تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۷ دی ۱۴۰۲
جزییات انهدام محل تجمع تروریست‌ها

انتقام دخترک کاپشن صورتی

با گذشت ۲۴ ساعت پس از حمله موشکی ایران به مقر داعش و موساد در سوریه و عراق، واکنش‌ها به این اقدام همچنان ادامه دارد.

انتقام دخترک کاپشن صورتی

اقتصاد۲۴- ابتدا سپاه پاسداران طی اطلاعیه‌های پی‌درپی تلاش کرد ابعاد و زوایای گوناگون، همچنین چرایی یک چنین اقدامی را تشریح کند، پس از آن نیز مسوولان عراقی بودند که از ضرورت احترام طرف‌های مختلف به تمامیت ارضی این کشور سخن گفتند.

مقامات امریکایی هم ضمن اشاره به حمایت از تمامیت ارضی عراق، اعلام کردند هیچ کدام از نیرو‌های امریکایی در اثر این حمله‌ها مصدوم نشده است. موشک‌های بالستیک سپاه، اما درحالی سه‌شنبه شب به مقر موساد و پایگاه‌های تروریستی شلیک شد که روی آن‌ها هشتک «#کاپشن_صورتی» به یاد کودک شهید شده در حادثه تروریستی کرمان درج شده بود. براساس اعلام سپاه سه‌شنبه شب ۲۴ موشک از مناطق غربی و جنوبی کشورمان علیه کانون‌های جاسوسی و ترور شلیک شده است.

بر این اساس ۴ فروند موشک خیبرشکن از خوزستان به مقر گروهک تکفیری داعش در منطقه ادلب سوریه، ۴ فروند موشک از غرب و نیز تعداد ۷ فروند موشک دیگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق، همچنین ۹ فروند انواع موشک به محل‌های استقرار سایر گروهک‌های تروریستی در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی سوریه شلیک شده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اما در اطلاعیه‌های جداگانه از انهدام مقر‌های جاسوسی موساد در اربیل عراق و داعش در سوریه با موشک‌های بالستیک خبر داد. عصر دیروز بود که سپاه در اطلاعیه شماره ۴ خود جزییات تازه‌ای از عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع تروریست‌ها در مناطقی از سوریه را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سپاه، در اطلاعیه شماره ۴ از شلیک ۲۴ فروند موشک به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع تروریست‌ها در مناطقی از سوریه خبر داده شد. متن اطلاعیه به این شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم. ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی به فضل الهی و با استمداد از ارواح طیبه شهدای گرانقدر و مظلوم جنایات اخیر تروریستی در میهن اسلامی به ویژه در کرمان دیار کریمان و زادگاه شهید قدس سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی؛ با اشراف همه‌جانبه اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه بر مراکز جاسوسی دشمن و تحرکات و محل استقرار و اجتماع تروریست‌های جنایتکار، فرزندان مومن، انقلابی و غیرتمند ایران عزیز در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه شب گذشته (سه‌شنبه) عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با اقدامات تروریستی در کشور به ویژه گروهک تروریستی داعش را با موفقیت کامل انجام دادند. طی این عملیات اهداف موردنظر با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک به شرح زیر مورد اصابت دقیق و انهدام قرار گرفت:


بیشتر بخوانید:جزییاتی دیگر از حمله به مقر تروریست‌های داعش و موساد


۱- تعداد ۴ فروند موشک خیبرشکن از خوزستان به مقر گروهک تکفیری داعش در منطقه ادلب سوریه

۲- تعداد ۴ فروند موشک از غرب و نیز تعداد ۷ فروند موشک دیگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق

۳- تعداد ۹ فروند انواع موشک به محل‌های استقرار سایر گروهک‌های تروریستی در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی سوریه. به ملت مقتدر و سربلند ایران اسلامی بار دیگر اطمینان می‌دهیم عملیات‌های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان میهن عزیزمان ادامه خواهد داشت. «و ماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم»

حمله به مقر جاسوس اسراییلی

خبرگزاری رسمی دولت ساعاتی پس از انتشار خبر حمله موشکی ایران به مقر نیرو‌های داعش و موساد در سوریه و عراق با انتشار گزارشی از نقش پیشرو دیزایی در طراحی حملات تروریستی علیه ایران پرده‌برداری کرد و نوشت: «منابع خبری اطلاعاتی درمورد «پیشرو دیزایی» که در حملات نیمه شب سپاه اسلامی ایران به مقر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» در شمال عراق کشته شد، منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری المطلع عراق نوشته است: برخی رسانه‌های کردی اعلام کردند که پیشرو دیزایی، تاجر بزرگ کرد در حملات موشکی دیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شده و پسرش نیز زخمی شده است.» در این گزارش آمده است که دیزایی، رییس شرکت حفاظت و امنیت «فالکون» بوده و او در واقع پوشش موساد و مسوول محافظت از (عناصر) آن‌ها در اربیل و همچنین مسوول حمایت‌های لجستیکی از آن‌ها نیز بوده است. به نوشته المطلع، منابع خبری اعلام کردند که مقر رسمی شرکت فالکون در مصر است و این شرکت، شریک شرکت‌های دیگر برای مشخص کردن اهداف و محل‌ها از طریق شماره‌های خودرو و فناوری‌های دیگر است. بر پایه این گزارش، یکی دیگر از مهم‌ترین این شرکت‌ها، شرکت «EIA» است که یک آژانس اصلی وابسته به سیستم آمار فدرال امریکا به شمار می‌رود و مسوول جمع‌آوری، تحلیل و نشر اطلاعات است.

