تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

معرفی ۵ کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ و گیمر‌های حرفه‌ای

چکیده: انتخاب یک کارت گرافیک مناسب که بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و در هماهنگی کامل با دیگر قطعات سخت‌افزاری کار کند، نیازمند دقت و بررسی درست است. برای این که بتوانید بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنید؛ لازم است چند نکته‌ی اساسی را در نظر بگیرید. در این مطلب نکات مهم پیش از خرید کارت گرافیک را مرور می‌کنیم و پس از آن ۵ مدل کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ را که در بازار ایران موجود هستند، معرفی خواهیم کرد.

معرفی ۵ کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ و گیمر‌های حرفه‌ای

اقتصاد۲۴-چکیده : انتخاب یک کارت گرافیک مناسب که بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و در هماهنگی کامل با دیگر قطعات سخت‌افزاری کار کند، نیازمند دقت و بررسی درست است. برای این که بتوانید بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنید؛ لازم است چند نکته‌ی اساسی را در نظر بگیرید. در این مطلب نکات مهم پیش از خرید کارت گرافیک را مرور می‌کنیم و پس از آن ۵ مدل کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ را که در بازار ایران موجود هستند، معرفی خواهیم کرد.

معرفی ۵ کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ و گیمرهای حرفه‌ای

اولین و مهم‌ترین قطعه‌ای که با آوردن نام سیستم گیمینگ به ذهنمان می‌رسد، کارت گرافیک است. این قطعه، برای راه‌اندازی یک سیستم واقعی مخصوص بازی لازم است. همه‌ی بازی‌های روز برای اجرا با عملکرد عالی، در کنار پردازنده‌ی قدرتمند و البته میزان کافی حافظه‌ رم، به یک کارت گرافیک قدرتمند هم وابسته هستند.

انتخاب یک کارت گرافیک مناسب که بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و در هماهنگی کامل با دیگر قطعات سخت‌افزاری کار کند، نیازمند دقت و بررسی درست است. برای این که بتوانید بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنید؛ لازم است چند نکته‌ی اساسی را در نظر بگیرید. در این مطلب نکات مهم پیش از خرید کارت گرافیک را مرور می‌کنیم و پس از آن ۵ مدل کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ را که در بازار ایران موجود هستند، معرفی خواهیم کرد.

نکات مهم پیش از خرید کارت گرافیک

کارت گرافیک وظیفه پردازش تصویر را در هنگام اجرای بازی‌ها دارد و برای این کار نیاز به پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) و البته مقداری حافظه‌ی VRAM دارد. با در نظر گرفتن این دو فاکتور مهم، برای انتخاب یک کارت گرافیک گیمینگ عالی باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • رزولوشن اجرای بازی را تعیین کنید: اولین کار برای انتخاب کارت گرافیک گیمینگ درست، تعیین رزولوشن اجرای بازی است. اگر می‌خواهید بازی‌ها را با رزولوشن FHD اجرا کنید، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر هم برای شما مناسب خواهند بود.
  • هماهنگی با دیگر قطعات: کارت گرافیک انتخابی شما باید با دیگر قطعات مثل پردازنده و سیستم خنک کننده هماهنگ باشد. اگر یکی از این قطعات توانایی مدیریت کل فرایند پردازشی بازی را نداشته باشد، درگیر مشکلاتی مثل افت عملکرد خواهید شد. در واقع باید جلو ایجاد گلوگاه را بگیرید.
  • میزان حافظه‌ی VRAM: یکی از مهم‌ترین مشخصات کارت گرافیکی، میزان حافظه‌ی اختصاصی گرافیکی آن است. هر چه بیشتر بهتر، اما بسته به رزولوشون و بازی‌هایی که قصد اجرای آن‌ها را دارید، بهتر است مقدار مناسب را خریداری کنید.
  • تعداد و نوع خروجی: یکی دیگر از نکات مهمی که لازم است پیش از خرید کارت گرافیک به آن توجه کنید، تعداد و نوع خروجی‌های تصویری است که مدل مد نظر در اختیار شما قرار می‌دهد. بر اساس نیاز خود و تعداد مانیتورهایی که قرار است به سیستم خود متصل کنید، مدل مناسب را انتخاب کنید.

با در نظر گرفتن نکاتی که گفته شد، می‌توانید یک کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ خود تهیه کنید. در واقع ترکیبی از نکات بالا، شما را به بهترین کارت گرافیک گیمینگ می‌رساند و خریدتان را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش و ارزشمند می‌کند.

