اقتصاد۲۴-یکی از مسائل مهمی که در ارسال پیامک تبلیغاتی نقش بسیار مهمی دارد، هزینه ارسال پیامک است. ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس برای بسیاری از کسبوکارها دارای چالشهای مختلفی است. یکی از این چالشها هزینه ارسال پیامک است. پنل پیامکی نیازپرداز با داشتن تعرفههای مناسب برای ارسال پیامک راه حلی مناسب برای این چالش است.
در این مقاله میخواهیم پاسخ این سوال را بدهیم. به همین منظور پیشنهاد میکنم که تا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
گاهی اوقات برای کاربران این سوال پیش میاید که چرا تعرفه ارسال پیامک در کمپینهای مختلف با یکدیگر فرق دارد؟ دلایل مختلفی وجود دارد. در این بخش میخواهیم به بررسی مهمترین عواملی که میتواند در تعرفه ارسال پیامک تاثیرگذار باشد، بپردازیم. با ما همراه باشید.
یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار روی هزینه ارسال پیامک انتخاب اپراتور است. اگر اپراتور به درستی انتخاب شده باشد، روی هزینههای شما تاثیر بسیار زیادی دارد و به صرفهجویی در هزینهها کمک میکند. مثلاً اپراتور ایرانسل با همراه اول تعرفه متفاوتی دارند و این موضوع که از کدام اپراتور برای ارسال پیامک استفاده کنید، نقش بسیار مهمی در هزینههای شما دارد.
همچنین اگر شما خطوط اختصاصی در اختیار دارید، باید بدانید که تعرفه پیامکهای هر خط فرق میکند. اپراتورهای 1000، 2000، 3000 و 5000 تعرفههای متفاوتی دارند. بنابراین برای آن که بتوانید در هزینههای خود صرفهجویی کنید، باید از اپراتوری استفاده کنید که کمترین تعرفه را در میان اپراتورهای مختلف دارد.
یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار روی تعرفه ارسال پیامک، انتخاب پنل مناسب است. در حال حاضر شرکتهای مختلف اقدام به ارائه پنل پیامکی میکنند که هر کدام از آنها ویژگیهای خاص خود را دارند. تنها تفاوت پنلهای مختلف در امکانات آنها نیست، بلکه تفاوت اصلی در تعرفه ارسال پیامک است. هر شرکت بر اساس سیاستها و تصمیمگیریهای خود هزینه خاصی به عنوان تعرفه ارسال پیامک درنظر میگیرد. همین مسئله باعث شده تا تعرفه شرکتهای مختلف با هم متفاوت باشد.
البته گاهی اوقات شرکتها به دلیل امکانات بیشتری که در اختیار کاربران قرار میدهند تعرفه بالاتری دارند. بنابراین هنگام تهیه پنل پیامکی فقط به تعرفهها دقت نکنید، بلکه علاوه بر تعرفه باید ببینید که امکاناتی که در اختیار شما قرار میگیرد چه مواردی هستند. درنظر گرفتن تمام این موارد هنگام خرید پنل اس ام اس باعث میشود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در تعرفه ارسال پیامک تعداد کاراکترهای استفاده شده در پیامک است! گاهی اوقات کاربران بدون آن که به تعداد کاراکترهای پیامک خود توجه کنند، اقدام به ارسال آن میکنند. در چنین شرایطی ممکن است به ظاهر یک پیامک باشد اما با توجه به زیاد بودن تعداد کاراکترهای آن، در واقع دو یا سه پیامک ارسال کنید. در این صورت بهجای آن که هزینه یک پیامک از شما دریافت شود، هزینه دو یا چند پیامک از شما دریافت میشود.
در چنین شرایطی ممکن است فکر کنید که تعرفه پنل پیامک زیاد است! اما واقعیت این است که در بسیاری از مواقع بیدقتی شما منجر به طولانی شدن تعداد کاراکترها میشود. اگر تعداد کاراکترها زیاد شود، میتوانید با کمی خلاقیت آن را کوتاهتر کنید. با این کار تعرفه ارسال پیامک تا حد زیادی کاهش پیدا میکند و میتوانید با کمترین هزینه ممکن، بازاریابی پیامکی را به بهترین شکل انجام دهید.
یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در تعرفه ارسال پیامک زبان مورد استفاده است! ارسال یک پیامک فارسی کمترین تعرفه را در میان زبانهای دیگر دارد. گاهی اوقات کسبوکارها نیاز به ارسال پیامک انگلیسی دارند که در چنین شرایطی تعرفه ارسال پیامک هم بیشتر خواهد بود. پس اگر یک کسبوکار فارسی دارید، بهتر است از زبان فارسی استفاده کنید.
یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار روی تعرفه ارسال پیامک لیست سیاه مخابرات است. بسیاری از کاربران پیامکهای تبلیغاتی خود را لغو کردهاند و امکان ارسال پیامک به چنین افرادی ساده نیست. در چنین شرایطی هزینه ارسال پیامک بیشتر است و البته شرکت شما باید ویژگیهای خاصی داشته باشد تا بتواند از چنین قابلیتی استفاده کند.
یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در تعرفه ارسال پیامک اپراتور است. در واقع اپراتورهای مختلف تعرفههای مختلفی برای ارسال پیامک درنظر گرفتهاند و ارسال پیامک تبلیغاتی به اپراتورهای مختلف هزینههای متفاوتی دارد. اگر پیامکهای خود را برای تعداد زیادی از افراد ارسال میکنید، طبیعتاً استفاده از اپراتوری که کمترین هزینه را دارد، نقش مهمی در صرفهجویی هزینههای ارسال پیامک دارد.
یکی از محبوبترین خطوطی که برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد و میتوانید در پنل پیامکی خود استفاده کنید، خطوط 1000 هستند. در پنل پیامک امکان تهیه خطوط اختصاصی 1000 وجود دارد و به راحتی میتوانید یک خط اختصاصی هنگام خرید پنل اس ام اس سفارش دهید.
هنگام خرید پنل اس ام اس میتوانید خط اختصاصی 1000 تهیه کنید و با کمک پنل پیامکی برای کاربران پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
یکی دیگر از خطوطی که با استفاده از آن میتوانید برای کاربران خود پیامک تبلیغاتی ارسالی کنید، خطوط 3000 هستند. امکان استفاده از این خطوط در پنل پیامکی وجود دارد. ممکن است شرکتی که از آن پنل تهیه کردهاید، یک خط 3000 به عنوان خط عمومی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر هم خط عمومی 3000 در اختیارتان نباشد، به راحتی میتوانید یک خط اختصاصی با این شماره تهیه کنید.
خرید خط اختصاصی 3000 به راحتی امکانپذیر است و میتوانید در کنار پنل پیامکی آن را هم تهیه کنید.
اگر از آن دسته افرادی باشید که قصد خرید و استفاده از خطوط 5000 را دارید، تعرفههای این خطوط معمولاً ارزان هستند. در واقع بازاریابی پیامکی با استفاده از خطوط 5000 نه تنها جذاب است، بلکه تعرفه پایینی دارد. معمولاً شمارههای 5000 در بازاریابی پیامکی کسبوکارهای مختلف استفاده میشوند. دلیل آن هم قیمت پایینتر خطوط اختصاصی 5000 نسبت به خطهای دیگر است.
اگر برای بازاریابی پیامکی کسبوکارتان به دنبال یک خط اختصاصی هستید که با کمترین هزینه بتوانید پیامکهای تبلیغاتی خود را ارسال کنید، بهتر است از خط 5002 و 5004 استفاده کنید. این خطوط معمولاً کمترین قیمت را در میان خطوط اختصاصی دارند و میتوانید یک خط اختصاصی رند با این شماره تهیه کنید.
اگر از آن دسته افرادی هستید که میخواهید به صورت رسمی بازاریابی پیامکی را انجام دهید، خطوط 021 برای شما مناسب هستند. تعرفه آنها هم تفاوت چندانی با شمارههای دیگر ندارد.
اکنون که با تعرفه ارسال پیامک آشنا شدید، زمان آن رسیده است که برای کسبوکارتان پنل پیامکی و خطوط اختصاصی تهیه کنید. نیازپرداز یکی از شرکتهای باتجربه و حرفهای در زمینه ارائه پنل پیامکی نیازپرداز است که میتوانید پنل موردنظر خود را تهیه کنید. کمترین هزینه ارسال پیامک از مهمترین ویژگیهای این پنل پیامک است.
پیش از خرید پنل پیامکی اگر سوالی دارید، میتوانید از طریق مشاوران ما پاسخ سوال خود را بگیرید. همچنین میتوانید پنلهای مختلف را روی سایت نیازپرداز مشاهده کنید و متناسب با کسبوکاری که دارید پنل پیامکی مورد نیاز خود را خریداری کنید.