اقتصاد۲۴-شاهین نخستین محصول بومی با پلتفرم SP سایپاست؛ پلتفرمی که قرار است مبدا تمام محصولات جدید این شرکت در سالهای بعد از ۱۴۰۰ باشد؛ یعنی علاوهبر نسخه سدان (که همین شاهین است)، باید منتظر محصولات دیگری نیز با این پلتفرم باشیم؛ محصولاتی که قراره در سگمنت کراساور و هاچبک تولید شوند.
سایپا بعد از آنکه سیستم نامگذاری تیپهای محصولاتش را در تابستان ۹۹ تغییر داد، آپشنهای شاهین را هم دستکاری کرد و دو تیپ لوآپشن و فول آپشن برای آن ساخت و تیپ لوآپشن آن با نام سایپا «شاهین S» و تیپ فول آپشن آن نیز با نام سایپا «شاهین G» معرفی کرد.
«شاهینG» یکی دیگر از محصولات پرطرفدار سایپا است که قرار بود، بازار قیمتی زیر ۵۰۰ میلیون تومان را پوشش دهد، اما با ورود این خودرو به بازار و جلب نظر متقاضیان شاهد رشد قیمت آن بودیم. به همین منظور مدل ساده این خودرو در اویل ورود به بازار قیمتی کمتر از ۴۰۰ میلیون داشت و به مرور با ورود «شاهینG» به بازار شاهد افزایش قابل توجه این خودرو بودیم. بررسیها نشان میدهد این خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ افزایشی ۱۴۵ میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به ۷۲۶ میلیون تومان رسید و با این شرایط این خودرو هم از تغییر کانال جانماند و دو پله تغییر وارد کانال ۷۰۰میلیونی شد. براساس ارزیابی بازار این خودرو در این مدت رشدی ۲۴.۹۶ درصدی را ثبت کرد.