یکی از ابزارهایی که در مسیر خرید به کمک شما می‌آید، فیلترهای هوشمند در یک فروشگاه اینترنتی است. در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، به آسانی و بدون اتلاف وقت می‌توانید با استفاده از ابزارهای هوشمند کالا، کارت گرافیک متناسب با نیازها و بودجه‌ی خود را پیدا کرده و در صورت وجود چند مدل از برندهای گوناگون، بهترین را با خواندن نظرات کاربران یا استفاده از مشاوره‌ی تلفنی این فروشگاه انتخاب کنید. ۵ مدل کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ را با کمک کارشناسان تاپ رایان انتخاب کرده‌ایم که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

https://toprayan.com/category/graphic-card

۵ کارت گرافیک حرفه‌ای برای گیمرهای حرفه‌ای

برای انتخاب ۵ مدل کارت گرافیک عالی برای سیستم‌های گیمینگ، لیست را با بهترین گزینه‌ی موجود در بازار ایران آغاز کرده‌ایم و به ترتیب به سراغ مدل‌های ارزان‌تر رفته‌ایم. اجازه دهید بدون اتلاف وقت، شما را با لیست بهترین کارت گرافیک‌های بازار ایران برای گیمینگ آشنا کنیم. ۲ مدل کارت گرافیک ایسوس و ۳ مدل از برند‌های دیگر در این لیست حضور دارند.

  • کارت گرافیک ایسوس ROG Matrix Platinum GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X
  • کارت گرافیک گیگابایت RTX 4090 AERO OC 24G
  • کارت گرافیک ایسوس TUF GAMING Radeon RX7900 XT O20G
  • کارت گرافیک زوتک RTX 4080 Trinity 16GB
  • کارت گرافیک ام اس آی RTX 4070 Ti VENTUS 3X 12G OC

در ادامه نگاهی کلی به مشخصات و بازه‌ی قیمتی این مدل‌های جذاب و قدرتمند برای اجرای بازی‌های روز خواهیم داشت.

ROG Matrix Platinum GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X

این کارت گرافیک ایسوس، به نوعی پرچمدار و بهترین گزینه‌ ایسوس برای گیمرها حرفه‌ای است. قیمت این کارت گرافیک در زمان نگارش این مطلب در حدود ۲۴۰ میلیون تومان بوده است. این محصول یک قطعه‌ی خاص و جذاب است که بهترین عملکرد را به گیمرها ارائه می‌دهد. ROG Matrix Platinum ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی VRAM دارد و از چیپ گرافیکی RTX 4090 بهره می‌برد که اگر با پردازنده‌ی درست جفت شود، می‌تواند عملکرد بی‌نظیر را در اجرای بازی‌ها با رزولوشن QHD و حتی 4K داشته باشد. وجه تمایز این کارت گرافیک سیستم حرفه‌ای خنک کاری آن است که از افت عملکرد آن جلوگیری می‌کند.

معرفی ۵ کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ و گیمر‌های حرفه‌ای

RTX 4090 AERO OC 24G

اگر به یک گرافیک ۲۴ گیگابایتی با همان پردازنده‌ RTX 4090 احتیاج دارید اما مدل قبلی به کارتان نمی‌آید، محصول گیگابایت انتخابی عالی به نظر می‌رسد. با همان مشخصات سخت‌افزاری (روی کاغذ) قیمتی در حدود نصف مدل ماتریکس ایسوس دارد. این کارت گرافیک هم به آسانی می‌‌تواند از پس اجرای بازی‌های روز برآید.

TUF GAMING Radeon RX7900 XT O20G

نزدیک‌ترین محصول ساخت AMD به پرچمداران Nvidia که همین حالا در بازار ایران موجود باشد و بتوانید بخرید، RX7900 XT است. این کارت گرافیک که از 4090 ضعیف‌تر و از 4080 قوی‌تر است، از نظر قیمتی هم درست میان آن‌ها قرار گرفته است. البته اگر این کارت گرافیک ایسوس را صرفا برای بازی نمی‌خواهید، پیشنهاد ما به شما خرید یکی از RTXهایی است که در این مطلب معرفی کرده‌ایم.

RTX 4080 Trinity 16GB

چهارمین مدل در لیست ما، یک کارت گرافیک ارزنده و قدرتمند از زوتک است. این مدل که بر مبنای RTX 4080 ساخته شده است، به آسانی از پس اجرای بازی‌های روز با رزولوشن 1080p بر می‌آید و قیمت خوبی هم دارد. در زمان نوشتن این مطلب، قیمت کارت گرافیک RTX 4080 زوتک، تقریبا نصف 4090 گیگابایت معرفی شده در همین مطلب بوده است.

RTX 4070 Ti VENTUS 3X 12G OC

به عنوان ارزان‌ترین مدل کارت گرافیک مخصوص گیمینگ حرفه‌ای، به سراغ محصولی از برند محبوب MSI رفته‌ایم. این کارت گرافیک که توسط مهندسان ام اس آی برای سیستم‌های گیمینگ به نسبت اقتصادی‌‌تر طراحی شده، اگر با سخت‌افزار مناسب جفت شود،‌ به آسانی بازی‌های روز را با رزولوشن 1080p اجرا خواهد کرد.

