تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲

معرفی بهترین جا‌های دیدنی ازمیر

ازمیر ۸ هزارساله روایت‌های تاریخی زیادی را در سینه خود پنهان کرده است. کافی است صاحب نگاهی ژرف و تفکری تحلیلگر باشید تا از گوشه‌وکنار جاذبه‌های دیدنی ازمیر راز تاریخی نهفته در آن را کشف کنید. این شهر در کنار تابلو‌های شگفت‌انگیز تاریخی که مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد، صاحب زیباترین جاذبه‌های طبیعی نیز هست. باغ‌های زیتون، جنگل‌های انبوه کاج، اسکله‌های زیبای ماهیگیری، کرانه‌های ساحلی چشم‌نواز و دهکده‌های تفریحی از جمله دیدنی‌های نهفته در این شهر است.

معرفی بهترین جاهای دیدنی ازمیر

اقتصاد۲۴- ازمیر 8 هزارساله روایت‌های تاریخی زیادی را در سینه خود پنهان کرده است. کافی است صاحب نگاهی ژرف و تفکری تحلیلگر باشید تا از گوشه‌وکنار جاذبه‌های دیدنی ازمیر راز تاریخی نهفته در آن را کشف کنید. این شهر در کنار تابلوهای شگفت‌انگیز تاریخی که مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد، صاحب زیباترین جاذبه‌های طبیعی نیز هست. باغ‌های زیتون، جنگل‌های انبوه کاج، اسکله‌های زیبای ماهیگیری، کرانه‌های ساحلی چشم‌نواز و دهکده‌های تفریحی از جمله دیدنی‌های نهفته در این شهر است.

برج ساعت؛ از جاهای دیدنی سمبلیک ازمیر

اگر با تور ازمیر به این شهر سفر کردید، از مردم ازمیر درباره نماد این شهر بپرسید؛ بی‌تعلل برج ساعت را نام می‌برند. برج ساعت ازمیر اثری ماندگار از معماری فرانسوی است که با هدف بزرگداشت بیست‌وپنجمین سالگرد عبدالحمید دوم به مردم این شهر پیشکش شده است.

ارتفاع بلند این برج موجب می‌شود تا شما در هر نقطه‌ای از ازمیر که باشید، نمای باشکوه آن را بتوانید از دوردست‌ها مشاهده کنید. فواره‌های زیبای تعبیه‌شده در اطراف برج ساعت نیز بخش دیگری از جذابیت این اثر باشکوه معماری را رقم می‌زند.

موزه آتاتورک؛ از معروفترین جاهای دیدنی ازمیر

معرفی بهترین جاهای دیدنی ازمیر

از جاهای دیدنی ازمیر که نباید بازدید از آن را از قلم بیندازید، موزه آتاتورک است. این مکان دیدنی تاریخ پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته تا بالاخره به کاربری موزه رسیده است. این مکان تاریخی که در آن سبکی تلفیقی از معماری عثمانی و نئوکلاسیک به چشم می‌خورد، ابتدا سکونتگاه یک تاجر فرش بوده است. با رخ‌دادن مجموعه‌ای از حوادث سیاسی این خانه به مقر فرماندهی نظامیان تغییر کاربری می‌دهد و در نهایت تبدیل به سکونتگاه شخصی به نام آتاتورک می‌شود.

در حال حاضر موزه آتاتورک ازمیر به محلی برای نگهداری لوازم باارزش آتاتورک نظیر کتاب‌ها، اسناد، لباس‌ها و عکس‌های او تبدیل شده است. بازدید از این مجموعه که یکی از جذاب‌ترین نقاط دیدنی ازمیر است، برای اهالی تاریخ و هنر جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

بازار کمرالتی

قلب تپنده ازمیر را باید بازار کمرالتی دانست. این بازار قدیمی که جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی ازمیر است، در فاصله بین میدان کناک و محله تاریخی آگورا قرار دارد. با اطمینان کامل می‌گوییم که بازار کمرالتی تنها جایی است که در آن می‌توانید با چهره واقعی ازمیر و مردمان خونگرم آن ملاقات کنید. شاهد این ادعا هم دالان‌های رنگارنگ و شلوغی است که هریک به غرفه‌ای از صنایع دستی این شهر راه پیدا می‌کند.

