تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

ادعای رائفی پور درباره نفوذ در انتخابات

فعال مجازی و سخنران اصول‌گرا درباره ورود به انتخابات مجلس گفت: هدف بنده و جریانم مشارکت و رقابت در انتخابات بود. ما در جبهه صبح ایران علاوه بر تهران در انتخابات کرمان و مازندران نیز تاثیر گذاشتیم.

رائفی پور

اقتصاد۲۴-علی‌اکبر رائفی‌پورفعال مجازی و سخنران اصول‌گرا، در یک نشست خبری به تشریح دیدگاه‌هایش درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: مسئله فلسطین متاسفانه گرفتار روزمرگی‌های جنایت‌های رژیم صهیونیستی شده است. باید از ایام روز قدس برای اعلام انزجار استفاده کرد.

وی در این نشست اظهار کرد: با وجود همه پیش زمینه‌هایی که در انتخابات با آن روبرو بودیم، اما دستگاه‌های امنیتی فضای خوبی را به وجود آوردند تا این انتخابات به خوبی برگزار شود. اعلام نتیجه انتخابات نشان داد که در رای مردم خیانت نشد. انتخابات مجلس دوازدهم در شرایطی برگزار شد که سال گذشته جنگ رسانه‌ای سنگینی علیه ایران شکل گرفت تا مشارکت را کمرنگ جلوه دهند، اما مردم با حضور در صحنه خیانت نکردند.

لیست اطلاح‌طلبان هم در میزان مشارکت موثر بود

وی با بیان این‌که «هدف بنده و جریانم هم مشارکت و رقابت در انتخابات بود» ادامه داد: از جریان اصلاح‌طلب باید تشکر کرد برای لیستی که در انتخابات دادند. شاید لیست اصلاح‌طلبان برخلاف نظر مخاطبانشان بود، اما در مشارکت موثر بود. فیلتر مردم نسبت به شورای نگهبان سختگیرانه‌تر بود که برای جناح چپ و راست سنتی نمود داشت.

دبیرکل جبهه صبح ایران گفت: پیروزی برای مردم زمانی شیرین‌تر خواهد بود که بدانند چه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای جلوگیری از حضور آنان در انتخابات اتفاق افتاده بود. انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد.

عدالت خواهی را با گفتمان شفافیت مطرح کردیم و دنبال می‌کنیم

رائفی پور خاطرنشان کرد: یک جریان عدالت طلب برای مبارزه با فساد و تبعیض و انتخاب اصلح پا به میدان گذاشت، اما یکی از بزرگان با بنده تماس گرفت که چرا شما کاری می‌کنید تا فلان شخص در شورای نگهبان رد صلاحیت شود. بنده هم توضیحاتی درباره این کار دادم. آن فرد در نهایت توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد یعنی دفع افسد به فاسد اتفاق افتاد. ایستادیم تا برخی افراد که در انتصابات دخالت کرده بودند، رد صلاحیت شوند. عدالت خواهی را با گفتمان شفافیت مطرح کردیم و دنبال می‌کنیم.

دبیرکل جبهه صبح ایران ادامه داد: برخی رقبای سیاسی از نظر گفتمانی به ما پیوسته‌اند هر چند که از نظر سیاسی راه خود را ادامه می‌دهند. سازوکاری در کشور شکل گرفته بود که داوطلبان وعده‌های توخالی می‌دادند و در مورد مسائل اساسی کشور هیچ برنامه‌ای نداشتند، اما اجازه ندادیم انتخابات بر اساس همان ساز و کار غلط ادامه یابد.


بیشتر بخوانید:لیست رائفی پور، بیشترین کرسی‌های تهران در مجلس را تصاحب کرد+اسامی


رائفی پور تصریح کرد: بعد از شکل‌گیری گفتمانمان، افرادی معرفی شدند و ۱۵ برنامه دادیم تا در صورت ورودشان به مجلس آن‌ها را دنبال کنند. ۲۷ کارگروه و اندیشکده در جبهه صبح ایران به ما در این‌باره کمک کردند.

دبیرکل جبهه صبح ایران گفت: مسائل سیاسی مهارت می‌خواهد، اما ما جوانان در عرض دو سه هفته توانستیم با کمترین هزینه بر انتخابات و مشارکت مردم تاثیر بگذاریم.

وی مدعی شد: علاوه بر حمایت‌های مردمی در سراسر کشور از جریان ما، بابت چاپ تبلیغات یک میلیارد تومان هزینه کردیم که عدد ناچیزی است.

علاوه بر تهران در انتخابات کرمان و مازندران نیز تاثیر گذاشتیم

وی با اشاره به تاثیرگذاری جریان متبوعش در انتخابات اسفند گفت: ما در جبهه صبح ایران علاوه بر تهران در انتخابات کرمان و مازندران نیز تاثیر گذاشتیم که نتیجه آن را شاهد بودید.