معرفی ۵ کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ و گیمر‌های حرفه‌ای

خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ از تاپ رایان

چند نکته‌ی اساسی پیش از خرید کارت گرافیک را مرور و ۵ مدل خاص و قدرتمند را معرفی کردیم. اما اصل ماجرا مانده است! خرید کارت گرافیک گیمینگ خودش داستان جداگانه‌ای دارد. می‌توانید این قطعه مهم و البته گران را به صورت حضوری تهیه کنید، اما برای این‌که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید،‌ نظرات دیگر کاربران را بخوانید و به صورت یکجا به سبد کاملی از محصولات دسترسی داشته باشید، خرید اینترنتی گزینه‌ مناسب‌‌تری است.

پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی تاپ رایان است. در تاپ رایان، سبد کاملی از کارت گرافیک‌های موجود در بازار ایران عرضه می‌شود که به آسانی می‌‌توانید با امکانات هوشمند این فروشگاه، آن‌ها را فیلتر کرده و بهترین مدل‌ها را یکجا ببینید، مقایسه کنید و برای اطمینان از انتخاب، از مشاوره‌ی تخصصی تاپ رایان استفاده کنید. خرید کارت گرافیک یا هر قطعه‌ دیگری برای سیستم کامپیوتری از تاپ رایان، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود.

برچسب ها : کارت گرافیک,کارت گرافیک ایسوس,کارت گرافیک گیگابایت

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

عکس/ عکسی قدیمی از امیرجعفری و ریما رامین‌فر و پسرشان

قیمت ماهی امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت قند و شکر امروز

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

استوری منوچهر هادی و یکتا ناصر با یک آهنگ مشترک! + فیلم

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

سرمربی استقلال: واگذاری باشگاه اتفاق بزرگی بود

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

عکس/استایل مجلسی المیرا شریفی‌مقدم در یک کنسرت

وزیر کشور: تقسیم استان تهران توسط دولت در دست بررسی است

رضا شیخی درگذشت

عکس/تیپ خاص و کژوال رضا عطاران

پیش بینی بورس چهارشنبه فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد

حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای ۲ فرزند از قانون بودجه

افشاگری ترامپ درباره کناره گیری نتانیاهو از حمله مشترک به کاروان سردار سلیمانی

عکس/غلط املایی تابلو زیباکلام

عکس/کارت جشن عروسی بنی‌صدر در سال ۵۳

درگیری دو همکلاسی در شوش منجر به قتل شد

برق این شهر‌ها فردا قطع می‌شود!

پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/رقص جذاب داوود رشیدی

زالو درمانی جه تاثیری دارد؟

تاثیر مصرف نمک در درد‌های زنانه

حقوق کارگران چقدر از تورم عقب‌مانده است؟

واکنش آذری جهرمی به ممنوعیت پخش سریال حشاشین

عکس/ خانه لاکچری هانده ارچل بازیگر ترک فیلم مست عشق

انگیزه متهم برای قتل زن مورد علاقه‌اش: فقط می‌خواستم گوشی‌اش را چک کنم

چگونه دو اسپیکر بلوتوثی را به هم وصل کنیم؟

عکس/ استایل جذاب مه لقا باقری سوژه کاربران شد

چطور بفهمیم کیلومتر شمار خودرو دستکاری شده؟

فیلم/ اعتراف سارقان موتورسوار اتوبان های تهران

داور بازی استقلال و تراکتور استعفا داد!

سازنده واکسن آسترازنکا اعتراف کرد

فیلم/ چهره‌های فضای مجازی زیر ذره بین قوه قضاییه

فیلم/ دختر آیت‌الله طالقانی: بی‌حجابی مجازاتی ندارد

اعلام شرایط وام فوری ۲۰۰ میلیونی بانک ملی+ جزییات

خوشگذرانی نانسی عجرم به همراه فرزندانش در شهربازی + عکس

سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد

فیلم/ شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری

اولین عکس از درب جدید طلای حرم امام رضا (ع)

فیلم/تعقیب و گریز دیدنی زورگیر‌های موتورسوار در الهیه

اقتصاد ژاپن دست پر آمد

جهش تولید نفت ایران در سال جاری

افتتاح بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا

امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری قطر برای ساخت کشتی حمل گاز

سقوط اکتشافات نفت و گاز در جهان

حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است!

فیلم/ بارش شدید باران در ماهیدشت کرمانشاه

مبلغ عیدی روز معلم ۱۴۰۳ مشخص شد

ماجرای عکس جعلی ترانه علیدوستی و پدرش

بازار نیمه تعطیل طلا، صعودی شد

فیلم/حمله یک مهاجم مسلح با شمشیر سامورایی به مردم در لندن

قیمت جدید انواع میوه و سبزی در بازار +جدول

استقلالی‌ها پولدار شدند

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد