تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۸۶ نظر
تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد سیلاب هیرمند با سرعت حدود سه هزار مترمکعب بر ثانیه به‌سمت «گودزره» می‎‌رود

حقابهٔ ایران از افغانستان به «شوره‌زار» رفت؛ طالبان بند کمال‌خان را اصلاح نکرد

همزمان با سفر وزیر نیرو به افغانستان، وزیر آب و انرژی طالبان طی مصاحبه‌ای اعلام کرد به مقامات جمهوری اسلامی ایران اطمینان می‌دهیم اجازه نخواهیم داد که حتی یک قطره آب به‌سمت گودزره منحرف شود. حکومت مقامات طالبان هرگونه انحراف آب به‌سمت گودزره را حرام اعلام کرده است و رهبر طالبان از این موضوع که آبی به‌سمت این شوره‌زار برود، ناراحت است

حقابهٔ ایران از افغانستان

اقتصاد۲۴- تصاویر ماهواره‌ای طی روز‌های گذشته نه‌فقط تأیید می‌کند که رودخانهٔ هیرمند یک‌بار دیگر پس از اسفند سال گذشته سیلابی شده، بلکه نشان می‌دهد حجم قابل‌توجهی از این سیلاب از بند «کمال‌خان» به‌سمت شوره‌زار «گودزره» روان شده است و طی یک تا دو روز آینده به این شوره‌زار می‌رسد. این درحالی‌است که نمایندهٔ ویژهٔ رئیس‌جهموری در امور افغانستان پس از سفر وزیر نیرو به این کشور، اعلام کرد طالبان بند کمال‌خان را به‌لحاظ فنی اصلاح کرده است. بااین‌حال، تصاویر ماهواره‌ای و بررسی کارشناسان گویای این موضوع است که خلاف گفتهٔ «حسن کاظمی قمی» و ادعای نمایندهٔ طالبان در سال گذشته که می‌گفت قرار نیست آب به ایران نرود، اما به شوره‌زار روانه شود، خبری نه از حقابهٔ ایران است و نه حتی از سیلاب‎هایی که لااقل طی سال‌های گذشته به ایران می‌رسید. حالا تصاویر ماهواره‌ای مؤید این حقیقت است که آب نه به‌عنوان حقابهٔ ایران بلکه به‌عنوان سیراب کردن «گودزره»، منطقه‌ای بیابانی و شوره‌زار با سرعتی در حدود سه هزار مترمکعب برثانیه به‌سمت این منطقه جریان دارد.

همزمان با سفر وزیر نیرو به افغانستان، وزیر آب و انرژی طالبان طی مصاحبه‌ای اعلام کرد به مقامات جمهوری اسلامی ایران اطمینان می‌دهیم اجازه نخواهیم داد که حتی یک قطره آب به‌سمت گودزره منحرف شود. حکومت مقامات طالبان هرگونه انحراف آب به‌سمت گودزره را حرام اعلام کرده است و رهبر طالبان از این موضوع که آبی به‌سمت این شوره‌زار برود، ناراحت است.

حالا و پس از اینکه هیرمند در فاصلهٔ حدود دو ماه دو بار سیلابی شده است، خبری از حقابهٔ ایران نیست. بند کمال‌خان اصلی‌ترین مانع رسیدن آب به ایران است. این سد انحرافی دارای طولی حدود دو کیلومتر و ارتفاعی معادل ۲۰ متر است. همچنین، در کنار آن در سمت چپ، سد کنترلی دیگری به طول ۵۴۰ متر احداث شده است که اختلاف ارتفاع آن نسبت به تاج سد کمال‌خان، ۱۰ متر پایین‌تر است که در عمل این سازه نقش انحراف آب از مسیر رودخانهٔ هیرمند را دارد و بخش قابل‌توجهی از سیلاب‌های رودخانهٔ هیرمند از این مسیر به‌سمت «بیابان» می‌رود. پس از ۱۰ کیلومتر، مجدداً بر روی رود بیابان، سدی به‌نام «قلعه افضل» احداث شده است که دارای سرریزی است که سیلاب‌ها را نهایتاً به دشت «رام‌رود» هدایت می‌کند.

۱۵ فروردین امسال خبری در رسانه‌های ایران و برخی رسانه‌های افغانستانی که از داخل این کشور مدیریت نمی‌شوند، با این مضمون منتشر شد: «رفع موانع فنی تخصیص حقابهٔ ایران از سوی افغانستان»

اصلاحی که نبود

خبرگزاری تسنیم نیز در این خصوص نوشت: «نمایندهٔ ویژهٔ رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان بر این باور است که موانع فنی تخصیص حقابهٔ ایران از سوی افغانستان رفع شده است و در آینده می‌توان این امید را داشت که در تخصیص این حقابه مشکل فنی دیگری ایجاد نشود.»

این خبرگزاری به‌نقل از کاظمی قمی نوشت: «مسئله‌ای که در این زمینه قابل‌توجه است احداث سد کمال‌خان در ۸۰ کیلومتری جمهوری اسلامی ایران توسط دولت قبل افغانستان است. سدی که نمی‌توان به‌دلیل ظرفیت کم، آن را برای ذخیرهٔ آب مدنظر قرار داد. کم بودن حجم مخزن این سد باعث شده است توان ذخیره‌سازی آب خصوصاً در شرایط سیلاب فراهم نباشد و آب موجود در این بخش منحرف و به منطقه‌ای به‌نام گودزره هدایت شود. یکی از اقداماتی که حکومت سرپرستی افغانستان در طول این یک سال گذشته انجام داده، ترمیم اشکالات موجود در سد کمال‌خان بود است.