دبیرکل جبهه صبح ایران ادامه داد: احتمال دارد در لیست داوطلبان‌مان در مرحله دوم تجدید نظر کنیم و افراد تغییر یابند یا در ترکیب لیست‌مان تجدید نظر شود. علت این مسئله نیز دنبال کردن مسائل شخصی این افراد به جای دنبال کردن مسائل کلان ملی است. مسائلی، چون معیشت، ناترازی انرژی و کریدور شمال به جنوب و رقبایی که در این زمینه در منطقه هستند. اردوغان و علی اف هر دو در این زمینه بسیار فعال هستند. ما نیز در مجلس باید به سرعت عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم.

رائفی پور تثبیت نرخ ارز را از دیگر برنامه‌های جریان متبوعش در مجلس آینده عنوان کرد و افزود: باید جلوی دوگانگی‌های اقتصادی در سیاست را گرفت. نمونه آن حذف وزارت بازرگانی در یک دولت و درخواست تاسیس وزارت بازرگانی در دولت دیگر است. تاکنون هفت وزارتخانه در هم ادغام و باز از هم تفکیک شد و این اصلاً خوب نیست.

وی معتقد است: برخی مسئولان در حرف یک چیز می‌گویند، اما در عمل تصمیم و رفتاری ضد معیشت مردم اتخاذ می‌کنند.

تا این لحظه حدود ۷ نفر به تکاپو افتاده‌اند تا رییس مجلس شوند

وی درباره ترکیب کمیسیون‌های مجلس آینده گفت: حدود ۱۴۵ نماینده در مجلس آینده تغییر کرده‌اند که قطعاً در ترکیب فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها تاثیر می‌گذارند. بنده معتقدم در مجلس باید نماینده همه جریان‌های سیاسی چه قالیباف و چه رسایی و چه مطهری حضور داشته باشند. تا این لحظه حدود ۷ نفر به تکاپو افتاده‌اند تا رییس مجلس شوند. برخی نیز با ما رایزنی می‌کنند تا بتوانند ما را به سمت خود جلب کنند.

رائفی پور ادامه داد: در رابطه با مسائلی که پیرامون آقای رسایی مطرح شده است بنده خودم پیگیر موضوع هستم. درباره آقای قالیباف و مسئله فرزندانش نیز قطعاً مسائلی مطرح می‌شود. درباره آقای تاجگردون نیز مسائلی مطرح شده که همگی باید بررسی شود.


بیشتر بخوانید:فیلم/ رائفی‌پور و اظهارات تازه جنجال آفرین


وی ادامه داد: ما لیستی را ارائه می‌دهیم که قطعاً پوپولیسم را پس بزند هر چند که در رابطه با این اقدام ما سخنانی بگویند. ما روند طرح سوال در مجلس را قطعا تغییر خواهیم داد.

دبیرکل جبهه صبح ایران با اشاره به مسئله حجاب گفت: حجاب یکی از چالش‌های امروز کشور است که باید برای آن فکر شود. مجلس قانون حجاب را تصویب کرد. باید برای ما این قانون شفاف و روشن شود و باید روشن شود آیا کارآمدی و کارایی لازم را دارد یا خیر. اگر کارایی لازم را نداشته باشد باید برای آن فکری اساسی شود.

رائفی‌پور برخورد با مسائل فرهنگی و اجتماعی را پیچیده دانست و گفت: ادراکی در ذهن جامعه و به خصوص در دختران ما شکل گرفته است که باید این ادراک اصلاح شود. به همین دلیل باید در حاکمیت و صدا و سیما در این مسئله تجدید نظر شود. اینکه به دختران گفته شود «این کار برای شما بهتر است» باید فرهنگ سازی شود. این مسئله یک شبه قابل اصلاح نیست. با رفتار پادگانی نمی‌شود این مسئله را حل کرد بلکه باید آرام آرام به آن پرداخت. مسئله باید ابتدا تثبیت شود و بعد ترویج شود.

وی گفت: مسئله حجاب باید ابتدا تثبیت شود و بعد ترویج آن اقدام شود. پوشش، بخشی از درون داده دانش آموزان است.‌ای بسا الفاظ و بازی‌ها و رمان‌هایی که توسط دانش آموزان استفاده می‌شود، بسیار بی‌حجاب‌تر است. امروز بخش زیادی از دانش آموزان ایرانی به دلیل پخش فیلم‌های کره‌ای دلباخته آن‌ها شده‌اند.

دبیرکل جبهه صبح ایران با اشاره به پیچیدگی‌های مسائل اقتصادی گفت: افراد بسیار زیادی در مسائل اقتصادی کشور مداخله می‌کنند. تا زمانی که امنیت سرمایه فراهم نشود و چالش‌های داخلی برطرف نشود نمی‌توان انتظار جذب سرمایه گذاران خارجی و سرمایه ایرانیان خارج از کشور را داشت.

