تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

بهترین هزینه حمل کانتینر ۲۰ فوت از چین به بوشهر

اگر کشور چین را برای واردات به ایران انتخاب کرده‌اید، باید در خصوص هزینه کانتینر از چین و موارد مربوط به این موضوع اطلاعات کاملی داشته باشید. شما می‌توانید با دانستن عوامل مؤثر بر هزینه حمل کانتینر از چین به ایران، بهترین شرکت حمل‌ونقل را انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب با هزینه کم می‌توانید واردات محصول را انجام دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا هزینه حمل کانتینر ۲۰ فوت از چین به بوشهر را بررسی کنیم.

بهترین هزینه حمل کانتینر 20 فوت از چین به بوشهر

اقتصاد۲۴- اگر کشور چین را برای واردات به ایران انتخاب کرده‌اید، باید در خصوص هزینه کانتینر از چین و موارد مربوط به این موضوع اطلاعات کاملی داشته باشید. شما می‌توانید با دانستن عوامل مؤثر بر هزینه حمل کانتینر از چین به ایران، بهترین شرکت حمل‌ونقل را انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب با هزینه کم می‌توانید واردات محصول را انجام دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا هزینه حمل کانتینر 20 فوت از چین به بوشهر را بررسی کنیم.

حمل کانتینر از چین به بوشهر

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ما دارای بهترین بنادر برای دادوستد و واردات و صادرات کالا با کشور چین است. محصولات از طریق حمل بار به‌صورت دریایی بین این دو کشور مبادله می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از بازرگانان ایرانی کشور چین را برای کار خود انتخاب می‌کنند. شما برای شروع واردات کالا از چین به ایران، باید با مشکلات این مسیر و راه‌حل‌های آن‌ها آشنا باشید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید از آن مطلع باشید تا از شما کلاه‌برداری نشود و از طرفی بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، مربوط به هزینه حمل یک کانتینر از چین به ایران است. هزینه حمل کانتینر از چین به ایران می‌توانید تحت‌تأثیر عوامل مختلفی باشد. از جمله موارد مؤثر بر این هزینه می‌توان به‌اندازه کانتینر، نوع کانتینر و محصولات شما، قرارداد خرید، شهر مبدأ و مقصدتان اشاره کرد.

بهترین هزینه حمل کانتینر 20 فوت از چین به بوشهر

واردات کالا از چین

کشور چین مانند هر کشور دیگری دارای قوانینی برای صادرات کالا است. شما باید به‌طور کامل با این قوانین آشنایی داشته باشید تا در کشور چین دچار مشکل قانونی نشوید. از جمله ساده‌ترین قوانین و البته مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • در چین قانون کپی‌رایت بسیار مهم است و در قوانین این کشور، توجه به مسئله کپی‌رایت بسیار زیاد است.
  • قبل از انجام واردات یا صادرات از کشور چین باید مجوزهای بهداشت از جمله مجوز غذا و دارو و مجوزهای مربوط به استاندارد را اخذ کرده باشید.
  • در صورتی اجازه خارج کردن کالاهایتان از کشور چین را دارید که این کالاها کاملاً اورجینال باشند و از نمایندگی‌های معتبر خریداری شده باشند.

ارسال بار از کشور چین به دو صورت اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید بار خود را ابتدا به یک کشور واسط مانند دبی ارسال کنید و سپس از این مقصد ارسال بار را به ایران انجام دهید. در این صورت هزینه حمل هر کانتینر از چین به ایران بیشتر خواهد بود. برای اینکه مجبور به پرداخت این هزینه اضافه نشوید، می‌توانید از ارسال بار به‌صورت مستقیم استفاده کنید. این روش ارسال به مدت‌زمان کوتاه‌تری نیاز دارد و هزینه حمل کانتینر از چین را نیز کاهش می‌دهد.

بهترین هزینه حمل کانتینر 20 فوت از چین به بوشهر

هزینه حمل کانتینر 20 فوتی از چین به بوشهر

به طورمعمول ارسال بار ها از چین به مقصد بندرعباس انجام می‌شود. اما ممکن است بخواهید بارهای خودتان را به‌صورت کانتینری از چین به بنادر دیگری مانند بوشهر ارسال کنید. در این صورت هزینه کانتینر از چین به بنادر دیگر به جز بندرعباس کمی گران‌تر خواهد بود.