براساس گزارشی که طرف افغان ارائه داده است، دیوارهٔ سد که به مسیر گودزره می‌رفت، اصلاح شده است و سطح زمین مقابل سد مورد تصحیح قرار گرفت و نهایتاً اشکالاتی که موقع باز کردن دریچه‌های سد وجود داشت، مرتفع شده است. همین اصلاحات باعث شد تا ما در روز‌های پایانی اسفندماه سال گذشته و ابتدای امسال شاهد آن باشیم که پس از تجمیع آب در پشت سد کمال‌خان بلافاصله دریچه‌های این سد باز شدند و آب با حجم ۳۲ میلیون مترمکعب به‌سرعت وارد سرزمین ایران شد. این اقدامات در چارچوب تعهداتی صورت گرفت که طرف افغانستان داده بود و رهبری طالبان نیز بر آن تأکید داشت.»


بیشتر بخوانید: دورنمای راهبردی روابط ایران و طالبان در ۱۴۰۳؛ ورود مهاجران افغانستانی به ایران تا کی ادامه دارد؟


خبرگزاری ایرنا نیز پیشتر و در سوم دی ۱۴۰۲ به‌نقل از او نوشته بود: «مقامات تهران و کابل روز یکشنبه در تهران با یکدیگر دیدار و بر همکاری بیشتر در حوزهٔ امنیت مرزی تأکید کردند.»
کاظمی قمی که در آن تاریخ با «امیر خان متقی»، سرپرست وزارت خارجهٔ دولت افغانستان دیدار داشت، اعلام کرده بود: «در این دیدار همچنین بر روان‌سازی تجاری و اقتصادی میان ایران و افغانستان تأکید شد و دو طرف از پایبندی به اجرای معاهدات فی‌مابین استقبال کردند.»

جلسهٔ بی‌نتیجه

پیشتر نیز هیئت بلندپایهٔ اقتصادی افغانستان در نیمهٔ آبان سال گذشته به ریاست «ملا عبدالغنی برادر»، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت طالبان، به تهران سفر کرد و با مسئولان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی، توسعهٔ روابط دوجانبه و بررسی زمینه‌ٔ همکاری‌های بیشتر در حوزهٔ تجارت، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های گمرکی و دادوستد مالی دیدار و رایزنی کردند. اما بعد از همهٔ این اتفاقات و دیدار‌ها و پس از برگزاری بیست‌وهفتمین نشست کمیساران آب هیرمند با حضور نمایندگان دو کشور ایران و افغانستان در شهر زابل اعلام شد این نشست که بهمن سال گذشته اتفاق افتاد، بدون دستیابی به نتایج موردنظر به کار خود پایان داد.

در بیانیهٔ طرف ایرانی پس از برگزاری نشست کمیساران آب هیرمند اعلام شد: «در اجرای معاهدهٔ ۱۳۵۱ هیرمند بین ایران و افغانستان، بیست‌وهفتمین نشست کمیساران آب هیرمند با حضور نمایندگان دو کشور در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری در شهر زابل برگزار شد. در این نشست طرف ایرانی ضمن ارائهٔ گزارشی دربارهٔ دریافت نشدن حقابهٔ کشورمان از رودخانه‌ٔ هیرمند در سال‌های اخیر، به موانع احقاق حقابهٔ ایران از جمله مشکلات فنی سازه‌های احداثی افغانستان در مسیر این رودخانه به‌ویژه اصلاح سد کمال‌خان که پیش‌ازاین در نشست وزرای دو کشور مورد توافق قرار گرفته بود، اشاره کرد و خواهان به‌کارگیری همهٔ تلاش‌ها برای رفع مشکلات و تأمین حقابهٔ قانونی مردم عزیز سیستان شد.»

ادعای دروغین

در این نشست طرف افغانی مدعی خشکسالی شدید در افغانستان شد که بنابر اخبار رسیده از این جلسه کارشناسان فنی کشورمان با ارائهٔ مستندات علمی و تصاویر ماهواره‌ای این ادعا را به چالش کشیدند و خواستار اجرای تعهدات مندرج در معاهده از طرف افغانستان شدند. در این جلسهٔ دوروزه به‌رغم اصرار و تأکید نمایندگان ایران بر ضرورت اتخاذ تصمیم‌های اجرایی برای رفع موانع و ارائه‌ٔ برنامهٔ زمانبندی رهاسازی آب برای تأمین حقابه، به‌دلیل همراهی نکردن و نبود ارادهٔ کافی در طرف مقابل به نتیجه نرسید.

حالا هیرمند برای دوبار پیاپی و در فاصلهٔ کوتاهی سیلابی شده است. گرچه گزارش‌های بین‌المللی پیشتر نیز مؤید این موضوع بود که تغییراقلیم افغانستان را به چنان سطحی از خشکسالی مبتلا نکرده و آورد هیرمند به میزانی کاسته نشده است که موضوع تأمین آب بخش‌های متأثر از آن در افغانستان را به بحران برساند، اما به‌نظر می‌رسد گزارش‌های هواشناسی، سیلاب‎‌های اخیر و بارش‌های سیل‌آسایی که تمام منطقه از پاکستان، افغانستان، ایران تا برخی کشور‌های حوزهٔ خلیج‌فارس را درگیر سیلاب گسترده کرد، بهانهٔ واهی طالبان را از بین برده است. بااین‌حال، شواهد نشان از این می‌دهد که طالبان تحت هیچ شرایطی به اجرای معاهدهٔ «هیرمند» پایبند نیست.

آب از دریچه‌های رسوبگیر آمد

«بهنام موسوی»، کارشناس آب، به «پیام ما» توضیح می‌دهد که با وجود اینکه تصاویر ماهواره‌ای به‌دلیل وجود ابر زیاد وضوح گذشته را ندارد، اما به‌روشنی عبور آب از سد کمال‌خان به‌سمت کانال منتهی به قلعه افضل و عبور آب به‌سمت گودزره مشهود است.
صحبتی که «حسین سرگزی»، کارشناس و پژوهشگر دیپلماسی آب، نیز آن را تأیید می‌کند: «در سیلاب اسفندماه آب با حجم کمتر از ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه به‌سمت ایران آمد.»