علی‌اکبر رائفی‌پور یکی از چهره‌های جنجالی فضای مجازی است که هر چند مدت یک‌بار، اظهارنظر‌های عجیبش در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. او در حال حاضر اگر چه به عنوان دبیرکل جبهه صبح ایران فعالیت می‌کند، اما همچنان به عنوان یک سخنران اصول‌گرا شناخته می‌شود. رائفی‌پور بدون هیچ سابقه سیاسی وارد رقابت‌های مجلس شد و لیستی تحت عنوان جبهه صبح ایران ارائه کرد. پیش از این، پرویز امینی استاد دانشگاه شاهد در واکنش به تحرک سیاسی این فعال فضای مجازی گفته بود: «امر سیاسی آنقدر مبتذل شده که آن آقایی که کارش ماسون‌یابی از اعداد و اشکال بود، شده لیدر انتخاباتی»

البته در جریان ثبت‌نام داوطلبان برای حضور در مجلس، نامی از رائفی‌پور نبود و او ترجیح داد که صرفاً یک لیست ارائه کند. در همان زمان برخی اعلام کردند که این سخنران و فعال فضای مجازی به علت نداشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز برای حضور در انتخابات مجلس (کارشناسی ارشد)، شرایط ثبت نام را نداشته است.

منبع: هم میهن
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ + جدول

قیمت خودرو‌های پارس خودرو امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت اسپیکر حرفه ای، سینما خانگی + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران

ماجرای مافیای داخل کشور که نفت می‌فروشد و بازار ارز را اداره می‌کند/ با باند‌های مافیایی درون قدرت روبرو هستیم + فیلم

۵ سناریو درمورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

برنامه وزارت صمت برای تولید خودرو چیست؟

۳ پیشنهاد درباره افزایش حقوق بازنشستگان

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ مشخص شد

عکس/حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بقایای موشک‌های ایرانی

بیشترین شکایات مردمی از کدام پزشکان است؟

گزارش بورس امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حذف یک عکس تجمع حمایت از طرح عفاف و حجاب

زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری

قیمت بسته اینترنت ثابت چقدر است؟ + جدول

تتر به کانال ۶۲ هزار تومانی سقوط کرد

مربی سپاهان مسلمان شد

فیلم/ گزارش صدا و سیما از بی حجابی دختران

کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد

رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳

پلمب کسب‌وکار‌ها در تناقض با شعار سال!

کاهش بسیار جزیی نرخ بهره بین بانکی+ جدول

پیش‌بینی ترسناک یک کارشناس بازار مسکن/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی اجاره بها

قوت گرفتن دوستی چین و آمریکا

فیلم/خودرو‌های مدیران خودرو در سیل غرق شدند!

تصویر دردناکی که هافبک پرسپولیس منتشر کرد + عکس

عکس/ حال و هوای خانه سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش

جدیدترین قیمت از خانه‌های شمال پایتخت + جدول

خرید خانه در جنت آباد تهران چقدر پول می‌خواهد؟ + جدول

اینفوگرافی/بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ دولت برای نهاد‌های فرهنگی مذهبی

رادان: دشمن می‌خواهد موضوع حجاب را امنیتی کند

محصولاتی که در بورس انرژی عرضه می‌شود؟

کدام حساب‌های بانکی مشمول مالیات بر سوداگری است؟

پریناز ایزدیار ازدواج کرد؟ + عکس

توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

قیمت اسپیکر حرفه ای، سینما خانگی+ جدول

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ امروز

فیلم/سوتی یک شرکت‌کننده در برنامه محمدرضا گلزار که سانسور نشد

اینفوگرافی/غذای مورد علاقه ایرانیان چند؟

قیمت خودرو‌های پارس خودرو + جدول

اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم

چین چگونه عرضه پول خود را مدیریت می‌کند؟

عکس/ ژست احمد خاتمی مقابل کاظم صدیقی در نماز جمعه

آغاز ساخت سریال پایتخت۷

اینفوگرافی/ شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴

فیلم/ سرگردانی مسافران پرواز مشهد به تهران با تاخیر ۵ ساعته

پشت پرده‌های ماجرای صدور پروانه مرمت و احیا توسط شهرداری تهران / مافیای بافت تاریخی زمین می‌خورد؟

فیلم/ بازداشت دانشجویان حامی غزه به فرانسه رسید

واکنش ستاره پرسپولیس به حذف سرخپوشان+ عکس

فروش کارت سوخت با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

اولتیماتوم ارزی از بهارستان به پاستور / سهم دولت و مجلس در نابسامانی نرخ ارز چه میزان است؟

خبر فوری درباره اجرای طرح ترافیک

هشدار مجلس به بانک مرکزی و جواب سریع دولت