تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
جوابیه سایپا به خبر اقتصاد ۲۴ ؛

تغییر مدیر عامل سایپا شایعه‌ای بیش نیست

در پی انتشار خبری با عنوان «تیموری از سایپا رفتنی شد/ ظهیری، نجفیان و شیخ زاده گزینه‌های مدیرعاملی سایپا»، مدیریت مطالعات راهبردی و رسانه گروه خودروسازی سایپا جوابیه‌ای خطاب به این رسانه منتشر کرد.

تغییر مدیر عامل سایپا

متن کامل جوابیه به این شرح است:

«مدیرمسئول محترم سایت خبری اقتصاد ۲۴

با سلام و احترام
در پی انتشار خبر با عنوان "تیموری از سایپا رفتنی شد" که در روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ در خروجی آن رسانه خبری قرار گرفته است، مطالبی عنوان شده که به دلیل تهی از ادله، از مصادیق نشر اکاذیب است. بر این اساس ضمن رد تمامی موارد عنوان شده از سوی آن رسانه و به استناد فصل ششم / ماده ۲۳ قانون مطبوعات و تبصره‌های ذیل آن مقتضی است متن جوابیه گروه خودروسازی سایپا را به نحو مطلوب در اولین فرصت و در همان جایگاهی که خبر مذکور درج شده، منتشر تا ضمن اصلاح خبر مزبور، موجب تنقیح موضوع و تنویر اذهان عمومی و رفع شبهات شود. بدیهی است در صورت عدم تمکین از این درخواست قانونی، حق پیگیری قضایی به استناد قانون مطبوعات و همچنین مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی و تعزیرات ۱۳۷۵ برای این گروه صنعتی محفوظ است.

۱-محمدعلی تیموری ۲۵ ماه پیش و در شرایطی که گروه خودروسازی سایپا با چالش‌های متعدد روبرو بود، با تصمیم هیات مدیره سایپا به عنوان مدیرعامل این گروه خودروسازی منصوب شد. زمانی که تیموری فعالیت خود را آغاز کرد، این خودروساز وارث ۸۰ هزار دستگاه خودروی ناقص، ۵۲۰۰ دستگاه خودرو یورو ۴ و ۱۷۰۰ دستگاه خودرو بدون گارانتی بود (جمعاٌ حدود ۸۷ هزار دستگاه). همچنین انباشت طلب قطعه‌سازان، پاس نشدن برخی از استاندارد‌های ۸۵ گانه اجباری، نارضایتی شدید مردم از کیفیت محصولات، از دیگر مشکلاتی بود که گریبانگیر گروه خودروسازی سایپا شده بود. در مدت کوتاه یکساله، گروه خودروسازی سایپا با تجاری‌سازی تمام خودرو‌ها که کف پارکینگ‌ها بود به افزایش تیراژ تولید (با ارتقاء کیفیت و رعایت استانداردها) دست یافت.

۲-در این مسیر سخت و دشوار به جهت تحریم‌های ظالمانه و چالش‌هایی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران رقم زدند، گروه خودروسازی سایپا دستاورد‌های خوبی داشته است. در این مدت خطوط تولید سه محصول پرتیراژ و قدیمی به نام‌های "تیبا ۱"، "تیبا ۲" و ساینا معمولی" متوقف و جای این خودرو‌ها محصولات به روز، کیفی و قابل رقابت با محصولات خارجی تولید شد. با رویکرد اقتصاد مقاومتی که مدنظر گروه سایپا است، با فوریت افزایش تولید خودروی به روز شاهین (دنده‌ای و اتوماتیک) و خودرو‌های تجاری سبک جایگزین شد و گروه سایپا خلاء سه خودروی یاد شده را جبران کرد. با افزایش تولید این خودرو به روز و ایمن، شاهد افزایش ایمنی رانندگان و سرنشینان، افزایش رضایت مشتریان و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای کشور هستیم. برای خودرو شاهین، ۲۴۰ پروژه بهبود کیفیت تعریف شد که طی ماه‌های گذشته بخش قابل توجهی از آن‌ها محقق شده است. خودروی شاهین در آزمون‌های ایمنی اروپایی موسسه یورو ان کپ، ۴ ستاره ایمنی (Euro NCAP/موسسه ارزیابی کننده ایمنی در اروپا) کسب کرده است؛ این عدد قابل قبولی در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود.

۳- از دیگر اقدامات صورت گرفته طی ۲۵ ماه اخیر که در کارنامه کاری گروه خودروسازی سایپا بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است، تولید خودروی آریا است. این خودرو بر روی پلتفرم شاهین است و در زمره خودرو‌های روز دنیا محسوب می‌شود؛ شهریورماه سال آینده این خودرو با موتور N20 به تولید انبوه می‌رسد. بیش از ۴۰ نمونه از این خودرو تولید شده که در حال طی کردن فرایند‌های تست و شماره‌گذاری است. همچنین در این مسیر، خودرو‌های اطلس، سهند و پی ۹۰ به عنوان محصولات جدید در حال تولید است. این محصولات به روز، استاندارد‌های ۸۵ گانه را با موفقیت سپری کرده‌اند و با بالاترین سطح کیفیت به مشتریان تحویل داده خواهند شد. رویکردی که مدیرعامل گروه سایپا در پیش گرفته است، ضمن ایجاد یاس و ناامیدی در بین بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران، باعث شده این مجموعه صنعتی که در دولت گذشته به شدت تضعیف شده بود، جان تازه‌ای بگیرد و برای فعالیت برون مرزی مهیا شود.

۴-در بخشی از مطلب آن رسانه، به کاهش تولید اشاره شده و این در حالی است که طی ۲۵ ماه گذشته، وضعیت تولید گروه خودروسازی سایپا بسیار مناسب و قابل قبول بوده است. زمانیکه تیموری سکان گروه سایپا را به دست گرفت، میزان تولید روزانه این مجموعه تنها ۱۰۵۰ دستگاه بود. با رویکرد و نگاه جدیدی که مدیرعامل سایپا داشت، روند تولید افزایشی شد به گونه‌ای که اکنون به صورت میانگین، میزان تولید روزانه به ۱۹۰۰ دستگاه خودرو رسیده است و دیگر هیچ خودرویی با نقص قطعه تولید نمی‌شود. بدین جهت این امکان و توانایی وجود دارد که تولید سایپا به بیش از ۲ هزار دستگاه در روز برسد.

۵-تیراژ تولید گروه سایپا از ابتدای سال تاکنون ۴۱۶ هزار ۷۵۳ دستگاه خودرو بوده و تا پایان سال جاری تعداد ۱۸۹ هزار دستگاه تعهد باقی مانده است که ۴۴ هزار دستگاه آن موجود و در مرحله تحویل به مشتری است و ۷۱ هزار دستگاه آن نیز مربوط به سال ۱۴۰۳ است. با در نظر گرفتن تعداد تعهد یاد شده و با کسر ۱۱۵ هزار دستگاه از کل ۱۸۹ هزار دستگاه تعهد گروه سایپا تا پایان سال، ۷۴ هزار دستگاه باقی می‌ماند که با پیش بینی تولید روز‌های باقیمانده تا پایان سال، تعداد ۴۶ هزار دستگاه تولید مازاد بر تعهدات خواهد بود. به نویسنده مطلب اعلام می‌شود تعهدات معوق گروه سایپا پیش از حضور تیموری ۳۷۴ هزار دستگاه بوده که نسبت به سال‌های گذشته، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

۶-مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی ۲۵ ماه گذشته در شرایط بسیار سخت و تحریم‌های ظالمانه‌ای که صنعت خودرو با آن روبرو است، برای پویایی این گروه خودروسازی، تلاش بی‌وقفه داشته است؛ لذا تغییر مدیرعامل سایپا شایعه‌ای بیش نبوده و منطبق با واقعیت نیست. گروه سایپا در راستای جبران ۱۰ سال عقب ماندگی در پروژه‌های زیرساختی، در حال حاضر پروژه‌های توسعه‌ای مختلفی از جمله تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز، تولید خودرو و موتور‌های نسل هیبرید و برقی، تولید موتور‌های جدید در شرکت مگاموتور (راه اندازی موتور ME۱۶، افزایش توان و کاهش مصرف سوخت با موتور M۱۵i، رونمایی از پیشرانه جدید N۲۰، تعریف پروژه جدید و مشترک سایپا با شرکت DAE چین)، تولید قطعات با روش جوش لیزری پیوسته در شرکت ایدکوپرس، راه اندازى خط تولید رینگ آلومینیومی در شرکت تولید رینگ سایپا، ایجاد خط ED در سالن رنگ شرکت زامیاد، احداث سایت زامیاد موتور، توسعه و گسترش شرکت فنر سازی زر، توسعه و گسترش شرکت سایپا شیشه، احداث خط رنگ رویه رباتیک شماره ۲ و قابلیت تولید محصولات با سقف غیر همرنگ، توسعه شرکت ایندامین سایپا و توسعه نمایندگی‌ها در سراسر کشور در راستای تحقق اهداف گروه در حال انجام است.