بیشتر بخوانید: حبس حقابهٔ ایران در کمال‌خان؛ طالبان باز هم مسیر طبیعی سیلاب هیرمند به‌سمت ایران را بست


سرگزی به «پیام ما» توضیح می‌دهد: «در آخرین رصد هنوز مخزن شماره ۲ به‌سمت گودزره پر نشده بود، اما می‌توان با توجه به حجم سیلاب پیش‌بینی کرد که این مخزن به‌زودی، شاید طی یکی-دو روز، پر خواهد شد. آب با حجم سه هزار مترمکعب درثانیه به‌سمت گودزره حرکت می‌کند یعنی چند برابر حجمی که به‌سمت ایران آمده بود؛ عددی که از سد‌های رسوبگیر تخلیه می‌شد؛ چراکه این دریچه‌ها به‌سمت ایران باز بود. صحبت‌هایی که در مورد اصلاح بند کمال‌خان می‌شود و اقدامات طالبان به‌نظر منطقی نمی‌رسد. نخست اینکه نتیجهٔ سیلاب بهار نشان داده که اصلاحی صورت نگرفته است؛ نه‌فقط اصلاحی انجام نشده است بلکه طالبان اراده‌ای بر انجام آن ندارد. از سوی دیگر بیان شد یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر بعد از سد کمال‌خان به‌سمت ایران لایروبی شده است. طالبان چه دلیلی دارد که این کار را انجام دهد؟ من فکر می‌کنم بهتر است به‌جای صحبت‌هایی که صحت ندارد، مسئولان به راه‌حل این بحران فکر کنند.» احتمال می‌رود تا زمان انتشار این گزارش آب سیلاب هیرمند به گودزره رسیده باشد.