علت این تفاوت قیمت در بنادر مختلف کشور ما این است که بسیاری از خطوط خارجی چین، تنها به بندرعباس حمل دارند  دقت کنید، در حمل کالا از چین به ایران لازم است قوانین خاص کشور چین، قوانین گمرکی و قانون تجارت کشور ایران را به‌صورت نسبی بدانید تا در حین transportation اشتباهات بازرگانی شما کمتر شود. و هزینه‌های واردات شما کاهش یابد.

عوامل مؤثر بر هزینه حمل کانتینر از چین

در ادامه عواملی که بر هزینه‌های حمل و واردات کالا به‌صورت کانتینر از چین مؤثر هستند را بررسی می‌کنیم. با انتخابِ درستِ در این موارد می‌توانید هزینه تمام شده وارداتتان را به میزان زیادی کاهش دهید.

میزان بار و نوع کانتینر

همان‌طور که گفته شد یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین هزینه حمل کانتینر 20 فوت از چین به بوشهر، میزان بار و نوع کانتینر هستند. به‌طورکلی در فرایند حمل بار دریایی از چین، بارها در کانتینرهای 20 فوتی و یا 40 فوتی قرار می‌گیرند. درصورتی‌که میزان بار شما از این مقدار کمتر باشد، خرده بار به شمار می‌آید. در ادامه با کانتینرهای 20 فوتی و 40 فوتی به طور کامل آشنا می‌شویم.

کانتینرهای 20 فوت:

  • کانتینر 20 فوت ساده: کانتینرهای ساده دارای ابعاد 6 متر طول، 2.34 عرض و 2.37 ارتفاع هستند. به‌طورکلی 30 متر مکعب بار با وزن 20 تن در آن‌ها جا می‌گیرد

 

  • کانتینر 20 فوت heavy duty: اگر بارهای شما سنگین‌تر از 20 تن هستند، می‌توانید از کانتینرهای 20 فوت heavy duty استفاده کنید. این مدل از کانتینرها دارای گنجایش وزن 25 تن هستند و قیمت بالاتری نسبت به مدل ساده دارند.

 

کانتینرهای 40 فوت:

  • کانتینر 40 فوت ساده: کانتینرهای 40 فوت نیز مانند 20 فوت دارای نوع معمولی هستند. آن‌ها دارای 12 متر طول، 2.34 عرض و 2.37 ارتفاع هستند. همچنین دارای حجمی حدود 60 متر مکعب و گنجایش وزن 20 تن هستند.

 

  • کانتینرهای 40 فوت کیوب: یکی از انواع کانتینرهای 40 فوت، کانتینرهای کیوب هستند. از بین ابعاد این کانتینر طول و عرض آن‌ها مشابه با نمونه معمولی است ولی دارای ارتفاع بیشتری هستند. بنابراین اگر بار شما حجیم است باید کانتینرهای 40 فوت کیوب را برای حمل‌ونقل انتخاب کنید.

 

بندر مبدأ و مقصد

یک مورد دیگر از عوامل مهم در تعیین هزینه‌های شما، مبدأ و مقصدتان در ارسال کالاها به‌صورت کانتینری است. بهتر است شما بندر مبدأ را نزدیک به کارخانه‌ای که از آن خرید کرده‌اید انتخاب کنید. به این صورت می‌توانید هزینه حمل کالا از کارخانه تا بندر را کاهش دهید.

البته ممکن است در بندرهای دورتر هزینه کمتری بابت ارسال کالا به ایران و یا سایر مقاصد دریافت شود. در خصوص بندر مقصد نیز باید بدانید که با انتخاب بهترین بندر به‌عنوان مقصد می‌توانید هزینه تخلیه کالا و ارسال به مقصد پایانی را تا حد زیادی کاهش دهید.