این شرکت، شریک اساسی شرکت فالکون است که رییس آن در حمله موشکی به مقر موساد در اربیل کشته شد. پیش از این سپاه از انهدام مقر‌های جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه شب گذشته خبر داد. سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۳ خود اعلام کرد که مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده و منهدم کرده است.

سفیر عراق در تهران به بغداد فراخوانده شد

همزمان با آغاز حملات موشکی، وزارت خارجه عراق حملات موشکی سپاه پاسداران به اربیل و شمال این کشور را به شدت محکوم کرد. به نقل از وب‌گاه الجزیره، وزارت خارجه عراق در واکنش به عملیات بامداد روز «سه‌شنبه، ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲» سپاه پاسداران در شهر اربیل، بیانیه‌ای صادر کرد. وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده است، گفته است که دولت عراق در پاسخ به حملات ایران، «همه گام‌های قانونی از جمله شکایت به شورای امنیت سازمان ملل را انجام خواهد داد.» دولت عراق، حمله موشکی ایران به اربیل در شمال عراق را محکوم کرد و آن را اقدامی «تجاوزکارانه و نقض حاکمیت آن» خواند.

وزارت خارجه عراق، این عملیات موشکی را محکوم کرده و از انجام تدابیر قانونی علیه آن خبر داده است. عراق افزود که این حمله «تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت مردم عراق و سوءاستفاده از حسن همجواری و امنیت منطقه» بود. این بیانیه افزوده است که شورای وزیران کمیته‌ای به ریاست مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی این حادثه و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه برای حمایت از موضع دولت در سطح بین‌المللی تشکیل داده است. براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، این وزارتخانه، نصیر عبدالمحسن، سفیر عراق در تهران را برای رایزنی و در پی حملات اخیر ایران به اربیل که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری شد، فراخواند. وزارت خارجه عراق پیش از این نیز اعلام کرد که ابوالفضل عزیزی، کاردار ایران در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کرده است. وزارت خارجه عراق در پی حمله موشکی ایران به اربیل و اقلیم کردستان، کاردار سفارت ایران در بغداد را احضار کرد. در پی حمله موشکی ایران به اقلیم کردستان، وزارت خارجه عراق، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور را احضار و یادداشت اعتراضی به او داد.

واکنش تند «مسرور بارزانی» به حملات موشکی سپاه در اربیل عراق

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با مطرح کردن ادعا‌هایی به حملات سپاه علیه مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در عراق واکنش نشان داد. خبرگزاری مهر در گزارش به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان به حملات موشکی سپاه پاسداران ایران در اربیل واکنش نشان داد و از دولت عراق خواست که قاطعانه علیه حملات سپاه پاسداران ایران، اقدام کند. شبکه روداو با بیان این مطلب گزارش کرد که بارزانی اعلام کرد: این حمله «نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان» بود.


بیشتر بخوانید:ادامه واکنش‌ها به حمله سپاه به تروریست‌ها


نخست‌وزیر اقلیم کردستان در بیانیه‌ای گفت: از دولت فدرال در بغداد می‌خواهم موضعی اصولی در قبال نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان اتخاد کند. بارزانی همچنین گفت: از جامعه جهانی هم می‌خواهم در مواجهه با این حملات مکرر علیه مردم اقلیم کردستان سکوت نکنند. نخست‌وزیر اقلیم کردستان تاکید کرد که در چند روز آتی، با شرکای‌شان در جامعه بین‌المللی، برای متوقف کردن این حملات همکاری خواهند کرد. وزارت خارجه عراق اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر این کشور تصمیم گرفته است که کمیته تحقیقات در مورد حمله ایران تشکیل دهد تا اطلاعاتی در این خصوص جمع‌آوری کند. وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن حمله موشکی ایران به اربیل اعلام کرد که بغداد، کمیته تحقیقات در مورد این حمله تشکیل می‌دهد. وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای، حملات موشکی ایران به اربیل را محکوم و اعلام کرد که این اقدام، تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت ملت آن، اهانت به حسن همجواری و آسیب به امنیت منطقه است.

