تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۵ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
جاماندگان سهام عدالت بخوانند؛

نحوه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می‌شوند.

سهام عدالت
اقتصاد۲۴- سود سهام عدالت ۱۴۰۲ دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می‌شود.

همزمان با اعلام رسمی سازمان بورس و تایید نهایی مجلس، جاماندگان سهام عدالت می‌توانند ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و یا تلفن همراه، انجام دهند.

در سال ۱۳۸۴ بود که تخصیص و ثبت نام سهام عدالت آغاز شد. در آن زمان برخی از ثبت نام سهام عدالت به هر دلیلی جا ماندند. بعد از آغاز واریز سود سهام عدالت و سپس رشد قیمت شرکت‌های بورسی و آزادسازی سهام عدالت استقبال جاماندگان سهام عدالت از آن بیشتر شد و تقاضا برای سهام عدالت از سوی جاماندگان افزایش یافت.

در همین راستا در سال ۱۳۹۹ برنامه ریزی‌های لازم جهت ثبت نام دور دوم سهام عدالت برای جاماندگان آغاز شد و اعطای سهام عدالت به مشمولین، مورد تصویب شورای عالی و هیات دولت قرار گرفت.

شرکت سپرده گذاری مرکزی شرایط ثبت نام جاماندگان سهام عدالت را به صورت غیرحضوری فراهم کرده است. مشمولین پس از اعلام رسمی دولت (هنوز اعلام نشده است) می‌توانند برای ثبت نام به سامانه سهام عدالت samanese.ir مراجعه کنند.

گفتنی است که در آخرین اظهارنظر در این باره در ۷ آذرماه ۱۴۰۲ مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: کار‌های مشمولان جدید سهام عدالت افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران در حال انجام است، سبد سهامی برای آن پیشنهاد شده و در دولت در حال مذاکره است.

سازمان بورس اوراق بهادار، برای تسهیل روند ثبت نام سهام عدالت، سامانه‌ای را به نشانی اینترنتی sahamedalat.ir راه اندازی کرده است. افراد می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، در زمان فعال شدن بخش ثبت نامی این سامانه، جهت نام نویسی خود به صورت اینترنتی (غیر حضوری) اقدام نمایند.

همزمان با اعلام رسمی سازمان بورس و تایید نهایی مجلس، مشمولین می‌توانند ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و یا تلفن همراه، انجام دهند.

خبر خوش آخر سالی برای جاماندگان سهام عدالت

رییس اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت گفت: حربه جدید کلاهبرداران این است که پیامکی مبنی بر واریز سود سهام عدالت به برخی افراد ارسال می‌کنند، سپس از دریافت کننده پیامک می‌خواهند با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب خود را وارد کند که به محض باز کردن لینک، سودجویان از حساب افراد برداشت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: موتور بورس چه زمانی روشن می‌شود؟


عسگر توکلی اظهار کرد: متاسفانه موضوع کلاهبرداری به بهانه واریز سود سهام عدالت توسط افراد سودجو، هک کردن و برداشت از حساب برخی افراد هنوز ادامه دارد.

وی افزود: حربه جدید کلاهبرداران این است که پیامکی مبنی بر واریز سود سهام عدالت به برخی افراد ارسال می‌کنند. سپس از دریافت کننده پیامک می‌خواهند با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب خود را برای واریز پول وارد کند که به محض باز کردن لینک، سودجویان از حساب افراد برداشت می‌کنند. از شهروندان درخواست می‌کنیم اصلا به این پیامک‌ها توجه نداشته باشند و خبر‌های موثق را از طریق رسانه‌های رسمی و صدا و سیما پیگیری کنند.

سه گروه مشمول دریافت سهام عدالت هستند

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت هم‌چنین درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: در حال حاضر جاماندگان سهام عدالت شامل سه گروه هستند. حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر برگه سهام با مهر شرکت‌های تعاونی در اختیار دارند.

این افراد از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ در سهام عدالت عضویت داشتند، اما متاسفانه به دلیل اختلالاتی که در سازمان خصوصی‌سازی وقت پیش آمد از سبد سهام عدالت خارج شدند که باید در اولویت تخصیص قرار گیرند.