حمل کانتینر دریایی از چین به ایران

به دلیل وجود تحریم‌هایی که در مورد کشور ما اعمال شده‌اند، تمامی فروشندگان در کشور چین اجازه فروش کالا به شما را ندارند. در واقع در ارسال بارهای کانتینری شما، اسم مقصد نباید کشور ایران باشد. با این حال می‌توان با روش‌هایی این مشکل را نیز حل کرد. یکی از روش‌هایی که در این خصوص وجود دارد این است که روش حمل بار شما به‌صورت مستقیم نباشد. یعنی در ابتدا مقصد کالاها از چین کشور دیگری مانند دبی باشد و پس از این کشور واسط بار به ایران فرستاده شود. در ادامه به‌طورکامل روش غیرمستقیم حمل بار از چین را معرفی می‌کنیم.

نکته‌ای که شما در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که علاوه بر نوع کانتینر و اندازه آن، روش حمل بار نیز در هزینه حمل یک کانتینر از چین به ایران مؤثر است. همچنین حمل بار به‌صورت غیرمستقیم هزینه بالاتری نسبت به روش مستقیم دارد.

 

1.      حمل بار به‌صورت کراس استافینگ

در این روش حمل بار، کانتینر کالاهایی که خریداری کرده‌اید در محلی به جز بندر مبدأ یا مقصد از کشتی اول خارج می‌شود. سپس کشتی دوم این کانتینر را بارگیری کرده و به مقصد می‌رساند. در این روش احتمال آسیب دیدن کالاهای شما وجود دارد؛ چرا که جابه‌جایی و انتقال بارها از یک کشتی به کشتی دیگر می‌تواند موجب آسیب دیدن بار شود.

در خصوص هزینه حمل کانتینر از چین به ایران به روش کراس استافینگ عواملی مانند نوع کالاهای شما، نحوه بسته‌بندی و میزان آسیب‌پذیری که کالا دارد و همچنین تجهیزاتی که ممکن است برای تخلیه بار از کشتی یا بارگیری مجدد بار توسط کشتی بعدی استفاده شود، تأثیرگذار هستند.

به‌طور معمول روش کراس استافینگ برای حمل کار و واردات کانتینر از چین به ایران در بندر جبل علی در کشور امارات انجام می‌شود. در این روش در تمامی اسناد و مدارک لازم، به‌جای کشور ایران، نام مقصد به نام امارات نوشته می‌شود. در واقع برنامه کالاهای شما، قبض انبار و مجوز ترخیص نیز مربوط به امارات هستند.

 

2.      حمل بار به صورت ترانسشیپ

تفاوت روش حمل کالا به‌صورت ترانسشیپ با روش کراس استافینگ این است که در این روش بار شما به طور کامل از کشتی تخلیه نمی‌شود و تنها با استفاده از تجهیزات مخصوص این کار کالا از یک کشتی به کشتی دیگر منتقل می‌شود. به‌طور معمول تمامی خطوط کشتیرانی برای واردات کالا به کشور محموله‌های کانتینری به روش ترانسشیپ منتقل می‌شوند.

در این روش، کشتی دوم معمولاً کوچک‌تر از کشتی اول است و همین موضوع باعث کاهش هزینه‌های شما برای حمل کانتینر از چین به ایران می‌شود. علاوه بر کاهش هزینه روش ترانسشیپ باعث آسان‌تر شدن مراحل حمل، انتقال و ترخیص کالا می‌شود. به همین دلیل معمولاً تاجران و بازرگانان ایرانی این روش را برای واردات کانتینر خود انتخاب می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم نکات مربوط به هزینه حمل یک کانتینر از چین به ایران و همچنین عوامل مؤثر در تعیین این هزینه را بررسی کنیم. با اطلاع داشتن از روش‌های حمل کالا، تأثیر انتخاب بنادر مبدأ و مقصد و انتخاب کانتینر با توجه به ‌اندازه و نوع بار می‌توانید هزینه‌های حمل کالا را کاهش دهید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت ماهی امروز + جدول

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس‌های خانوادگی مسعود پزشکیان

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

علی طیب نیا، اصلی‌ترین گزینه وزارت اقتصاد در دولت مسعود پزشکیان کیست؟/ تورم در ایران با طیب نیا تک رقمی می‌شود؟

