اقتصاد۲۴- هفته پیش بود که بیمه البرز محصول جدیدی دیگر به نام «بلوط» را روانه بازار کرد. رویکردی که میتواند با تحریک طرف تقاضا انگیزه خرید را برای متقاضیان بیمهای افزایش دهد و ریسکهای اقتصادی را در کشور با کاهش رو به رو سازد. هرچند که هنوز پیش بینی برای آینده این خدمت زود است، اما به نظر میرسد که این نیز مانند محصول شوکا میتواند به تحرکات جدید در صنعت بیمه کشور منجر شود.
حدودا ۸ ماه پیش بود که بیمه البرز با رونمایی از محصول «شوکا» بازار محصولات بیمهای کشور را با تنوعی در محصول تحت تاثیر قرارداد. ظاهرا این محصول برای سایر رقبا نیز از جذابیت قابل توجهی برخوردار بوده تا جایی که اخیرا یکی از شرکتهای تخصصی در حوزه بیمه زندگی نیز از آن ایده گرفته است. هرچند که انتظار میرفت ایده محصولات متنوع در حوزه بیمههای زندگی از سمت شرکتهای تخصصی به سمت شرکتهای جنرال جاری شود.
حالا در صورت رونمایی از طرح جدید بیمه البرز، این سومین محصولی است که در سال جدید و با روی کارآمدن موسی رضایی از آن رونمایی خواهد شد.
اگر رفتارهای تجاری اخیر بیمه البرز را در حوزه مدیریت محصول را از منظر بازارشناسی و بازارداری مورد بررسی قراردهیم، راهبرد ماتریس بوستون به روشنی در آن قابل مشاهده است.
در ابتدای سال جاری بیمه البرز با رونمایی از شوکا «علامت سوالی» جدید در صنعت بیمه تعریف کرد، اما آمارها نشان میدهد که «شوکا» از محدوده «علامت سوال» در ماتریس بوستون در حال جا به جایی است و احتمالا «ستاره» خواهد شد.
آمارهای بیمه البرز نشان میدهد که میزان فروش بیمههای زندگی اندوخته دار از ۱۳۳ میلیارد تومان در ۶ ماهه ۱۴۰۱ به ۹۷۶ میلیارد تومان در ۶ ماهه امسال رسیده است که این رقم نسبت به ۶ ماهه سال قبل بالغ بر ۷۳۳ درصد رشد را نشان میدهد.
این در حالی است که موسی رضایی اخیرا اعلام کرد که میزان فروش شوکا تا آبان ماه سال جاری به ۱۵۲۲ میلیارد تومان رسیده است، به عبارت دیگر میزان فروش شوکا بالغ بر ۱۱۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است. این در حالی است که میزان فروش بیمههای زندگی اندوخته دار بیمه البرز در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ نیز ۲۹۱ میلیارد تومان گزارش شده است.
رضایی اخیرا در گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب این شرکت اعلام کرده است؛ خوشبختانه با تلاش شعب و نمایندگان طی شش ماه سال جاری سهم بیمههای زندگی در پورتفوی بیمه البرز به ۱۵ درصد افزایش یافت که امید است تا پایان سال جاری این سهم به ۲۰ درصد افزایش یابد و با کسب رتبه اول فروش بیمههای زندگی در صنعت بیمه کشور به موفقیتها و برتریهای بیمه البرز افزوده شود.
فروش حق بیمه در بیمه البرز در ۶ ماهه ابتدای امسال به بیش از ۸۹۰۰ میلیارد تومان رسیده. این رقم در مدت مشابه سال قبل ۴۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.
افزایش فروش بیمههای زندگی شوکا سبب شده که ذخایر ریاضی بیمه البرز از رشد ۸۰ درصدی برخوردار شود و به رقم ۱۷۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه امسال برسد.
تزریق این منابع پایدار به بازارهای سرمایه گذاری کشور مسلما سبب ایجاد ارزش افزوده و به عنوان اهرم قوی برای تامین سرمایه میتواند پیشرانه قوی برای توسعه اقتصاد باشد.
منبع:روابط عمومی بیمه البرز