به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده است که تمام اقدامات لازم در مورد حمله موشکی ایران به اربیل از جمله شکایت علیه آن در شورای امنیت را اتخاذ خواهیم کرد. در این بیانیه همچنین خبر کشته شدن پیشرو دیزایی، تاجر کرد و زخمی و کشته شدن اعضای خانواده‌اش نیز تایید شده است. وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد که محمد شیاع‌السودانی، نخست‌وزیر این کشور تصمیم گرفته است که کمیته تحقیقات در مورد حمله ایران تشکیل دهد تا اطلاعاتی در این خصوص جمع‌آوری کند. «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز (سه‌شنبه) برای بررسی و تحقیق در مورد حمله موشکی ایران در راس هیاتی امنیتی به اربیل رفت. «عبداللطیف رشید» رییس‌جمهور عراق نیز در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که «حمله به اربیل را محکوم می‌کنیم و این اقدام نقض حاکمیت عراق است و در کشور بی‌ثباتی و ناامنی ایجاد می‌کند.» او گفت که مسائل باید از طریق گفتگو‌های سازنده حل شود نه از طریق حملات نظامی که امنیت عراق را تهدید می‌کند.

حمله موشکی سپاه به عراق

پیش از این، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره این حملات اعلام کرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر اسراییل در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقر‌ها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقر‌های اصلی موساد در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم کرد.»

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز درخصوص حملات موشکی سپاه پاسداران، اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق و ادلب سوریه گفت: «اقدام صورت گرفته، در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه جمهوری اسلامی علیه متجاوزان به امنیت کشور بود.»

منبع: روزنامه اعتماد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه های گیلان در فصل بهار

فیلم/پاسخی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ایش داد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/خانم قهرمان تکواندو جهان به کمک رسول خادم رفت

پست بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

دیوید تیلور و همسرش در راه ایران!

حکم حبس برای دخترشیشه‌ای که باعث مرگ مادر معتادش شد

افزایش واریزی مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی

نکونام حذف شد!

دیابتی‌ها هندوانه بخورند؟

نسخه ایرانی ال نود به بازار می‌آید + عکس

کافی شاپ لاکچری افغانستانی‌ها در ایران +عکس

عکس/ پوشش باورنکردنی زنان در قلب اروپا

جدیدترین تصاویر از امپراتور یوری در یک سریال معمایی

حج‌گزاران بخوانند/ چگونه مصرف اینترنت و مکالمه در عربستان را 27 برابر ارزان‌تر کنیم؟

فیلم/مراقب پایتان در متروی میدان ولیعصر باشید!

قرارداد ۲.۷ میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

عکس/ نمونه استخدام فامیلی در صدا و سیما

عکسی جالب از هدیه روز معلم دانش‌آموزان عشایر پربازدید شد

عکس/واکنش جالب رضا رشیدپور به گزارش کیهان!

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

آخرین آمار چک‌های برگشتی در سال ۱۴۰۲

جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا

عکس/ مهران مدیری در کنار دخترش شهرزاد

دیدار صمیمی مدیرعامل هلدینگ PIIC با کارکنان لاستیک سهند به مناسبت روز کارگر

اینفوگرافی/نشانه‌های اوتیسم در کودکان که هر پدر و مادری باید بداند

فیلم/ پاسخ جواد نکونام در خصوص انتقادات به شکل بازی استقلال

پرشدگی سد‌ها به ۶۵درصد رسید+ جدول

فیلم/ واکنش سخنگوی شورای نگهبان در خصوص ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیتش

فیلم/ آمار دقیق شرکای جنسی در ترکیه از زبان نماینده مجلس ایران!

میدان ونک ۳ طبقه می‌شود؟

فیلم/ مصطفی صندل خواننده معروف ترک ایرانی از آب در آمد!

کار طلای جهانی برای ادامه صعود سخت شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟

پیام عاشقانه جورجینا برای رونالدو پس از شب رویایی+ عکس

احتمال توفق برجام دلار را در مسیر نزولی قرار داد

فیلم/ عشوه های عاشقانه اکرم بیرانوند برای همسرش

چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟

گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مخترع دینامیت؛ نام ماندگار در تاریخ

مالیات جدید برای تاکسی اینترنتی؟

زمان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

قیمت پرادو در امارات ۵۰۰ میلیون، در ایران ۵ میلیارد تومان! + عکس

۱۰ لیتربنزین ۶۹ هزار تومان!

فیلم/ بغل کردن جواد عزتی توسط یک هوادار دختر جنجالی شد

افشای مدرک تحصیلی علی اکبر رائفی پور جنجالی شد+ عکس

جزییات جدید درباره معاینه فنی خودرو ۱۴۰۳

فیلم/ سانتافه ۲۰۲۴ با این امکانات مورد پسند واقع نشد؟

هزینه درست کردن آبگوشت برای یک خانواده ۴ نفره چقدر است؟

فیلم/ شیرین‌کاری امروز بایدن مقابل خبرنگاران!

خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟!

فیلم/ داخل ویلای لوکس و بی نظیر علیرضا بیرانوند که قطعا ندیده اید

رشد ۵درصدی مبادلات تجاری ایران و هند

استایل زمستانی مهناز افشار در اواسط بهار! + عکس

اوسمار: شهاب زاهدی از پله بهتر است+ عکس