عکس/ تغییر چهره باورنکردنی بیتا بازیگر خط قرمز بعد از ۲۳ سال

اینفوگرافی/رکورد قیمتی در ۱۴۰۳؛ تورم اقلام خوراکی و غیرخوراکی به هم رسیدند

عکس یادگاری اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب

عکس/دیوارنگاره میدان ولیعصر حال و هوای محرمی گرفت

عکس/ چهره شکست‌خورده زاکانی و رسایی در استوری محسن تنابنده

عکس/کشتی جنگی ایران دچار سانحه شد

عکس/استایل متفاوت «نفیسه روشن» در پشت صحنه یک سریال

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/تیپ شاد بازیگر «به کجا چنین شتابان» در یک نمایشگاه

عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان کنار استاد اخراج شده از دانشگاه

عکسی از دورهمی هنرمندان در عروسی سپند امیرسلیمانی

تلاقی امیدواری و رکود در بازار طلا/ اثر مثبت انتخابات بر قیمت سکه خنثی شد/ رکود دو ماهه در انتظار بازار طلا

عکس/استوری دلتنگی آناهیتا درگاهی برای اشکان خطیبی

چرخش تراکتور از بیرانوند به‌سوی گلر استقلال!

شنیده شدن صدای انفجار در چابهار

رکورد معاملات شمش طلای مرکز مبادله شکسته شد

فیلم/خوش‌وبشِ قالیباف و پزشکیان در حاشیۀ دیدار امروز

ویدئویی از اظهارات عجیب رائفی پور که با اعتراض مردم مواجه شد

عکس عجیبی که از یک ایستگاه متروی تهران منتشر شد

اولین سانسور پزشکیان در اخبار صداوسیما

عکس پُربازدید از نامزد جدید و خیلی جوان برد پیت

نامه عباس آخوندی به مسعود پزشکیان

حمله جنجالی و خبرساز نماینده قم به شورای نگهبان

دیدار رئیس‌‌ مجلس با پزشکیان

حسن روحانی با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد

گزارش گاردین از «جراحی که رئیس جمهور شد»

فیلم/خداحافظی باشگاه پورتو با مهدی طارمی

طرح ویژه بیمه ملت با پوشش ۱۵ روزه برای حمایت از هیئت‌های عزاداری و مساجد

ظریف: دنیا روش‌های تحریمی را کنار بگذارد/ برای پست گرفتن نیامده‌ام

فیلم/ شجاعت مثال‌زدنی دختر بوشهری در صحنه تصادف

محسن برهانی کیست؟

پشت پرده کناره‌گیری نکردن جلیلی

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

هشدار توفان و گردوخاک؛ تهرانی‌ها در خانه بمانند

واکنش احمد زیدآبادی به حکم محسن برهانی

کاهش میزان ترافیک فروشگاه‌های اینستاگرامی به دنبال اختلال در فیلترشکن‌ها در ایام انتخابات

تحلیل قومیتی از نتیجه انتخابات، خطا و دور از واقعیت است

تمدید قرداد ستاره برزیلی با آبی‌ها

پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

جدایی یک بازیکن از استقلال قطعی شد

چند درصد سد‌های کشور خالی است؟ +جدول

هزینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چقدر شد؟ + سند

متوسط قیمت مسکن در تهران متری چند؟+ جدول

فیلم/ بغض مخبر هنگام صحبت درباره شهید رئیسی

توطئه خونین مادر و پسر بر علیه پدر خانواده!

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش+ جزییات

روند ورود رئیس‌جمهور‌های منتخب به پاستور؛ دولت مسعود پزشکیان چه زمانی مستقر خواهد شد؟

معرفی شاسی‌بلند جدید هونگچی، رقیب خوش‌قیمت سانتافه + عکس

عکس/کشتی جنگی ایران دچار سانحه شد

معرفی کراس‌اوور ایرانی و جایگزین پژو ٢٠٠٨

آینده سیاست خارجی ایران با سعید جلیلی چگونه بود؟

فیلم/ صحت انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید

جواد اوجی برخلاف بخشنامه مخبر عمل کرد

بیوگرافی و زندگی خصوصی مسعود پزشکیان

فیلم/خواب راحت پزشکیان در شب شمارش آرا

عکس/ استوری خاص احسان علیخانی برای نیما شعبان‌نژاد

روایت مسعود پزشکیان از مرگ همسر و فرزندش در تصادف رانندگی

برون سپاری امور مالی و حسابداری