۷-درآمد گروه سایپا در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ همت بود و، اما با وجود آنکه برخی‌ها به دنبال صدمه زدن به صنعت خودروی ایران و گروه خودروسازی سایپا بودند و هستند در سال ۱۴۰۱ با اصلاح ترکیب محصول و افزایش تولید، این درآمد به ۹۱ همت رسید. پیش بینی‌ها بر این است که با توجه به وضعیت موجود تا پایان سال جاری، درآمد گروه سایپا به ۱۵۰ همت برسد. همچنین در سال ۱۴۰۰ شرکت‌های قطعه‌ساز گروه سایپا در مجموع ۵۸۰۰ میلیارد زیان داشتند، اما با فعالیت‌های توسعه‌ای که انجام شد، در سال ۱۴۰۱ تمام آن‌ها سودآور شدند و حدود ۶۸۰۰ میلیاد تومان سود قطعه سازی در گروه سایپا کسب شد؛ لذا می‌توان این موضوع را با اطمینان گفت که نزدیک به ۳۰ درصد قطعات خودرو‌های گروه سایپا به جزء موتور، گیربکس و اکسل توسط شرکت‌های قطعه‌ساز این گروه تولید می‌شود. از سویی گروه سایپا با خودکفایی در تولید قطعات، افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه توانست بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان در خرید خارجی خود صرفه‌جویی کند.

۸-در بخشی دیگر از مطلب کذب آن رسانه به اعمال جریمه سازمان تعزیرات حکومتی و حکم صادره برای مدیرعامل سایپا به میزان ۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال اشاره شده است. در توضیح باید گفت که قیمت‌گذاری تمام محصولات تولیدی این مجموعه، بر اساس مستندات ارائه شده به نهاد‌های ذیربط، چون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شورای رقابت است، لذا خودروساز در این فرآیند، هیچگونه دخل و تصرفی ندارد. به‌رغم افزایش قیمت نهاده‌های اثرگذار در تولید و افزایش قیمت تمام‌شده محصولات در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افزایش قیمتی برای خودرو‌های تولیدی از آذرماه سال ۱۴۰۰ لغایت فروردین سال ۱۴۰۲ صورت نپذیرفت و قیمت برخی از محصولات سال جاری مطابق نظر شورای رقابت اصلاح شد.

۹-هیچ تحریمی نتوانسته بر عملکرد گروه خودروسازی سایپا اثر بگذارد. خانواده گروه سایپا در تلاش است که فرآیند تولید محصولات کیفی و به روز را با تمام توان مهندسی خود، جامعه دانشگاهی و دانش بنیان کشور پیش ببرد. بر این اساس طی سه ماه گذشته خطوط تولید سراتو به خط تولید چانگان CS۵۵ هیبرید و بنزینی تبدیل شده است، در این میان در شرکت پارس خودرو تولید خودروی چانگان CS۳۵ پلاس جایگزین خط تولید خودروی برلیانس شده است. یکی از خطوط تولید سایپاسیتروئن نیز در حال آماده‌سازی برای تولید خودروی چانگان CS۱۵ است. همچنین با آزادسازی واردات خودرو، گروه خودروسازی سایپا به عنوان اولین شرکت نسبت به واردات خودرو‌های به روز و با رعایت مصوبات دولت و مجلس اقدام نموده است و اکنون ظرفیت تولید خودرو‌های مونتاژی گروه سایپا به ۵۰۰ دستگاه در روز رسیده است. باید تاکید کرد که قبل از انقلاب اسلامی، گروه خودروسازی سایپا تنها یک مجموعه مونتاژکننده خودرو بود، ولی اکنون این مجموعه بن‌سازه و مگاپلتفرم خود را دارد و بر اساس استاندارد‌های جهانی، خودرو تولید می‌کند.

۱۰-طی چند سال اخیر، گروه خودروسازی سایپا در دهه مبارک فجر، هیچ گونه فروشی نداشت، اما در سالگرد چهل و پنجمین انقلاب شکوهمند اسلامی با همت مهندسان و کارگران این مجموعه موفق شدیم حداقل ۵ طرح پیش فروش و فروش فوق العاده در قالب طرح‌های عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خودرو‌های فرسوده داشته باشیم.


۱۱-بر اساس دستور ۸ ماده‌ای رئیس جمهور در اسفند ماه ۱۴۰۰ و افزایش گارانتی از ۲ به ۳ سال (۳۶ هزار کیلومتر به ۶۰ هزار کیلومتر) هزینه گارانتی گروه سایپا نه تنها افزایش پیدا نکرد، بلکه یک سوم شده است؛ این موضوع حاصل سیاست افزایش کیفیتی است که تیم سایپا از ۲۵ ماه پیش دنبال کرده است.