منبع: روزنامه پیام ما
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷۱
ناشناس
0
4
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
طوری ساخته شده است که امکان ندارد کل آب سمت سیستان بیاد البته اب زیاد است با همین مقدار اب حق آبه ایران داده میشه در ۳ ماه یا ۲ ماه
مردعمل
این همه قدرت پهبادی داریم وموشکهای غیرقابل رهگیری اگه فقط یکی به سدکمال خان می خوردسیتان گلستان می شد
فرهاد
اگر سران کشور ایران ما نتونن آب مورد نیاز زابل رو تامین کنن تمام مردم مهاجرت خواهند کرد.همینطور که تا الان میبینم که میروند.
خب چه افتخاری داریم که دَم از قدرت منطقه می‌زنیم بابا اگه نمیتونید راحت بیان کنید.
الان بچه ۷ ساله چهار تا عکس ببینه می‌دونه آب کجا میره.بعد آخ ولش کن دیوانه شدم از.....
ناشناس
حکومت آنقدر ضیف شده که افغانستان در پیتبهاو زرو میکوید ونمی تواند کاری انجام دهد
ایمان
3
35
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئولان ایران گرچه نتوانسته اند مقاله ایران را بگیرند و لی مهاجران افغانی را خوب می گیرند حجم روزانه آب سه هزار لیتر حجم ورود افغانی به ایرانی روزی پنج هزار نفر واقعا جالب است آبی که نمیاد تازه آدم هم برای مصرف آب در ایران و کم شدن منابع آبی به ایران سرازیر میکنند ..
افشبن
وقتیکه فرق لیتر و متر مکعب رو نمیفهمی مجبور نیستی افاضات کنی. مهاجران افغان بیشتر از امثال شما ایرانی هستند و این نیروی کار در کنار آدمهای تنبل اگر نباشد همه کارها در ایران می‌خوابد. چندروز آینده مشخص می‌شود که ما تن کیه و چه کسی راست میگه.
مجید
آقای افشین. ما اگه نیروی کار زرنگ شما را نخواهیم و دوست داشته باشیم همه کارها در ایران بخوابد باید کیو ببینیم .اون ۳۰۰ یا ۴۰۰ موشک و پهپاد که رفت اسرائیل یکیش هم باید میرفت کمال خان تا امثال تو زبان درازی نکنید
خطاب به افشین
یقیناً تو یک افغانی بزرگ شده و دنیا آمده در ایرانی . کشورت خراب شده و شما سربار کشور ما هستید
علی
کل فلسطین ها دو میلیون نفر هستن دو میلیون افغان رو اخراج کنید و این دو میلیون زن و بچه فلسطینی بیچاره رو که هر روز زیر بمب و هواپیما هستن پناه بدید.بااینکار جنگ تمام میشه .خدا و بندگان خدا راضی هستن.و به خاطر حسن نیت ایران و ایجاد صلح در جهان و نفوذی که یهودی ها و آمریکایی ها در سازمان ملل دارن کلیه تحریم‌ها برداشته شده و سیل کمک های سازمان ملل به به سوی ایران روانه میشه
عقاب
40
14
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
حق آبه ک حق کشورمونه و ک هیچ نمی‌دن.اندازه دو حق آبه ام از ابهای کشورم مصرف هفت میلیون افغانی میشه.احسن ب حکومت طالبان هیچی ک از حق مردمشون ب هیچ کشوری نمیدن.حتی بزور برا مردم کشورشونم از ایران حق میگیرن.نمیدونم چ کسی باید بفکر ما مردم بدبخت و فلک زده ایران باید باشد
مجتبی فرجی
سلام عزیزان کمی منصف باشید من یک ایرانی بختیاری هستم تا به امروز هیچگاه حتی فکر این را هم نکردم افغانستانی دوستان اینهایی که الان بعضی‌هایشان بیش 60 سال تو ایران هستند مگر میشود بگوید غریبه بابا من سراغ دارم که بچه‌های افغان زاده که تو ایران بدنیا اومدن اصلا نمیدونند افغانستان کجاست دوما مگر همین عزیزان افغان تو کشور ما کم زحمت کشیدند به خدا اگر ترازوی حق را اگر بگذاریم آنها ایرانی تر از میلیون ها ایرانی هستند که شرافت وکشورشون را به مفت فروختن مگر همین بچه‌های فاطمیون کم جانشان را فدا کردند برای چه برای کی غیر از این بود که داعش زیر نظر آمریکا واسرائیل فقط می‌خواستند ایران را تبدیل به ویرانه کنند کاری با افغانستان نداشتند باید بلایی که سر ناموس ایزدی وکرد وعراقی وسوری آوردند وزنها یشان را این دست اون دست برده کردن ووو حالا قضاوت کن تو ایرانی تری یا آن افغانستانی به خدا قسم کمی شرافت میخواهد اینقدر افغان افغان نکنید صد سال پیش نه پاکستانی بود ونه افغانستان انگلیس روباه این کار را با ایران بزرگ کرد وتفرقه انداخت تا مبادا دوباره اینها متوجه شوند و آمپراطوری ایران‌زمین شکل بگیرد خدا را شکر دارد اتفاق می افتد پس حرفی نزنید ودل نشکنید شاید زمانی نمانده که همه در سنگری کنار هم بجنگیم و بدن تو بروی دوش کسی باشد که امروز غریبه حسابش می‌کنی وفردا هموطن هر چند که هم نژاد هم هستیم
ناشناس
شما افغانی ها اگه خیلی زرنگ هستین برید تو مملکت خودتون زرنگیتونو نشون بدین چرا مثل ... فرار کردین اومدین ایران
ما ایرانی ها راضی نیستیم که دارین از امکانات ماها استفاده میکنید حق الناس به گردنتون هست چه جوری میخواید جواب بدین
چقد پرو تشریف دارین اومدن تو مملکت خودمون به ما زور میگن
خیلی ادعای زرنگی و باهوشی میکنید برید افغانستان ایران چه میکنید
ناشناس
افشین خیلی وطن فروشی.......
امیرحسین ر
4
42
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر حلال حرام بدانید چیست. حقابه ایران که حق خدادای قبل از آفرینش انسان در مسیر خدای که دست بشر در آن نبوده . تا آخر این آب به کجا می رسد. جک جانوار زیادی از آن استفاده کرده اند. شما باعث تغییر اکوسیستم چرخه حیات دوباره آب شدید.
ناشناس
3
26
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چطور اینهمه سینه چاک برای دادن امتیازات بیشتر به افغانستانی های مقیم ایران داریم الان چرا سکوت کردند راجع به آبی که باید تو ایران توسط همین مهمانی‌های ناخوانده مصرف بشه ،چرا مسئولان ما به طرف مقابل این همه باج میدن
ناشناس
ایرانی ساده است اینا یه آب دریغ میکنن ولی 50 ساله در ایران فضولاتشان را میریزن و آب مصرف میکنن
آفرین حاجی
6
38
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بر پدرشون لعنت
ناشناس
5
28
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خط ریلی افغانستان ترکیه را ایران ببندد
ناشناس
6
29
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاش اینقدر مسئولین پرمدعا نبودن......این همه مهاجر افغانی رو راحت قبول می کنن تا فقط براشون بچه بیارن اونوقت افغانستان حقابشونم نمیده.واقعا کشور ما داره به کجا میره؟
ناشناس
1
35
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
میلیونها افغانی مثل موریانه ۴۵سال است که ازمنابع کشورایران دارند مفت می خورند
sam
چیو مفت خوردن خاله مث مرد کار میکنن پول در میارن درباره خرج میکنن مگه این ایرانی های ک تو خارج هستن مفت خورند چرا ب اونا کسی چیزی نمیگه،،،??
ارمین
اینقد حرف مفت نزن وقت دولت ایران خودش فهمید که وقتی آب نیست چیو حقابه بده ولی تویی نفهم کو ر نمیبینی که آب زیاده شده آب باز کرده
ناشناس
9
44
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
زمانی که زبان آدمیزاد را نمیفهمند وبه انحای مختلف مرض میریزند وموش وگربه بازی درمیآورند سدهایشان رابزنیدنکنه ازین شپشوهای طالب میترسید
قاسم
حرف مفت نزن سدهایشان را بزنید عقل نداری حرف نزن مگر دنیا جنگل هست مگر کشور ما این همه سد در خوزستان زد اب عراق را نمیده حرفی میزنند مدیران عرضه ندارن دو میلیون تومنفر افقانی را بیرون کنید التماس میکنن
ناشناس
12
40
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام ، حق ابه ایران به هیچ وضع به ایران پرداخت نمیشود و این امر هم باعث ان نشده که مقامات ایرانی قاطعانه طلب حق ابه مردم ایران را از افغانستان بکنند و الان ایران ما با داشتن دشمنان زیاد چه در منطقه چه خارج از منطقه ان هم بر اثر سیاست اشتباهمان نمیتواند در مرزهایه شرقی ایران هم یک دشمن درست کند ما باید از طریق سیاست وارد شویم و با طالبان گرم بگیریم انچنان گرم که خود مقامات طالبان برایه همیشه این موانع رسیدن اب به ایران را بر طرف کنند ان هم زیر نظر ایران و نظارت سالانه بر ان را داشته باشیم تا دباره به مشکل نخوریم ، اما اگر رفتار طالبان بعد از حسن نیت ایران عوض نشد از راه فشار اوری به افغانستان عمل کنیم واین 12دوازده میلیون افغان که هم بر جان وهم بر ناموس وهم بر ایران مسلط شده اند را از ایران اخراج کنیم تا فشار بر دولتهای افغانستان به حد عالی زیاد شود و سیاست پاکستان را پیش بگیریم و گزینه نظامی را هم میتوان در مرحله اخر در نظر گرفت ، همین پس که این 12 دوازده میلیون نفر هر کدام روزی به اندازه سه بر بری خالی مصرف نان داشته باشند نه دیگر مایحتاج هر چند که چیزهایه دیگر هم مصرف میکنند و بر مشاغل مردم هم مسلط شده اند روزانه سیو شش میلیون از جیب مردم فقر زده مان وارد معده افغانها نمیشود ، افغانها مانند شورش محمد افغان بدونه سر و صدا وچه وچه ایران عزیزمان و ناموسمان و مالمان و مشاغلمان را تصرف کرده اند ولی در عمل ماچه کار کرده ایم تویه این مدت طولانی اشغال ایران عزیز توسط مردم به اصطلاح اواره
ناشناس
کتاب کمتر بخون اینهمه چرت پرت میگی
عاریت
9
26
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما همیشه دستان به منافع دیگر کشور های همسایه است جان خودتان در میاید که انقدر آب که از رود خانه های ایران سرازیر میشود مدیریت کنید سد بسازید استفاده کنید تاکی کاهی دستان به طرف آب افغانستان دراز است گاهی دستان سمتی ترکیه دراز است شما خودتان اول قدرت مگیرن نمتوانین این آبهای بارون کنترول کنید سد بسازید اسفاده کنید بشما نان جویده باشد بخورین
ناشناس
25
18
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چقدر دروغ،حق ابه؟سیل اومده و از سد سرریز شده،،،
بیژن
2
16
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه اغلب مذاکره و ملاطفت جواب نمی‌دهد ،از قدیم گفتن حق گرفتنی است.
ناشناس
5
21
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایران هیچ وقت نمیتونه حقش را از دیگر کشورها بگیره
حرف حق
6
21
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا لعنت کند دروغگویان و ظالمان را
رضا
0
24
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
این افغانی های مفت خور را برگردونید کشور خودشون به چند دلیل اول اینکه اقتصادمون را خراب کرده اند دوم اینکه طالبان حساب کار دستش بیاد و سوم اینکه همین افغانی های حاظر در ایران حق را به طالبان میدهند و میگویند آب را به ایران نباید داد چطور ما به شما تمام امکانات خودمون را دراختیار شما قرار دادیم توی این چهل سال بعد شما حق خودمان را کتمان میکنید مفتخورهای الددنگ
سجاد
13
33
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
قدرت اول منطقه توسط یه تعداد پا پتی که با دمپایی راه میرن تحقیر شده،رعیسی یادته براشون ضرب العجل تعیین کردی؟
سیستانی
5
28
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
طالبان فقط زبان زور را میفهمند خواهش و التماس آنان را پر رو تر میکند. از مسئولین ایرانی درخواست دارم بخاطر حفظ شأن طالبان و توجیه کارهای خصمانه آنان اخبار دروغ و خلاف واقع را بیان نکنند. هامون تشنه است سیستان تشنه است با حرف و خبر کذب هم سیراب نمیشود اینها همه سرابی بیش نیست.
ناشناس
آن اگه با زور بود میلین ها آدم رو به کشتن نمیدادند الان آمریکا حکومت میکرد نه طالبان
ناشناس
5
20
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایران تا هنوز بیشتر از حقش حق آبه گرفته است.
به صورتی نقدی از مهاجران به بهانه های واهی اخذ کرده اند،
ناشناس
24
13
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
با یک موشک سد کجکی نابود میشه وخیال هم افغانستان وهم ایران راحت میشه ماسد نخواستیم
حسین شرافت
5
19
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی درون یک حکومت هر گروه و لابی کاره شخصی و منفعت خودش را پیشه کنه و اصلا گوشش ب اقشاره مردم بدهکار نباشه اقشاری که همین الان و امروز ۹۰درصد از درامده خودشون را ب اجاره مسکن بایس بدهند البته اگه درامدی داشته باشند دیگه وضع بهتر از این نمیشه !!!؟
دیگه واضح و روشن تر از این نمیشه کشوری که یک سوم از حجم عظیم مشکلات خودش را روانه کشور و مردم ما کرده بیش از یک چهارم جمعیت خودش را هم فراری داده داخل خاک ما. حالا بجای اینکه سنگی را از جلوی پای مردم ما بردارند و یکهزارم جبران مافات کنند انم تو این شرایط سخت و دهشتناک معیشتی و تحریم و فسادی که کشور را داره می بلعه تازه طالبان زاده ابلیس و داعش اب را هم بر روی مردم ستم دیده ما می بندند و اب را حاضرند هدر بدهند ولی سمت مردمی نیاید که بخشی بزرگ از مشکلاتشون همان مهاجران افغان هستند !!!؟
اگر کشور درست مدیرت میشد و کسی بفکر مردم بی نوا بود هیچگاه نه قبلا و نه حالا نبایس اب برود روی دشتی که شوره زاره و حتی ارزش محیط زیستی هم ندارد !!!؟
اصغر ساقدوشی
2
12
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وای بر ما که حقمان را نمی توانیم بگیریم
وای بر ما وای بر ما وای بر مردم مظلوم سیستان
مسلمان
اینء به مسولین خفته در خواب عمیق ایران بگو افغانی هاایرانرو بی سر و صدا اشغال کردن ؟
کاکا
2
20
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودمان را گول نزنیم ، طالبان از ترس شکستن و عدم ظرفیت سد ، آب پشت سد را تخلیه کرد نه اینکه حقابه را داده باشد .‌‌‌...از اینکه سر ناتوانی و یا با میل و عقلانیت رفتار بکنیم دو مقوله جداست ....
مهران ترابی
1
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا سپاه وارد عمل نمیشه مگه سیستان جزئ از خاک ایران نیست
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئولین بی کفایت تاکی مدارا
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
به‌ جای‌ حقه‌آبه‌ ایران‌ حقه‌‌ وارد شدن‌ افغانی‌ به‌ ایران‌ خوب‌ پیگیری‌ میشود و تا می‌توانند‌ به‌ آنها امتیاز میدهند این‌ یعنی‌ بی‌توجهی‌ به‌‌ حق‌‌ قانونی‌ مردم‌ ایران و کم‌توجهی‌‌ مسئولین‌ بی‌خاصیت‌ به‌‌ حق‌ مردم‌ کشور خودشان‌ که‌ جای‌ تاسف دارد و ضربه‌ این‌ کم‌توجهی‌ و کم‌کاری‌ متوجه‌ مردم‌ ایران‌ میشود
پونه
2
3
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام اینقدر بحث نکنید کلی آب تو بلوچستان هدر رفت که کل آب استان بزرگ ایران یعنی سیستان و بلوچستان تا ۲سال تامین میکرد بخاطر عدم مدیریت آب شیرین به دریای شور راهنمایی کردن این میگن کفر و حرام نه کار دیگر کشورها بعدشم کجاست آبی که قرار بود از دریای مکران به سیستان بیاد ؟تموم کنید کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره
جعفر
0
3
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیری که وظیفه پیگیری حقابه را دارد چرا کم کاری میکند چرا اینقدر بزدل است
رضا
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه سیاستی پشت پرده است که رییس جمهور اولش با توپ پر خواستار حق آب ایران می شود ولی بعد دست را تو میرود چطور حق مان را در هزاران کیلومتر دورتر با دهها موشک وپهباد از قدرت های اول دنیا می گیرد ولی از همسایه ای که عددی نیست ویک حکومت مانند داعش آن را اداره می‌کند آنهم با وابستگی زیاد سوخت وغذا وغیره مهاجران افغانی زیاد در کشور است که علاوه بر مصرف آب برق و گاز وامکانات آموزشی ودر مانی متاسفانه جرم وجنایت و مواد مخدر را هم به مشکلات کشور اضافه می کنند والله از مردم خودمان کم گذاشته می شود تا شکم این همسایگان پر زاد ولد سیر شود یعنی ۴۲سال پذیرایی از این جماعت کم است واقعا احساس سرخوردگی می کنم اگر مقامات کشور حق آب مردم سیستان و بلوچستان را از این حکومت بدوی نتواند بگیرد
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
من به عنوان ایرانی راضی نیستم توی ایران یک افغانی زندگی کنه چون خیلی بی چشم روهستن ونمک نشناس بایدبیرونشون کنیدبرن کشورخودشان بسه هرچی توی ایران زندگی کردن وقتی ازخودشون کشوردارن برن مملکت خودش الان افغانستان امن دیگه چه بهانه ی دارن
‌موش کور
2
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
از اخطار رئیسی به طالبان چند وقت گذشته.
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی گفتندافغان آب هیرمندرابارکرده گفتم بچه هاسیل داشت افغان رامیبرداب رابازکردندبعددیدم درسته ایران هیچ وقت ازافاغنهخیری ندیده شرنرسانند
مصطفی
1
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
همین امسال ده برابر این حق آیه که ایران داره از افغانستان گدایی می‌کنه سالیانه بخاطر نبودن مدیریت درست از ایران به پاکستان می‌ره . از طرف نیکشهر
محمدرضا
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بنظر وحدت در دیپلماسی می‌تواند برکات داشته باشد نظام پتانسیل بالایی جهت قانونمند کردن عشایر افغانستان دارد این طالبان که پرورش یافته آمریکا علیه کمونیستها اولا نصف کشور افغانستان شیعه هستند که توجهی به انهانمیشود ثانیا گذران افغانستان از ایران است ۱۵ میلیون افغانی غیر قانونی در ایران داریم چرا نمی‌توانیم آنان را به تحقق قانونی مجاب کنیم چون بلد نیستیم همه چیز با جنگ وتحدید درست نمی‌شود چماق وهویت در بعضی موارد جواب می‌دهد اگر ما نمی‌توانیم حقابه را بگیریم بفکر دیگری باشیم ولقلقه دهان نکنیم دنیا مارا به تمسخر نگیرند دانشجوی دکترا
منوچهر
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
طالبان بااون بی سوادیش باعقل ناقصشان میفهمن هرچقدر همسایه قویتر باشه به ضرر اونا هست واسه همین مواظب هستن چیزی بدونه حساب کتاب از کشور خارج نشه حتی اب اونا که مثل ما نیستن ترکیه باکو را خودمون کلفتش کردیم با توریس مسافرت خرید ملک حالا واسه ما گردن کلفتی میکنن این ما بااعمال خودمون راه آب افغانستان را بروی خودمون بستیم اگر سیاست وروابط با همسایه ها بر اصول و موازین کشورمان بود الان سکه یک پولمان نمیکردن
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ی مشت آدم بی فرهنگ و نژاد پرست دور هم جمع شدین نظر میده یه زره انسانیت شعور ب جای بر نمیخوره همش بنده های خدا هستن اگر کشورهای خارج همین نظر رو درباره مردم ایران بدن چی احساسی پیدا میکنین همه ایرانی هارو اخراج کنند باز میگین اینطوریه مردم افغانستان گدایی نکردن ازتون کار میکنن پول در میارن حالا روزی هم میرسه انشالا ک همه برن کشور شون بعد میبینم ک زن ها میتونن کار مرد هارو انجام بدن
افرا
2
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
طالبان از صهیونیست هاهم خطرناک ترند به موقع شمشیرشان رو برسر ایرانیان خواهند کشید ، متاسفانه مسئولین ایران نمی فهمند یا وقتی خواهند فهمید که زمانش گذشته
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
همین طور که چندین موشک بالستیک به.اسراییل زدیدبه سدهای افغانستان هم بزنید تا آب جاری شود وحق گرفتنی است نه دادنی وقتی زبون خوش حالیشون نیست بعدشم حقابه مثل انرژی هستی شایدم فراتر حق مردم سیستان وبلوچستان هستش مسولین تاکی میخوان مدارا کنند
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینبار نوبت طالبانه
وقتی موشک به اسرائیل میرسه پس به سد افغانستان هم میرسه
ارش
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سد هاشونو ازبین ببریم بگن مردم خوده افغان کردن تا همشهریای افغانستان در ایران تشنه نمانند البته واقعیتم همینه اخر مجبور میشن که انجام بدن اگر واقعا مسلمان هستن
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیلاب را افغانستان نتوانسته کنترل کنه جلوی سیلاب آزاد گذاشتند آمده ایران اسمش را گذاشتندحق آبه، ،،خیلی زحمت کشیدید
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
طالبان حاضره آب را به شوره زار ها بفرسته اونجا تبخیر بشه وتلف بشه ولی به برادران فرش قرمز گستر ایرانی نده ،در انتخاب برادران دینی خود کمی دقت کنید ، شما که توان طلب آب ندارید لااقل سیمان احداث سد و کانال جهت هدایت اب به شوره زار را به برادران طالب خود نفروشید ،یا لااقل شرط بزارید بفروشید
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر این افغانی ها از ایران کلکشون کنده بشه ما دیگه به آب لازم نداریم افغانی هارو بندازید بیرون این همه امکانات بهشون ندید تا یه کم سختی بکشن خودشون میرن
تا وقتی همه مسولین براشون بیمه و مدارس دولتی و کار براشون آماده کردم هیچ وقت نمیرن
افغانی باید باییییییید از ایران بره
جمشید
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما ز یاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می پنداشتیم.وقنی با جماعت طالبان دم خور شدی همین مسائل رو باید به چشم خود ببینی.
ایرانی
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
حق آبه تو سرشون بخوره این همه افغانیرچرا راه می دن که این همه آب و گاز و منابع ایرانی که حق مردم ایران هستش دارن .... می کنن
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا این افغانی های .... را بیرون نمیکنید چه بلایی به سر ایران میخواهید بیاورید چهل ساله که دارن حق نعمتها ویرانه مردم را میخورند
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
از ماست که برماست.از عرضه مسولین مفت خور هستش که این دمپایی پوشان پر رو شدن وشاخ شدن واسه ایران.کشور ما یه نادر شاه با عظمت کم داره