در بازار کمرالتی فرصت امتحان‌کردن طعم قهوه‌های ناب ترکی، غذاهای دریایی و از همه مهم‌تر شیرینی‌های خوشمزه ازمیری مهیا شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به ازمیر رفتید این فرصت طلایی را به هیچ قیمتی از دست ندهید. اگر از خریدکردن در بازارهای قدیمی لذت می‌برید تور ازمیر نوروز 1403 می‌تواند پیشنهاد بی‌نظیری برای تحقق بخشیدن به این باشد.

چشمه آب گرم پاموکاله؛ شفا در جاهای دیدنی ازمیر

طبیعت زیبای ازمیر تنها یک چیز کم دارد و آن چشمه‌های آب گرم پاموکاله است که هرساله میزبان هزاران هزار گردشگر داخلی و خارجی است. چشمه آب گرم پاموکاله که باید آن را جزو بهترین جاهای دیدنی ازمیر ترکیه دانست، قدمتی چند هزارساله دارد. این چشمه آب گرم پلکانی برای گردشگران ایرانی تداعی‌کننده تصویری زیبا از چشمه باداب سورت مازندران است. بااین‌تفاوت که پاموکاله به واسطه داشتن سنگ‌های آبی و سفید جلوه‌ای متمایزتر به خود گرفته است.

 کادیفه کاله

یکی دیگر از جاهای دیدنی ازمیر که برگی از تاریخ را برای شما رو می‌کند، قلعه کادیفه کاله است. این قلعه که در زمان فرماندهی اسکندر مقدونی ساخته شده، اثری تاریخی متعلق به قرن چهارم قبل از میلاد مسیح است. طبق داستان‌ها و روایت‌هایی که نقل شده است، حاکمان آن دوران از این قلعه به عنوان مقری برای نگهبانی از دریای اژه و شهر ازمیر استفاده می‌کرده‌اند.

قلعه کادیفه کاله ارتفاعی حدود 186 متر دارد و همین مرتفع‌بودن دیدی کاملا پانورامایی به بنادر زیبای ازمیر به دست می‌دهد. یادتان باشد اگر به قلعه کادیفه کاله رفتید، حتما از حکاکی‌های رومی ثبت‌شده روی دیوارهای این قلعه دیدن کنید.

گذار در تاریخی ترین جاهای دیدنی ازمیر با آسانسور

معرفی بهترین جاهای دیدنی ازمیر

یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی ازمیر که رنگ و بوی تاریخ به خود گرفته، آسانسور است. این اثر تاریخی که قدمتی صدساله دارد، درست در فاصله بسیار کمی از برج ساعت قرار گرفته است. بنابراین اگر از برج ساعت دیدن کردید، زحمت 20 دقیقه پیاده‌روی را به جان بخرید تا با متفاوت‌ترین اثر تاریخی در شهر ازمیر آشنا شوید.

این آسانسور قبلا با فشار آب کار می‌کرد، اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی به برق و سیستم الکتریکی مجهز شد. نکته بسیار برجسته در مورد این اثر تاریخی فضای بسیار چشم‌نوازی است که در قسمت فوقانی آسانسور در انتظار شماست. شما با سوارشدن در این آسانسور می‌توانید خود را به رستورانی مجلل برسانید و در حالی که از مناظر شگفت‌انگیز شهر ازمیر لذت می‌برید، غذای خود را نوش‌جان کنید.

محله آلسانجاک

یکی از جاهای دیدنی ازمیر محله آلسانجاک است که به عنوان زنده‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین محله در این شهر شناخته می‌شود. این محله که در دوره عثمانی لا پونتا نام داشته است، تمام شهرت و محبوبیت خود را از اسکله‌ آلسانجاک می‌گیرد.