توکلی تصریح کرد: گروه دوم مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند که حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود. در این خصوص دولت مصوبه‌ای را به سه بانک داد و شورای عالی اصل ۴۴ مقرر کرد سهام به این افراد تعلق بگیرد.

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت گفت: گروه سوم جمعیت بزرگی را به تعداد ۱۹ میلیون نفر در کشور شامل می‌شود که واجد شرایط دریافت عدالت هستند. تقریبا به همین تعداد افرادی که جزو دهک‌های بالای جامعه هستند واجد شرایط نبودند، اما سهام عدالت به آن‌ها اختصاص یافته است. در این مورد نیز باید تجدید نظر می‌شد که اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، کانون سهامداران و مجلس شورای اسلامی پیگیر مساله این افراد است.

وی تاکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی در دولت قبل، بدون مصوبه و با تفسیر به رای که در بحث تقسطی ۱۰ ساله داشت، زمانی را به منظور واریز پول برای مردم تعیین کرد. در صورتی که این اشتباه بود و باید به سرمایه‌گذاری استانی این مهلت داده می‌شد که حق تقدم را واریز کنند.

در واقع سرمایه‌گذاری استانی نسبت به سهمی که بدهکار بود باید واریز انجام می‌داد؛ زیرا وقتی سهامداران از سال ۱۳۸۵ سهام عدالت دریافت کردند باید تا سال ۱۳۹۵ قسط می‌دادند. به بسیاری از افراد سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ سهام تعلق گرفت که تا سال ۱۴۰۰ این افراد برای واریز قسط ۱۰ سال زمان داشتند. اما به یکباره گفتند مابقی مبلغ سهام را بدهید در غیر این صورت سهام شما ۵۰۰ هزار تومانی خواهد شد.

امکان تامین منابع سهام عدالت جاماندگان وجود دارد

توکلی با بیان این‌که دولت می‌گوید منابع لازم برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را ندارد، بیان کرد: دولت برای تامین این منابع می‌تواند به ۱۱ شرکت سرمایه‌پذیر که در دولت قبل از سبد سهام عدالت خارج شد مراجعه کنند. پالایشگاه نفت تهران، بانک ملت و برخی دیگر از جمله این شرکت‌ها هستند.

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت گفت: مجلس موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را در سال ۱۴۰۱ تصویب کرد که دولت باید به این افراد سهام اختصاص می‌داد، اما انجام نشد. سال ۱۴۰۲ نیز در بودجه دولت این موضوع گنجانده نشد، اما نمایندگان مجلس این طرح را به صحن علنی بردند که رای آورد؛ بنابراین دولت موظف است از بودجه ۱۴۰۱ نسبت به واگذاری سهام به جاماندگان اقدام کند. هنوز این کار انجام نشده، اما امیدواریم شورای عالی اصل ۴۴ نسبت به معرفی شرکت‌های مشمول صدر اصل واگذاری، سهام دولت را به نسبت افرادی که در دهک‌های واجد شرایط هستند تخصیص دهد.

وی با بیان این‌که دولت سیزدهم عملکرد خوبی در افزایش سود سهام عدالت داشت گفت: خوشبختانه دولت سود را از ۷۰ هزار تومان به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و برای برخی اقشار به یک میلیون و۲۰۰ هزار تومان افزایش داد که به محض دریافت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود را طی دو مرحله در سال واریز می‌کند. ان شاءالله همین روند عدالت محور را درخصوص جاماندگان نیز انجام دهد. مردم منتظر خبر خوش از سوی دولت هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
توحیدجاسقی سقین سرا
0
0
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲
سهام نداریم ندادند
مریم هادی پور
0
2
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲
این چه عدالتی که تمام نهاد های دولتی که ماهی خداتومان ،حقوق میگیرند جزء اولین سهام عدالت و پرداخت سود ،،،باشند ولی ما قشر ضعیف هیچ
سهراب مشهدی محمدی
0
4
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲
سهام عدالت واقعانباید به تعدادی پول دارو سرمایه دار تعلق میگرفت
ولی متاسفانه منی که در ماه هیچ در اندی ندارم و با یه چشم هزارتومن سهام ندادن
شهناز شوقیان
0
1
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲
سهام عدالت نمیگیرم
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲
کی نام نویسی می کنید
حامد انصاری زاده
0
0
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲
ماهم بیمه نداریم هم سهام عدالت نداریم کسی هم به فکرمانیست
عقیل حیدری
0
0
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲
با سلام و خسته نباشید. اگه از عدالت بگم خجل میشم ولی خوب. خدایی از سال 1383 یا 84 که این مسله مطرح شد تا الان هیچ گونه خدمتی از هیچ جای دولت دریافت نکردم و هنوز امیدواریم دولت اقای ریسی و بخش خصوصی فکر ی به حال جاماندگان سهام عدالت کنن انشاالله
علی نعیمی
0
0
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲
دهه سوم هستم بدون خونه و ماشین شغل کارگر ساختمانی وا جاره نشینی سهام عادت ندارم چند بار هم رفتم گفتن اول کمیته بهزیستی من بیچاره چه کنم با یه دختر پیش دانشگاهی و یه پسر جوان چه خاکی به سرم کنم
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲
ماه سهام عدالت نداریم چرا مگر ما انسان نیستیم
محمد
0
0
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲
من میرم سامانه عدالت میزنم میگه برای ایم کد ملی بازنمود چرا چهاربانده کنم من ازجاماندگان سهام عدالت هستم بیکارم لطف کمک کنید
برویز. تاروردی
0
0
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲
من. سهام. عدالت. ندارم
علی محمد حسنی
0
0
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲
منم دهک پایین ولی از ثبت نام سهام عدالت جا ماندم
مجید
0
0
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲
واقعا اسم سهام عدالت اشتباهه باید بگیوییدسهام بی عدالت ویژه افرادمرفع ..
م ع
0
0
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
برید عامو،دنبال زد وبند بازی خودتون،تا بچاپ بچاپ و بخور بخوره خودتون و دور و بری های خودتونه،ما را به اونجا تون هم نمیگیرید که اصلا هنوز زنده هستیم یا نه، من دهک یک هستم سهام عدالت ندارم بعدا ۱۹ میلیون نفر از دهک ۷ و ۸ و۵و...سهام دارند ،خدا وکیلی سهام نمی‌دید دیگه گند نزنید به ادبیات،با واژه ها و معانی آنها چکار دارید،اسم‌ چنین سهامی را که به حق دارش نمی‌دهید سهام عدالت نیست سهام بی خداییه،سهام هر کی به هر کیه،سهام همون چیزیه که من نمیتونم بنویسم ه،رایفی پور دزدی ها را رو می‌کنه میخواهید بکشیدش اونوقت ما چقدر خریم که از امثال شما توقع عدالت و غیرت و شرافت داریم.منکه اعتقاد به معاد دارم و تموم مجلس و دولت را سر یک پا سر صراط نگه میدارم حتی اگر سهام هم وصل شود چون معتقدم تمام بدبختی کشور بخاطر یه مشت مسئول ظاهر فریب و مکار ه ،که مثل اختاپوس افتادند روی نفت و گاز و سیرمونی هم ندارند
مهران.ع
0
0
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
تا مسئولان ما اینا هستند یه چیزم از مون نگیرند شانس آوردیم ،مسئولی که اونقدر درک نداره که سهام عدالت را به حقوق بگیر و کارمند دولتی میده ولی به ما که یه مشت در حال مرگ از بدبختی هستیم نمیدهد،دو دلیل داره یا احمق هستند یا جناحی و باندی هستند که در هر دو صورت دو زار ارزش ندارند.لعنت خدا بر هر چه مسئول بی کفایت و نفوذی ه.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت خودرو‌های پارس خودرو امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/بازیگر «نون خ» در عروسی زوج معروف سینما

فیلم/پزشکیان بردش را مدیون این صحبت‌های زاکانی است

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ عروسی لاکچری سپند امیرسلیمانی و مونا کرمی

قیمت All-in-One اپل امروز + جدول

قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ اولین صحبت های پزشکیان بعد از پیروزی در انتخابات

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

عکس/جشن بامدادی ستاد پزشکیان در حرم امام رضا

عکس/واکنش امیرحسین ثابتی به شکست جلیلی

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس دیده نشده از پیشخدمتان ناصرالدین‌شاه

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

۴۰ درصد سرطان‌ها از فست‌فودهاست

میگرنی‌ها چه موادغذایی را باید حذف کنند؟

بازار‌های مالی در انتظار ارائه برنامه اقتصادی رئیس جمهور جدید/ اثر هیجانی پیروزی پزشکیان در این روز به پایان می‌رسد/ پیش بینی قیمت دلار و سکه

پشت‌پرده حمایت احمدی‌نژاد از سعید جلیلی

فیلم/ توضیحات رامبد جوان درباره ساخته‌نشدن سری جدید خندوانه

بیانیه پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات

تمدید قرارداد مدافع پرسپولیس بی نتیجه ماند

عکس‌های منشوری احمدی‌نژاد در ترکیه

پیام معنادار مولوی عبدالحمید به پزشکیان

مسعود پزشکیان، یک سالنی‌باز قهار + عکس

قاضی‌زاده هاشمی: به منتخب مردم، آقای پزشکیان تبریک می‌گویم

فیلم/ شوخی خداداد عزیزی با عینک تمرین زومر و واکنش جواد خیابانی

واکنش نمایندگان مجلس به پیروزی مسعود پزشکیان

پیام تبریک علی لاریجانی و شریعتمداری به پزشکیان

عکس/ آمار آرای جلیلی و پزشکیان به تفکیک استان‌ها

سخنان رامین رضاییان درباره تیم آینده‌اش

سیدحسن نصرالله به پزشکیان تبریک گفت

واکنش ظریف به خبر دیدارش با رهبری

فیلم/ انتقاد تند و تیز مجری سابق تلویزیون علیه اقدامات اطرافیان جلیلی در صداوسیما

فیلم/ مسعود پزشکیان: در این انتخابات وعده دروغ ندادم

نتایج آزمون ارشد رشته‌های علوم پزشکی اعلام شد

فیلم/ پزشکیان خواندن متن بیانیه‌اش را نیمه‌کاره رها کرد

فیلم/ سخن‌رانی طوفانی آذری‌جهرمی پس از پیروزی پزشکیان

دیدار جلیلی با رهبر انقلاب

پیام جهانگیری به پزشکیان

تبریک جامعه مدرسین حوزه علمیه به پزشکیان

ظریف: پزشکیان رئیس جمهور همه است

بازدید گاریدو از امکانات تمرینی پرسپولیس

استقبال مردم از مسعود پزشکیان در حرم امام خمینی

فیلم/ تصاویر تکان‌دهنده از سکته قلبی بازیکن وسط زمین فوتبال

عکس/ نگاه متفاوت رسانه ترک به پیروزی پزشکیان در انتخابات

پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران اربعین

حمد فاضلی به پزشکیان: آدم‌های لپ‌لپی بزرگ‌ترین تهدید امنیتی هستند

فیلم/ روایت مطصفی معین از حوادث کوی دانشگاه

جدایی یک مدافع استقلال قطعی شد

پیام شادباش حامد کرزی به پیروزی پزشکیان

پیام علی اکبر ولایتی درپی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات

واکنش معاون امنیتی وزارت کشور به فراخوان ها برای برگزاری جشن پیروزی پزشکیان

فیلم/ تیزر سدان خیره‌کننده کادیلاک

۲ پیشنهاد برای لژیونر استقلالی

پزشکیان به حرم امام خمینی رفت

آرزوی موفقیت اردوغان برای پزشکیان

فیلم/ ادامه گشت‌وگذار احمدی‌نژاد در ترکیه

واکنش محسن رضایی به پیروزی مسعود پزشکیان

۲ پرسپولیسی و ۳ بازیکن خارجی در لیست خرید یحیی

چهار مکان پیشنهادی برای آرامستان‌های جدید تهران

فیلم/ این بازیگران سینما عزادار باخت آلمان هستند

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردایک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

بزرگترین چالش مسعود پزشکیان چیست؟