۱۲-به آن رسانه محترم توصیه می‌شود که اطلاعات صحیح گروه خودروسازی سایپا را از کدال بورس دریافت کند. بر اساس اطلاعاتی که در کدال آمده، گروه خودروسازی سایپا به سمت سودآوری حرکت کرده و زیان سال جاری نسبت به سال گذشته (با وجود قیمت گذاری دستوری) ۵۰ درصد کاهش یافته و این در حالی است که افزایش تیراژ، تولید خودرو‌های جدید، آماده سازی خطوط برای مونتاژ خودرو‌های وارداتی و واردات خودرو‌های بنزینی، برقی و هیبرید در دستور کار قرار دارد.

۱۳- در نمودار‌های زیر روند تولید و درآمد کسب شده از حوزه فروش (فاکتور) گروه خودروسازی سایپا از سال ۱۳۹۹ تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری به تفکیک آمده است:

مدیرمسئول محترم سایت خبری اقتصاد ۲۴

مدیرمسئول محترم سایت خبری اقتصاد ۲۴

۱۴-برخی‌ها با فتنه انگیزی، دلسردی و ناکامی می‌خواهند نگاه مردم را به صنعت خودروی کشور منفی کنند. نفوذی‌ها و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که رشد صنعت خودرو و به خصوص گروه خودروسازی سایپا را دیده اند و بیم آن را دارند که این مجموعه با سرعت پیشرفت کند با انتشار خبر‌های کذب می‌خواهند صنعت خودرو را به سمت نابودی و زوال ببرند. منافع این افراد و گروه، بیکاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کارگران این مجموعه است.

۱۵-تردیدی وجود ندارد، چنانچه قبل از انتشار این مطلب کذب، صرفاً یک استعلام از گروه خودروسازی سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صورت می‌پذیرفت، هیچ‌گاه شاهد انتشار چنین گزارشی که زائیده ذهن افرادی معلوم‌الحال و البته با هویت معلوم و کاملاً شناخته شده است، علیه گروه سایپا به‌عنوان یکی از پرافتخارترین مجموعه‌های صنعتی کشور نبودیم.

مدیریت مطالعات راهبردی و رسانه گروه خودروسازی سایپا

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید زارعی
1
1
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اره بابا تیبا آشغال رو کرده ۴۰۰ میلیون خیلی کا ر کرده جد در جدتشو آورده سر کار
Amo
0
3
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
همینکه سایپا خودروهای با کیفیت با قیمت در توان خرید مردم تولید میکنه باید قدردان بود.
ناشناس
2
1
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
تیموری خیلی هم بی کفایت بوده و هست
بهروز
0
2
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
با سلام خدمت شما رسانه محترم و عرض خسته نباشید
چندی پیش خبری گذاشتید در خصوص برکناری مدیرعامل سایپا، که شرکت سایپا طی شفافسازی این خبر را شایعه قلمداد کرده و به دور از اخلاق حرفه ای دانسته اما اخلاق حرفه ای خودش اجازه داد مرزهای پاچه خواری و دروغ را جابجا کند و طی ۱۵ بند دروغ و غیرمستند به دفاع از آقای تیموری بپردازد با اینکه در واقع آقای تیموری برکنار شده بود و شد.

عرض از مزاحمت اینکه ما جمعی از سهامداران و سرمایه گذاران شرکت زامیاد (زیرمجموعه سایپا) از چندین ماه پیش از طریق نهادهای قانونی نسبت به انتصابات نابجا در گروه سایپا بلاخص برکناری مهندس مرتضوی از مدیریت ارشد زامیاد و انتصاب نابجاتر آقای سعیدعلیزاده به مدیرعاملی توسط آقای تیموری معترض شدیم. که به یاری خدا و همت رسانه هایی از قبیل رسانه محترم شما، مسئولین صدای ما را شنیده و هردو مدیرعامل سایپا و زامیاد برکنار شدند.
حال ما سهامداران و سرمایه گذاران شرکت زامیاد ضمن تشکر از شما، خواهشمندیم در ادامه خبر و تکذیب و تایید برکناری آقای تیموری صدای ما هم در جهت درخواست بازگشت مهندس توانمند جناب آقای مهندس سیدمحسن مرتضوی باشید.


باتشکر
جمعی از سهامداران زامیاد
ناشناس
0
0
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
با سلام خدمت شما رسانه محترم و عرض خسته نباشید
چندی پیش خبری گذاشتید در خصوص برکناری مدیرعامل سایپا، که شرکت سایپا طی شفافسازی این خبر را شایعه قلمداد کرده و به دور از اخلاق حرفه ای دانسته اما اخلاق حرفه ای خودش اجازه داد مرزهای پاچه خواری و دروغ را جابجا کند و طی ۱۵ بند دروغ و غیرمستند به دفاع از آقای تیموری بپردازد با اینکه در واقع آقای تیموری برکنار شده بود و شد.

عرض از مزاحمت اینکه ما جمعی از سهامداران و سرمایه گذاران شرکت زامیاد (زیرمجموعه سایپا) از چندین ماه پیش از طریق نهادهای قانونی نسبت به انتصابات نابجا در گروه سایپا بلاخص برکناری مهندس مرتضوی از مدیریت ارشد زامیاد و انتصاب نابجاتر آقای سعیدعلیزاده به مدیرعاملی توسط آقای تیموری معترض شدیم. که به یاری خدا و همت رسانه هایی از قبیل رسانه محترم شما، مسئولین صدای ما را شنیده و هردو مدیرعامل سایپا و زامیاد برکنار شدند.
حال ما سهامداران و سرمایه گذاران شرکت زامیاد ضمن تشکر از شما، خواهشمندیم در ادامه خبر و تکذیب و تایید برکناری آقای تیموری صدای ما هم در جهت درخواست بازگشت مهندس توانمند جناب آقای مهندس سیدمحسن مرتضوی باشید.


باتشکر
جمعی از سهامداران زامیاد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اجرای قصاص همسر معاون شهردار و همدستش

قیمت طلا به پرواز در آمد

چشم‌انداز بودجه ۱۴۰۴؛ هدفگذاری رشد اقتصادی حدود ۴درصد و تورم۳۰درصد

طرح کلینیک ترک بی‌حجابی با هدف جنگ روانی

ترخیص برنج‌های دپوشده از گمرکات کشور

این سه عامل بازار دلار را گرم کردند

حریف پرسپولیس همچنان در بحران

فیلم/ همتى؛ مناطق آزاد را به دوران اوج خود می‌رسانیم

خرید خانه در تهران سخت‌تر از خرید خانه در نیویورک!

وراث منتظر واریزی سود سهام عدالت باشند

مهاجرت یک چهارم استادان دانشگاه؛ خروج ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه انسانی از کشور

یک نماینده مجلس: بورس کالا، بهترین بازار برای عرضه خودرو است

طرح ۲ فوریتی مجلس برای حذف حق ماموریت دلاری

بی‌بی و گالانت و نکاتی درباره حکم دادگاه لاهه

عادل فردوسی پور: به صدا و سیما برنمی‌گردم

درخشش مجدد طلای جهانی

محرک ایران برای تغییر دکترین هسته‌ای؛ چرا تهران در مسیر افزایش توان بازدارندگی است؟

حضور پزشکیان در وزارت ورزش و جوانان

پیدا و پنهان تحرکات اروپا در خلیج فارس؛ رقص موزون عربستان و امارات با غرب روی میادین نفت و گاز

فاصله قیمت دلار نیمایی و آزاد کم شد

شتابزدگی پزشکیان در طرح انتقال پایتخت/ تهران مرکزیت خود را در سه نظام سیاسی حفظ کرده است

تداوم جنجال‌ها بر سر مصوبه کنکور

قیمت طلا در ۲۰ روز آینده به کدام مسیر می‌رود؟

قیمت طلا در مسیر صعود؛ سکه در انتظار سیگنال دلار

رونمایی از ئی وی ۹ جی تی+عکس

سقوط آزاد یور به کف ۲۰۲۲

پیش‌بینی بازار طلا و سکه؛ طلا بخریم یا نخریم؟

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ امروز

قیمت All-in-One اپل

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

خسارات ناشی از آلودگی هوا به ۸ میلیارد دلار در سال می‌رسد!/ سرنوشت ۲۵۰ همت بودجه توسعه زیرساخت‌های کاهش آلودگی چه می‌شود؟

وضعیت هواشناسی امروز

وضعیت آلودگی هوای تهران در۳ آذر۱۴۰۳

همه چیز درباره بانک مرکزی اروپا (ECB)/ نهادی با نقش کلیدی در مدیریت و ثبات اقتصاد اروپا

بیم و امید سهامداران بورس

پیش بینی بورس امروز شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

عکس/استوری احساسی نانسی عجرم با پرچم لبنان

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

نظر سید احمد خمینی درباره سید محمد خاتمی

بهترین دلیل برای نوشیدن آب کافی در طول روز