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خاک برسر مسئولین بی عرضه وبی لیاقت کنن،، از پاکستان یاد بگیرید
دبیر
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی رانت غوغا میکنه حتی افغانستان هم برعلیه این کشور دقدام میکنه
راد ایرانی
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای خدا ما چقدر بدبختیم که طالبان داره ب ما زور میگه و حقمون را نمیده ای کاش ما هم ی مسئول مقتدر داشتیم ک حق ملت و کشورش براش مهم بود و تعصب داشت
امیر
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بعد عده ای در کشور میگن افاغنه برادر ما هستن و نباید در کشور بهشون سخت بگیریم اما خودشون حاضرن اب بفرستن شوره زار اما به ما ندن اخراج افغانیها خواست اکثریت مردم هست
امیر
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بریزید بیرون این ...
کورش احمدی
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشکل ایران که این چیزها نیست مهم حجاب است اگر بانوان ما حجاب را رعایت کنند هم اختلاس و کم کاری مدیران و هم ربای بانک‌ها و هم خشک سالی و کم آبی هم فقر و ...... همه و همه حل می‌شود
کورش احمدی
0
0
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاسه از آش داغ تر نشوید مردم زابل و سیستان افرادی حزب الهی و مسلمان شیعه هستند و بسیار هم از وضعیت خود راضی هستند اگر حتی یک قطره آب هم از هیرمند نیاید اصلا نگران نیستند
علی
1
0
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینها اگر طالب واقعی بودند
آب نعمت خدا و به اسراف پمیکشاندند
و حتی به رسم مسلمانی به دشمن هدیه می‌دادند
نه اینکه این طور شأن انسان بودنی خودشون رو زیر سوال ببرند
حسین
0
0
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقای مسئول خواهشا اینقدر خودتون رو به خواب نزنید ...طالبان خیلی بد ذات تر و چموش تر از اون چیزیه که فکر میکنید این مهاجمان نمک نشناس افغانی رو از کشور بیرون کنید ...افغانستان حق ابه ی مار و سالیان سال هست داره غارت میکنه اون وقت ما باید این مهاجمان به ظاهر مهاجر رو هم کار بدیم هم آب و غذاشون رو تامین کنیم و هم امنیت خودمون رو پایمال کنیم اونوقت این نمک نشناس ها آب رو روی کشور ما ببندند و به ریش ما بخندند ...
آدم خان
0
1
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این آقای کاظمی خودش افغانیه
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خاک برسراون مسئولی که نمیتونه حق آبه مکتوب باسندمنگوله دار روازیه عده پابرهنه بگیره....ازلاف زدنهاتاعمل فاصله چقدر؟
قاسم، جاسم
0
0
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به افغانی جماعت هر کس اطمینان و باور کرد ، حتی یک یا چند سال نان داد ،جا داد کمک کرد آخرش گفت عجب غلطی کردم.
M.s.t
0
1
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
قدرت پنجم دنیا نمیتونه یه لیوان اب که حق ایران هست رو از یک دولت نوپا بگیره ،?????
ناشناس
کي گفته ایران قدرت پنجم دنیاست دلت خوشه قدرت چهاردهمه
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این حق راچه کسی مشخص میکندکه ملت یه کشوری وارد یه کشوردیگر شوندوهم معیشت مردمش هم اقتصادش روبه نابودی شود چرامسئولین صلاح مردمشان رادرنظرنمیگیرند چرامجلس خاموش همیشه خاموش هست کدام کشورمنافع خودشو درنظرنمیگیرد وبفکرمنافع دیگرکشورهاست تاکی باید میزبان ملت افغانستان باید باشیم قبلا به بهانه جنگ به کشوربی دروپیکرمون هجوم آوردن الان برای چه آمدن اقتصادشان که ازمابهاره تورم ندارند جنگی هم درمیان نیست تاکی سرانه های مفت به اندازه مردم خودمون دریافت میکنندواستفاده میکنند این بیخیالی دولت تاکی ادامه دارد بخاطرهمین رفته رفته مردم ازدولت روگردان میشوند وقتی نتواند حق خدادادی رابامذاکره وروابط بگیرند نشان ازضعف دولت هست چندتاپاپتی اسلحه برداشتن ودائم هم مسئولین رابه سخره میگیرن نشان از ضعف دارد شماکه حق آبه راازیه کشوری مانندافغانستان نمی توانید بگیرید میخواهیدبادنیادربیفتید همیشه بایدباج بدهید درمقابل عراق که تجاوزگرهست این همه باج وخراج میدهید وهمیشه حافظ منافع دیگرکشورهاشدید برای چه ازمردم دم میزنید ملت تاکی تماشاگرتکریم دشمنان وقاتلین جوانان خودباشند
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دیپلماسی ضعیف هرروز کشور را نیازمند دیگران میکند این همه اهرم فشار عدم به رسمیت شناختن طالبان اخراج مهاجران غیر قانونی تحریم وعدم ارسال کالا و....
عمار .
0
1
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : تمامی امتیازاتی را که در ایران اسلامی به افغانستان داده ایید به طالبان داده ایید را کنسل کنید مانند بستن مسیر قطار افغانستان به ترکیه و غیره .... باید موقتی تا مدتی قطع ارتباط کنید با طالبان و ده میلیون نفر افغانستانی را که به ایران اسلامی مهاجرت کرده اند را اخراجشان کنید تا هم حق آب ایران اسلامی را هر روز هر هفته هر ماه هر سال جاری ساریش کنند و هم امنیت ملی ایران اسلامی را افزایش دهید از هر لحاظ باید به این دو گزینه حتماً عمل کنید اگر نه قافیه را باختین در دو دهی آینده افغانستان ایران اسلامی را بدون خون خونریزی لشکر کشی کاملا اشغال تصرف می کند با زادولدهای زیادی که در ایران اسلامی دارند و مهاجرتهای زیادشان به ایران و اینکه تمامی مشاغل را یکی پس از دیگری از ایرانیان در مملکت خودشان ربوده می ربایند و ایرانیان در مملکت خودشان باید بشوند زیر دستان مردم افغانستان . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید . والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله التوفیق ‌
رحمان افغان
0
1
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خاک بر سر دولت مردان افغانستان چرا آب به ایران بدیم مگر تو چهار ده در حق ما کم کارهایی شیطانی انجام داده است ایرانی جماعت آب دادن ایرانی خون ملت شریف افغانستان رو باد دادن
منصور
0
0
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینقدر باعث تفرقه نشوید همین کشورهای اروپایی وآمریکا هرکس چند سال ساکن آنجا باشد یا شوهرش اهل اونجا باشد یا زنش اهل آن کشور باشد توهم میتوانی شناسنامه آن کشور رابگیرید درانتخابات شرکت کنی وحتی مسئولیت‌های بالا بگیری ولی درکشور ما صدسال هم که ساکن باشی با وجود هم زبانی هنوز هم می‌گویند افغانی چرا بر میگردی اونها درکشور مایند خانه بهشان اجاره می‌دهیم دنیایی وسایل دیگر به آنها می‌فروشیم کارهای ساختمان را که هموطنانمان انجام نمی‌دهند آنها درست وراست انجام می‌دهند خیلی آزارهای تولیدکنندگان روی دوش آنهاست به آنها خرده نگیریم همسایه ما وهم زبان ماهستند
ناشناس
1
2
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خسته نباشید اینهم از برادران طالبانتان
همش که داره سرتون کلاه میره
حقیار
0
0
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دلتان چی میخاد ایرانی ها
همه بند بشکنم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

