اقتصاد۲۴- محمدفرزاد میرزایی قلعه در پنجمین رویداد نوآوری روستایی قشم به میزبانی روستای دیرستان و اسکله گردشگری کندالو افزود: قشم با داشتن ۱۶۴ جاذبه و ۱۹ مقصد گردشگری، همسایگی با چند کشور حوزه خلیج فارس و مهمتر از همه برخورداری از برند ژئوپارک جهانی، ویژگیهای منحصربفردی برای توسعه گردشگری خارجی دارد.
میرزایی قلعه، قشم بوم را الگوی موفقی برای گام دومی کردن صنعت گردشگری دانست و افزود: نقطه عطف قشم بوم که میتواند برندی برای جزیره در عرصه جذب گردشگر باشد، حضور و مشارکت مردم قشم در بطن رویداد است که امیدآفرینی و نشاط را در جامعه محقق کرده است.
پنجمین رویداد قشم بوم در روستای دیرستان با پاکسازی ساحل آغاز شد و با بازدید از جاذبه طبیعی، کوه فسیلی کالینگی، نخلستانها و موزه مردم شناسی این روستا ادامه یافت.
بیشتر بخوانید: تاکید عمان و ایران بر اجرای پروژههای مشترک در مناطق آزاد
برپایی بازی دارتوپا با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان روستا، برپایی جشنواره خوراک و صنایع دستی، اجرای موسیقیهای عَضوا، زاگَر، عودنوازی، دُهُل و همخوانی و اَناشید در راستای احیا و معرفی میراث ناملموس این منطقه از دیگر برنامههای این رویداد بود.
سِوِندبافی، کُلگِر بافی و معرفی شاشَک (نوعی قایق) در کنار رونمایی از لباس ناخدایان قایقهای اسکله گردشگری کندالو و تقدیر از سه ناخدای نمونه این اسکله، حضور جامعه معلولان کارآفرین و دختران مدرسه هنرهای زیبای قشم با بومهای نقاشی الگوبرداری شده از عکسهای روستای دیرستان، بخشهای متنوع دیگر این نوآوری روستایی بود.
پنجمین رویداد قشم بوم به میزبانی مردم روستای دیرستان، با حضور عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدفرزاد میرزایی قلعه، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مشاوران، مدیران و کارشناسان این سازمان در کنار گردشگران و ساکنان جزیره، برگزار شد.