محله معروف آلسانجاک از سواحل جنوبی ازمیر آغاز می‌شود و تا میدان کناک ادامه دارید. شما چه اهل خرید و گشت‌وگذار در مجلل‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید ازمیر باشید و چه بخواهید از بیشتر تاریخ سر درآورید، این محله برایتان جذاب خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به ازمیر ترکیه افتاد حتما در برنامه‌ریزی‌های خود زمانی را هم به قدم‌زدن در محله معروف آلسانجاک اختصاص دهید.

شهر باستانی افسوس؛ رد پای یونان در جاهای دیدنی ازمیر

در 70 کیلومتری شهر ازمیر اثری فوق‌العاده شگفت‌انگیز تحت عنوان شهر باستانی افسوس وجود دارد که بازدید از آن را به تمام گردشگران این شهر توصیه می‌کنیم. این شهر باستانی یادگاری از یونان باستان است که قدمت آن به دوره پیش از میلاد و به عصر نوسنگی بازمی‌گردد.

این معبد منحصربه‌فرد شامل چندین بخش متفاوت مانند غار هفت خوابه‌ها، کلیسای مریم، کتابخانه سلسوس، خانه‌ باکره، مسجد ایزابی، باسیلیکای سنت جان و معبد هادریان می‌شود. بی‌تردید بازدید از تمام بخش‌های این معبد لحظاتی جذاب و نفس‌گیر را برای عاشقان هنر و تاریخ رقم خواهد زد.

بازدید از جاهای دیدنی ازمیر با تور ازمیر شباویز

ترکیه همیشه برای ما ایرانی‌ها مقصدی جذاب و دوست‌داشتنی بوده است. انتخاب از میان شهرهای زیبای ترکیه حقیقتا کاری دشوار و نشدنی است. شاید بهتر باشد به‌ جای گلچین‌کردن، سفر به تمام شهرهای این کشور زنده و رویایی را صدر اولویت‌های گردشگری خود قرار دهید. مجموعه شباویز امکان سفر به تمام این شهرها را با بهترین شرایط و ارزانترین قیمت فراهم کرده است. جاهای دیدنی ازمیر هم می‌تواند بهترین نقطه شروع برای شما باشد. شما می‌توانید با خرید تور ازمیر از با ارزانترین قیمت ممکن از جاذبه‌های دیدنی این شهر تاریخی بازدید کنید و تصاویر این سفر فراموش‌نشدنی را تا ابد در ذهن داشته باشید.

اگر برای خرید تور ازمیر به دنبال آژانس مسافرتی و هواپیمایی معتبر می‌گردید، ما به شما آژانس شباویز پرواز را معرفی می‌کنیم. در آژانس هواپیمایی شباویز پرواز محبوب‌ترین تورهای خارجی را برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم. در صورتی که هرگونه سؤالی در ارتباط با قیمت تورهای خارجی، امکانات هر تور، ساعت و تاریخ پرواز، نوع هواپیما و... دارید فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر با مشاوران گردشگری ما به شماره تلفن 02152916 تماس بگیرید یا به سایت www.shabaviztour.com مراجعه کنید.

 

 

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

شهاب حسینی در ۵۰ سالگی برای سومین بار پدر شد

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

فیلم/ ایران با جلیلی به دوران قاجار پرت شد

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/تضمین ضمانت پزشکیان درباره گشت ارشاد توسط ظریف و آذری جهرمی

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ + جدول

تغییر چهره بازیگر معروف عشق ممنوع بعد از ۱۶ سال + عکس

عکس/واکنش آذری جهرمی به اظهارات طرفدار جلیلی: دختران ایران را فاحشه نخوانید

عکس / سعید جلیلی فقط رای دهندگان به خود را ایرانی می‌داند

فیلم/ مجری تلویزیون: حرف‌های آن ۶۰ درصد را بشنوید

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ انتقاد خداداد عزیزی از واکنش‌ها به نقد تیم ملی

مجوز فعالیت سرمربی پرسپولیس صادر نشد

واکنش ظریف به فایل صوتی طیب‌نیا

نامه مهم پزشکیان به وزیر بهداشت دولت رییسی درباره ۸ دانشجوی تعلیق شده

فیلم/ لحظه ورود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به صداوسیما

پرسش پزشکیان از جلیلی درباره قیمت بنزین

خط‌ونشان سردار حاجی‌زاده برای اسراییل

عکسی از حس و حال معنوی عمو پورنگ

یک حقوقدان: نامزد‌های انصرافی انتخابات ریاست‌جمهوری باید خسارت بپردازند

فیلم/ سوتی جالب فردوسی‌پور در گفت‌وگو با فریدون زندی

مصونیت کامل ریاست جمهوری برای ترامپ

نظر آیت‌الله سیستانی درباره افزایش نفقه زنان

حداکثر شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر شد؟

پرسش‌هایی که جلیلی امشب باید پاسخ دهد

عکس/ تصویر واقعی از محل برگزاری مناظره دور دوم انتخابات

فیلم/ تبلیغات ناجوانمردانه حامیان جلیلی علیه پزشکیان

استقرار نمونه کاربردی خودروی متصل در الکامپ ۱۴۰۳

تمدید بازیکن مورد علاقه نکونام با استقلال + عکس

فیلم/ طیب‌نیا: امروز بالاترین تورم ۸۰ ساله اخیر را داریم

پرسپولیس با گولسیانی میلیاردر شد

حمایت جمعی از علما، فضلا، وعاظ و روحانیون از پزشکیان + اسامی

اظهارنظر انتخاباتی زیباکلام تکذیب شد

پرسپولیس مشکلی با جدایی ترابی و اسماعیلی فر ندارد

پرونده رامین رضاییان و پرسپولیس بسته شد

شهادت یک مرزبان در سیستان‌وبلوچستان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

رازهای شگفت انگیز لاغری بدون گرسنگی کدام است؟

مجوز افزایش قیمت اینترنت موبایل پس گرفته می‌شود؟

داستان برند مسعود پزشکیان چیست؟

نیکی کریمی هم از ایران رفت+ عکس

بودجه صد میلیاردی پرسپولیس در نقل و انتقالات

فوت دختر ۲۴ساله با شلیک یک مامور پلیس

ماجرای بازگشت چکامه چمن ماه به ایران+ بیوگرافی

کانتیننتال هیبرید؛ قوی‌ترین بنتلی تا به امروز + عکس

یزدان‌دوست: بیمه‌های عمر، بخش بکر بازار با پتانسیل‌های فراوان است

بازیگر زن معروف شبکه جم تی وی به ایران بازگشت + عکس

حال و هوای شهر پیامبر سال ۱۴۴۵ هجری قمری

قیمت هر شتر برای پرورش چقدر است؟

استوری محمدحسین کنعانی زادگان جنجالی شد+ عکس

فیلم/ روایت مخبر از اولین جلسه با رهبرانقلاب پس از خبر سقوط بالگرد رئیسی

چک الکترونیک از سوی بانک رفاه کارگران عملیاتی شد

اعلام حمایت وحید حقانیان از مسعود پزشکیان

عکس/عذرخواهی و ابراز ندامت صبا آذرپیک از مدیرعامل بانک شهر

پزشکیان و جلیلی چند رأی تا ریاست جمهوری کم داشتند؟

تکاپوی دلار متوقف شد

فیلم/آیا جلیلی می‌خواهد ایران را به کام جنگ ببرد؟

فیلم/روایت ظریف از سنگ بودن و سنگ اندازی‌های جلیلی

صادق زیباکلام به پزشکیان رای می‌دهد

فیلم/ بازاریان تهران سعید جلیلى را هو کردند