اقتصاد ۲۴- برای مدل سال ۲۰۲۵، خودروی مرسدس G-Class همچنان به میراث جی کلاسهای نسل قبلی خود در طراحی کلی وفادار است. با این حال، در نسخه بهروزشده، تغییرات کوچکی در بخش ظاهر صورت گرفته است. این خودروی جذاب و محبوب همچنان دارای طراحی جعبهای است و هنوز هم در کلیت طراحی، شباهتهای زیادی به نسخه جی کلاس سال ۱۹۷۹ دارد.
در طول ۴۵ سال گذشته، خودروی مرسدس بنز G-Class همواره یکی از محبوبترین خودروهای تولید شده توسط مرسدس بنز بوده است. این خودرو با ترکیبی از طراحی منحصربهفرد و کیفیت ساخت برجسته، در طول این سالها به بهترین شکل حفظ شده است. طراحی جعبهشکل این اس یو وی در طول نیم قرنی که از تولید آن میگذرد، به طور کلی تغییرات زیادی نکرده است. با این حال، برای سال ۲۰۲۴، مرسدس بنز در نهایت تصمیم گرفته است با توجه به روند الکتریفیکاسیون بیشتر مدلهای خودرویی، مدل جی کلاس را نیز به صورت ملایم و تدریجی وارد این حوزه کند.
تغییرات طراحی به طور ملموس شامل تغییر شکل ستونهای A، بهروزرسانی گریل، و تغییرات در بامپرهای جلو و عقب میشود. این تغییرات در مدلهای G ۵۵۰ با لوگوی بنز و G ۶۳ با تنظیم AMG اعمال میشود. همچنین، انتظار میرود که این تغییرات در مدل الکتریکی G-Class که به زودی معرفی خواهد شد، نیز اعمال شود.
در مدل پایه G ۵۵۰، موتور V ۸ با یک موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ ۳.۰ لیتری به کمک سیستم هیبریدی خفیف جایگزین شده است. این پیشرانه برای خودروی G-Class پایه، قدرت ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر تولید میکند. استفاده از استارت ژنراتور یکپارچه در این مدل، قدرت خودرو را ۲۰ اسب بخار بیشتر میکند. این مقدار قدرت به طور کلی ۲۷ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی است، اما گشتاور آن کمی کاهش یافته است.
مدل سال ۲۰۲۵ G ۵۵۰: موتور هیبریدی توربو ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی
قدرت: ۴۴۳ اسب بخار
گشتاور: ۵۶۰ نیوتن متر
مدل سال ۲۰۲۴ G ۵۵۰: موتور توین توربو ۴.۰ لیتری V ۸
بیشتر بخوانید: این تویوتا از آینده آمده است
قدرت: ۴۱۶ اسب بخار
گشتاور: ۶۱۰ نیوتن متر
یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته بهروزرسانی شده با یک مبدل گشتاور، ضرایب دنده گستردهتری را ارائه میدهد. همچنین، سیستم پیشرانه چهار چرخ محرک با تقسیم گشتاور ۴۰-۶۰ به صورت استاندارد در دسترس است. مرسدس G ۵۵۰ حتی با موتور کوچکتر، همچنان توانایی برتر خود را در مسیرهای آفرودی حفظ کرده است. سه قفل مکانیکی دیفرانسیل با یک جعبه دنده کمکی که دندهبندی خاصی برای مسیرهای خارج از جاده دارد، ترکیب شده است.
مرسدس بنز در سیستم رابط کاربری MBUX خودرو، عملکرد Off-Road Cockpit را برای مسیرهای خارج از جاده ارائه میدهد. این عملکرد اطلاعاتی مانند موقعیت خودرو، ارتفاع، زاویه فرمان و دما را بر روی صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی و کلاستر دیجیتال خودرو نمایش میدهد. کاربران امکان دارند صفحه نمایش را به دلخواه خود سفارشیسازی کنند. همچنین، مرسدس برای مدل G-Class جدید قابلیتی به نام "کاپوت شفاف" را نیز فراهم کرده است. این قابلیت، الهام گرفته از مدلهای EQE و GLC است و با استفاده از دوربینهای زیر خودرو، به راننده امکان میدهد موانع را ببیند.
مرسدس بنز G-Class جدید دارای تکنولوژیها و آپشنهای بسیاری است. این خودرو شامل مجموعهای از تجهیزات ایمنی است که به عنوان بخشی از بسته کمک راننده به صورت استاندارد در دسترس قرار میگیرد. این شامل کنترل خودکار فاصله و سرعت (adaptive cruise control)، نظارت بر نقاط کور (blind-spot monitoring)، تشخیص علائم ترافیک و سایر ویژگیها است. همچنین، خریداران میتوانند ویژگیهایی مانند سیستم نیمه خودکار فرماندهی و ترمزگیری اضطراری خودکار را به صورت جداگانه سفارش دهند.
در حالی که مدل پایه G ۵۵۰ اندازه موتور خود را کاهش داده است، مدل پرفورمنس G ۶۳ بدون تغییر باقی میماند. این مدل هنوز از موتور توین توربو V ۸ با حجم ۴.۰ لیتر، قدرت ۵۷۷ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد. همچنین، این مدل همچنان از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی که در مدل پایه نیز موجود است، استفاده میکند. با این قدرت، G ۶۳ توانایی دارد در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
در مدل G ۶۳ نیز سیستم AMG Active Ride Control به عنوان یک آپشن جدید در دسترس است. این سیستم شامل یک سیستم پایدارسازی هیدرولیکی خودرو و بررسی جاده در مسیرهای سخت و آفرودی است. مشتریان میتوانند این سیستم را به عنوان بخشی از بسته AMG Offroad Package Pro به صورت جداگانه سفارش دهند.
هر دو مدل پایه G ۵۵۰ و G ۶۳ برای سال ۲۰۲۵ تغییرات ظاهری جزئی را دریافت کردهاند. به ویژه، G ۶۳ با گزینه رنگ جدید Manufaktur Hyper Blue Magno و طراحی جدید بامپر به بازار عرضه میشود. همچنین، این خودرو قابلیت سفارش از بین شش گزینه رینگ مختلف با قطر ۲۰ تا ۲۲ اینچ را نیز داراست.