عکس/ تعجب مردم در فضای مجازی از مدل گوشی بهرام رادان

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

تغییر تاریخ واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

فیلم/ هشدار ظریف به کشور‌های عربی خاورمیانه

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اردوغان: نتانیاهو بی‌رحم است

دلیل افزایش قیمت حج چیست؟

فیلم/ لحظه آغاز بارش شدید باران در تهران

باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی، توهین به همه زنان بود

تمجید فوق‌العاده نشریه فورفورتو از علی دایی

خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران

عکس/ بابا پنجعلی پایتخت در ۷۱ سالگی

بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی

ادعای عجیب وزیر آموزش و پرورش

واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکی پزشکان

عکس/ تصویری جالب از فرهاد اصلانی در روزنامه‌ قبل انقلاب

امیر جدیدی این بار با لباس تنیس به سینما می‌آید + عکس

عکس/ بنیامین بهادری هنوز دلتنگ همسر اولش است!

بازدید کنجکاوانه خانواده‌های اسرائیلی‌ از بقایای موشک ایرانی

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

هند در مسیر ۵۰۰ گیگاوات انرژی پاک

با کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان این خودروی اتوماتیک را بخرید + جدول

بازیابی بلندمدت یا افزایش کوتاه‌مدت قیمت اتریوم؟

بازدهی بورس در هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران

فیلم/ هودی سید جواد هاشمی دردسرساز شد!

فیلم/ کمک سگ زنده یاب حادثه متروپل برای پیدا کردن یسنا

جزئیاتی از قطع روابط تجاری ترکیه با اسرائیل

آخرین آمار از تعداد کودکان کار در پایتخت

عکس/ خانم بازیگر با تیپ مردانه خبرساز شد

ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟

چهره بزرگراه‌های پایتخت تا ۲ ماه آینده دگرگون می‌شود

فیلم/ پذیرایی فست فودی دونالد ترامپ از آتش نشانان نیویورک!

آمریکا و عربستان در آستانه توافق هسته‌ای غیرنظامی؟

کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان این ماه

فیلم/ طبیعتگردی به لطف نصب پله برقی در چین

عکس/ عاشقانه‌ای دیگر از آناهیتا همتی و همسرش

فیلم/ سکانس دیدنی این فیلم از رقص مهران مدیری

خاطره عجیب پرستو صالحی از برخوردش با تتلو در ترکیه

عکس/ تصویری دیده نشده از شادمهر و عشق اول زندگی‌اش!

فیلم/ پدر مهران غفوریان بازجوی ساواک بود؟

فیلم/ گل شهاب زاهدی نامزد دریافت جایزه پوشکاش؟

فیلم/ رکوردشکنی دوباره ترانه احمدی در مسابقات آزاد اسکیت

عقب‌نشینی قیمت طلا در بازار جهانی

برنت به بیش از ۸۳ دلار رسید

فیلم/ وضعیت فاجعه ‌بار خیابان‌های دزفول با وقوع سیل

فیلم/ جاری شدن سیلاب در خیابان‌های شهر کامیاران

وقوع سیل‎ و کولاک در این ١٣ استان

آخرین قیمت شاهین دست دوم در بازار + جدول قیمت

افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور

هشدار برای معامله امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند

وزارت کار علیه تشکل‌های کارگری

فیلم/ تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی

رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان