تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲

کیف پول سرد چیست؟ چطور امنیت دارایی ما را افزایش میدهد؟

۳۲۰ میلیون‌دلار سرقت از بازار کریپتو فقط در سال ۲۰۲۳! این رقم شوکه‌کننده توسط کمپانی چینی CertiK منتشر شده و نشان می‌دهد که سرقت‌های معاملات ارز دیجیتال روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند. در بازار کریپتوکارنسی، شما مسئول محافظت از ارز‌های خود هستید و هیچ فرد دیگری پاسخگوی از دست رفتن سرمایه شما نخواهد بود. متاسفانه رمزنگاری ۱۲ کلمه‌ای کیف پول‌های نرم افزاری، استفاده از حسگر‌های اثر انگشت یا اسکن عنبیه چشم، برای محافظت از کوین‌ها و حساب شما کافی نخواهند بود!

کیف پول سرد چیست؟ چطور امنیت دارایی ما را افزایش میدهد؟

اقتصاد۲۴-320 میلیون‌دلار سرقت از بازار کریپتو فقط در سال 2023! این رقم شوکه‌کننده توسط کمپانی چینی CertiK منتشر شده و نشان می‌دهد که سرقت‌های معاملات ارز دیجیتال روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند. در بازار کریپتوکارنسی، شما مسئول محافظت از ارزهای خود هستید و هیچ فرد دیگری پاسخگوی از دست رفتن سرمایه شما نخواهد بود. متاسفانه رمزنگاری 12 کلمه‌ای کیف پول‌های نرم افزاری، استفاده از حسگرهای اثر انگشت یا اسکن عنبیه چشم، برای محافظت از کوین‌ها و حساب شما کافی نخواهند بود!
بهترین راه‌حلی که برای محافظت 100 درصدی از سکه‌های ارز دیجیتال وجود دارد، استفاده از کیف پول سرد است. برای محافظت از کوین‌های‌ خود به بهترین شکل ممکن، فقط کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. 

کیف پول سرد؛ سد محافظتی ارز دیجیتال در برابر خطرات

کیف پول ارز دیجیتال یا Cryptocurrency Wallet برنامه‌ای قابل‌اجرا در مرورگر، گوشی‌های موبایل و کامپیوترهای شخصی و لپتاپ است که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، در حقیقت برای ما کلید خصوصی و عمومی می‌سازد. این کلیدهای خصوصی یا عمومی، به‌نوعی آدرس کیف پول شما هستند که از آن برای دریافت یا ارسال کوین‌ها استفاده می‌شود. کیف پول‌های گرم،‌ کیف پول‌های آنلاین هستند که برای استفاده از آن‌ها باید حتما به اینترنت وصل شوید. وصل بودن دائمی به اینترنت، دقیقا راه ورودی هکران به حساب افراد مختلف است که در کیف پول سرد این مشکلات دیده نمی‌شود.

کیف‌پول سرد یا Cold Wallet، کیف پول‌هایی هستند که به اینترنت متصل نبوده و به‌صورت آفلاین فعالیت می‌کنند. یعنی برای واریز یا برداشت ارز به کیف پول‌های سرد‌، شما نیاز به اینترنت ندارید. شکل ظاهری این کیف‌پول‌ها شبیه به یک فلش است که در مدل‌های مختلفی تولید می‌‌شود. برای مثال در انواع مدل کیف پول سخت افزاری، کیف پول‌هایی با صفحه نمایش نیز وجود دارند. 

زمانی که ارزها داخل این کیف پول ذخیره شوند، قیمت ارز ثابت باقی می‌ماند. به‌ زبانی ساده‌تر تا زمانی که کیف پول به اینترنت وصل نشود، قیمت ارز برابر با زمانی است که ارزها به کیف پول سخت افزاری واریز شده‌اند. برای مثال اگر امروز قیمت دوج برابر با n دلار باشد، تا زمانی که کیف پول دوباره به اینترنت وصل نشود، قیمت ارزهای داخل کیف پول سرد n دلار باقی می‌ماند. 

کیف پول سرد چیست؟ چطور امنیت دارایی ما را افزایش میدهد؟

حافظان کوین‌ها چطور کار می‌کنند؟ بررسی مکانیزم کیف‌ پول‌های سرد

کیف پول‌های سرد یا گرم، محل نگهداری کلیدهای خصوصی و عمومی هستند. کلید خصوصی همان شناسه‌ای است که برای اثبات مالکیت یک ارز یا دارایی، در یک کلید عمومی داخل بلاک چین ارائه می‌کنیم. در کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری، این کلیدها به‌ صورت خصوصی هستند و برای هیچ شخصی به جز شما  به آن‌ها دسترسی نخواهد داشت.
در نتیجه به جز چند ثانیه‌‌ای که کیف پول برای دریافت یا ارسال ارز به اینترنت متصل می‌شود، خطر هک شدن کیف پول بسیار پایین است. مدت زمان انتقال ارز در نهایت 10 ثانیه طول می‌کشد که در این مدت زمان کوتاه، هیچ خطری کیف پول سخت افزاری را تهدید نخواهد کرد. کیف پول‌های سخت افزاری علاوه‌بر پشتیبانی از بیت‌کوین، امکان حفظ بسیاری از ارزها مانند کاردانو، ریپل، میم‌کوین‌ها، استیل کوین‌ها و تعدادی از ارزهای متاورسی را به کاربران می‌دهند. این ارزها به‌صورت تفکیک شده ذخیره می‌شوند و عملیات واریز یا برداشت آن‌ها در واحدهای جداگانه پردازش خواهد شد. 

علاوه‌بر این، برخی از برندهای معتبر و شناخته شده کیف پول سخت افزاری مانند Ledger، یک نرم افزار موبایلی نیز دارند. این نرم افزار قابلیت معامله ندارد و یک کیف پول گرم نیست؛ اما به شما اجازه می‌دهد کوین‌های خود را مدیریت کنید و از تعداد آن‌ها آگاه باشید. همچنین اگر آپدیت نرم افزاری برای کیف پول سرد ارائه شود،‌ شما باید از طریق این برنامه آپدیت را انجام دهید. 

انواع کیف پول‌های سرد؛ والت پیپیر بهتر است یا گجت‌های الکترونیکی؟

کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال به دو دسته والت پیپر و گجت‌های الکترونیکی تقسیم می‌‌شوند. گجت کیف پول سخت افزاری ظاهری مانند فلش دارد و قیمت آن باتوجه‌به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، متغیر است. دسته دوم یعنی پیپر والت کاملا رایگان بوده و از نظر حفاظت در برابر حملات سایبری و هک بالاترین سطح امنیت (100 درصدی) را دارد. در ادامه با انواع کیف پول سرد ‌آشنا خواهیم شد. 

کیف پول سرد چیست؟ چطور امنیت دارایی ما را افزایش میدهد؟

کیف پول سخت افزاری؛ مشابه یک فلش مموری با عملکردی متفاوت

کیف پول‌ سرد سخت‌ افزاری،‌ کلیدهای خصوصی را در یک دستگاه فیزیکی که محیطی کاملا آفلاین دارد،‌ ذخیره می‌کند. عملکرد کیف پول سرد سخت افزاری تقریبا شبیه به یک فلش مموری است و انتقال ارزها از طریق کابل انجام می‌شود. به همین خاطر حتی اگر دستگاه به اینترنت متصل باشد، کلید خصوصی از آن خارج نمی‌شود و محل نگهداری کلیدهای خصوصی کاملا محافظت شده و ایزوله است.
برای واریز یا برداشت ارز از کیف پول دیجیتال، شما باید از کابل مخصوص داخل کارتن گجت استفاده کنید. البته به‌لطف توسعه‌های انجام شده، برای اتصال این گجت‌ها به گوشی یا تبلت نیز می‌توانید از ابزار تبدیل OTG استفاده کنید. هرچه تکنولوژی و فناوری کیف پول پیشرفته‌تر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. برای مثال کیف پول کوبو وایولت (Cobo Vault) از استاندارد‌های نظامی ایالات متحده آمریکا MIL-STD-810G برخوردار بوده و کاملا ضد آب است؛ از همین رو تعجبی ندارد که قیمت این کیف پول بالا باشد. 

والت پیپرها؛ ابزاری برای حفظ امنیت 100 درصدی کوین‌های شما!

روش‌های سنتی، همواره یکی از مهم‌ترین روش‌های محافظت از دارایی‌ها یا مدارک هستنند. از همین رو برای حفظ کوین‌ها در برابر هکران، کیف پول‌های کاغذی به بازار عرضه شده‌اند. کیف پول سرد کاغذی قابل خریداری نیست، بلکه خود شما باید آن را بسازید! در این نوع والت های سرد، کلیدهای عمومی و خصوصی را روی کاغذ یادداشت کرده یا روی یک کاغذ همراه با QR کد پرینت می‌کنید.

این کاغذ، والت پیپر نام دارد که نوعی کیف پول سرد است. اطلاعاتی که شما روی کاغذ ذخیره کرده‌اید، برای هیچ هکری قابل دسترسی نیست؛ به همین خاطر گفته می‌شود کیف پول کاغذی امنیت 100 درصدی را برای شما به ارمغان می‌آورد. 

صرافی امن نوبیتکس؛ بهترین بستر برای ذخیره یا معامله ارزهای دیجیتال

حال که با مزایای کیف پول سرد آشنا شده‌اید، باید بگوییم یک عامل دیگر روی امنیت حساب و سرمایه شما اثر می‌گذارد. شما معاملات یا خرید و فروش‌های خود را داخل صرافی انجام می‌دهید و تراکنش‌های شما روی صرافی مورد نظر ثبت می‌شود. به همین خاطر امنیت صرافی به اندازه امنیت کیف پول اهمیت دارد! اگر به‌ دنبال یک صرافی امن، معتبر و سریع برای انجام معاملات خود هستید، پیشنهاد ما نوبیتکس است.

صرافی نوبیتکس توانسته طی سال‌ها فعالیت، توجه کاربران و سرمایه گذاران بسیاری را جذب کند؛ زیرا کیفیت خدمات نوبیتکس بی‌نظیر است. خرید و فروش‌های شما در کمترین زمان انجام می‌شوند و از امنیت آن‌ها اطمینان خاطر خواهید داشت. برای انجام معاملات خود در یکی از بهترین صرافی‌‌های ارز دیجیتال داخلی، فقط کافی است نام «نوبیتکس» را در گوگل جستجو کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

آخرین استوری یکی از همراهان رئیسی+ عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فعالان بورس مرگ سرمایه‌های خود را به نظاره نشستند/ دولت مسئول مستقیم زیان سهامداران است

عکس/توئیت معاون رئیس جمهور برای شهادت ابراهیم رئیسی

عکس/واکنش سردار قاآنی به شهادت ابراهیم رئیسی

شهادت ابراهیم رئیسی، وزیر خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و دیگر همراهان رئیس جمهور

فوری/سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید

فیلم/پهباد ترکیه ای در جستجوی ابراهیم رئیسی

عکس/اولین تصویر از پیکر جانباختگان حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

فیلم/لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی ایرانی

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

اولین عکس از لاشه متلاشی شده بالگرد رئیس جمهور

پیش بینی بورس امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زیرنویس جدید و ناامیدکننده شبکه خبر در لحظات اخیر

اخبار نگران‌کننده از سرنشینان بالگرد رئیسی

بازی خداحافظی ستاره تیم ملی برگزار شد

عکس/پخش نذری در میدان ولیعصر برای سلامتی رئیسی

چرایی رشد قیمت دلار پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ دلار در این صورت، ارزان نمی‌شود

کامبک عجیبی که رئال مادرید خورد

اعزام پهپادهای بایراکدار و آکینجی ترکیه به ایران

معاون وزیر خارجه: دو بار با آل هاشم (سرنشین هلی کوپتر رئیس‌جمهور) تماس برقرار شده

محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد

پوشش خبرساز مجریان صداوسیما در شب تولد امام رضا(ع)

اظهار نگرانی سیدمحمد خاتمی برای حال رئیس‌جمهور

هلال احمر: گزارشاتی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد رئیس جمهور داشتیم

عکس/درخواست صفحه اینستاگرام رئیسی از مردم بعد از سانحه بالگرد

اطلاعیه جدید هلال‌احمر درباره حادثه بالگرد

واکنش روحانی به وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

عکس/ کلاه سبز‌های نوهد وارد عملیات تجسس شدند

نخستین واکنش رهبر انقلاب به سانحه بالگرد رئیسی

لاریجانی برای سلامتی رئیسی، دست به دعا شد

توییت خبرساز بهادری‌جهرمی درباره سانحه بالگرد رئیسی

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

تکذیب خبر فوت آیت الله مظاهری توسط فرزندش

نیروهای امداد در یک قدمی سانحه بالگرد رئیسی

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟

تسنیم: در محل حادثه برای بالگرد رئیسی تخته سنگ‌های عظیمی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر پشت به پشت هم قرار دارند

کار برای جستجوی بالگرد حامل رئیسی دشوار شد

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

صدا و سیما: آخرین مکانی که جی پی اس بالگرد رئیس جمهور فعال بوده در نزدیک معدن مس سونگون بوده

آخرین اخبار از سانحه بالگرد حامل رییس جمهور/ عزیمت ۴۰ تیم واکنش سریع +عکس و فیلم

امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک ملی ایران برای ثبت سفارش خرید خودروهای برقی

عکس/مه سنگین در تصاویر پشت سر خبرنگارِ حاضر در محل حادثه بالگرد

عکس/تصویری از جلسه تجسس و نجات بالگرد رئیسی

تصویری از منطقه‌ای که هلی‌کوپتر رئیسی در آن سقوط کرد

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

استوری معاون هلال احمر که بیش از دو ساعت پیش منتشر شده

اعزام سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه بالگرد رئیسی