنانی گفت که در آستانه پیروزی بزرگ و فتحی آشکار هستیم. «اسماعیل هنیه» در ادامه گفت: «چه کسی تصور می‌کرد که شاهد قهرمانی و شجاعت مردان مقاومت باشیم که به پیروزی رسیدند؟» «غزه امروز ننگ شکست را از امت (اسلام) پاک می‌کند». هنیه اضافه کرد: «این نبردی است که آزادسازی بیت‌المقدس، سرزمین و مردم‌مان و آزادی اسیران‌مان از زندان‌های اشغالگر صهیونیستی را آغاز می‌کند. ما به آن‌ها و به تمام دنیا هشدار دادیم که درباره آنچه در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی می‌گذرد، سکوت نخواهیم کرد حتی اگر همه سکوت کنند.

بیش از ۶ هزار نفر از زندانیان‌مان در زندان‌های اشغالگران زیر شکنجه و آزار به سر می‌برند». هنیه اضافه کرد: «چند بار به شما در مورد اقدامات‌تان در سرزمین‌های‌مان در خط سبز علیه مردم‌مان هشدار دادیم؟ «مسجد‌الاقصی در خطر واقعی بوده و ما اطلاعاتی مبنی بر این داریم که اشغالگران قصد داشتند به تجاوزات خود به مقدسات ما ادامه دهند. نبرد برای آزادی سرزمین و اسیران‌مان در زندان‌های اشغالی را ادامه می‌دهیم. مردم‌مان باید در بالاترین سطح آمادگی باشند زیرا نبرد به قلب موجودیت رژیم صهیونیستی کشیده شده است. از مردم برای شرکت در این نبرد دعوت می‌کنیم زیرا این، نبرد یک ملت است که ما آن را آغاز کردیم و با پیروزی به پایان خواهیم رساند. تنها در عرض چند دقیقه دشمن را از حالت تعادل خارج کردیم و به این دشمن که تهدید و عربده‌کشی می‌کند، می‌گوییم که قدس برای ماست و سرزمین برای ماست، پس از آن خارج شوید».

خبرگزاری العالم اعلام کرد که نیرو‌های مقاومت فلسطینی نیز در بیانیه‌های خود آمار‌هایی متفاوت از کشته شدگان و زخمی‌های اسراییلی جنگ غزه منتشر کرده‌اند. مقامات اسراییلی تعداد کشته‌شدگان اسراییلی را ۱۵۰ نفر و زخمی‌های آن‌ها را بیش از ۱۰۰۰ نفر برآورد نموده‌اند

در مورد میزان تلفات نیرو‌های فلسطینی هم از ۱۶۹ شهید فلسطینی نام برده شده است

منبع: روزنامه اعتماد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

معرفی جنگنده بمب افکن فانتوم F۴ آمریکا

گمانه‌زنی درباره تعطیلی عروسی‌ها در ایام عزای عمومی؛ بی‌خبری ادامه دارد/ رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی: فعلا بی‌سروصدا جشن بگیرید

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

متن متفاوت نفیسه روشن برای تسلیت شهادت رئیسی

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

اولین عکس از خانواده شهید امیرعبداللهیان

فیلم/ استقبال اعضای دولت از پیکر ابراهیم رئیسی در فرودگاه

عکس/ مراسم تشییع جنازه حادثه بالگرد رئیسی در تبریز

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی

عکس/حضور وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس‌جمهور

پهپادهای ایرانی بالگرد شهید رئیسی را پیدا کردند

ابراهیم تاتلیس سقوط هلیکوپتر رئیسی را تسلیت گفت + عکس

دیدار اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب

مقایسه تشییع پیکر شهید رئیسی به تشییع امام خمینی

دیدار نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب

فیلم/وداع باشکوه مردم پایتخت با پیکر شهدای خدمت

رونمایی از بمب پرسپولیس در هفته آخر لیگ برتر

اولین تماس ویدئویی با اینترنت ماهواره‌ای+ فیلم

خلبانان سانحه بالگرد رئیسی چه کسانی بودند؟

واریز سود سهام عدالت چه زمانی اجرایی خواهد شد؟

علت حضور امیرعبداللهیان در بالگرد رئیسی چه بود؟

شهادت رئیسی و پیامد‌های آن برای ایران و منطقه

تعریف و تمجیدمهاجم آرژانتینی از مهدی طارمی

بالگرد را چه کسی اختراع کرد؟

فیلم/ آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش

افشای جزئیات جدید درباره سریال پایتخت ۷

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

پیام تسلیت دولت و ملت عراق به رهبر انقلاب

عکس/ خانه مادری ابراهیم رئیسی

کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲+ جدول

تصمیم ایرلند، نروژ و اسپانیا برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین

فیلم/وداع خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه شهید ایران

ایرلند کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخت

پیش‌بینی افت ۲۰ درصدی تولید تا پایان سال

فیلم/ورود نخست‌وزیر ارمنستان به تهران

نرخ بیکاری در مصر کاهش یافت+ جدول

فیلم/آرامگاه ابدی امیرعبداللهیان در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

راهنمای سری بازار مسکن؛ حجم معاملات مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران + جدول

پیش بینی بورس در هفته اول خرداد

دعای خاص رهبر انقلاب در نماز بر پیکر ابراهیم رئیسی

مادر برنامه نویسی کیست؟

خرید خودروی برقی صرفه اقتصادی دارد؟

در تامین بسیاری از تجهیزات درمان سوختگی مشکل داریم

فیلم/آقای رئیسی سوخته و تکه تکه شده بود و نمی‌شد او را شست

قیمت خانه تخته گاز در سربالایی پیش می‌رود

شهید آل هاشم: امام جمعه باید نقش پدری داشته باشد

افزایش نرخ دلار پس از سانحه هلیکوپتر رییس جمهور کاذب بود

هلیکوپتر تهاجمی میل ۳۵ ام روسیه

کوچ خُرده ساز‌ها از بازار

چند درصد از ایرانیان شاغل‌ هستند؟

قیمت اجاره مسکن در آغاز خرداد ۱۴۰۳ در تهران + جدول

خطرات احتمالی کیف پول‌های راکد بیت کوین

فیلم/یک دقیقه سکوت در کنفرانس خلع سلاح به احترام رئیس‌جمهور و همراهانش

جدیدترین قیمت خانه در سید خندان و حوالی + جدول

قالیباف تا چه زمانی رئیس قوه مقننه است؟

مخالفت مجلس با مداخله بانک مرکزی در بازار ارز و رمز ارز

قیمت جدید میلگرد امروز ۲ خرداد ۱۴۰۳+ جدول